Obrazem: Začátek vltavské cesty v Budějovicích se mění, rýsuje se nová čtvrtkilometrová přístavní hrana

Na pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNa pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Město zvažuje i zbudování herních prvků, a to včetně umělého vltavského kanálu určeného k odpočinku a zábavě.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KIV

Vzpomínám jak se kolem roku 2002 začaly objevovat na Krajském úřadě první studie na splavňování Vltavy. Jak na magistrátu v CB byly obrovské panely. Všude se zdůrazňovalo jak splavnění pomůže turistickému ruchu, ale především jak se odlehčí silnicím, protože Vltava bude splavná pro čluny do 300t. Dokonce si pamatuji tu podpásovku jak na magistrátu bylo porovnání jednoho člunu versus x kamionů, ovšem pro náklad 1.000t (tedy by to nebyl jeden, ale čtyři čluny). A teď: víte někdo o tom že by se z, nebo do Budějk, přepravila třeba jen jedna jediná tuna nákladu? Jako myslím opravdu plavbou od začátku do… Číst vice »

boris

Ano, je to opět klasická ČB rozkrádačka, stejně jako rekonstrukce Armáďáku za půl miliardy a přístaviště za miliardy pro miliardáře a mafii z Hluboké. Kdy už za tyto do nebe volající zlodějny tu ČB mafii odstřelí?

K.S.

A ono se dá z Budějovic dál než na Orlík? Víte i kdyby byla pořád Orlická vlečka, a na konci lanovka a přístav, tak se to prostě nevyplatí na ten kousek přehodit. V momentě kdy se bude dát proplavit přes Orlík (a na Kamýku udělají pořádnou komoru, teď je tam myslím tř. 0).

Pak se to může rozjet. nevím, písek, obilí atd. Dokud ale není co kam dostat, tak se dají posílat jenom turistické lodičky. Stejný problém jako s Baťákem který prostě nedosahuje k velkým pískovnám na střední Moravě.

Tomáš

Souhlas, ale i kdyby to pokračovalo až do Prahy, tak to stejně bude mít jen turistický význam. Dneska nikdo náklad na lodi o max. výtlaku 300 t vozit nebude, to není absolutně konkurenceschopné…

KIV

Mě by stačila, jako příklad, jedna tuna třeba z Budějc na Hlubokou. 🙂
Přeci kvůli ekoligii a převozu písku a obilí se to, údajně, dělalo. Jachty měl být vedlejší bonus. Teď je vidět že o ekologii a náklad vůbec nešlo. Popravdě si myslím že už ani není zájem cokoliv dovybudovat. Prostě za miliardy se vybudovala infrastruktura pro motorové vodáctví. Přijde mi to jako dost drahý špás.

aleš

a co kůrovcové dřevo do čínských papíren?

K.S.

No ale na dřevo je přece Vltavsko-Dunajské vodní cesta, ne? 😀