Obrazem: V Budějovicích otestovali nasvícení opravené nádražní budovy
Testování venkovního nasvícení nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Martin Stašek/Metrostav
Rekonstrukce novorenesanční památky z roku 1908 trvala téměř čtyři roky a vyšla na miliardu korun.
proč není osvětlený vršek ?
Protože osvětlená černá je furt černá. ;).😁
Osvětlená černá odráží světlo, které na ní dopadá. Takže černá není.
Černá je černá právě proto, že světlo pohlcuje, nikoli odráží. Ani demagogie hlupáku nepomůže. 😉
Hladké materiály světlo odrážejí, ať jsou v jakékoliv barvě, samozřejmě černé lesklé povrchy méně. Právě se dívám z okna na kolektory, které mění barvu několikrát za den, momentálně prší, tak jsou stříbrné, bez jakéhokoliv náznaku černé barvy.
Možná jste také neviděl černou řeku, že v poledene bohatě zlatě světélkuje, přestože tam není žádná zlatá barva.
Ty urážky si nechejte příště od cesty, je to ale vaše vizitka,
Tento článek dává docela dobrou odpověď na článek o pár příspěvků níže o tom, jak se musela odložit rekonstrukce Podrkušnohorské magistrály u Chomutova, protože SŽ neměla peníze. A tím nechci říkat, že by to bylo ausgerechnet kvůlu tomu osvětlení…
Ano, souhlas, tyto zbytečné hrátky něco stojí.
Já myslel spíše náklady na celou budovu jako takovou. Nemyslím si, že SŽ je tady od toho, aby se snažila honit odlesky zašlé slávy na železničních památkách… Když se jinde sypou tratě, na kterých jezdí tisíce cestujících a desítky nákladních vlaků denně.
Náhodou je to hezké, nevím co zase všichni brblají…. Líbilo by se mi, kdyby se tam před budovu vrátila ta parní mašinka, pamatuju ji jako hodně malý, pak zmizela…. Asi ji nikdo neudržoval. A kdo se vzteká kvůli tzv. světelnému smogu a drahé energii, běžte se někdy podívat na nějaké parkoviště třeba před velkou fabrikou, tam se můžete přivazovat k lampám a protestovat…
O mašinku se před revolucí starali svazáci tak, že ji čas od času přetřeli barvou. V posledních letech před jejím přemístěním byla prorezlá a děravá jako řešeto. Je to škoda, že od nádraží zmizela, ale tam neměla, i kvůli všelijakým nenechavcům, budoucnost.
Ani náhodou – kafemlejnek, co stál v Budějovicích před nádražím jako rozkradený a zrezlý vrak, byl opraven a zprovozněn a velké díky patří všem, co se o to zasloužili!
https://zdopravy.cz/cd-muzeum-v-luzne-zahajuje-sezonu-prodlouzilo-uzkou-drazku-vyjede-kafemlejnek-203072/
Čímž je i zodpovězena otázka, kde je nadále k dispozici případným zájemcům…
Doporučení ,abychom se přivazovali k lampám, je skutečně ……
Dávám tečky, nehci být vyřazen z diskusi.
z diskuze
Nasvícení zbytečně zvyšuje světelný smog (a taky plýtvá energií), pokud se bude mezi 23-05 vypínat, pak budiž.
Z pohledu cestujícího si nevzpomínám, kdy jsem naposledy potřeboval budovu nádraží, dokonce i když se při čekání na přestup v dešti kochám pohledem na vlaky, jsem radši pod širým nástupištním nebem.
Snad se ta budova využije aspoň komerčně (restaurace, obchody).
Raději bych viděl investice do tratí a vozidel.
No vy možná ne (já teda taky moc ne), ale vždy je v ní poměrně hodně lidí, když jí procházím. A možnost něco nakoupit využívám na nádražích pravidelně.
A kudy jste na to nádraží chodil. 😉 Většina lidí jde na nástupiště přes budovu. Ostatně jev ni i prodej jizdenek. 😉
Ďalší kúsok do mozaiky svetelného znečistenia. Aby to snáď nemohli ukecať na „dostatočne slabé“, tak to ešte preventívne nasvietia zdola. 🙁
V ulici je tolik světla, že jakékoliv dodatečné nasvícení vůbec není potřebné a nádraží vypadá při něm lépe než na této fotografii. A máte pravdu takto se historické budovy už vůbec neosvětlují.
Z takového osvětlení exteriéru jsem úplně šokován, nic horšího jsem ještě neviděl:
1. Úplně se ztratila kopule, a jiné části budovy, které osvětleny nejsou.
