Obrazem: Vyšehradský most a 3. místo. Sudop navrhl dvě konstrukce vedle sebe

Vyšehradský most, návrh, 3. místo. Autor: Sudop PrahaVyšehradský most, návrh, 3. místo. Autor: Sudop Praha

Pro zachování odkazu doby by bylo možné část staré konstrukce využít pro přemostění z levého břehu Vltavy na Císařskou louku.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
EPM

Tento návrh nejlépe vyjadřuje přání všech, tedy zejména SŽ posunout se “od lokálky k vysokorychlostnímu vlaku” a pro město a jeho panorama kvalitně vystihuje přerod “od zakonzervovaného skanzenu k modernímu městu”. Pohledy na Pražský hrad to opravdu nenaruší, spíš naopak. Návrh ale asi byl pro “decision” makery evidentně moc odvážný. Autorům gratuluji! P.S. Několik členů Poroty (KzSP, PH, P5+) se “decentně” vyjádřilo, že mělo jiného favorita…takže kdo vlastně hlasoval pro potenciálního vítěze, tedy prozatím prvního v pořadí???…tuším, odkud vítr fouká…

Georg

to je tzv. volneho paradox, ze nejsofistikovanejsi spiknuti odhali ten nejvetsi pitomec. v tomto pripade anonymni duchodce ecm.

Martin Hroch

Za mne tento návrh také vypadá zdařile.
Nechápu v čem mohl ten návrh vesnického mostu co je na druhém místě být lepší.
Vítězný návrh vypadá přeci jenom o trochu lépe a chápu proč zvítězil, ale i toto si myslím, že je povedený návrh. Který by i mohl být do budoucna lepší jak vítězný. Protože z toho co vidím méně zatěžuje jíž tak staré mostní pilíře.

Georg

mostni pilire jsou v dobrem stavu, kamenna spodni stavba neni problem.
problem dvou mostu najebanych vedle sebe je masivnost bocnich pohledu, ktere komise mohla ve 3d modelech videt s libovolneho stanoviste, ale na net se v podobe techto obrazku nedostaly.

Martin Hroch

Tak v jak hodně dobrém stavu budeme opravdu vědět, až ten moc sundají 🙂
Ne jednou už jsem četl větu o dodatečných pracích protože pilíře po prvním průzkumu vypadali v lepším stavu 🙂
Ale jde i o zatížení do budoucna. Víme jak je to s údržbou a fyzika je neúprosná čím menší zátěž tím víc to vydrží 🙂

Ale jinak s masivností z bočního pohledu souhlasím. Ač je to pak otázka jestli se to lidem líbí nebo ne no 🙂

Štěpán Matějka

Tak ten návrh na druhém místě se evidentně co nejvíce snaží dobrat podoby i atmosféry toho stávajícího mostu. To se o tomto ani o vítězném říci nedá – oblouky k tomu rozhodně nestačí…

dopravopat

Mne sa najviac pozdáva, že to nebudú dva mosty vedľa seba (jeden dvojkoľajný a jeden jednokoľajný), ale má to byť spolu (jeden trojkoľajný most).

Akurát sa trošku čudujem že jednotlivé páry oblúkov nemajú byť hore prepojené.

Jirka

Tak za mě je tohle asi nejlepší, ale nutno podotknout, že proti vítěznému návrhu taky nic nemám.

jan v

Zatím nejzdařilejší návrh, který jsem viděl, od autorů Dvoreckého mostu: https://www.a6.cz/projekty/zeleznicni-mosty-pod-vysehradem

Roman Soudný

Nemá lávku směrem k Hradu. Zásadní nedostatek.

Jan z Rokycan

Za mě to vypadá dost těžkopádně, dojem podporují vzpěry kopírující středové V, to je hodně netypické řešení, málokde viděné. Oproti síťovému oblouku originálnější, ale nevím nevím. Po zásluze na třetím místě: není hrozné, ale 1. a 2. místo jsou lepší než toto.

Jan z Rokycan

Zvlášť tady vyniknou průhledy mnoha řadami vzpěr, což působí dost mohutně. Ale architekt nejsem, to jsou opravdu jen mé dojmy.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/Most_3_8.jpg

fous

Podle mne nejhezčí návrh, ale to je hodně subjektivní. Je to ale jediný z těch tří návrhů, který jasně ukazuje, jak zastávku Výtoň vyřešit, a podle mne velmi dobře. Ten vítězný a druhý návrh to totiž hezky v obrázcích zašmudlaly, aby to nebylo vidět, ale když si do jejich konceptu tří kolejí zasadíte potřebné oblouky a přechodnice, aby se tam vešlo ostrovní nástupiště, tak nemají šanci dostat peróny tak blízko k řece a tramvajím na nábřeží, jako tento návrh, ale musí je odsunout minimálně o 50-100 m dále.

Frantisek

A není naopak lepší mít nástupiště od Výtoně směrem k Albertovu, než „obsluhovat řeku“ a do škol či k tramvajím do Nuslí to mít daleko?

Martin

Tasky bycjh radeji zastavku videl dal od mostu, nekde mezi Vyton a Albertov…

Platamon

Odvěká „občanská válka“ Prahy 2 s Prahou 2 – Ostrčilovo náměstí-Albertov versus Výtoň. Zatím vítězí Výtoň (více tram okolo), proti druhé variantě s pojídnými schody k metru C Vyšehrad. Sám si nejsem jist co je lepší…

Jan z Rokycan

Pojízdné schody na Vyšehrad jsou fantasmagorie.

