Obrazem: V Německu jezdí už pět NIM Expressů od plzeňské Škody, šestý vyjede v příštích týdnech
Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3.
(21. 6. 9:00 – Opravili jsme počty vlaků v provozu).
V Bavorsku na takzvaném NIM Expressu už je nasazeno pět souprav, které pro Deutsche Bahn Regio vyrobila tuzemská Škoda Transportation. Sdělil to mluvčí Škody Jan Švehla. Šestý a poslední objednaný vlak by měl být nasazen v nejbližších týdnech. První nový vlak byl na standardní trasu Mnichov – Ingolstadt – Norimberk nasazen v prosinci, když předtím se testoval na trati do Treuchtlingenu.
Jak již dříve deníku Zdopravy.cz sdělila Jessica Olbrichová, mluvčí bavorského objednatele veřejné dopravy Bayerische Eisehnbahngesselschaft (BEG), jsou strojvedoucí i cestující s novinkou spokojeni.
Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, jsou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.
Zakázka byla oznámená už v roce 2013, její hodnota přesahuje 2,6 miliardy korun. První vlak začal vozit cestující ve zkušebním provozu se čtyřletým zpožděním loni v listopadu. Genezi projektu popsal v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz v listopadu senior viceprezident pro techniku a člen představenstva Škody Transportation Zdeněk Sváta.