2. Fasáda má neutrální až béžovou barvu, která může býr nasvícena pouze teplým světlem cca do 2500K, což jasně ukazuje test. Prostě je to test, který je nutný, nelze to úplně vymyslet z hlavy, jde o to, jestli jeho výsledky budete respektovat.
3. Takovéto primitivní amatérské osvícení v podstatě nevylepšuje stavbu, le podstatně ji zhoršuje.
Pokud to nebudete respektovat, obrátím se na NPÚ, primátora a hejtmana JčK, protože toto je spíše strašidlo.
Urychlene a durazne pozadujte a kategoricky vyzadujte, nazorne vysvetlujte a budte naprosto sokovan, a to hned u nejvyssich instanci!! 🧐
To žádné nejvyšší instance nejsou, ale lidé v přímé linii.
Jo, ta možnost tu existuje, ano, eh, ale já mám jiný návrh. Trochu přitvrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ … a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
To je malo! Prilepit se je vic!!
Co bude pak? Ministr dopravy, premiér, prezident, Evropská komise? Až se dostanete k tomu prezidentovi, tak nás prosím znovu informujte.
Neprodleně!
Ano, bude to neprodleně. A věřte mi, že NPÚ bude také jednat docela rychle, ale jsou dovolené. Děkuji za zájem.
Ne nepíši o o lidech, které navrhujete, protože ti s tím nemají nic společného, nevím proč bych to dělal, ani nevím proč bych vás informoval (tedy všechny, co napsali k tomu sprosté a primitivní komentáře). Vždy je nutné mířit přímo a přesně na zainteresované lidi, kteří mají možnost situaci změnit.
Pokud se v životě nijak neangažujete, a místo toho píšete tady, kde narážíte na instituce, které skutečně jsou proti všemu doslova obrněné, tak to není obraz celé společnosti.
Až na to, že vnímání lidského oka a čipu či kinofilmu je odlišné. Takže cokoli z toho vyvozovat, je trošku mimo. 😉
Já vím, že světelný znečištění a tak.. Ale tohle se mi fakt líbí 🙂
Ještě by chtělo mít otevřeno občerstvení v neděli v podvečer….
Jenom to ne. Občerstvěte se před jízdou jinde.
Hezké. Energie už zase zlevnily?
zlevnily sice ne moc, no silovka z Fialovo stropových 5 Kč na cca 3 Kč za kilowatu
Nádraží se povedlo, ale ten předrážní prostor by zasloužil…připomíná to nějákou výpadovku v tovární čtvrti.
Stačila ny nějaká hezká budova naproti nádraží v té proluce.
Nemyslím, že by to stačilo… ale je to věcí názoru.
Ano to je zásadní vec v tomto prostoru, ale žádný investor o to nemá zájem.
Budějovice mají absolutně nejhorší přestup vlak-MHD ze všech krajských měst. Před nádražím je toho hodně co změnit.
Které krajské město je na tom hůř?
Zlín
Podle sčítání dopravy ani náhodou
Zlín taky není žádné terno, ale pořád se dostanete na jakoukoliv linku bez přecházení velmi rušné silnice a bez semaforů.
😀 Byl jste někdy ve Zlíně? 😁
Před nádražím se už nic měnit nebude. Prostě na jiné uspořádání tam není prostor. Někdo musí být poslední.
Nesouhlasím. Podle mne tam ten prostor je, aby se to dalo vyřešit mnohem lépe. Nakonec, podchody už tam jsou. Místo jejich zbourání by stačilo je zmenšit a upravit, aby sloužily pouze jako podchody.
Podchody jsou ta nejhorší věc, co v tom prostoru bylo.
Já jsem nepsal, jestli je to dobře nebo špatně, jen jaká je skutečnost, a že se to měnit nebude. Problém je v tom, jak píšete „ten prostor“. Tak si dejte přes celý monitor podrobně, jak to tam vypadá, že tam žádný prostor není. To současné řešení prostě dobré není, ale pro nás místní ano, protože to známe, ale pro návštěvníky města, nebo pro jen občasné uživatele MHD je to orientační KATASTROFA. V tom se shodneme. Proto bych navrhoval (a také budu), aby tam byl postaven skutečně perfektní informační systém, který by návštěvníky nasměroval k zastávkám MHD. Doufám jen, že niko… Číst vice »
I když jsou tam podchody, tak tam není žádný přednádražní prostor. Jako na nějakýxh ulicích v Praze jsou vchody do metra, a jinak jen ulice.
Musel byste znát tu situaci, zastávky MHD jsou nyní řešeny tak, že usnadňuji provoz MHD, zejména zrychlují, protože jsou správně nasměrované, bez nějakého zajíždění.
