Obrazem: V Plzni se otevírá nedokončená budova nádraží. Ministr dorazil vlakem
Plzeň hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Je zima, lidé by se měli mít kde schovat, uvedl k předčasnému otevření ředitel SŽ.
Je zima, lidé by se měli mít kde schovat, uvedl k předčasnému otevření ředitel SŽ.
Plzeňské nádraží bylo vždy takové divné – nepřehledné ,nelogické rozmístění nástupišť.
Vy jste asi moc nádraží ve světě neviděl…Co je tam nelogického?
Kdyby zmínění pánové jezdili pravidelně vlakem, měli by zážitky jako obyčejní cestující, snažili by se rychleji .
Generální SŽ jezdí pravidelně ráno z Ústí vlakem rj.
Tohle prece neni otevreni nadrazi, ale kontrolni navsteva na stavenisti… Nebo je spatny vyber fotek.
A jsou toalety, připomínající nákupní centrum i zde zdarma?
Dokážete si představit, jak by v Plzni vypadaly kdyby byly přístupné zdarma?
Jděte se podívat do plzeňské Olympie. Jsou zdarma a nikdy jsem tam nezažil sebemenší problém.
„Jen“za dvacku-automat.
Pokud je na karty, tak to člověk zkousne.
S kartou je to tedy zdarma .. ?
V roce 2012 se již jednou hala po rekonstrukci otevřela, ne? https://photos.app.goo.gl/xGo1hx4Z7WdtaPc57
ANO Ale nyní někdo usoudil, že to chce znovu tzn. asi se změnili úředníci. Snad nyní to udělají pořádně !
Takže už i v Plzni došlo k tomu, co spousta lidí kritizuje v Praze na hlaváku, tedy k odsunutí pokladen z hlavní haly někam dozadu pod schody mimo hlavní tok cestujících kvůli tomu aby se uvolnily prostory pro komerční využití. Akorát v Plzni za to místo zlých Italů může SŽ sama 😂
Kdo by se dneska dobrovolne zdrzoval nakupem listku na pokladne? Je to drazsi a jeste je mozne chytnout frontu.
To je proto, aby nás, konzervy, nikdo neviděl, že si neumíme koupit lístek online a musíme k pokladně.🫣
Spousta lidí to možná kritizuje, ale většina lidí to kvituje.
Posunuti o par metru – cca 15, a hlavne ted fronta neprekazi prochazejicim lidem. Nevidim problem.
Já jsem na nádraží využíval nádražní restauraci cestou tam a okýnko na nástupišti při cestě zpět. Oboje tam zřejmně nebude. No nic. A co aspoň supermarket jako je na Hlaváku? O tom jsem slyšel že prý bude nějaký v Berouně…
restaurace na obedy byla fajn a okenko u pate koleje fenomen….
taky jsem konzerva, tak si KFC necham ujit a misto kelimkace halt bude muset postacit PU12 v plechu
Já oplakávám zrušenou Oázu na Smícháči… ;o/
A není to trochu předčasné pane ministře?
Bude tam levná jídelna s Gambrinusem?
Ne.
Ne, bude tam nějakej debilní fastfood s předraženým blivajzem. V projektech SŽ se to myslím označuje jako „gastroprovoz, v modernější podobě typu food court“.
a neni tech nuzek malo, Antone Pavlovici?
Sejdeme se u hutnika, nikoliv u posunovace.
Dycky u hutníka!
U hutníka nebo u horníka a von je to posunovač!
Kdyby někoho zajímalo, jak vypadá Plzeň hlavní nádraží po otevření ředitelem SŽ za účasti ministra dopravy, najde pár fotek na https://www.rajce.idnes.cz/foto1435/album/2024-01-01-plzen-hlavni-nadrazi-po-otevreni . Pokud by to z fotek nevyplývalo, tak pro cestující veřejnost zatím není přístupná ani dolní ani horní hala. Jediný, koho tak ředitel SŽ mohl mít na mysli, když uvedl „Je zima, lidé by se měli mít kde schovat“, bude zřejmě pracovník ostrahy, který zavčasu obsadil funkční radiátor.
