Obrazem: Začala oprava unikátního Stádleckého mostu, staré dřevo se nesmí potkat s novým
Empírový most přes Lužnici se dočkal opravy. Dřevo ze stovek dubů dodalo Chorvatsko.
Empírový most přes Lužnici se dočkal opravy. Dřevo ze stovek dubů dodalo Chorvatsko.
Nebylo třeba to měnit, došlo jen k samovolnému vylehčení mostní konstrukce dle Cimrmanova technologického postupu, stačilo pouze nasadit návnadná dřeva tvz. šmeknfošny, do kterých by trámovka přelezla.
Bylo by fajn, kdyby se v článcích objevovaly častěji alespoň odkazy na mapu, když se hovoří o nějakém konkrétním objektu…
Takže třeba takovýhle odkaz:
https://mapy.cz/s/mafejuzape
Vzhledem k tomu, že se tato připomínka objevuje poměrně často, tak mi to nedá se nezeptat: pokud mě něco zaujme, je opravdu takový problém si to v mapě najít?
Ani nemusí být nutně mapa přímo v článku – to je přeci jen o trošičku složitější (ale ne o moc), ale hlavně na to poskytovatelé map mohou mít různé limity a při jejich překročení mapy zmizí, nebo se musí docela dost platit (tedy provozovatel webu, pokud tam dál mapy chce mít). Ale za mně by docela dobře stačil právě takhle odkaz do map… Pokud jde o něco v ČR, tak bych se i docela přimlouval za Mapy.cz – ty Googlí mapy mi přijdou takové nějaké málo podrobné… Nebo eventuálně OpenStreetMaps, i ty jsou pro ČR s více detaily, než Google… Číst vice »
Ok, díky za názor, odkazem je to asi řešitelné.
No hlavně u objektů jako jsou mosty, jezy a železniční přejezdy jsou na mapy.cz obvykle samostatné odkazy na tyto objekty i se stručným popisem. To se hodí jak v případě, když to tam někdo osobně nezná, tak i pro připomenutí, jestli je to ten jez, co se přenášel vpravo, nebo jiný, který jsme tenkrát splouvali.
Výhoda webu je, že se v něm dají dělat odkazy. Je efektivnější, když to místo na mapě jednou najde autor článku, než když si to musí spousta čtenářů hledat sama.
Pokud mne to zajímá tak si to v mapě najdu. Přiložené mapy v podobných článcích jsou stejně většinou nepoužitelné protože GoogleMaps
No, trošku to zdržuje… Když ten článek bude číst třeba 500 lidí a zaujalo by to 100 z nich natolik, že by se na mapu koukli, tak to 100 lidí bude muset hledat… Kopírovat do schránky název místa, etc. Oproti tomu autor to udělá jen jednou… A pokud jde o ty Google Maps – taky je nemám rád, přijde mi, že na nich nejsou skoro žádné detaily. Ale viz můj předchozí příspěvek pod odpovědí pana Sůry. Nemusí to být nutně vložená mapa, stačil by odkaz… A možná i pro WordPress by mohl existovat nějaký plugin, který by se krmil jen… Číst vice »
Taková nehorázná škoda 700 dubů.
Stacilo by to udělat z nějalé imitace, než takhle pustošit duby.
Žejo, koupit plastový imitace dubů z Číny.
Od nás se vyvážejí duby do Číny a zpátky za ně budem dostávat plastový atrapy, to by nemusel bejt marnej koncept.
Jsou to obnovitelné zdroje. Plast na imitace není obnovitelný zdroj.
Za chvíli nám zakážou proutěné koše, plastový poslouží stejně. A navíc máme být ekologičtí a nepoužívat ropu. Takže je jedno jaký použijete koš na jablka. V obou případech vás ekofanatik odsoudí k smrti. A pak půjde propagovat spalování biomasy v elektrárně namísto uhlí.
Minulý víkend jsem to byl fotit a ještě nebylo hrábnuto. Příští víkend tam zase zajedu. Těším se, až to bude hotové…
700 vzrostlých dubů? To se mi nějak nezdá… To je hrozně moc.
