Obrazem: V Přerově se dnes otevírá nový úsek I/55 s estakádou přes koridor
Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1.
V Přerově se dnes koná velká silniční sláva. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zde zprovozňuje nový úsek silnice I/55, jehož hlavní stavební součástí je 560 metrů dlouhá mostní estakáda přes železniční koridor (stane se tak po 10:00). Zmizí tak úzké hrdlo na průtahu městem, které představoval podjezd pod tratí. Tam by měla doprava výrazně klesnout.
Stavba začala ve druhém pololetí 2018, její ukončení nabralo zhruba čtvrt roku zpoždění. Smluvní cena činí 360 milionů korun. Most o dvaadvaceti polích začíná v sousedství stávající komunikace I/55, překlenuje dráhu a stáčí se nad nezastavěné území. Napojuje se na frekventovanou Polní ulici. Estakáda je opatřena protihlukovou stěnou.
Zprovoznění estakády pomůže dopravě ve městě kvůli rekonstrukci nedaleké křižovatky u prodejny Lidl zatím jen částečně. Dopravní stavby včetně okružní křižovatky v této části Přerova budou zprovozněny v druhé polovině září.
Zároveň v Přerově od listopadu běží stavba takzvaného průpichu, rovněž na sinici I/55. Novostavba necelého kilometru protne areál někdejší továrny Juta; se stavbou se rovněž pojí řada dopravních omezení. Po dokončení stavby, které je naplánováno na konec roku 2022, bude mít Přerov novou čtyřpruhovou komunikaci.
Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1, která v tomto úseku bude totožná s D55. Jenže její dostavba má léta zpoždění a další letitý odklad hrozí, pokud se nezačne letos na podzim.
ŘSD dnes zprovoznilo 550 m dlouhou estakádu přes železnici v rámci stavby “I/55 MÚK s ČD Přerov – Předmostí”, čímž dojde k výraznému zlepšení plynulosti dopravy v této části Přerova. Kompletně bude stavba zprovozněna v září t.r. pic.twitter.com/oisygoQOAz
— Radek Mátl (@MatlRadek) May 4, 2021