Obrazem: Úzkokolejka stříhá metr. V neděli provoz zřejmě utichne. Neví se, na jak dlouho
JHMD, zchátralý hytlák, Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Poslední vlak před přerušením provozu by měl v neděli vyjíždět z Jindřichova Hradce v 15:23 do Nové Bystřice a v 17:06 do Obrataně.
Cajk, je potřeba restart. Dlouhodobě neudržitelná záležitost . pijavice na státní peníze. Snížit počet km, vrátit státu za 2 Kč a něco zkusit udržet. Ale hodně jinak!!! Je zde hezky vidět, že držet lokálku při životě není jen tak, ono když tam netečou nekontrolovaně statní peníze (SŽ), není to sranda…
I v tomhle mnel prsty Aleš!
Od chvíle, kdy z vedení vyšachovali Honzu Šatavu, tak JHMH šly pomalu, ale jistě do kopru. Šatava všechny zisky vracel do kolejí, ale ostatní členové představenstva chtěli dividendy, tak je chvíli měli…
Jaké měli dividendy? 🙂
Naprosto souhlasím 👍👍👍👍
Trvalo to celkem dlouho, než toto vedení firmy to dovedlo ke konci, čekal jsem to mnohem dříve, při způsobu jejich hospodaření, ale došlo na moje slova. O to smutnější ten fakt pro nás, kteří jsme tu pracovali a měli k tomu vztah, je. Zlatej ing.Šatava.
Chtěl jsem se zeptat, nemá někdo časopisy Železnice (současnost, historie, modely) které vycházely v devadesátých letech?
V jednom čísle – hádám tak v letech 95-98 byl takový kratký poetický článeček o úzké, jihočeském počasí a s fotkou TUčka a nádraží…. myslím, že bylo zasněžené anebo focené za soumraku… Pamatuji si to z dětství…. Myslím si, že ten časopis vzal za své a jako dítě jsem ho roztrhal, ale ten článek mi utkvěl v paměti…. Byl by někdo ochotný se po něm podívat, případně naskenovat, nebo napsat v jakém čísle to bylo? Udělalo by mi to radost…. děkuji
Martine! Pošli mi tvojí adresu na jk1946@seznam.cz
a je to tady zas…jak před 20ti lety…
A co by se vlastně stalo, kdyby ty vlaky stejně vyjely? Myslím si, že pracovníci DÚ by po strojvedoucích nestříleli a pokutu by asi ani exekutor z takovéto firmy nedostal. Nevíte, stalo se někdy něco takového už u nás, nebo jak je to vlastně v zákoně ošetřeno ohledně sankcí?
Jako že by na každý vlak dali obrovskou ceduli „jízda na vlastní nebezpečí“ a hurá pokračujeme dál? To by byla slušná kovbojka.
A skončila by tady ve šturcu: https://mapy.cz/s/kanapufuka
Doufám, nic takového by nemělo ohrozit jiné vlaky.
To by potom jeli načerno všichni cestující i personál….viz poslední obrázek v galerii 😂
Jakože kýbl s uhelným prachem je zde, havíři už to znají?
A co to prohlásit za zahradní železnici a vstup jen na vlastní nebezpečí? 😂😂😂 Pochybuji, že zahradní železnice mají nějaké osvědčení o provozu dráhy 😂
Pokud máte tak velkou zahradu, že z jednoho konce na druhý je asi 70 km, tak jste asi „M. von Trautenberg“.
To dost dobře nepůjde, zahradu nekříží veřejné pozemní komunikace.
Podle idosu to pojede, protože jhmd idos neinformoval ani v minulosti o změně některých spojení.
No pěkně to dopadlo…. Já být ředitelem, vezmu po ukončení provozu hašišbednu a rozjezdu to s ní proti zdi anebo proti nákladu na splítce….výhybka nevýhybka, návěstidlo nenávěstidlo….. Dostat podnik za korunu, na všechno čerpat dotace a příspěvky od státu, krajů, fondů a ještě to při tom takhle zaříznout, to chce velký talent…..
Tchaj aj aj aj NE k !!!
To je nějaká lékařská terminologie?
Ne. To je terminologie pacienta psychiatrie, trpícího utkvělou představou, že je doktor.
Ne, to je Klingonština, znamená to: A je to v …. (Hradci)
Já teda čtu Čajánek, ikdyž je to jakýsi divný zápis… asi to nesouvisí s hokejem.
Dlužno dodat, taky jsem to luštil…
Děkuji všem za příjemné mínusy.
Ano, správně Čajánek je hokejista, ale i smrtelná choroba.
Borisi, Borisi … 😢
Nenechte prosím Milosti cloumat vztek svým majestátem.
Tohle je moc smutné čtení. Co bude dál? Bude následovat devastace méně rozvinutými jedinci? Chátrání? Ukryjí tuto malebnou úzkokolejku keře a stromy? Bez trati nemá smysl řešit vozidla pro denní ježdění. Mám na mysli náhradu Hašišbeden i Balmú, protože jedno už fakticky přesluhuje, druhé je mezi cestujícími neoblíbený omyl.
Myslím, že denní dojíždění je zrovna po této úzkokolejce úplný nesmysl.
Naopak se má provozovat jako turistická dráha pro fajnšmekry, s programem okolo a s dobrou kávou na palubě, podávanou s domácím jihočeským borůvkovým koláčem.
Klidně i se šlehačkou.
Hlavně aby to ti fajnšmekři, co pokedou vlakem aby se najedli koláče i zaplatili…😂
Hlavně aby jich dost, myslím fajnšmekrů
Fajnšmekři si za své požitky rádi připlatí.
