Obrazem: Ze Strašnic zmizely koleje, rýsuje se budoucí promenáda
Torzo staré strašnické trati. Pramen: ROPID
Na vybraných místech zůstanou zachovány i památky na železniční minulost
Na vybraných místech zůstanou zachovány i památky na železniční minulost
Nádhera. Lepší než demagogie s Kozí druhou kolem Teplic. Nemluvím o Děčín-Telnice.
Postupuje to pěkně. Když se to srovná se situací za Plzní do Chrástu, kde se už dlouhé měsíce neděje vůbec nic a jen tak ani nebude, tak palec nahoru.
Tak zatím na to obou místech dospělo do stejného bodu. Stavební práce kvůli rekonstrukci železnice skončily a žádné jiné nezačaly…
Přičemž zatímco v případě Chrástu se bavíme o tom, že od otevření tunelu uběhly roky, v případě Strašnic jsou to jednotky měsíců a těžko se mohlo začít stavět v zimě (a nic na tom nemění fakt, že půlka blahoslavených v této diskusi dobře ví, že Rusáci na BAM uměj betovovat v -40). A taky se v prvním případě bavíme o trati ve volné krajině, v druhém o trati uprostřed města, kde ty pozemky asi nikdo ležet ladem nenechá.
Z článku „Do finální podoby má investice za zhruba 200 milionů ale ještě daleko, hotovo by mělo být za tři roky.“ Že by promenádu stavěly déle než rekonstrukci železnice vedle?
Z mého pohledu je to docela hezké. Jen bych tam někam umístil ještě sochu pochůzkáře.
Ještě Piráta.
Nebo českého vemene, žejo. To byste si moh i vydělat nějakou tu pětku coby předloha.
Standu Grossa?
Doufám, že to protáhnou až do Hostivaře
Kudy?
Protože to musí být novostavba.
Povede odtamtud do Hostivaře, Mecholup, Uhříněvsi a Kolovrat nadřazená cyklotrasa A3, ktera se asi napoji na cyklostezku Do Prahy na kole, ta vede az z Mnichovic. Takhle siroke to urcite nebude. Mrknete do Cyklogenerelu pro Prahu, je to tam videt.
další cyglostezka odnigud nigam… Jedna už stojí na Vítkově.
A je hojně využívána, a teď si představte, kdyby se zlepšilo napojení na konci. No máme se na co těšit.
jo jako já si to představuju, ale nějak mi to moc smysl nedává, spíš bych to viděl jako příjemnou vycházkovou trasu na nádraží pro ty, co ho měli doteď za barákem. třeba u průběžný toho tolik ta lávak neřeší, cesta dál se mi nezdá úplně atraktivní, i když u milionu dobře vařej… https://mapy.cz/s/hefocujunu
a na druhý straně u finančáku P4 a P10 asi nebudou dělat stezku podél trati (místa tam zrovna moc neni) a nechaj jenom napojení na stávající trasy.
Ta trať tedy vedla taky odnikud nikam?
Kam napojíte cyklostezku ve východní části zrušené trati? Je tam Průběžná v údolí. Nikdo přes ní most dělat nebude
Měla by tam být lávka
Mám obavu, že to nebude trvat moc dlouho a budeme ještě při nějaké mimořádnosti litovat, že tam ty koleje nezůstaly…
Mimořádnosti, která by zasáhla 4 dopravní koleje?
Když tam někoho srazí a dotyčná osoba se rozprskne přes čtyři koleje, myslíte, že provoz nebude zastaven? Nebo si myslíte, že se taková situace nemůže stát?
Umím si představit, že by srazili vás a po prostoru čtyř kolejí by se rozsypaly piliny. Pak by samozřejmě dávalo smysl udržovat dva kilometry souběžné dvojkolejky zabírající širší centrum města.
máte snad pocit, že všude po celé délce české železniční sítě máme 4 koleje?
kvůli jednomu případu / X let si držet trať? předpokládám, že byste byl první, kdo by nadával, že je to vyhazování peněz.
Nebuďte pesimista, při čtyřech kolejích do Zahradního města je velmi malá pravděpodobnost, že by vlivem nějaké mimořádky byly zablokovány všechny 4 koleje.
V nouzi se TO dá objet via Malešice.
