Obrazem: Začátek vltavské cesty v Budějovicích se mění, rýsuje se nová čtvrtkilometrová přístavní hrana

Na pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNa pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Město zvažuje i zbudování herních prvků, a to včetně umělého vltavského kanálu určeného k odpočinku a zábavě.

Na Vltavě v Českých Budějovicích u Dlouhého mostu už se rýsuje nové nábřeží s přístavní hranou o délce 255 metrů. Buduje jej od přelomu roku Povodí Vltavy, které tak chce výrazně ulehčit život vůdcům malých a rekreačních plavidel v místě, kde vltavská vodní cesta zatím končí (a začíná).

Nové vývaziště na pravém břehu přinese výrazné rozšíření možností pro přistání nedaleko centra města. Současné přístaviště Lannova loděnice, které slouží od srpna 2010, kapacitně nedostačuje, kvůli čemuž zde vzniká napětí mezi velkými výletními loděmi a malými plavidly. Navíc je „nešikovně“ na levém břehu, odkud je to dál do centra.

Nová přístavní hrana bude mít podle Povodí „historický vzhled“. Svah nad přístavní hranou má být částečně přírodní, tedy v podobě trávníku s vrbovými keři. Součástí svahu budou přístupové schody navazující na sousední parkoviště a pobytové rekreační schody, které budou obloženy dřevěnými fošnami určenými k sezení. Město zde do budoucna uvažuje o zbudování herních prvků, a to včetně umělého vltavského kanálu určeného k odpočinku a zábavě. Celý prostor se tím má výrazně proměnit.

Stavební práce na novém přístavišti by měly skončit letos na podzim, plavbě začne sloužit až příští sezonu. Zakázku získala společnost VHS-Vodohospodářské stavby s cenou 25,84 milionu korun.

Na pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVltava v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Původní stav. Pramen: Povodí VltavySe vznikem přístavní hrany se řeka v úžině pod Dlouhým mostem rozšíří. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPřístaviště Lannova loděnice na levém břehu nestačí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba nového přístaviště vpravo. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVltavská cesta v Budějovicích zatím končí v úžině pod Dlouhým mostem (původní stav).
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNa pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana (léto 2021). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled na Vltavu pod Jiráskovým jezem v Českých Budějovicích. Autor: Zdoprvy.cz/Jan ŠindelářPohled proti proudu na Jiráskův jez, pod kterým zatím vodní cesta začíná (a končí). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVorová propusť na Jiráskově jezu se má v budoucnu proměnit v plavební komoru, která pustí lodě do centra Budějovic a na Malši. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVltava pod Jiráskovým jezem v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNa pravém břehu Vltavy v Budějovicích vzniká nová přístavní hrana. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPřístaviště Lannova loděnice na levém břehu Vltavy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMožná budoucí podoba vltavské náplavky pod Dlouhým mostem v ČB, starší vizualizace. Pramen: Město České BudějoviceVelké parníky musejí plout až na obratiště pod Jiráskův jez, dál cesta nevede. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParník proplouvá pod Dlouhým mostem k Jiráskovu jezu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParník se otáčí pod Jiráskovým jezem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParník pod Dlouhým mostem v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy Povodí Vltavy přístav České Budějovice vltavská vodní cesta
7 komentářů