Jiří Kocurek

Pojízdné schody na Vyšehrad jsou super nápad. Do chvíle než začnete uvažovat na údržbou a provozními náklady, tedy především s elektřinou pro pohon.

Pro někoho jsou to možná zcela přízemní věci, ale kdo chce mít opici, musí mít na banány.

Jirka Z

V jiných stanicích metra eskalátory nejsou? Tady by byl předpokládám rozdíl pouze v tom, že by byl vestibul dole a stanice nahoře. Mohlo by to dost zvednout vytížení stanice Vyšehrad.

Jiří Kocurek

A projde tam tolik lidí jako v těch jiných stanicích Metra, aby se ten eskalátor využil? Zrovna v téhle stanici eskalátory nejsou vůbec, nebo se pletu?

Martin

Ja mel na mysli mezi vytoni a Albertovem, tedy v dosahu obou krizovatek, … Ostrcilovo nam. je uplne nekde jinde, tam je to blbost…
Mam na mysli castecne vyuzit okraj vysehradskeho nadrazi a zastavky tramvaji na obou stranach…

Martin

Asi takto… https://en.mapy.cz/s/dazodotoro

Je to dal od mostu, tedy i lepe pro ostrovni nastupiste a blizko obema tram krizovatkam a univerzitnimu arealu…

Nazev muze byt klidne Vyton, nebo lepe Podskali, ci Pod Vysehradem…

fous

Norma požaduje u zastávek minimální poloměr 600 m a jako výjimku připouští 300 m. Oblouk u Vyšehradského nádraží má poloměr cca 200 m, takže nástupiště můžete dát maximálně k přechodnici. Už proto je třeba mít perón co nejblíže k řece, aby se tam vůbec vešel v délce alespoň 220 m. A využití přestupu na pravobřežní tramvaj bude podstatně větší než docházka do oblasti Albertova, když přestup na tramvaje Výtoň – Na Slupi/Jaromírova je také snazší na Výtoni, protože u starého vyšehradského nádraží nikdo další tramvajovou zastávku neudělá.

Tomáš Gottschalk

Stanice je v oblouku. A co takhle obnova zastáffky Vinohrady?

Martin

Stanici v oblouku je mraky… kupodivu i nektere nove zrekonstruovane,… tady to vadi, protoze to nekdo prohlasil, protoze ten nekdo nechtel resit majetkove spory…

Georg

stanic v oblouku jsou mraky, nicmene zalezi na polomeru toho oblouku…

David

Tak tos mne pobavil.. Dle těch plánů komplet nová stanice na Výtoni v oblouku nebude, jo? 😁😁😁

bkv
Jan z Rokycan

Na vizualizaci to fakt zašmudlané je. Koukněte za poslední oblouky × konec nástupiště. Tam to napojení kolejnic nějak nesedí. 😀

Jinak díky za odkaz na výkres, tam je vidět, že to vymyšlený mají. A potvrzuje se, že vyšehradské pole je opravdu lichoběžníkové.

fous

Díky za ty odkazy. Na té fotce směřuje jižní kolejnice severní koleje skoro přesně doprostřed perónu. Sorry jako. Ale na tom půdorysu je vidět, že to mají vyřešené a perón 220 m dlouhý se tam vejde. Nicméně zásadní vadou vítězného mostu je, že lávka pro pěší a cyklisty je na jižní straně, takže bez výhledu na Hradčany.

Alibaba

Tenhle návrh se mi komplexností a proporcemi líbí víc než ten první.
Ale abych kvůli tomu chodil někam protestovat, to ne. 🙂

Martin

Jestli je to stribrna, tak barva je i vice vhodna nez bila…

Ondros

Podle mě spíše antracit. I proto stavba na mě nepůsobí tak ladně jako vítězný návrh. Jinak souhlas, stříbrná (nebo bronzová) by byla ideální i na vítězném návrhu. Bydlel jsem u Sazky areny a její stříbrný plášť krásně měnil barvy dle denního světla.

původní Jakub P

Přijde mi to lepší než to druhý místo, ale horší než první. Samotnej most fajn, ale ta zastávka na Výtoni hodně nepovedená.

fous

Co je na ní nepovedené?

původní Jakub P

Ta pridana konstrukce se podle me strasne tluce s viaduktem. A ten sloup ve schodisti to korunuje.

Jiří Kocurek

Všiml jste si zastřešení schodiště na obr. 3/9? Je jen do poloviny schodů a stejně je tak vysoko, že nic nezastřešuje, on s deštěm chodívá i vítr.
+ co psal předřečník, takhle řešená změna nivelety je o zakopnutí a držkopád. Řekněte zrakově postiženému, že má čumět pod nohy.

František

Za me hodne pekne, diky. Kdyby ten beton byl trochu svetlejsi, aby ladil s mosty v dalce, tak za 1*, jinak za 1 :-). Ale treba to je jen spatne zvizualizovano a v realu to bude ok …

MaT

No v reálu tohle asi nebude, když na první místo v soutěži byl vybrán jiný návrh a tohle je až třetí v pořadí…

DjDD

Souhlas, za mě z těch 3. návrhů nejhezčí

Daniel Bečvář

Ale jo, zajímavé řešení a na vizualizacích to vypadá moc pěkně. Za mě by to šlo 😀