A komu tím prospějete…
trochu ostuda a to přitom žadné volby v krátkém dohledu nejsou. nechapu
Spodní hala už dnes (5. ledna) otevřená je. Avizovali, že to bude až dnes, tedy den po ministrově návštěvě. U horní platí, že hala přístupná není, jakkoli nějaké její části (spíš malé) už ano.
Ano, spodní hala 5.1. otevřená je, přístup do pokladen z obou stran, schody jezdí, stav viz https://www.rajce.idnes.cz/foto1435/album/2024-01-05-plzen-hlavni-nadrazi-druhy-den-po-otevreni . Venkovní nezabezpečené a místy nebezpečné staveniště ve stejném stavu jako včera. Jsem zvědav, co udělají s tou promočenou omítkou pod stropem.
Můžete specifikovat nebezpečí venkovního staveniště?
Ze včerejší galerie třeba do prostoru trčící dráty bleskosvodu (snímek č. 36, 38). Z dnešní třeba neoznačené díry v pochozí ploše (snímek č. 11). Stačí takto?
Kdyby se všichni ti projektanti vykašlali na nějaké extravagance ala otřesný art vkus jako řeznickej pes, a zaměřili se na čistě jednoduchost a praktičnost, nestály by rekonstrukce tolik miliard, a hlavně netrvaly tak dlouho.
Viď, taky si říkám! Mohli tam dát pár hranolů, natáhnout přes to plachtu a bylo by.
Jakože osekat tu štukatéřinu na cihlu, holou zeď obložit OSB deskama a otapetovat, na podlahu litou stěrku pro skladové haly, nedláždit?!
Vypada to skvele! Uz se tesim az se tam podivam 😀
Jedine ceho se obavam, zda jsou dobre vymyslene pohyby lidi. Aby ty obchody byly vyuzivane, ale zaroven prilis nerusily pohyby cestujicich.
Ty eskalátory – když se ve škole učila symetrie tak projektant chyběl?:) Ale jinak pěkný…
Vždycky to bude podle někoho špatně.
Jiří, v tomhle se neshodneme, nemyslím, že jsou tady diskutující, kteří jen hledají chyby. Tak třeba jsem chválil nádraží v ČB, ale skutečně tuto komplikovanou eklektickou architekturu plzeňského nádraží pochválit nemohu. Prostě je to pečlivě zrekonstruované, ale škaredé, totiž škaredé od prvopočátku. Když zrekonstruujete původní paskvil, vyjde vám i po rekonstrukci paskvil. Můžete to potom dorazit už jen drezínou :).
Tak možná paskvil, ale vždy dobře funkční. Velká hala s pokladnami a odtud se proud cestujících rozlévá na 3 proudy. Teď jsou pokladny pod schody za hutníkem, tak trochu mimo. A fascinovalo mě že reko horní haly bylo bez zakrytí střechy, asi aby líp zatékalo do spodní opravené části.
Pokud někoho zajímají další fotky z dnešního rána před velkou návštěvou, jsou na Googlu pod objektem nádražní budovy.
Líbí se mi jasně rozdělené tabule na modré a zelené, rozpoznatelné z dálky na první pohled 👍
Rozpoznatelné jo, ale moc čitelné z dálky nejsou.
Takový závan Rakouska v Plzni 🙂
Nechapu, k cemu je sber politickych bodu v lednu. Slavnostni otevreni meli naopak odlozit na zari a podporit tim kampan do Eurovoleb.
K čemu by bylo v září podporovat kampaň na volby, které se konaji v červnu?
Ha, dneska jsem nezil zbytecne a zase se dozvedel neco pro me noveho. Diky za pouceni, politicky zdatnejsim se timto omlouvam.
Osobní přítomnost jakhokoliv hlavouna při kontrolním dnu v průběhu stavby nikdy moc bodů nepřinese.
