Obrazem: Žehlička táhla jedenáct let odstavené Bardotky, čeká je oprava
Oprava potrvá tři roky.
Netradiční konvoj tří lokomotiv se vydal ve čtvrtek na cestu z Ostravy do Pardubic a Kutné Hory. Tvořila ho vzorně zrenovovaná Žehlička 110.021 společnosti WYNX Pool, která se ujala přepravy před plamenem autogenu zachráněných Bardotek 751.144 a 176, které po více než desetiletém odstavení z provozu v dost nekompletním stavu prodávalo ČD Cargo formou veřejné soutěže.
Lokomotivy byly předány pracovníky SOKV Ostrava novým majitelům a okolo 10. hodiny dopolední opustily depo. Po sestavení vlaku, který tvořily také čtyři plošinové vozy Res kvůli dostatečnému brzdění, důkladné přípravě a prohlídce se celá sestava vydala v poledne na cestu. Ta probíhala hladce a bez problémů, zdržení způsobily pouze výluky u Dluhonic, Bezpráví a Kostěnic, kde probíhají modernizace a jezdí se po jedné koleji. V Pardubicích došlo k odvěšení stroje 751.144 a zbytek vlaku pokračoval do Kutné Hory, kam dorazil krátce po půl jedenácté večer, tedy asi s desetiminutovým náskokem oproti plánovanému jízdnímu řádu.
„Lokomotivu plánujeme v rozumném časovém horizontu opravit a uvést do provozního stavu,“ řekl jednatel firmy Martin Žabka. Majitel dopravního nakladatelství Krokodýl se spojil s dalšími dvěma společníky, se kterými bude opravu financovat. Nákup lokomotivy nebere jako ziskovou aktivitu, ale spíše splnění snu.