Přes nádraží vede většina linek ve městě, to máte na mysli vytvořit takovou betonovou plochu, na které by ty autobusy zajížděly, dělaly by tam akorát smog a pak by se znovu musely nasměrovat do správných směrů.
Musíte si také uvědomit, že taková místa nejsou město-tvornými komponenty. Jen ať to zůstane, jak to je.
Podchody tam jsou, ale jedině zavazejí na chodnících, a žádné přednádražní plochy tam nejsou.
Netvařte se, že na to není prostor nebo že to nejde. Ono by to určitě šlo. První bod je chtít, druhý bod je architektonická soutěž a třetí bod je realizace a ne to stopnout hned před bodem jedna (taková obvyklá varianta od magistrály, přes přednádražní prostory, křižovatky a vůbec většina míst, kde má automobilová doprava jasný důraz a téměř monopol apod.)
Nádraží v Českých Budějovicích nemá vůbec žádný přednádražní prostor – jen chodník s čtyřproudou silnici a pak jsou hned domy. Viz výše, dejte si to n monitor a uvidíte to. A z druhé strany je neoddělená továrna HEAD.
Je třeba myslet vizionářsky dopředu a Nádražní ulici zapustit pod zem a napojit na budoucí podjezd pod nádražím ( využití zavřených podchodů , atd ) s vyústěním někde u pošty zpět do Nádražní, na povrchu nechat jen strikně MHD + pěší , třeba po vzoru Liberce tam je to taky tak…
To je sice moc hezké, ale jak by jste vyřešil napojení na Žižkovu a Průmyslovou ulici? U obou by bylo třeba napojení jak povrchem, tak pod. Nebo minimálně u Průmyslové.
Jenže ta místa vjezdu a výjezdu většinou nebývají úplně nejhezčí místa na světě a dost často ani místo, které by takovému prostoru pomohlo.
Já myslím, že nádražní přijde minimálně o část provozu otevřením dálničního obchvatu v zimě a další velkou část propojením Dobrovodské a Mánesovy tunelem.
Nemůžete poslat čtyřproudou silnici na malý kousek pod zem, když pak po 150 jsou křižovatky na obou stranách, a vůbec by nebyl prostor např. pro vytvoření odbočovacích pruhů,
vy tady diskutujete obecně, já o konkrétním místě.
Ne Marku, nádraží je jedna ze staveb ulice, před nádražím je ulice, chodník a pak normální domy na druhé straně. Z tohoto jednoduchého důvodu tam není co měnit.
To máte jednoduché. V naší zemi jsou 2 krajská města, která nemají jakýkoliv obchvat. Těmi městy jsou Zlín a České Budějovice. Když ovšem podíváte na mapu, tak zjistíte, že Zlínem prochází 1 státní tah, kde podle sčítání dopravy do Zlína jelo cca 34 tis. aut ze směru od D55, ale po Zlínu se už pohybovalo asi 20 tis. a na výjezdu (směr Vsetín) už „jen“ 15-20 tis. Zatímco Budějovicemi prochází 2 mezinárodní tahy a podle sčítání se po Budějovicích a okolí pohybovalo 25-36 tis. vozidel. Tohle vede k tomu, že se i mezinárodní doprava přelývá na Nádražní ulici (několikrát už… Číst vice »
Většina zejména osobních aut, která směřuje do ČB po E55 a E49 do ČB bude směřovat i po dokončení D3. Budějovice mají ten problém, že leží na dvou řekách = úzká hrdla dopravy v podobě mostů a železnice = další úzká hrdla v podobě viaduktů.
Navíc, po uvedení D3 okolo Budějovic do provozu dojde k uzavření a nemýlím-li se i k demolici mostu na Mánesově, což bude pro dopravu další nepříjemnost.
Tak naštěstí mám dobrou zprávu, že most v Mánesově ulici se sice bude bourat, ale okamžitě se bude stavět nový. Projekt nového mostu zde zdopravy.cz byl vizualizován. Jak Nádržní, tak Mánesova patří k nejdůležitějším silnicím v Č. BU.
Jaky je v tom funkcni rozdil? Zadny.
Ona Jihlava má obchvat? 🤣 A Liberec?Ne, průtah není obchvat, byť v zářezu. A Karlovy Vary? 🤣 Zkuste nekecat. 😉
Dokud to bude pouhé „nádraží“, nebude to úplně ono. Stane-li se budova alespoň podle jména terminálem, rázem se celý ten prostor esteticky promění. Rozzáří-li ulici nápis na budově „Terminál Josefa Švejka“, bude místním závidět celá země.
V Českých Budějovicích není žádný přednádražní prostor, nádraží je jen součást ulice.