Obrazem: Vizualizace ukazují, jak bude vypadat nová tramvajová trať do Komořan

Vizualizace novostavby tramvajové tratě Nádraží Modřany - Nové Komořany. Zdroj: IM-ProjektVizualizace novostavby tramvajové tratě Nádraží Modřany - Nové Komořany. Zdroj: IM-Projekt

Trať má vyřešit dopravní zácpy a kultivovat veřejná prostranství v této části Prahy.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honajz

Zajímavé, že zde nejsou vizualizace trati přímo v Komořanech, všechno je jen malá část Komořanské u bývalého cukrovaru.

Honajz

Tak já viděl vizualizací… Třeba metra D u polikliniky Modřany. 🙂

MrMarkus

Náhodou, jedna čerstvá je. Nový dům, co bude stát na Sofijském náměstí místo Prioru má v zadávací jasně napsáno následující: Umístění Stavby, případně staveb musí respektovat případné budoucí vedení linky metra v dotčené lokalitě a předpokládané umístění stanice metra „Sofijské náměstí“ včetně rezervy pro vstup do Objektu přímo ze stanice metra.

Naděje žije 🙂

Jakub P

Volaly sedmdesatky a pry chtej svoje „projektanty“ zpatky…

jkjk

Koukám, že Komoko pořád žije. Moc mi z těch plánů není zřejmé, jak se mají s novou tramvajovou tratí křížit, jestli úrovňově nebo mimoúrovňově.

MrMarkus

Úrovňově, potvrzeno z radnice.

Jezz

Mně tam tedy chybí vizualizace křížení s Komořanskou u strojíren.

Vlad

Když se dívám na obrázek č. 2, tak být uživatelem bytu v přilehlém bytovém domě, poždal bych investora, aby na mírný úkor zeleně změnil podélné stání na šikmé stání a tím přidal několik parkovacích míst. Podle nových doporučení se má u nové výstavby počítat se 2 parkovacími stáními na 1 bytovou jednotku.

Juraj

U nových developmentů je celkem běžné, že si majitel bytu kupuje i konkrétní parkovací místo. To celkem dobře reguluje poptávku po parkování.

Michy

Budete tu mít pod nosem tramvaje, vlak (na hlavní nádraží je to cca 20 minut), autobusy…
Takže pokud si někdo chce budovat rodinný vozový park, bude lepší když si pořídí bydlení jinde.

mgr.pavel

Tak široká ulice, ale cyklopruh se na ni nevešel..?

MHD

A proč by měl být cyklostezka zrovna součástí silnice? Když se staví nová infrastruktura, tak se to dělá rovnou odděleně. Takže cyklisté budou asi na té stezce podél TT.

Márty

Souhlas, nicméně je validní se tázat. Že ten projekt s cyklisty počítá bych dle vizualizací zrovna neřekl.

Zvol

Cyklopruh či cyklostezka nemusí být součástí silnice, o to nejde. Ale na vizualizaci není vůbec.

Jaroslav

Je, ta klikatice v zeleném pruhu !

mgr.pavel

Ta na které jsou zobrazeni chodci a nemá žádné barevné vyznačení, že jde o cyklo-infrastrukturu?

Mno, nevím.. Mně to připadá jako chodník.

mgr.pavel

Na kterém z obrázků je vidět nějaká cykloinfrastruktura, prosím?

Já si jí totiž nevšiml nikde.

Btw já nepsal, že cykloopatření má být součástí SILNICE (to píšete vy), já psal ULICE. Ani jeden z vyasfaltovaných pruhů mi nepřijde jako použitelný pro cyklodopravu.

Vy tam nějaký prosím vidíte? Možná jsem se jen přehlédl..

(ano, na sedmém obrázku jede cyklista – ale na chodníku mířícím do prostoru zastávky tramvaje. To snad autoři nemyslí vážně..)

Mr. X

Cykloztezka? Vždyť A2 vede hned vedle u vody. Tak nechápu co tady rešíte.

Bmz

Tak pojede při krajnici, jak určuje zákon o provozu na pozemních komunikacích, případně po nákladně vybudované cyklostezce podél Vltavy. Opravdu není lidské právo ani zákonný požadavek mít vedle každé rekonstruované/nové silnice v ČR mít stavebně oddělenou cyklostezku.

Já jenom že

Nákladně? Vy jste srandista. Náklady na cyklostezky jsou v porovnání se silničními stavbami tak nicotné, že je skoro ostuda se o tom vůbec bavit. Nehledě na to, že je třeba budovat infrastrukturu logicky tam, kde bydlí lidé, aby se pak dalo třeba právě na tu A2 vůbec najet.

Levák Bob

Když je příležitost namalovat několik bloků prakticky na zelené louce, není důvod umístit cyklistický provoz na silnici, kde zcela zbytečně hrozí střet s autem. Ze stejných důvodu je oddělena i tramvajová trať. Současná obsese malovat do každé silnice cyklopruh hraničí s obecným ohrožením.

jva

Vůbec nevíte, co je nejlepší – zachovat zelený pruh podél silnice a na ni docpat jak TT tak cyklo. Viz olomoucká Zikova :-(.

mgr.pavel

Ale já psal o ULICI, ne o SILNICI.

Ulice je prostranství mezi budovami. Ve vizualizacích se tam vešla 4proudá silnice, tramvajový pás, několik pásů zeleně, obslužná komunikace, několik chodníků.

Pro cyklisty nic.

