Obrazem: V Přerově se dnes otevírá nový úsek I/55 s estakádou přes koridor

Nová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSDNová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSD

Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zesp

První průjezd estakádou od Olomouce směr Zlín po ulici Dluhonskou:

https://youtu.be/xF0bEVZG28M

zirecek

Souvislá kolona od Přerova nepůsobí moc dobře.

Mirek S

Včera večer jsem projel a super. Jen by to chtělo doladit značení po nájezdu na most od Olomouce. Po průjezdu šikanou se najednou ocitnete před křižovatkou kde není na první pohled zřejmé kam máte jet (most, cesta do Předmostí).

Ivo Havlíček

Pokud by byla dokončena poslední část D1 – úsek Říkovice – Přerov, tak by se jednalo o zbytečnou stavbu. Dálniční obchvat Přerova by totiž odvedl velkou většinu tranzitní dopravy, která působí v současnosti dopravní kongesce. Přerov je v současnosti ojedinělý příklad města, do kterého se svede doprava, místo toho, aby se doprava z města odklonila. Celá ta monstrózní estakáda se stavěla kvůli křižovatce u Lidlu a nedalekému podjezdu pod železniční tratí a díky své velikosti ještě více zdůrazní průmyslový ráz tohoto města, ve kterém za posledních 12 let poklesl počet obyvatel o téměř 5000 obyvatel(!) Zajímavé ale je, že v… Číst vice »

Jan Sova

Zbytečná stavba to úplně není. Pořád je hodně místních, co ráno táhnou na Olomouc a odpoledne se vrací. Ale poměr cena/výkon by asi nebyl tak dobrý, kdyby tranzit jezdil jinudy. Jinak ten podjezd u Lidlu byl už za bolševika jeden velký problém (holt to už tenkrát soudruzi měli naplánovat vrchem, ale rozhodli se jinak), kdy je tam celoroční prosak spodních vod a jedou tam 3 nebo 4 čerpadla permanentně (když kleknou, podjezd se zalévá vodou), je tam speciální úložná silniční „vana“, která technologicky nikdy nepatřila k nejlevnějším na údržbu a musela se několikrát cca 1×15 let měnit/generálkovat. Takže tím nadjezdem… Číst vice »

zesp

No, moc nenepravil, protože ten podjezd bude mít velký význam i nadále a bude i tak silně zatížený. Ale bude alternativa. Mluvil jsem se zdejším starousedlíkem, který je nyní před důchodem a ten mi tvrdil, že když byl malý, tak už se o nadjezdu mluvilo. Bolševik už to tak měl namyšlšné, balo to ale holt drahé a plno jiných priorit. A ten podjezd je již z první republiky a při ústupu ho v r 1945 zničil Wermacht. V přerovském muzeu je fotka, jak místní ručně likvidují trosky, aby se dal most provizorně zprovoznit…

ficus

Taky i jinde něco postavte, ne jen těm asijcům.

Jarda

psychologické drama o nekonečno dějstvích

Petr

tak ještě trochu to okolí

Martin L.

Ti cykliste na fotce c. 2 😀 😀
Tam bych asi nechtel jet za provozu na kole

Jiří Kocurek

Jsou horší silnice, kde není ani ta krajnice.

Zesp

Dneska už tam za provozu cyklisté jeli… Docela dost blbé pro ně i řidiče…

Jan Sova

řidiči můžou trénovat 1,5 odstup, tady to půjde….

zesp

Tato stavba výrazně průjezd Přerovem od Olomouce zrychlí. Ve městě už se dá prokličkovat všelijak, tad ybyl prostě jedem bod, přes který muselo vše. Další variantou bylo věčné čekání před závorami v Dluhonicích, nebo nízký podjezd v Lýskách. Oboje teď ale bylo kvůli rekonstrukci komplikovaně průjezdné…

Kodl

Nejak nechapu to pripojeni pokud jedu pres novou estakadu z Prerove smerem na dalnici na Ostravu. Muze mit nekdo znaly mistnich pomeru vysvetlit ten handling? Diky moc 🙂

Ales K.

Myslis z mesta, z jihu na D1? Normalne – za Fordem se nebudes drzet vpravo jako doted ale uprostred a najedes na most, ktery te vypusti na kopecku, kusek pred MOL-ku.

