Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obrazem: V polích u Olbramovic se začíná rýsovat nový obchvat na I/3

Stavba obchvatu Olbramovic. Pramen: ŘSD
Stavba obchvatu Olbramovic. Pramen: ŘSD
Odstraňují se pařezy, ploty a další překážky. Probíhá skrývka ornice na ploše trvalých a dočasných záborů.

Po více než měsíci od prvního kopnutí je z ptačí perspektivy už jasně patrná trasa budoucího obchvatu středočeských Olbramovic na vytížené silnici I/3. Práce na dlouho očekávané a odkládané stavbě začaly 13. dubna, stavba je zatím ve fázi zemních prací. Hotova by měla být v roce 2023.

„Odstraňují se pařezy, ploty a další překážky. Probíhá skrývka ornice na ploše trvalých a dočasných záborů. V trase již začali pracovat archeologové a byla provedena nutná opatření pro záchranu chráněných živočichů v blízkosti Konopišťského potoka,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Buček. Podle něj stavba běží podle plánu.

Průjezd Olbramovicemi na přetíženém tahu na jih patří k největším „dopravním závadám“ ve středních Čechách. Pro obyvatele obce i řidiče tak se zahájením stavby skončila dlouhá léta marného čekání, původně se mělo stavět už na přelomu 80. a 90. let.

Nová přeložka bude dlouhá 3,4 kilometru, napojí se na již hotové úseky kolem Tomic a Votic. Buduje ji společnost M-Silnice, která v tendru přišla s nejnižší cenou 320,94 milionu korun. To je o 33 procent méně než cena předpokládaná (478,5 mil.). Zahájení stavby se kvůli průtahům v přípravě několikrát odložilo, ŘSD mělo přeložku na „zahajovacím“ seznamu už pro rok 2018.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kebab

Indukčňáci mlčí? Co se to děje?😃

Vašek

Na Správě železnic vypadnul internet.

Otakar

Ta sedla!

Jaaaa

Tato stavba novou dopravu příliš nenaindukuje, pane ropák.

Proč, to si zjistěte sám.

Jiří Kocurek

Nenaindukuje příliš? Takže jen trochu. A po dostavbě obchvatu provoz v obci mírně vzroste? Hmm, neuvěřitelné!

Jaaaa

Jojo, jeden závit na slabém magnetu taky indukuje stejně napětí, jako tři závity na silném.

Kdy budete přebírat Nobelovku?

Jakub P

Část lidí, která dopravní indukcí argumentuje tam, kde je to opodstatněné, nejspíš tady k tomu nic o indukci nepíše, protože narozdíl od vás ví, jak taková dopravní indukce funguje a za jakých předpokladů se výrazně projeví. a za jakých vůbec nebo minimálně.

Kebab

To jsem předpokládal taky, než ji vytáhli u obchvatu Chocně…

Jaaa

Obchvat Chocně je sám způsoben očekávanou indukcí dopravy z a na D35. Jinak by nebyl potřebný.

Na rozdíl od I/3, kde průjezd Soběslaví již jedoucí řidiče neodradí, ale trasu výrazně nezrychlí ani nezatraktivní. Skutečně pouze odvede již existující tranzit.

To u obchvatu Chocně neplatí, protože jde o hlavní spojku na dálnici z celé okolní oblasti.

Prosím, zkuste si něco o indukci poptávky nastudovat, ano? Je to „jenom“ běžná mainstreamová ekonomie.

mirek

Neděje se nic, tenhle obchvat má smysl a indukci nevytváří.

Vladimir

Muze mi nekdo vysvetlit proc jsou nekteri proti vystavbe D3 a tim brzdi rozvoj CR, Stredoceskeho kraje a Jihoceskeho? Resi se to pouze kvuli Posazavi? Znam mista v CR kde bude VRT protinat CHKO, nebo jina mista, kdr dalnice vedou hned za chatovymi oblastmi, ci 50m od vesnic.Jsou velice dobre odhlucnene a nechapu tento postoj.Co je na Posazavi tak zajimaveho a proc se vzbuzuje tolik emoci kvuli strategicky vyznamnem dopravnim uzlu. Az se do 10-15 let dostavi zakladni pater, to bude terve sranda az vsichni zjisti, ze je na case propojovat dalnice mimo Prahu a delat obchvat po odvode Stredoceskeho… Číst vice »

Jan

Protože to jsou fanatici, kteří nenávidí lidstvo.

