Obrazem: V budoucím nejdelším slovenském tunelu už pokládají vrstvy vozovky, hotovo má být za rok a půl
Stavba úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Foto: Skanska
Tunel výrazně zkrátí cestu do Tater.
Tunel výrazně zkrátí cestu do Tater.
Jak dlouhý vlastně ten tunel je? Jednou autor píše 13km, v dalším odstavci 7,5km. To on se natahuje, nebo smršťuje podle venkovní teploty?:-)
ony jsou to dva tunely delky cca 7500m vedle sebe, coz se da taky popsat jako jeden dvoutubusoby tunel…si vyberte 🙂
Tunel 7,5 km, úsek stavby 13 km.
https://index.sme.sk/c/3453044/fico-tunel-visnove-je-najlepsie-pripravena-stavba.html
No radši bez komentáře.
Fico: „Vláda sa rozhodla dokončiť výstavbu diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc do roku.“
To nemá chybu. Doufám, že tam tu proruskou socialistickou slibotechnu už jako premiéra neuvidíme.
*do roku 2010.
Pan Sůra jako novinář je celkem vtipálek – prý nový úsek dálnice ušetří 15 minut času cestou do Tater… Asi nikdy nezažil přesun z jižního konce Žiliny po Vrútky silnicí pod Strečnem, který celkem často trvá i několik hodin… natož pak zbytek trasy a přejezd Ružomberka… šílenost!!! Kdo zná, ví, o čem píšu.
To je oficiálně udávaný čas NDS.
Presne tak.
Strečnom sa dá prejsť úplne v pohode a rýchlo, no je nutné vedieť kedy ísť a mať šťastie (aby nebola nehoda). Len okolnosti to nie vždy dovolia.
Úsek Hričovske podhradí (D1xD3) -> Dubná skála se dá při plynulem provozu zajet v klidu za 25 min. Po nové dálnici to bude cca 15 min, takže rozdíl 10 min (případ průjezdu Zilinou v pátek vecer kolem 20h), obvyklé nedělní návraty kdy je to zasekane tento úsek cca 45 min, takže rozdíl 30min oproti dálnici. Jel jsem tam mockrát i v týdnu v hustém provozu kamionů, ale nikdy nešlo o zdržení více jak 30 min… ale i tak je to šílenost, to každopádně… Už aby to bylo hotové i s obchvatem Ružomberka, snad oboje na konci 2024… otázka co pak… Číst vice »
Přesně, v létě před pár lety byl jen průjezd RBK za 35 minut!
Dane, přeháníte. Jezdím tam několikrát ročně a je to přesně tak jak píše výše PetrN. Akorát toho úseku Turany-Hubová bych se tolik nebál, nejsou tam žádná vyloženě “úzká” hrdla (světelné křižovatky) a myslím si že tam provoz nějak výrazně nenaroste…
Co jsem četl jinde, tak otevření v 2024 je už spíš zbožné přání NDS.
Áno, pretože doteraz NDS neuzatvorila tender na montáž technológií v tuneli… Doba montáže technológie je až dva roky…
Asi tak. Realny termin je tak koniec roku 2025
Nedávno jsem tudy jel. Těším se, až to bratia postaví, protože Žilina je fakt peklo. A když si myslíte, že jste z nejhoršího venku, tak vás přivítá ucpaný Ružomberok.
nezačali to stavět ještě za Mečiara v devadesátkách??
V devadesátkách začala stavba tunelu Branisko, přes který se dodnes jezdí jen jedním tubusem a kvůli „údržbě“ je na pár dní zavřený téměř každý měsíc.
Snad to neopadne s tímto tunelem stejně, ten pod Braniskem byl prý vytunelován.
Za Mečiara se začala stavět dnes už legendární tunel Branisko.
V 1996 zahajoval stavbu Braniska a aj v 1998 zahajoval stavbu Visnoveho V. Meciar, ktory bol predsedom vlady december 1994 oktober 1998.
1998 – vtedajší premiér Vladimír Mečiar poklepal základný kameň tunela Višňové – tak jsem to našel uvedené na pár stánkách.
Ano, mate pravdu. V maji 1998 sa zacala razit prieskuna stolna tunela, ktora bola planovana a sluzi ako unikova chodba. Stavbu slavnostne zahajil V. Meciar.