Spíše bych jako pojistku pro „strýce“ Příhodu viděl ponechání jedné koleje z Chrástu do Plzně …
Udržovat dvojkolejku jen proto, že by se využila po 2 týdny jednou za 10 roků jsou vyhozené peníze.
Pobavil mě ten rezatý most na stezce. Je to něco, jako když designér vezme klasickou příhradovou konstrukci, architektonicky ji předělá do čtverců a řekne si, že konečně má to, co chtěl. Výsledek je jen to, že vyplácá hromadu materiálu na to, aby ta mohutná konstrukce sotva unesla chodce. 🙂
Možná je to jen vizualizace, možná zade další hnus z cortenu. (Ano, ve městě je málo olezlých a rezatých věcí a je tam potřeba přidat další…)
Ta lávka je v tak špatném stavu, že se divím, že na ni někdo vůbec leze. Když tam byl provoz a musel jsem přes ní, byl to celkem adrenalinový zážitek.
Jak to vůbec tady v Plzni vypadá s cyklostezskou do Chrástu? Je aktuálně nějak ticho.
Být to jinde než v Praze, tak vsadím boty na to, že tu lávku někdo ukradne. Ač se to zdá nemožně, nějaký vynalézavec by se v této zemi určitě našel.
Pamatuji si jeden takový incident na trati z Lokte do Krásného Jezu, tehdy zloději ukradli celý most. Tito mudrcové při tom snad dokonce obelhali i policisty, aspoň co si pamatuji.
Ta vizualizace vypadá pěkně, jen aby se z toho nestala „skládka pochybných existencí“.
Byt to kdekoliv jinde nez v Praze, tak se v parku muze clovek citit bezpecne.
Jo tak jestli znáš v Praze pouze cestu z odbavovací haly Hlavního nádraží do přilehlého parku „Sherwoodu“, tak si vyřídíš co potřebuješ a zase jedeš zpět, tak se pak není čemu divit, že se u toho necítíš bezpečně.
A to víte, že podle strašidelných historek o Sherwoodu se bezpečně pozná balík z Moravy, kterej v Praze v životě nebyl (nebo jednou, na školním výletě ve 3. třídě ZŠ)?
No nevím, v Plzni či v Chebu se člověk kolikrát také necítí moc bezpečně.
A jak u vás na Moravě?
Chápu, vzdálený bratranec z Vendryně byl kdysi v Praze a povídal vám o Sherwoodu, co?
Hergot to je fofr. Beze srandy. Čekal jsem, že koleje začnou zarůstat, časem se objeví tabule s hezkou grafikou, jak to tam bude UŽ BRZY vypadat, ta časem zaroste taky, a v roce 2051 se bude vypisovat patnácté výběrové řízení na zhotovitele projektové dokumentace. Palec nahoru a jen tak dál.
V roce 2051 už nebude SŽ…😀👺
No tak zatím se tam akorát vytrhaly koleje, což je předpokládám ještě součást stavby správy železnic. Takže tomu aby se tam teď objevila ta vaše tabulka nic nebrání 😉
Je to stejně násilné jako když se někdo snažil udělat motorák tvářící se jako ponorka.
Průmyslových a dopravních artefaktů si obyvatel Prahy může dosyta užít jinde a spíš bych od parku čekal, že člověku umožní zapomenout, že je uprostřed velkoměsta.
A zapomenutou kolej ve štěrkovém loži bude někdo chodit kropit roundupem a sbírat tam vajgly? Nebo to bude kombinace plevele, rezatých kolejnic a odpadků? A udržovat o jednu lávku navíc (nikterak zajímavou ani památeční) město chce a potřebuje? Ty prachy bych radši dal do co nejlepšího spojení s parčíkem u zastávky a k mimoúrovňovému překonání Průběžné směr Strašnická..
Řekl bych, že ÖBB 5090 je lepší než „hašišbedna“.
A s max. rychlostí 80 km/h i perspektivní…😀
Toho, kdo bude tenhle výplod udržovat, bych taky chtěl vidět.
A politovat ho. Pokud bude sám, bude sedřený jak rolník…
Nechat tam ty koleje je totální úlet – je to strašně nebezpečný !
