Obrazem: V Česku začne jezdit nový MAN Lion’s City 18C

Nový autobus MAN Lion’s City 18C pro ČSAD autobusy Plzeň. Foto: Auto-bus.czNový autobus MAN Lion’s City 18C pro ČSAD autobusy Plzeň. Foto: Auto-bus.cz

ČSAD autobusy Plzeň kupuje pro linky do Tlučné a Vejprnic.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Krásný, nemít to logo, myslel bych si, že je to výrobek SOR Libchavy 🙂 🙂 🙂

MaT

Zase asi nějaký obrázek, který se tam připletl omylem: „Silnice mezi Českou Lípou a Kozly.“ Na fotce nějaký pán v černé bundě, hledící do krajiny. Není tam ani autobus Man, ani to není na Plzeňsku.

Martin V.

To už docela vtipně glosoval Kernteriér níže v diskusi. 🙂

Martin V.

A proč zrovna Vejprnice a Tlučná si objednávají vlastní dopravu? Kraj nepokrývá směr Plzeň – Nýřany dostatečně?

ABC

A nejezdí tam vlak?

Kubrt

Obě ty obce jsou dost roztahane, někdo ma blíž bus, někdo vlak, záleží kam v Plzni člověk míří, zda někam pokračuje. Asi jako kdyby z Horních Pocernic do Prahy jezdil jen vlak (lehká nadsázka). Proč je ta linka 55 taková anomalie a není pod krajskou objednavkou, by mě taky zajímalo.

kakov

to je jednoduché, kraj byl v tom vždy konzervativní, nějakým řešením aláá 55 moc nefandil, navíc jezdí tam vlak a ten přeci nemá mít souběh s autobusem, navíc by 55 stála moc peněz navíc, dlouhá léta měl kraj vedení, které se furt vytahovalo jaké má finanční rezervy, ale bylo toho dosaženo jen tím, že se do ničeho neinvestovalo, nezlepšovali se podmínky pro občany, prostě dle hesla šetřit se musí ať to stojí co to stojí, tehdejší vedení kraje ještě nebylo pro něco takového zralé,

dnes asi nějak kraj přispívá, když se uznává IDPK, dlouhá léta platil jen tarif obce

Bob

Linka 55 vznikla cca roku 1999 jako linka MHD Plzeň s provozovatelem PMDP. Plzeňskou tramvajenku měl v těch vsích každý, takže všichni měli autobus vlastně zadarmo (zatímco za vlak museli platit, tak ho téměř přestali používat). V těch dobách bylo na denním pořádku, že to linka 55 kapacitně naprosto nezvládala a lidi zůstávali na zastávkách. Po zavedení IDP kraj obce zařadil do vnější zóny, obce požadovaly ponechání ve vnitřní zóně, s čímž Plzeň nesouhlasila. Tak se obce tak trochu na truc rozhodly dopravu převzít i za cenu vyššího příspěvku dopravci, než kolik před tím platili přímo Plzni. Lidé byli spokojeni,… Číst vice »

ABC

No úplně jsem nepochopil, co tedy měl dopravce z těch co mohli stále jezdit na tramvajenku a nedoplácet za vnější zónu? To jim to fakticky platily ty obce? Plzeň jim při tomto trucu asi nedávala zádný podíl z tržeb ze své tramvajenky, předpokládám.

Bob

Ano, platily to a platí obce. A vybrané jízdné (10 Kč nebo předplatné pro linku 55) je příjmem obcí. Jen koukám, že od roku 2012 už ty obce patří do vnější zóny a tramvajenka tam platí jen do zastávky Samoty, lze to řešit dokoupením měsíčního předplatného za asi 150 korun, což je daleko méně než si předplácet tu vnější zónu. Do roku 2012 šlo jet s tramvajenkou až do Tlučné.