Ovšem, pokud se to vydává za slavnostní otevření, tak to naznačuje, že asi někdo z organizačního týmu ministra, nebo ředitele SŽ zrovna skládal Bobříka odvahy.
Budou Fast foody a nadrazka už nebude. Potrefená Husa ?
Já si nemůžu pomoct, ale chybí mi tam ta jídelna a myslím, že nejsem jediný.
Bude KFC.
KFC již je, ale momentálně se vchodem od kiosku výpravčích od 4. nástupiště. Bude ještě jeden vchod ve finále.
Jinak souhlas, nádražní restaurace, jak byla dříve, mi bude chybět.
jo,hlavně ty všude přítomní šváby a mastné vše, na co se jen člověk podíval
švábi
A ono KFC šváby asi nemůže mít? Ono tyhle firmy jsou sice světové, tváří se ještě víc než světově, ale pod povrchem se nemusí skrývat ten lesk. To Vám/nám jen reklamou vnucují do našich mozečků.
O té jídelně jsem rád často vyprávěl. Málokde nabízejí tak velký výběr jídel, jaký byl tam. A o zákazníky určitě nouze nebyla.
Nemyslím si, že by to mohlo cokoli plnohodnotně nahradit.
To opravdu nejste. Jak je možný, že je normální jídelna/restaurace nahrazena nějakým debilním úzkoprofilovým fast foodem? Těm, kdo o tom rozhodují, to nevadí? Nepřijde jim to špatně? Místo český kuchyně bude nabízené prefabrikované kuře s horším poměrem cena/výkon? A co okénko restaurace na peron, kde bylo klasicky pivo, párek?
Dovedu si představit že KFC zvládne platit vyšší nájem než restaurace, byť úspěšná a plná. Na takové stanici ve městě má většina cestujících tak 15-20 minut čas do odjezdu vlaku, to si klidně do KFC zajdou a něco do sebe hodí, půlka z nich si to vezme s sebou a nezabere místo. A budou tam chodit v kteroukoliv denní dobu aniž by KFC potřebovalo skutečné kuchaře. V restauraci, i když je rychlá obsluha, bude vždy část lidí jen blokovat stůl a čekat na objednání/dodání/zaplacení, přitom cena jídla bude podobná jako v tom KFC.
Cena mozna…. Ale asi se chceme nacpavat smazeninama.
Cena? Nedávno jsem stál u podobného KFC a starší paní si tam objednala pití a jídlo a obsluha jí řekla cenu asi 599 Kč a paní zděšeně utekla.
Normálka, dneska není cool dát si guláš, řízek, nebo vrabce. Dneska je cool chodit na zinger, twister a wrap. Hlavně si to nafotit na Insta a nesežrat.
Hlavně, nadnárodní společnost dá určitě víc, než nádražka. I turistům z mnichovskýho expresu to bude bližší.
V případě výluky na domažlické se běžně jezdilo odklonem přes Klatovy a skoro hodinu seklej Ex se ukončil v Plzni a lidi do Prahy pokračovali Ex z Chebu.
Tady jde o peníze. Nadnárodní firma nabídne vždycky víc.
Navíc ti co o tom rozhodují, vypadají jako šašci a nejspíše zbožňují tyhle nadnárodní chutné řetězce.
Pozitivní na tom je, ze po skutečném dokončení se už nebude “muset” na trachtaci čekat.
Ještě takový detail, krom seřaďovacího nádraží k té kompletní obnově plzeňského uzlu zbývá ještě oprava nádražní budovy Plzeň-Jižní Předměstí, resp. té její novorenesanční části, která slouží provozu. Ta oprava by měla být také otázkou nejbližších let. Pak už nebude železniční infrastruktuře v Plzni z pohledu cestující veřejnosti moc co vytýkat.
„Je zima, lidé by se měli mít kde schovat, uvedl k předčasnému otevření ředitel SŽ.“
Tak doufám, že si Svoboda ta slova připomene při pohledu na vizualizaci pergoly před Hlavákem.