Branisko zacali razit v 1996 prieskumnou stolnou, ktora zatial sluzi ako unikova chodba a dakedy v buducnosti sa ma rozsirit na druhu ruru. Juznu stolnu, ktora sa vyuziva, zacali razit v 1997 a prerazili ju v 1999 za Dzurindu.
Ale samotná hlavní stavba Višňového začala až 2014 s původním termínem dokončení 12/2019
Áno, lebo každý tento projekt odkladal… Zbytočné politické rozhodnutia.
Tak isto tender v 2014 bol pochybne vyhodnotený, Skanska bola vylúčená a podobne chyby v ponuke mal aj ten s kým podpísali zmluvu.
Skanska nemala chyby v projekte ale bola zamerne vylucena aby to vyhral Smerak remeta. A podla ocakavania sa tam potom niekde “stratili” desiatky milionov ….
Stavba začala po odkladech až v roce 2014… předtím jen průzkumná štola…
Font na schématu se taky povedl. Žlllna Vás vítá!
Jak to v současnosti vypadá s připravovaným tunelem Kubačka, nevíte někdo? Pro neznalé se jedná o tunel přibližně v trase Krpeľany – Ľubochňa – (Hubová), kde naváže na úsek Hubová – Ivachnová.
Korbeľka. A vyzerá to zle. Obce sa boja o podzemnú vodu takže chcú zas povrchový variant.
Takže pokud se nestane zázrak. NIMBY na spoustu let zablokují stavbu dálnice.
A ochrání si vodu. Co je životně důležitější?
Samozřejmě voda, POKUD je její zničení reálné… ono bát se může kdekdo o kdeco, to je takový částečně i iracionální pocit…
Ony se ty tunely umí udělat vodotěsné, viz nemálo tunelů vedených pod hladinou i dnem řeky.
Kvůli stavbě v Přerově měla dokonce CELÁ Morava přijít o vodu, tedy to měla odskákat i Vírská přehrada na straně západní, na východní straně Šance a na jihu vrtané studně u Hodonína. CELÁ Morava.
Železniční násep samozřejmě nic.
A jak to vypadá s tunelem pod Strečnem?
Chyba, ta mapka mě trochu zmátla.
Náčelníku, je tam chybka v délce tunelu. Viděl bych to spíš na kilometry. 😉
Jen tak dál bratia. Doufám že nenastanou nějaké komplikace.
S tímhle tunelem bylo malérů už víc než dost.
Jedna je na obzoru, reálně hrozí že budou mít jenom díru do země protože stále nevybrali dodavatelé vybavení tunelu.
Ano. Aby dodavatel stihl montáž vybavení tunelu do konce příštího roku, musela by být smlouva uzavřena nejpozději ve IIIQ/23, což už není reálné.
Myslím že Zmluva by musela byť podpísaná do 6/2023.
Záujemci v tendri si mohli vybrať lehotu na montáž technológie a tá sa pohybovala v intervale od 1,5 do 2 rokov.
Oninještě nějaké mohou nastat?
Jak vidíte viz výše, tak ano. Ono projíždět Žilinou není zrovna nejpříjemnější sport.
Žilina je relativně průjezdná, blokuje to jenom křižovatka u Tesca. Většina sranda je Strečno. Tam jak se něco stane tak zkolabuje doprava v půlce regionu.
Intenzity medzi Žilinou a Strečnom ďaleko presahujú kapacitu cesty. To znamená každodenné kolóny. Paradoxne najmä v smere Martin – Žilina.
So Strečnom súhlasím. Ale ak sa žiadna nehoda nestane, tak Strečno je maximálne v pohode. Dôvodom je pokles intenzít od Strečna po Vrútky, keďže intenzity ZA – Strečno tvorí značná lokálka do dedín a závodov.
Bud rad ze len prechadzas a nezijes tu. Kazda komplikacia pod strecnom konci kolapsom dopravy v meste. Naposledy som siel 8 km do Merkury Marketu 40 minut … to potesi ….
Komplikacie nastanu … v septembri su volby a viac ako 50% dementov bude volit smerohlas, extremistov, kollara a podobnu zumpu ….
Sedm a půl kilometrů dlouhý týden? 🤔
zkratka masakr tyden! 😀
Dlouhej jak týden do výplaty.