Obrazem: Úzkokolejka stříhá metr. V neděli provoz zřejmě utichne. Neví se, na jak dlouho

JHMD, zchátralý hytlák, Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, zchátralý hytlák, Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Poslední vlak před přerušením provozu by měl v neděli vyjíždět z Jindřichova Hradce v 15:23 do Nové Bystřice a v 17:06 do Obrataně.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

Cajk, je potřeba restart. Dlouhodobě neudržitelná záležitost . pijavice na státní peníze. Snížit počet km, vrátit státu za 2 Kč a něco zkusit udržet. Ale hodně jinak!!! Je zde hezky vidět, že držet lokálku při životě není jen tak, ono když tam netečou nekontrolovaně statní peníze (SŽ), není to sranda…

Jhradec

I v tomhle mnel prsty Aleš!

Pavel

Od chvíle, kdy z vedení vyšachovali Honzu Šatavu, tak JHMH šly pomalu, ale jistě do kopru. Šatava všechny zisky vracel do kolejí, ale ostatní členové představenstva chtěli dividendy, tak je chvíli měli…

Core

Jaké měli dividendy? 🙂

Milda

Naprosto souhlasím 👍👍👍👍

Radim

Trvalo to celkem dlouho, než toto vedení firmy to dovedlo ke konci, čekal jsem to mnohem dříve, při způsobu jejich hospodaření, ale došlo na moje slova. O to smutnější ten fakt pro nás, kteří jsme tu pracovali a měli k tomu vztah, je. Zlatej ing.Šatava.

Martin

Chtěl jsem se zeptat, nemá někdo časopisy Železnice (současnost, historie, modely) které vycházely v devadesátých letech?
V jednom čísle – hádám tak v letech 95-98 byl takový kratký poetický článeček o úzké, jihočeském počasí a s fotkou TUčka a nádraží…. myslím, že bylo zasněžené anebo focené za soumraku… Pamatuji si to z dětství…. Myslím si, že ten časopis vzal za své a jako dítě jsem ho roztrhal, ale ten článek mi utkvěl v paměti…. Byl by někdo ochotný se po něm podívat, případně naskenovat, nebo napsat v jakém čísle to bylo? Udělalo by mi to radost…. děkuji

Jan Kubeš

Martine! Pošli mi tvojí adresu na jk1946@seznam.cz

petr

a je to tady zas…jak před 20ti lety…

Petr

A co by se vlastně stalo, kdyby ty vlaky stejně vyjely? Myslím si, že pracovníci DÚ by po strojvedoucích nestříleli a pokutu by asi ani exekutor z takovéto firmy nedostal. Nevíte, stalo se někdy něco takového už u nás, nebo jak je to vlastně v zákoně ošetřeno ohledně sankcí?

Joe

Jako že by na každý vlak dali obrovskou ceduli „jízda na vlastní nebezpečí“ a hurá pokračujeme dál? To by byla slušná kovbojka.

Jiří Kocurek

A skončila by tady ve šturcu: https://mapy.cz/s/kanapufuka

Doufám, nic takového by nemělo ohrozit jiné vlaky.

Martin

To by potom jeli načerno všichni cestující i personál….viz poslední obrázek v galerii 😂

Jiří Kocurek

Jakože kýbl s uhelným prachem je zde, havíři už to znají?

Martin

A co to prohlásit za zahradní železnici a vstup jen na vlastní nebezpečí? 😂😂😂 Pochybuji, že zahradní železnice mají nějaké osvědčení o provozu dráhy 😂

Karl vB.

Pokud máte tak velkou zahradu, že z jednoho konce na druhý je asi 70 km, tak jste asi „M. von Trautenberg“.

Jiří Kocurek

To dost dobře nepůjde, zahradu nekříží veřejné pozemní komunikace.

František

Podle idosu to pojede, protože jhmd idos neinformoval ani v minulosti o změně některých spojení.

Martin

No pěkně to dopadlo…. Já být ředitelem, vezmu po ukončení provozu hašišbednu a rozjezdu to s ní proti zdi anebo proti nákladu na splítce….výhybka nevýhybka, návěstidlo nenávěstidlo….. Dostat podnik za korunu, na všechno čerpat dotace a příspěvky od státu, krajů, fondů a ještě to při tom takhle zaříznout, to chce velký talent…..