Jaroslav

Ta klikatice v zeleném pásu je podle Vás co??

Pat

chodník

Levák Bob

A proč by tou čtvrtí musela vést cyklistická doprava stejnou ulicí, jako čtyřproudá silnice? Vy na kole rád dýcháte výfukové plyny? Já tedy ne…

MrMarkus

Vizualizace … reálně u fotbalového hříště po rekonstrukci šířka obrubník-obrubník 6 metrů. Jízda dvou SOR NB 18 proti sobě tam bude zajímavá (a velmi pomalá, bude to vyžadovat opatrnost). Včera jsem tam na to koukal doslova s otevřenou pusou. Doufám, že tam někdo s náklaďákem nerozpáře SORce bok 🙁

Jezz

Přesně tak, docela na tuu vizualizaci zíram, jak tam ty pruhy chtěj vyčarovat.

Rudolf Tuček

Cyklostezka vede o 100 metrů vedle u řeky.

Já jenom že

A? Je to primárně rekreační cyklostezka a světe div se, lidi se na ní neoctnou po teleportaci, musí se na ni nějak dostat.

qěcy

Byl bych neskonale vděčný, aby MČ Praha 12 začala kultivovat a lépe udržovat i ostatní čtvrti. chodníky a ulice z doby komunismu včetně všech poruch a chyb. Zeleň až na vyjímky bídně udržovaná, nekvalitní a hnusná. Ani v centrech není žádná slušná parková úprava.
Zastupiči se přes dvanáct let jen hádají, kdo víc peče s kterým developerem. Vedení této městské části stojí dlouhodobě za hovno.

Milan

Jako dlouholetý občan Prahy 12 dávám plus.

Karlos

Za dvě hovna

Frost

Tak to jsem s vami za jedno.rozlamane obrubniky,rozpraskane chodniky,kde je o strach ucit jezdit dite na kole a za dobu,co jezdim s kocarem jsem nenarazil na novou bezbarierovou upravu prechodu.hlavne,ze ale mame uzasne Sofijske namesti po rekonstrukci.

MrMarkus

Úsměv. Láska. Harmonie. Ne, nehrabe mi, mě ne, sice tam jsou pořád vady, ale zase máme tohle. Kdo nechápe, ať si najde leteckou fotku na mapě 🙂

Ondra

To fakt udělají z Komořanské stroad ? Dost děsný. Vždyť vždycky měla jeden pruh a stačilo to

Dejf

Byly časy, kdy vám taky stačila láhve s teplým mlíčkem a čistá plínka ke spokojenosti, asi se shodneme že se časy mění…

Michal Bartoníček

Stroad?

Plecháč

Street/road, tedy silnicoulice. Je to označení pro městskou komunikaci, která plní zároveň funkci silnice (rychlý průjezd městem) a ulice (místní obsluha). Tady mi to nepřijde jako správný termín, vidím tam ulici pro místní obsluhu podél těch bytovek, a na tranzit je určená ta čtyřproudovka.

Zbynek

Stroud je spojeni slov strange a road. Vice viz. Youtube.

Orange pilled

Bohuzel jsme v CR, kde auta jsou nase posvatne kravy

Pavel

Trať je pěkná a fandím jí, ale Komořanská opravdu bude vypadat takto? Vypadá to jak nějaké řešení z 80. let (viz Modřanská) – přechody přes tři pruhy, odbočný pruh do každé vedlejší ulice, žádná opatření pro cyklo… Tomu neříkám kultivace, ale zprasení na dalších mnoho let…

qěcy

Hele, tu dopravu nijak nevyřešíte. Jediné tunelem. Jinak bude po pravém břehu vždy radiála ven z Prahy. Tak to prostě je, každá okrajová čtvrť Prahy má nějakou radiálu.

Lukáš Kníže

Kriste pane tady hlavně ne tunel! 🤦‍♂️

Jaroslav

Vám asi uniklo, že souběžně s tratí běží cyklostezka (to je ta klikatice v zeleném pruhu).

Lkprak

Tak jsme si všichni lámali hlavu,jak se trať bude větvit těsně přes začátkem mostu přes křižovatkou ulic Generála Šišky a Komořanská a ona se zjevně ta větev do Komořan odpojí už před ní a ten most podejde.
Zajímavé.

Martin

Jak jednoduché a jak účinné 🙂

Levák Bob

Jenom škoda, že s odbočením na Libuš se zjevně nepočítá. Ale chápu, že by to bylo v daném místě dost komplikované…

Michy

Ta vizualizace je stará, pochází z původní studie.
Součástí aktuálně schváleného zadání je prověření varianty s možnosti odbočit na Libuš.

Marian Kechlibar

Rychlý návoz na metro D by byl hodně užitečný. Jinak je nejbližší metro až B-čko na Palackého náměstí, dobrých 25 minut jízdy a ještě celkem hluboká stanice.

MrMarkus

Linka 20 z Modran na Smichovske nadrazi, Andel a dal. Bude, az se otevre Dvorecky most.

Marian Kechlibar

Dobrá připomínka, ale rychlý návoz na metro D se bude hodit i tak 🙂 protože D-čko bude obsluhovat jiné části Prahy.

Tomáš V.

„D-čko“ a „B-čko“, čeština pláče.

Marian Kechlibar

V mládí jsem párkrát vyhrál regionální olympiádu v ČJ a nepřijde mi, že by zrovna tahle zkratka byla barbarská.

Petr

Na to jsem taky zvedavej.