Oni neplánují, že by se v Praze na hlavním nádraží neměl kde člověk před zimou schovat.
A hlavně ani dnes ta spodní hala (nebo aspoň její dvě třetiny blíž k parku) k žádnému schovávání neslouží, nikdo tam nestojí, nečeká, neschází se s nikým. Všichni tudy jen projdou a tudíž je celkem jedno jestli je to uzavřený prostor nebo ne.
ty tama zjevne ani neprochazis a vubec netusis, kde vsude lidi cekaji. mudrlante.
Procházím, v dolní hale jsou stojící lidi akorát v okolí odjezdové tabule a před některými obchody. V té okrajové části fakt nikoho nevídám. V horní hale pak stojí 20x víc lidí než v dolní.
Jsem zvědavý na výsledek až to bude skutečně hotové a ne někde v polovině, tohle nádraží mám rád a jezdím tudy denně. I když místo KFC bych uvítal nějaké normální bistro jako tam bylo dřív, kde se můžu najíst, takže to skončí bagetou z automatu, to je škoda. Za WC se nově platí 20 Kč, to fakt není jako v obchodním centru, v Polsku i jinde, kde jsem to zažil, jde o samozřejmou bezplatnou součástí služby pro cestující. A na těch tabulích jsem nic neviděl, nad těmi eskalátory to je pro mladé a bystrozraké, naštěstí to je vše dnes i… Číst vice »
KFC holt nabídlo vyšší nájem (doufám teda že se nemazalo na chleba), je spíš ostuda Prazdroje, že si tam nic nepronajal.
Jinak odskočit si můžete nejlépe do těch slepých nástupišť, záchod je v ceně jízdného.
Už se těším na slavnostní otevření PERGOLY na hlaváku, nejlépe v lednu 2028. Cestující jistě ocení nadčasové klimatické řešení „budovy“.
Ve Vratislavi na nádraží jsem platil za wc 5 zlotých. V Gdyni bylo taká placené wc, ale taková fronta, že jsem musel hledat alternativu venku.
Podobně Innsbruck, katastrofa.
No tak u vchodu do podchodu od Šumavské jsou super buchty a chlebíčky….
Záchody jsou téměř po celém světě samozřejmost. Jen opět tady ohromný biznis 😀
Překvapuje mně, že zpřístupnění části opravených prostor plzeňského hlavního nádraží (s odkazem na chladné roční období), je kvalifikovaným argumentem pro SLAVNOSTNÍ otevření nedokončené rekonstrukce objektu. Silně to připomíná různá „slavnostní“ otevírání čehokoliv, zpravidla k významným dnům, před rokem 1989. Škoda jen, že se oba pánové z Plzně nepřesunuli ještě do Českých Budějovic. Mohli obě nedokončené akce slavnostně otevřít jedním vrzem. Takové cestování by navíc mělo i zajímavé „externality“. Vlak R 667 Rožmberk by se možná jednou za sto let dočkal nebývalé pozornosti špiček resortu dopravy a jízda obou pánů v oddílu 1. třídy vozu AB 349 by stála za raritní… Číst vice »
Také to nechápu. Slavnostní otevření má být třešnička na dortu, takže klidně může být v létě za pěkného počasí.
papalasi jsou proste porad stejni, at je rezim jakykoliv.
Mně by přišlo vtipné, kdyby se někdy v létě, až se dokončí všechny dodělávky a lidé už to v tu dobu používali šest měsíců, dělala paráda s otevřením. To by fakt působilo účelovostí nebo nechtěnou komedií. Takhle to sice není úplně ideální, ale chápu ty důvody a jakožto cestujícího mě stejně nejvíce zajímá, kdy se otevře ta přístupná část a ne ten zbytek.
Tak to se cestou zpět se můžou zastavit v Berouně. Tam se v druhé části haly pokládá dlažba. To už je taky jako hotovo, že by se to mohlo střihnout v jeden den.
Tam je to taky nekonečný příběh.