kakov

když jezdilo linku 55 ČSAD Plzeň, nejezdilo se už na legitku (tramvajenka se používá v Praze :-D) dnešních PMDP, ale na speciální časovou jízdenku, která platila jen v 55-tce (linky 66 a N55 ještě nejezdily) a jestli si dobře pamatuji stála zpočátku 100 Kč poté 150 Kč

kakov

je to dáno historicky, busy byly orientovány spíš na návoz dělníku do DIOSSu a dříve také do dolů v Tlučné. Pro dojíždění do Plzně moc spojů nebylo.(v roce 89 jel do Plzně bus v 5, 6 a 8), vlak má co obec to jedna zastávka, Tlučná a Vejprnice se po revoluci dost rozrostli, na vlak bylo pro hodně lidí daleko a také nejezdil moc často.

takže se ty dvě obce dohodli a udělali si vlastní linku (kraji se do toho nechtělo), s více zastávkami, nižším jízdným častým intervalem = všeobecná spokojenost cestujících

kakov

faktická poznámka, ČSAD Plzeň uhájilo ještě dopravu pro kraj na Přešticku, jezdí tam jako subdodávka pro Arrivu

+zatím úspěšnou komerční linku mezi Plzní a Domažlicemi

kakov

PS: ještě tu ČSAD jezdí spoustu neveřejných linek pro podniky, kdy jim naváží zaměstnance

svojsin

A ještě KV – Plzeň, pokud není pozastavena kvůli C19.

kakov

tu jsem nepovažoval za nutné zmiňovat, protože se jedná o dva spoje denně (aktuálně, jinak tři) a obsazenost jsem zatím moc neviděl růžově,

zato domažlická linka jezdí více, a i v dobách ke konci korony na jaře byla obsazenost slušná, na rozdíl od Štáhlicha (tj. VKJ) a dokonce na stejné trase lidi dávali přednost ČSAD Plzeň před krajskou Arrivou, neříkám, že mé průzkumy jsou dokonalé, ale při těch pár jízdách to tak bylo

Super čupr trdlinda

Mohla je koupit Africiaa střední čechy. Místo sorek.

Kubrt

Nebo aspoň to SORu ukázat, jak vypadá autobus.

svojsin

Kdyby to mělo sedačkz, jako např. regio busy v PID, asi bz se nic špatnýho nestalo.
Ale jinak se na ně dobře dívá a pro řidiče taky asi nepůjde o špatný stroje…..

Kernteriér

Škoda jen, že ten člověk z fotky č. 11 se ho asi nedočká…

Josef22

S těmi sedačkami je to trochu diskutabilní. Ty linky mají jízdní dobu nějakých 20-25 minut a dá se říct, že je to taková prodloužená „MHD“. Obě vesnice jsou reálně přilepený hned na Plzni, takže se tomu pořádně ani nedá říkat regionální linka.

Lukáš

Špičkový interval ráno je 10 minut, odpoledne poté 20-30 minut. Celkem je linka dlouhá 11 km. Celkem má 14 zastávek a v dopravní špičce aktuálně je nemožné aby se lidé vešli do 12m sorky. Takže já jsem za ty nové autobusy rád jelikož 55 využívám téměř denně.

svojsin

Josef: 25 min. sedět na dobré sedačce a nebo nepohodlné, je docela rozdíl.
Každý den, kdy pravidelný cestující pojede, tak absolvuje cca 50 min.
Není to tragédie, ale tohle uvažování, kdy nutíme cestujícím „skromnost“, ke zvýšení používání veřejné dopravy nepovede !!

Bpee

Kéž by zastánců takového názoru bylo víc… u nás je standardem tahle socka, naopak o pár set km jihozápadněji je za „socku“ považován autobus s kobercem a vysokými sedadly. Také na linkách MHD. 🙂

Josef22

Samozřejmě, s tím s vámi souhlasím. Ale pak můžeme diskutovat o tom, že lidé běžně tráví 25 minut i v MHD, ať už v Praze nebo kterýkoliv jiných městech. V tom případě by podle Vašeho názoru musely být pohodlné sedačky určené pro regionální dopravu i v MHD, což je dle mého zase celkem nesmysl.