Obrazem: Vizualizace ukazují, jak bude vypadat nová tramvajová trať do Komořan
Vizualizace novostavby tramvajové tratě Nádraží Modřany - Nové Komořany. Zdroj: IM-Projekt
Trať má vyřešit dopravní zácpy a kultivovat veřejná prostranství v této části Prahy.
Zajímavé, že zde nejsou vizualizace trati přímo v Komořanech, všechno je jen malá část Komořanské u bývalého cukrovaru.
Tak já viděl vizualizací… Třeba metra D u polikliniky Modřany. 🙂
Náhodou, jedna čerstvá je. Nový dům, co bude stát na Sofijském náměstí místo Prioru má v zadávací jasně napsáno následující: Umístění Stavby, případně staveb musí respektovat případné budoucí vedení linky metra v dotčené lokalitě a předpokládané umístění stanice metra „Sofijské náměstí“ včetně rezervy pro vstup do Objektu přímo ze stanice metra.
Naděje žije 🙂
Volaly sedmdesatky a pry chtej svoje „projektanty“ zpatky…
Koukám, že Komoko pořád žije. Moc mi z těch plánů není zřejmé, jak se mají s novou tramvajovou tratí křížit, jestli úrovňově nebo mimoúrovňově.
Úrovňově, potvrzeno z radnice.
Mně tam tedy chybí vizualizace křížení s Komořanskou u strojíren.
Když se dívám na obrázek č. 2, tak být uživatelem bytu v přilehlém bytovém domě, poždal bych investora, aby na mírný úkor zeleně změnil podélné stání na šikmé stání a tím přidal několik parkovacích míst. Podle nových doporučení se má u nové výstavby počítat se 2 parkovacími stáními na 1 bytovou jednotku.
U nových developmentů je celkem běžné, že si majitel bytu kupuje i konkrétní parkovací místo. To celkem dobře reguluje poptávku po parkování.
Budete tu mít pod nosem tramvaje, vlak (na hlavní nádraží je to cca 20 minut), autobusy…
Takže pokud si někdo chce budovat rodinný vozový park, bude lepší když si pořídí bydlení jinde.
Tak široká ulice, ale cyklopruh se na ni nevešel..?
A proč by měl být cyklostezka zrovna součástí silnice? Když se staví nová infrastruktura, tak se to dělá rovnou odděleně. Takže cyklisté budou asi na té stezce podél TT.
Souhlas, nicméně je validní se tázat. Že ten projekt s cyklisty počítá bych dle vizualizací zrovna neřekl.
Cyklopruh či cyklostezka nemusí být součástí silnice, o to nejde. Ale na vizualizaci není vůbec.
Je, ta klikatice v zeleném pruhu !
Ta na které jsou zobrazeni chodci a nemá žádné barevné vyznačení, že jde o cyklo-infrastrukturu?
Mno, nevím.. Mně to připadá jako chodník.
Na kterém z obrázků je vidět nějaká cykloinfrastruktura, prosím?
Já si jí totiž nevšiml nikde.
Btw já nepsal, že cykloopatření má být součástí SILNICE (to píšete vy), já psal ULICE. Ani jeden z vyasfaltovaných pruhů mi nepřijde jako použitelný pro cyklodopravu.
Vy tam nějaký prosím vidíte? Možná jsem se jen přehlédl..
(ano, na sedmém obrázku jede cyklista – ale na chodníku mířícím do prostoru zastávky tramvaje. To snad autoři nemyslí vážně..)
Cykloztezka? Vždyť A2 vede hned vedle u vody. Tak nechápu co tady rešíte.
Tak pojede při krajnici, jak určuje zákon o provozu na pozemních komunikacích, případně po nákladně vybudované cyklostezce podél Vltavy. Opravdu není lidské právo ani zákonný požadavek mít vedle každé rekonstruované/nové silnice v ČR mít stavebně oddělenou cyklostezku.
Nákladně? Vy jste srandista. Náklady na cyklostezky jsou v porovnání se silničními stavbami tak nicotné, že je skoro ostuda se o tom vůbec bavit. Nehledě na to, že je třeba budovat infrastrukturu logicky tam, kde bydlí lidé, aby se pak dalo třeba právě na tu A2 vůbec najet.
Když je příležitost namalovat několik bloků prakticky na zelené louce, není důvod umístit cyklistický provoz na silnici, kde zcela zbytečně hrozí střet s autem. Ze stejných důvodu je oddělena i tramvajová trať. Současná obsese malovat do každé silnice cyklopruh hraničí s obecným ohrožením.
Vůbec nevíte, co je nejlepší – zachovat zelený pruh podél silnice a na ni docpat jak TT tak cyklo. Viz olomoucká Zikova :-(.
Ale já psal o ULICI, ne o SILNICI.
Ulice je prostranství mezi budovami. Ve vizualizacích se tam vešla 4proudá silnice, tramvajový pás, několik pásů zeleně, obslužná komunikace, několik chodníků.