A proč to tam tak trvá? Dokud nebyly práce jen uvnitř, tak mi přišlo, že se tam pocitově pracuje standardním tempem (na fasádě atd), ale celkově je to hrozně zdlouhavé. Nějaká neočekávaná technická komplikace?
Zřejmě čekají, až tam bude jezdit návazná autobusová doprava i o víkendech. Zatím prý se dle radnice nezadařilo, ale výhledově se to zlepší.
První půlka se udělala na můj vkus docela rychle a jelikož se tam vyskytnu dá se říci každý týden, tak bylo vidět jak to odsejpa. U druhé půlky to říct nemohu a také nevím proč. Nicméně mozaika nad vchodem je nádherná, zvláště v noci. I jsem redaktorům posílal foto, tak třeba se někdy objeví.
Nápis před započetím rekonstrukce v hale berounského nádraží – provozovna Mr.Baker : „Vážení zákazníci, těšíme se na vás opět na podzim 2021.“ … !
V Berouně se sešlo víc faktorů, které velmi pozdrželi a i zdržují teď již dokončení celé stavby.
Slibem neurazíš.
Ano, než se SŽ povede dokončit rekonstrukci nádraží vlakového, tak to autobusové nechalo město nulovou údržbou solidně vybydlet, kulantně řečeno, realita je ještě horší. Beroun nádraží zvenku nevypadá špatně, i když ta fasáda ve firemních barvách SŽ… Ale nebude to špatné. Uvnitř to co je otevřené připomíná spíše krematorium než nádraží. A to neříkám sám. Opraveno celé nákladně, teď ještě obsadit tu administrativní část, která je dimenzovaná tak, že by se tam vešla snad celá Balabenka. Kdysi jsem tam měl kancelář a na patře byl sám.
Celá administrativní budova bude zaplněná. Mám už tady třeba kancelář i já sám , nebo Kladenská dopravní a strojní a vrátí se i ČD Cargo. Například.
No vidíte a v Plzni to obsadí SŽ a na dopravce skoro nezbude.
Za to uvnitř je zábavná park. Výtahem o pět schodů dolů a zas nahoru na nástupiště, místo plynulé rampy do podchodu. 😀 Autobusák bez autobusů je také rarita. Linky co tam končily a byly pouze protažené tam pro jistotu nestaví.
máš pravdu, že jak se to otevřelo, tak to zůstalo. Nicméně těch pár přístřešků a laviček to nějaký čas zvládne
Krásná budova. Teď ještě aby se město postaralo o pořádek před ní. Aby příjezd nekazily povalující se pořvávající existence s čokly.
no je pravda, že tam před halou u toho občerstvení a rozhledny se dají potkat individua
Ty eskalátory by vypadaly lépe uprostřed schodiště …
Po stranách ještě lépe.
A shodiště by se rozdělilo na dvě úzká, kde by si dva lidé vyhnuli, ale už ne tři.
Následně by se naáavlo porojektantovi, že to neudělal, tak jak jsme mu to předtím vyčítali.
Byl jeden profesor. Při ixtém překreslení výkresu se mu povedlo požadovat prvotní verzi, kterou student bryskně vytáhl. Což neměl dělat, urazil tím jeho majestát. Který teda moc neměl, když požadoval změny pro změny jen proto, že mohl a vyžíval se v tom.
A co bývalá supernádražní restaurace, kde se člověk za pár peněz dobře najedl a napil???
Bude tam i nadále??
Ty bezokrajové odjezdové tabule vypadají dobře, snad se časem rozšíří na víc nádraží.
Vypadá to dost neobvykle. Já rád radši klasický rámeček, i když tenký jako je na fotce z toho infocentra. Tady to asi sestavují z LED panelů, které se používají třeba na velkoplošné projekce.
Bohuzel ten obsah, grafika az do kraje, realtivne tenke a hure citelene Pismo asi s grafikem nikdo nekonzultoval. Protoze stran citelnosti ty ramecky maji svuj ucel.
Špatně čitelné.
Budějovice to mají taky a i v reálu je to moc pěkné.