Jaaaa

Lidstvo nenávidíte vy. 😛

Jiří Kocurek

Dole sám píšete, že byste lidem nedopřál ani vlastní bydlení.

Jaaa

Jj, urbanismus je taky komunistickej hnus a snaha lidem dopřát místo hnusných satelitů kvalitnější bydlení zase sociální inženýrstvi.

Prostě Kocurek ničemu nerozumí, ale vyrábět slaměný panáky bude, protože má evidentně problém sám se sebou. A když neví co by, začne nálepkovat. 😛

Vašek

Kvalitnější bydlení? Jo aha, ty to víš líp než oni, co je pro ně lepší? Jaaa a jeho Výbor pro veřejné blaho

Jaaaa

No, to si piš že to vím líp než developeři urban sprawlu, které okolí jejich developerského projektu prostě nezajímá.

Jsem zvědavej, jestli jsi stejně schopnej se montovat i do projektování vysokého napětí nebo vodovodů. To je totiž taky to sociální inženýrství; já nemůžu vědět, jakou vodu chtějí ó božští nedotknutelní sateliťáci pít a do jakých trubek kadit. 😀 (Mimochodem, sám bydlím v satelitu, kdyby ti to jako nedocházelo.)

Jestli si myslíš, že živelnej „rozvoj“ území je vhodnej, dostatečnej a funkční, tak se vrať do školy a nevotravuj s přitroublejma ideologickejma pindama.

Vašek

A proč bydlíš tam, kde se ti nelíbí? Nebo jsi takovej ten tupoň ve stylu zakazte ty satelity, jinak se Vám do nej nastěhuju.

Jaaaa

Mne už ty vaše slaměný panáky nebaví.

Debatuj si sám se sebou, na tvoje exhibování nemám čas ani náladu.

Frantisek

Člověk = auto? 😮

Vašek

A ono, když to auto někam jede, tak jede samo bez člověka?

Jaaaa

Protože to není nutné. Žádný rozvoj se totiž nebrzdí, pouze výstavba hnusných satelitů, odkud se budou další auta tlačit do Prahy. Kolik jakých negativních efektů to má a jak málo pozitiv, to tu bylo rozebíráno mnohokrát.

Pokud teda chcete rozšiřovat satelity kolem Prahy, postavte raději S-bahn směr Jesenice a dál.

Vladimir

Hlavne ze o Prazaky vubec nejde! Tato silnice je soucasti spojnice Rostock – Berlin – Linz – Zagreb. Takze bojuvky Prazaku a neprazaku jsou nicotne.

Jaaa

Tahle spojnice pro toto spojení v současných parametrech pro nákladní dopravu zcela dostačuje.

Dálnice v ČR plní z 80 % pendleři dojíždějící ze satelitů do města. Bez ohledu na nějakej váš Záhřeb a Rostock.

Že máte nějakou čáru na papíře automaticky neznamená, že tam musí vést dálnice.

Pokud by to skutečně měla být tato spojnice, tak ji veďte kolem Plzně a Chebu, čímž se vyhnete indukovaným kongescím v pražské aglomeraci.
Ale ona jaksi není, a jde hlavně o tu Prahu, že?

FrenkyUL

Podepisuji se.