Možná to míní tak, že z těch sedmi set dubů potřebují kmeny (dostatečně tlusté, rovné a dlouhé) a zbytek samozřejmě na pile nevyhodí, ale prodají třeba nábytkářům nebo na futra. Ale na most jsou to už příliš malé kousky.
I tak se mi to zdá moc.
Ten most na fotkách vypadá menší, než je. Stál jste na něm někdy?
A jakou má únosnost? Zvládal by třeba nějakou aspoň sezónní výletní turistickou „midibusovou“ linku v relaci třeba Malšice – Stádlec – Milevsko se vzájemnými přípoji s „Bechyňkou“ v Malšicích (samozřejmě vždy od nádraží a k nádraží a v Milevsku i až do města, a třeba i s nějakým krátkým „fotopobytem“ na parkovisti u mostu)? Ve výletnické sezóně by to byl určitě zajímavý počin.
Budete se divit. Chodba v budově se dimenzuje na 300 kg/m2, to kdyby tam byl nával lidí. Na mostě může nastat totéž, 40 lidí na ploše 2×5 metrů. Což dělá 3 tuny, více než kolik váží osobní automobil.
Minibus ale neprojede. Oblouky v pilířích jsou příliš úzké, jedině snad šmoulobus jako Subaru Libero. A takovou věc ten most unese zaručeně.
Nějak vám uniká, že podstatné nemusí být jen zatížení rozložené na ploše, ale i kolový tlak vozidel. A že by i „midibus“ musel být o tolik širší než třeba současné sanitky, pro jejichž nouzový průjezd jsou dimenzovcány i mnohé novostavby lávek pro pěší a cyklisty, to určitě neplatí také – logicky se samozřejmě vozidla nemohou na mostě potkávat. Podle Wikipedie „Vjezd je povolen jen vozidlům do hmotnosti 1,5 tuny, sloupky u vjezdů na most omezují též šířku vozidel.“, ale to může být jen preventivní ochranné opatření, z něhož by taková výletní sezónní linka mohla mít výjimku, pokud by ji skutečné… Číst vice »
Nejužší Stratos má šířku 2,15 metru, je-li tabulka pod článkem správně. https://www.auto.cz/minibusy-stratos-skd-praha-cesky-nastavbar-76364
Jestliže neprojel stejně široký osobák, tak neprojede ani Stratos, muselo by to být speciálně navržené vozidlo jen pro tuto linku.Jen proto, aby mohli výletníci výletovat. Jestli si to někdo vezme jako podnikatelský plán, atk prosím. Z veřejných peněz ani korunu. Je to asi 2 km od zastávky autobusu.
A nejsou to doměnky. Známý neprojel, holt jeho amerika je 2,15 m široká. Midibus je ještě o dost širší.
Pro něvěřící: https://mapy.cz/s/netaledofo
Šířka 2,15 m je asi minimální šířka „Stratosu“, takže by těmi branami (bohužel) asi opravdu regulérně neprojel – škoda. Ale stejně ten námět úplně opustit nechci: když to nejde „skrz“, tak bych udělal minimálně nějakou letní víkendovou linku od „Bechyňky“ na parkoviště k mostu a zpět – je to přece asi 8 km od její zastávky v Čenkově, a to by za překonání veřejnou dopravou určitě stálo (a pak lze třeba i mnohem snáze pokračovat už pěšky někam dál podle vody). Mohl by to být hezký „doprovodný program“ dobře rozšiřující možnosti výletů „Bechyňkou“, a mohli by toho využívat i vodáci… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že po tom mostě jezdilo všechno do převedení dopravy na Podolský most, tak by asi midibus unesl. Musely by se ale odstranit ty sloupky které brání vjezdu všeho většího než je Fábie.
Když použijete odkaz, který dal Eda úplně nahoře a přepnete na Panorama, tak jsou tam dopravní značky (1,5 t), (>2,0m<) a (10). Přičemž ta maximální šířka je zabezpečena i "hardwarově" pomocí pevných sloupků. 🙂 Takže odpověď je NE, jen osobáky a pomalu.
Nestál, ale našel jsem si parametry na wiki 🙂
Ale stojí to za to! Doporučuji tu zkušenost doplnit.