Do Kamenice úplně v pohodě. Po Blažejov (či Malý Ratmírov) též použitelné. Dále na sever to žel trpí oklikou jak pro Pacov (navíc vzdálený od nádraží – to by mohlo řešit protažení úzké), tak zejména Pelhřimov, zvláště pak bez přípojů. Dále na jih potom zase vytrvalou rychlostí 30 km/h namísto alespoň 50 (tam, kde by to šlo), pominu-li klikatou trasu a minutí Kunžaku jakožto většího sídla – to by i tak bylo spíše pro turisty, ale ne nutně jen ty ‚vláčkové‘. Škoda, že dosud nevzniklo propojení na Litschau, kde alespoň ty turistické vlaky celkem dobře fungují. Mohlo by to fungovat… Číst vice »
Ach jo, tak si milý pane Františku zadejte do vyhledávače tuto adresu:
Nová Bystřice, Vídeňská 624 a bude vám na první pohled jasné, proč, to asi nebude možné.
https://www.google.it/maps/place/V%C3%ADde%C5%88sk%C3%A1+624,+378+33+Nov%C3%A1+Byst%C5%99ice,+%C4%8Cesko/@49.0178069,15.1110611,3a,75y,73.77h,97.01t/data=!3m7!1e1!3m5!1scb_b_euWedQc-e6IX9GCJg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dcb_b_euWedQc-e6IX9GCJg%26cb_client%3Dsearch.gws-prod.gps%26w%3D86%26h%3D86%26yaw%3D195.34862%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47732ad60da4fec1:0x7aa565d1b4590431!8m2!3d49.0175544!4d15.1109524
To bude „skvělé“ pro mísní. Platí se to z veřejných peněz určených na dopravu a nejsou tam strpěni, protože pro fajšmekry nejsou dost fajnoví.
Uvítají to s řevem a s holí, do štamprle leda tak vodu z pračky?
Jako turistická atrakce by to právě z veřejných peněz nebylo.
Absurdní – na straně jedné tlačíš reorganizaci, jsi finančně úplně na dně a vymýšlíš nemožné vcetně prodeje dráhy státu, na straně druhé se dostaneš vlastním opomenutím do situace, kdy z důvodu překážky v práci na straně zaměstnavatele budeš jistě pár měsíců platit provoznímu personálu 100 % náhrady mzdy, ten ale bude doma a ty budeš shánět autobus.
Tohle je fakt na prokuraturu, a to nejen z hlediska netrestní pravomoci, jde-li o účast v insolvenčním řízení.
Oni ani nežádali, protože by jí ani nedostali. Podmínkou tam je bezdlužnost.
Otázka finanční způsobilosti je věcí oprávnění k provozování dráhy (úřední povolení) a drážní dopravy (licence), nikoliv osvědčení o bezpečnosti.
To je spíš na doktora
A on průvodčí co prodával jízdenky ve vlaku nemůže prodávat jízdenky v autobuse?
Nejlépe za jízdy, že.
A fíra si přes víkend udělá Déčko, Karosu dodá Zemek za pár šupů. Sakra, ona je to vrakosa, žádáme cestující aby dofoukali gumy, bohužel máme jen jednu pupmu.
Teoreticky to lze vyřešit, že použijí osvědčení jiného provozovatele dráhy a dopravce. Spíš je zvláštní, že pokud se na žádat o prodloužení licence půl roku dopředu, tak je zvláštní, že o ní JHMD nežádalo již někdy v březnu, když se ještě dali problémy nějak řešit.
Taky mně to napadlo. Jako by někdo už tehdy věděl nebo plánoval?
Není to můj šálek čaje. Ale jestli jste natočili nějaké video v souvislosti s Vaší reportáží (např. poslední zhasne), tak videa Zdopravy na YouTube by asi měly vyšší návštěvnosti
https://www.youtube.com/channel/UCZiMkTlL2AMEHzuOUfR1N6g
Jeden velký bordel v této zemi, když člověk neví jak v pondělí pojede.
Ono stačí použít idos, můj vlak a hned víte jestli v pondělí pojedete.
A když náhodou ne, tak máte pořád možnost si stěžovat.
Stěžovat komu?
Asi v lampárně na hlavním nádraží.
A pokud to neklapne na lampárně, tak je možné si ještě stěžovat na řepné váze.
Nepiš prosím hlouposti, zvláště jde-li o vážnou věc.
Na DÚ Praha hl.n.
Tomu je nevyjetý spoj úplně ukradenej.
Idos bude těžko vědět, jestli se v pondělí pojede nebo ne, když dopravce nevydal vůbec žádné informace.
Můj vlak toho bude vědět ještě méně, protože je to aplikace jiného dopravce, který nemá povinnost nějak detailně informovat o vlacích jiných dopravců. Je to v té aplikaci přímo zmíněno.
Děkuji za info.
Opět jsem o něco chytřejší.
Otázka, jestli to bude stačit.
Bližší informace týkající se jízdy vlaku nenaleznete v aplikaci Můj vlak, nebo vám je nepodá vlakový personál…
A kdo to do toho idos pošle? To není povinnost ale možnost.Ve výsledku to jde za krajem a za odborem dopravy, který jak víme, ví vše nejlíp protože sedí na kase..
Idos není závaznej. Jedině info u dopravce.
Za to ovšem nemůže tato země, ale někteří vyčůránci, kteří v ní žijí.
Hlavně pan Tomáš 104, ten je z nich nejvíc vyčuraný.
Kolektivní vina celého národa, co mi to jen připomíná? Snahu shodit zavinění na někoho?