Pro cyklisty nic.
Ta klikatice v zeleném pásu je podle Vás co??
chodník
A proč by tou čtvrtí musela vést cyklistická doprava stejnou ulicí, jako čtyřproudá silnice? Vy na kole rád dýcháte výfukové plyny? Já tedy ne…
Vizualizace … reálně u fotbalového hříště po rekonstrukci šířka obrubník-obrubník 6 metrů. Jízda dvou SOR NB 18 proti sobě tam bude zajímavá (a velmi pomalá, bude to vyžadovat opatrnost). Včera jsem tam na to koukal doslova s otevřenou pusou. Doufám, že tam někdo s náklaďákem nerozpáře SORce bok 🙁
Přesně tak, docela na tuu vizualizaci zíram, jak tam ty pruhy chtěj vyčarovat.
Cyklostezka vede o 100 metrů vedle u řeky.
A? Je to primárně rekreační cyklostezka a světe div se, lidi se na ní neoctnou po teleportaci, musí se na ni nějak dostat.
Byl bych neskonale vděčný, aby MČ Praha 12 začala kultivovat a lépe udržovat i ostatní čtvrti. chodníky a ulice z doby komunismu včetně všech poruch a chyb. Zeleň až na vyjímky bídně udržovaná, nekvalitní a hnusná. Ani v centrech není žádná slušná parková úprava.
Zastupiči se přes dvanáct let jen hádají, kdo víc peče s kterým developerem. Vedení této městské části stojí dlouhodobě za hovno.
Jako dlouholetý občan Prahy 12 dávám plus.
Za dvě hovna
Tak to jsem s vami za jedno.rozlamane obrubniky,rozpraskane chodniky,kde je o strach ucit jezdit dite na kole a za dobu,co jezdim s kocarem jsem nenarazil na novou bezbarierovou upravu prechodu.hlavne,ze ale mame uzasne Sofijske namesti po rekonstrukci.
Úsměv. Láska. Harmonie. Ne, nehrabe mi, mě ne, sice tam jsou pořád vady, ale zase máme tohle. Kdo nechápe, ať si najde leteckou fotku na mapě 🙂
To fakt udělají z Komořanské stroad ? Dost děsný. Vždyť vždycky měla jeden pruh a stačilo to
Byly časy, kdy vám taky stačila láhve s teplým mlíčkem a čistá plínka ke spokojenosti, asi se shodneme že se časy mění…
Stroad?
Street/road, tedy silnicoulice. Je to označení pro městskou komunikaci, která plní zároveň funkci silnice (rychlý průjezd městem) a ulice (místní obsluha). Tady mi to nepřijde jako správný termín, vidím tam ulici pro místní obsluhu podél těch bytovek, a na tranzit je určená ta čtyřproudovka.
Stroud je spojeni slov strange a road. Vice viz. Youtube.
Bohuzel jsme v CR, kde auta jsou nase posvatne kravy
Trať je pěkná a fandím jí, ale Komořanská opravdu bude vypadat takto? Vypadá to jak nějaké řešení z 80. let (viz Modřanská) – přechody přes tři pruhy, odbočný pruh do každé vedlejší ulice, žádná opatření pro cyklo… Tomu neříkám kultivace, ale zprasení na dalších mnoho let…
Hele, tu dopravu nijak nevyřešíte. Jediné tunelem. Jinak bude po pravém břehu vždy radiála ven z Prahy. Tak to prostě je, každá okrajová čtvrť Prahy má nějakou radiálu.
Kriste pane tady hlavně ne tunel! 🤦♂️
Vám asi uniklo, že souběžně s tratí běží cyklostezka (to je ta klikatice v zeleném pruhu).
Tak jsme si všichni lámali hlavu,jak se trať bude větvit těsně přes začátkem mostu přes křižovatkou ulic Generála Šišky a Komořanská a ona se zjevně ta větev do Komořan odpojí už před ní a ten most podejde.
Zajímavé.
Jak jednoduché a jak účinné 🙂
Jenom škoda, že s odbočením na Libuš se zjevně nepočítá. Ale chápu, že by to bylo v daném místě dost komplikované…
Ta vizualizace je stará, pochází z původní studie.
Součástí aktuálně schváleného zadání je prověření varianty s možnosti odbočit na Libuš.
Rychlý návoz na metro D by byl hodně užitečný. Jinak je nejbližší metro až B-čko na Palackého náměstí, dobrých 25 minut jízdy a ještě celkem hluboká stanice.
Linka 20 z Modran na Smichovske nadrazi, Andel a dal. Bude, az se otevre Dvorecky most.
Dobrá připomínka, ale rychlý návoz na metro D se bude hodit i tak 🙂 protože D-čko bude obsluhovat jiné části Prahy.
„D-čko“ a „B-čko“, čeština pláče.
V mládí jsem párkrát vyhrál regionální olympiádu v ČJ a nepřijde mi, že by zrovna tahle zkratka byla barbarská.
Na to jsem taky zvedavej.