Obrazem: Ze Strašnic zmizely koleje, rýsuje se budoucí promenáda

Torzo staré strašnické trati. Pramen: ROPIDTorzo staré strašnické trati. Pramen: ROPID

Na vybraných místech zůstanou zachovány i památky na železniční minulost

Ze staré benešovské trati z Vršovic přes zastávku Strašnice už zbývá jen torzo, v místě se chystá stavba nové parkové promenády pro pěší a cyklisty. Fotografie zveřejnil pražský organizátor dopravy ROPID. „Drážní promenáda, která ve stopě staré trati propojí vršovické nádraží se Strašnicemi, se pomalu rýsuje,“ uvedl na twitteru. Do finální podoby má investice za zhruba 200 milionů ale ještě daleko, hotovo by mělo být za tři roky.

Vlaky ve Strašnicích jsou už minulostí. Pramen: ROPIDStará trať přes Strašnice mizí. Pramen: ROPIDBývalá trať, budoucí zelená promenáda. Pramen: ROPIDTorzo staré strašnické trati. Pramen: ROPIDBývalá trať, budoucí zelená promenáda. Pramen: ROPIDNová podoba někdejší benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba někdejší benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba někdejší benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba někdejší benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba někdejší benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba někdejší benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaZastávka Strašnice v neděli 13. prosince 2020 osiřela. Pramen: IPR Praha/Jan MalýNová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR Praha

Magistrát novou promenádu nazývá „bezmotorovou páteří Vršovic a Strašnic“. Mimo jiné zde mají vzniknout dva dopravní pásy. Jeden o šířce čtyři metry (směrově rozdělený) bude sloužit cyklistům a bruslařům, druhý bude určen chodcům. Jeho šířka bude 3,2 metru a od rychlejšího pásu jej bude dělit necelý metr zeleně, tartanu nebo původní koleje. Podél vnějších stran pak vzniknou ještě nezpevněné pěšiny pro milovníky chůze a běhu na měkčím povrchu.

Na vybraných místech zůstanou zachovány i památky na železniční minulost: části kolejiště, osvětlovacích věží, pražců a návěstidel. Zůstane i historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most či lávka u strašnické železniční zastávky.

Inspirací pro pražské plánovače je newyorská High Line nebo pařížská promenáda Plantée, které vznikly rovněž na bývalých železničních stavbách. Na návrhu podoby promenády spolupracuje ateliér krajinářské architektury terra florida, který loni zvítězil v soutěži na podobu budoucího Památníku holocaustu Romů a Sintů v Letech.

Tagy Top trať Vršovice - Strašnice
61 komentářů