Frantisek

Jistě, všechna ta auta jezdí Rostock – Zagreb, tady nic, tady samí muzikanti. 🙂

Frantisek

Jinak hlavně, že trať Nový Jičín – Hostašovice byla zrušena, protože po ní NElze dojet ani do Valašského Meziříčí, že. 🙂

Vladimir

Nagativni krome koriduru pro zver temer nejsou, pozitivnich je nekonecne mnoho. Sam jsem vyrustal v obci kolem ktere se dalnice dostavila v roce 2008 -2010 a jsem neskutecne rad, ze tam je. Male mesto najednou zacalo mit vice pracovnich mist, rozsirovaly se stavajici a budovaly se i nove firmy a dusledek? Lidi si mohli vybirat kam pujdou pracovat a tim se jim zvysila i mzda, protoze se firmy o ne zacali pretahovat. Infrastruktura je zaklad rozvoje a nejvice to nyni jde videt na prudkem rozvoji Ostravy a jejich aglomeraci. Kdyz tu infrastrukturu zmensime do vsem predstavitelnych mezi, tak typickym prikladem… Číst vice »

Jaaaa

A kdyby se místo té dálnice postavila rychlá železnice, tak by to ten efekt nemělo?

Nápověda: Milovice.

Ve vaší obci jsou možná auta fajn. Ve městě, do kterýho všichni jezdíte, už ale ne.

Vladimir

Obec s 22.000 obyvateli je pro me stale obec, nepsal jsem vesnice. Ano vlak je soucast infrastruktury, stejne jako rychle opticek site, nebo elektricke draty, ci vodovod. Opet se vracim k prudkemu rozvoji Ostravy, ci Frydku-Mistku. Tady byly podminky, jinak receno byla nachystana infrastruktura k rozvoji a tak ji nyni soukromi investori vyuzili a timpadem v konecnem dusledku pozvedli region. Dovedu si predstavit, ze odpurci, jsou bud jiz v duchodu, nebo naopak pracuji v blizkem okoli. A vlastne bych se nedivil, kdyby to byli lidi pracujici pro Prazske firmy a tvari se, ze ted jsou mistni i kdyz zde bydli… Číst vice »

Frantisek

Jako že tím kýženým rozvojem je vyvolání potřeby další dopravy? Fakt nemůžete bez toho smradu a randálu spát?

mirek

„rozvoj CR“ znamená ničení posledních zbytků krajiny? Jinak by ten rozvoj nešel?

Ono nejde jen o Posázaví, ale celou oblast, navíc v okolí Jílového je to značně poddolované a geologicky aktivní, takže hrozí stejný průšvih jako u D8 – taky tam si ŘSD protlačila nesmyslnou trasu a teď to všichni platíme, protože se to pořád hýbe.

Jaaaa

Dříve nebo později se ten blbej úsek stejně zavře.

VTT

Dovolil bych si upozornit, že provoz po současné I/3 ničí Posázaví mnohem víc. Jede se bezprostředně okolo Senohrab, Čtyřkol až dolů do údolí Sázavy k Čerčanům a Poříčí, pak se stoupá prudce nahoru k Mrači (pár domů těsně u silnice). Fakt paráda. Pak ta I/3 odřízne park v Benešově od města (je vedená těsně za domy), poté rozřízne Bystřici.
O hrůze v Mirošovicích nemluvě.
Ta D3 s Posázavím nic neudělá, nevede totiž přes něj, ale nad ním.

zdeva

Dalnici D3 ve stredoceskem kraji nikdo nechce…mit za humny.

Vladimir

Slyseli jste nekdy o odlucnovacich stenach, o tom, ze kdyz opravdu vyjednavate a nekricite jen ne, ne, ne, tak se i dojednava vystavba dalnice v zarezu? Zajimalo by me kdo a jak moc mocni lidi tam bydli, ze se jim dari stavbu D3, ktera je jako kazda jina, takto vyzname v mediich zviditelnit.

Frantisek

V zářezu hluboko nad údolím Sázavy. A ten bordel se prostě někam vypaří. 🙂

Vašek

Já chci a moji sousedi vesměs taky. Zdravím z Posázaví.

Vladimir

Mimochodem vsichni zijici si v blizkosti dalnic zvysuji hodnotu nemovitosti. Vsude kde je infrastruktura, tam zacina rapidni rozvoj regionu, co by za novou dalnici dali lidi z Karlovarskeho kraje, ci z oblasti Jeseniku a Sumperka.

Vašek

Vždyť já už se těším, jak to vyleze. Stačí si srovnat, jaká je cena srovnatelných domů dle vzdálenosti podél D4 a už si mnu ruce.

