Obrazem: V úplně novém Airbusu A220 airBaltic. O stejném letadle uvažují Smartwings
Airbus A220-300 společnosti airBaltic na letišti v Rize. Foto: Jan Sůra
Sedmnácté letadlo Airbus A220-300 převzala o víkendu letecká společnost airBaltic. Lotyšský dopravce umožnil redakci Zdopravy.cz jeho prohlídku krátce poté, co
A-220 je moc povedené letadlo, jeho parametry hovoří zcela jasně. Měli bychom ho mít a provozovat už dávno.
Hezký a zajímavý článek doplněný kvalitní fotoreportáží. Děkuji pane Sůro.
Jen pro ukázku jeden z A220-300/CSeries Swissu v zajímavém livery při přistání o odletu na letišti Václava Havla v Praze.
https://youtu.be/Y-09A5tRnEY
Bylo mi řečeno, že v porovnání s A319neo je tahle A220-300 jasnej vítěz ve valné většině parametrů. Výhodou 319neo může být snad jen podobnost s A319, kterou ty aerolinky třeba už vlastní. Každopádně se mi ta 220tka moc líbí.
Tak to je logické A319neo vychází z A319 což je zkrácená verze A320 a při úpravě vždy dochází ke kompromisům. A220-300 je nové užší letadlo a v tomto případě prodloužená verze, kde efektivita vychází vždy lépe. A320 je také důvod proč je A318 nekonkurenceschopný.
Máte to špatně, žádnej Smartwings o ničem nepřemýšlí. Smlouva je s ČSA.
A majitelem ČSA je kdo…
Dobrý den, pane Sůra,
můžu Vám rovněž položit otázku, „A kdo je majitelem koncernu Smartwings ?“.
Také určitě dobře víte, že tato společnost v minulosti přemýšlela o různych věcech včetně B787 a nikdy to nedopadlo.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=703122&typ=PLATNY
ČSA je Skupina Smartwings, nikoliv Smartwings. Ale kdo ví, zda tu smlouvu nepřevedou na matku.
ČSA je dnes už jen obchodní značka společnosti Smartwings – v podstatě už jen chiméra. Nicméně bych uvítal, kdyby se Smartwings přejmenovaly na ČSA. ČSA nebyly nikdy žádný zázrak, ale u cestující veřejnosti měly zcela určitě lepší reputaci, než Smartwings. Vím, šlo by jen o přemalování firmy, ale jsem toho názoru, že by to nebylo od věci.
Byl bych moc rád, kdyby těchto fotoreportáží o nových letadlech bylo více. Jsem přesycen nicneříkajícími aktualitami ze železnice.
Hezká fotoreportáž, děkuji autorovi!
Taktéž děkuji – jen více takovýchto reportáží z místa dění.
145 cestujících je alternativa k B737-700, nikoliv k B737-800, které mají kapacitu 186 osob.
Nepíšu o tom, že je to alternativa k 737-800. Šírka kabiny je u všech 737 stejná.
Srovnáváte to s 737-800, máte to tam napsaný, napište tam příště 700… Přibližujete se bulváru typu Blesk apod.
Znovu opakuji – 700, 800 atd mají naprosto stejnou šířku kabiny. Srovnávám úzkotrupá letadla a pokud je šířka kabiny shodná, je úplně jedno, zda je to se 700 či 800.
Já tomu moc fandím. Nevěřím moc tomu, že 737 si napraví reputaci. Čím víc já osobně pátrám o 737, tím víc mi MAXy nedávají smysl.
Za rok si na problemy Boeingu nevzpomene nikdo.
Hmmm… A220 léetající pro ČSA… přijemná představa.
spíš brzo realita
Macecha Smartwings by do nich ale těch 6 sedaček/řada určitě nějak vpasovala. 🙂
Nastesti nenarve, i kdyby chtela.