Podívejte se na to čistě uživatelským pohledem: Jedeš na bruslích nebo na kole, v uších sluchátka, prostě vypneš a jedeš a… a najednou hodíš držku do kusu nevytrhanejch kolejí jenom proto, že to tam nějakej ma-gor de-bil-ně nechal jako nostalgickou kravinu, která stejně nikoho nezajímá…. takže tak…
Ale zaplácáme architektum… proboha lidi, proberte už..!!!!
kdo jezdí „na bruslích nebo na kole, v uších sluchátka“ ovšemže je “ ma-gor de-bil“ as nezaslouží si nic lepšího než právě hodit “ držku do kusu nevytrhanejch kolejí “ a obohatit genofond tím, že se z něj vlastním přičiněním vyřadí 🙂
Přesně. Vyrazit do provozu se slucháty na uších skutečně ukazuje pouze na to, že u daného jedince udělala evoluce chybu…
To je fakt jak máte něco v uších neslysite koleje…
Duporučuji ti PAnDO a všem níže si ten článek přečíst ještě jednou a VNÍMAT, co za slova v něm jsou NAPSÁNA – a společně s tím i vizualizace. V článku se čtenář dozví, že se jedná o: PROMENÁDU POZRUŠENÉ TRATI ODDĚLENOU OD OSTATNÍHO PROVOZU !!! Takže ještě jednou – jedeš na bruslích nebo na kole PO ODDĚLENÉ PROMENÁDĚ, bez sluchátek nebe se sluchátky, jsi zahloubanej do sebe anebo koukáš na pěkný holky po cestě – a najednou hodíš držku do ponechanýho cca 40 m kolejí – protože nějaká de-bil-ní nostalgie???? To jako vážně??? Opravdu se už proberte.. To stejně uživatele… Číst vice »
Jenže pokud nasadíš sluchátka a zabereš se do jízdy tak, že nevnímáš okolí, jsi nebezpečnej všem chodcům, běžcům, bruslařům a cyklistům kolem sebe… A naopak, pokud jsi schopen vnímat provoz a lidi (+ zvířata) kolem sebe, zvládneš vnímat i že stezka končí nebo uhýbá do strany… Ajako prevence takových bezohledných, do vnitřního světa pohroužených jezdců, může být naopak něco, co je vytrestá, dobrý….
Kromě toho, že člověk, který přehlídne ty koleje, může přehlídnout i chodce/dítě/psa v cestě a je ostatní nebezpečný, , tak aspoň na vizualizaci jsou ty koleje v části pro pěší, takže kdyby jel aspoň v té části, co je pro něj určena, by neměl do čeho vlítnout.
Jojo, bezpečnost. To mi připomíná, jak u nás ve vsi nějaký zoufalý biomatky přišly na úřad s požadavkem na vypuštění rybníka nebo jeho oplocení plotem se zamčenými vrátky, protože takovej rybník je strašně nebezpečnej pro děti.
Nebyl to spíš pravý opak biomatek?
Ne, nebyl. Jinak bych nepsal o biomatkách. 🙂
To je hodně hustý. Ale vlastně by mně to nemělo překvapit
Nemoc šílených krav nezmizela.
Na cyklostezku nikde nebudou navazovat koleje. To jen neumíte číst vizualizace.
Na začátku devadesátek jsem chodil ve Strašnicích an gympl, takže strašnicou zastávku mám zarytou v hlavě hodně hluboko. Že tam zůstane aspoň ta železná lávka vítám. Na ní jsem se naučil pít vodku.
Národ alkoholiků fakt 😂 Nic ve zlém, jen prostě mít lávku přes koleje spojenou s naučením se pití vodky je takové… slovanské 😃
Už jsme se lekli, že to bylo vaše oblíbené místo na rande…😁
Proč ne. Může to být hezký zážitek. Být tam s holkou (detaily vynecháme) a pod vámi brblá Badotka.
Bardotka, Barča, Zamračená…
Lepší rozjezd z místa s jedním nebo dvěma patry na osmý stupeň … to je panečku zvuk …
Slečna přijede v 16.37 na kolej číslo 2, chlapec v 16.39 na kolej číslo 1, setkávají se a lávce …
I do vodky se dá zamilovat, jen od jisté fáze se tomu říká alkoholizmus…. 🙂