Frantisek

Ježiš, to jsou kydy. Jo, dali, dokud ji tam nemají a věří tomu. Namísto pozvednutí místního hospodářství navázání na to vzdálené. A vše další záleží stejně dále zejména na místní infrastruktuře. Kde nic není, ani dvě dálnice nepomohou. Navíc jsme kdysi chtěli převádět dopravu na šetrnější koleje, že…

Jaaaa

A hlavně ji tam nechcou Pražáci.

Paja

No jestli těch pár chatařů má v tomhle státě takovou moc, tak to je skoro div že se tady vůbec někdy něco postaví.

Frantisek

Pár chatařů? Davy výletníků, co si od toho bordelu nacpaného už do Prahy chtějí trochu odfrknout.

Stan

Za komunistů lidi uměli číst mezi řádky. A dneska se znovu dostává do módy.
Protože tenhle článek je v podstatě o tom, že dálnice D3 ještě dlóóóuho nebude… 🙁

Pražec

Nesouhlasím, tahle přeložka má smysl i s dálnicí. O D3 jako hudbě vzdálené budoucnosti svědčí spíš úvahy o obchvatu Miličína.

Ondra

No pokud se opravdu obchvat Miličína začne stavět, tak by to znamenalo spíš že D3 vůbec nebude 🙂 Terén okolo Miličína se hodí spíš na postavení horské dráhy a nutné přemostění údolí by vyšlo pekleně draho, to si nedovedu představit, že by do „jedničky“ šla taková investice.

Karel Mio

Co na to Dávo impérium?

Ondra

Coby, v areálu pootočí nebo přemístí reklamy tak, aby byly vidět z obchvatu a pojede se dál. A bude to mít i tu výhodu, že odpadne blokování provozu na I/3 ve směru na Tábor auty odbočujícími doleva do areálu Davo.

Roman Soudný

Sbohem šikano, nachytala si nespočet nepozorných řidičů. Ještě jednou si tě z nostalgie dojedu projet a pak navždy zmiz.

Tomáš V.

Je fakt, ze tam se asi rozdavaly Darwinovy ceny dobre. Pritom za sucha se to tam da bez problemu projet sedmdesatkou v obou smerech (v osobaku).

O to horsi, kdyz se vyherce rozhodl oslavit svou vyhru s nekym v protismeru. Stavalo se to tam casto?

Ondra

Statistiku nehod v šikaně u Olbramovic neznám, ale jezdil jsem asi dva roky 2x týdně k zákazníkům na jih (tj. asi 100 cest neboli 200 průjezdů tím místem) a nehod jsem tam potkal asi deset, půl na půl výlety ze silnice a kolize, takže určitě to místo průsery přitahuje.

Roman Soudný

Dost nehod tam vznikalo i z toho, že se někdo podělal, na poslední chvíli zabrzdil na 40, ten za ním se mu pro jistotu lepil na zadek a rána byla na světě.

Jarda Š.

Za sucha se ta šikana dá projet v pohodě devadesátkou, ovšem kandidáti Darwinovy ceny nedodržují povolenou rychlost a nevěnují dostatečnou pozornost řízení.

Paja

No kéž by ŘSD něco udělalo i se STOPkou na nájezdu z I/18 na Prahu. Tam je to o ústa daleko víc než v té šikaně.

Ondra

Jojo, tam jsou auta pěkně rozjetá z klesání od Votic a ještě tam někteří musí mermomocí předjíždět, protože za pumpou končí plná čára. A každou chvíli se najde nějaký nedočkavec, který tam z té stopky vjede. Ostatně stopka na druhé straně (z I/18 směr Tábor) taky nic moc. Tam by měly být do obou směrů připojovací pruhy, ale v jejich vybudování brání pilíře mostu – topologicky je toto křížení naprojektované blbě.

Kalanis

Je tam 130 metrů na každé straně. Tam by se aspoň krátké připojováky vešly. Na druhou stranu je zakt, že je češi neumí používat.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.6338293&y=49.6613286&z=18&base=ophoto&rm=9hgMOxVahJIZfdq694SIef3Y