Obrazem: WYNX Pool rozvíjí kutnohorské depo. Získala licenci dopravce a zachránila žehličku
Česká železnice má nového dopravce, když licenci získala společnost WYNX Pool. Ta vznikla loni v březnu; za jejím založením stojí
Česká železnice má nového dopravce, když licenci získala společnost WYNX Pool. Ta vznikla loni v březnu; za jejím založením stojí bývalý provozní šéf Arriva vlaky Jan Paroubek mladší. Firma se věnuje především opravárenství v pronajatém kutnohorském depu (od ČD), které musela vysekat z náletových dřevin a opravit.
„Od února jsme zrušili pronájem depa v České Třebové a veškeré aktivity provádíme v Kutné Hoře,“ uvedl Paroubek. Firma například rozebírá lokomotivy 742 společnosti ČD Cargo pro CZ Loko. Věnuje se i údržbě, pronájmu prostor v depu a vyvazovacím opravám. „Poslední byl Leo Express LINT 41,“ doplnil Paroubek. Pro potřeby posunu v depu má firma pronajatou malou lokomotivu, která by na podzim měla být nahrazena vlastní.
Dnes se ale dočkala mnohem zajímavějšího přírůstku. Z Přerova si po generální opravě přivezla „žehličku“ 110.021, která původně jezdila na Slovensku (naposledy pro ZSSK Cargo) a byla určena ke šrotaci. Její záchrana se původně děla na popud RegioJetu, kterému měla sloužit k vytápění souprav. Z plánů ale sešlo a zachráněná lokomotiva skončila u WYNX Pool, kde bude i k zapůjčení. Firma má i lokomotivy 740 a 703.
Investorem WYNX Pool je nizozemská společnost WYNX podnikatele Romana Kováčika, která je v tuzemsku známá například jako dodavatel jednotek Stadler GTW pro České dráhy. Kováčik vlastní 60 procent, Paroubek má 20 procent a zbylých 20 procent má Karol Modroczký.
Galerii „nálezového“ stavu depa přinesl deník Zdopravy.cz před rokem.