Kodl

Cili ta stara cesta pod tim starym podjezdem, smerem na D1 na Ostravu jako bude/je jednosmerna a dava prednost doprave prichazejici z noveho nadjezdu?

Jan

V tuto chvíli to tak bude, ale do budoucna bude pokračovat čtyřpruh na MUK Přerov – sever. Zkuste si pustit vizualizaci posledního úseku D1 Říkovice – Přerov a tam to uvidíte.

Kodl

Ah ok moc diky za informace. Budu vedet co a jak, pokud se tam nekdy nahodou budu motat.
Ohledne D1 Rikovice drzim palce a doufam v zazrak!

Karel

Aspoň, že tak. Stejně je to ale jen ubohá dvouproudá cestička chudé země.

zesp

Ten dvoupruh úplně stačí, ostaní směry pojedou stejně po rampách přes kruháč a ne přes estakádu.

Kalanis
zesp
Eduard

Jen tak dál. Ještě tu D1 a nejen Přerov si může oddechnout. Jen se bojím, že to nebude tak rychle.

Honza

Pořád nechápu ten „průpich“ Přerovem. Vždyť to bude svedeno do té úzké rozbité silničky vedle garáží a vlakáče kolem Alberta ne?…

Ales K.

No tama to jede i ted, takze 4/5 cesty Prerovem se zlepsi.

Viki

A to má být jako argument pro přínos stavby? Taková polovičatost?

Ales K.

4/5 je lepsi nez 0/5. A kdyz stat nedokaze dostavit D1, tonouci se stebla chyta….

Viki

Zrovna ta šikana u Alberta je kaňkou na celé stavbě a jeden z největších hnusů na silnicích 1.tridy,ne-li největší.jedine na Ukrajině jsem viděl horší hlavní silnice,ale jak už s takovými se chceme srovnávat….

zesp

Až na to, že ten kousek od Alberta ke čtyřproudovce na Hulín je pouhopouhou místní komunikací ve vlastnictví města. Jednička tedy bude ústit do „cesty“ mimo státní a krajskou síť…

PetrM

což je mi jako řidiči, který tude zrovna projíždí, celkem u brusele

jva

Když „celovičast“ furt někdo blokuje, je i půpich přínos…

Mirek S

To jsem také nepochopil. Po dokončení všech aktuálních staveb se průjezd celým Přerovem výrazně zkapacitní, ale vytvoří se nový problém u Alberta. Jistě nebude to tak zásadní špunt jako Předmostí, ale předpokládám, že celkové zlepšením průjezdu městem přitáhne do Přerova další dopravu (dnes raději většina řidičů od Ostravy volí cestu přes Vyškov) a ta bude stát uprostřed města u autobusového nádraží.
Nikde jsem nenašel žádný plán zkapacitnění cca 500 metrů ulice Tovární. Existuje něco?
Samozřejmě vše vyřeší až dokončení D1, ale je jisté, že to bude trvat min. 3 roky (pokud vše půjde ideálně – a to asi nepůjde).

Ales K.

Heureka! Zitra a do konce tydne tama asi 10x pojedu, tak jsem zvedsv a doslova natesen 🙂

Ales

Nechápu, proč tam neudělali rovnou 4 pruhy.

Baraba

Protože časem bude dálnice =)

Viki

To mně připomíná kruhac u globusu v OL. Tam na dokončení D35 časem čekáme už 15 let

Jiří Kocurek

Pamatujete jízdu po Velkomoravské, samá světelná křižovatka, Zelená vlna leda tak v rádiu?
Faktem ale je, že ten kruháč je jak pěst na oko. Za co, sakra!

Jan Sova

Ten kruháč doplácí na dvě rány pěstí. Jedna je páté rameno vylobované obchoďákem (kříží se to s přiváděcím ramenem, však víme jaké jsou tam fronty z obchvatu), druhá je dávná neochota lidí z Křelova prodat své pozemky (pravda tenkrát asi lacino), takže ten obchvat OL musel být provizorně ukončen právě k tomu kruháči. A v tom Křelově fakt nevím, kdy se to pohne, jestli už to nebudu sledovat z hrobu pediskopem.

Kalanis

Křelov má územní rozhodnutí a bude se vykupovat. A místo křižovatky trubka tam bude pod I/35 kruhák. Má být do něj přeložena i III/448.