Doctor

Tchaj aj aj aj NE k !!!

Ondřej

To je nějaká lékařská terminologie?

Vladimír

Ne. To je terminologie pacienta psychiatrie, trpícího utkvělou představou, že je doktor.

Lukáš Chytil

Ne, to je Klingonština, znamená to: A je to v …. (Hradci)

Jiří Kocurek

Já teda čtu Čajánek, ikdyž je to jakýsi divný zápis… asi to nesouvisí s hokejem.

Jiří Kocurek

Dlužno dodat, taky jsem to luštil…

Doctor

Děkuji všem za příjemné mínusy.
Ano, správně Čajánek je hokejista, ale i smrtelná choroba.
Borisi, Borisi … 😢

Tomáš 104

Nenechte prosím Milosti cloumat vztek svým majestátem.

Pája

Tohle je moc smutné čtení. Co bude dál? Bude následovat devastace méně rozvinutými jedinci? Chátrání? Ukryjí tuto malebnou úzkokolejku keře a stromy? Bez trati nemá smysl řešit vozidla pro denní ježdění. Mám na mysli náhradu Hašišbeden i Balmú, protože jedno už fakticky přesluhuje, druhé je mezi cestujícími neoblíbený omyl.

Ondřej

Myslím, že denní dojíždění je zrovna po této úzkokolejce úplný nesmysl.

Naopak se má provozovat jako turistická dráha pro fajnšmekry, s programem okolo a s dobrou kávou na palubě, podávanou s domácím jihočeským borůvkovým koláčem.

Klidně i se šlehačkou.

Martin

Hlavně aby to ti fajnšmekři, co pokedou vlakem aby se najedli koláče i zaplatili…😂

PeS

Hlavně aby jich dost, myslím fajnšmekrů

Ondřej

Fajnšmekři si za své požitky rádi připlatí.

Frantisek

Do Kamenice úplně v pohodě. Po Blažejov (či Malý Ratmírov) též použitelné. Dále na sever to žel trpí oklikou jak pro Pacov (navíc vzdálený od nádraží – to by mohlo řešit protažení úzké), tak zejména Pelhřimov, zvláště pak bez přípojů. Dále na jih potom zase vytrvalou rychlostí 30 km/h namísto alespoň 50 (tam, kde by to šlo), pominu-li klikatou trasu a minutí Kunžaku jakožto většího sídla – to by i tak bylo spíše pro turisty, ale ne nutně jen ty ‚vláčkové‘. Škoda, že dosud nevzniklo propojení na Litschau, kde alespoň ty turistické vlaky celkem dobře fungují. Mohlo by to fungovat… Číst vice »

Jiří Kocurek

To bude „skvělé“ pro mísní. Platí se to z veřejných peněz určených na dopravu a nejsou tam strpěni, protože pro fajšmekry nejsou dost fajnoví.

Uvítají to s řevem a s holí, do štamprle leda tak vodu z pračky?

Ondřej

Jako turistická atrakce by to právě z veřejných peněz nebylo.

Osoba odborně nezpůsobilá

Absurdní – na straně jedné tlačíš reorganizaci, jsi finančně úplně na dně a vymýšlíš nemožné vcetně prodeje dráhy státu, na straně druhé se dostaneš vlastním opomenutím do situace, kdy z důvodu překážky v práci na straně zaměstnavatele budeš jistě pár měsíců platit provoznímu personálu 100 % náhrady mzdy, ten ale bude doma a ty budeš shánět autobus.
Tohle je fakt na prokuraturu, a to nejen z hlediska netrestní pravomoci, jde-li o účast v insolvenčním řízení.

V. K.

Oni ani nežádali, protože by jí ani nedostali. Podmínkou tam je bezdlužnost.

Osoba odborně nezpůsobilá

Otázka finanční způsobilosti je věcí oprávnění k provozování dráhy (úřední povolení) a drážní dopravy (licence), nikoliv osvědčení o bezpečnosti.

Šotouš

To je spíš na doktora

Ondřej

A on průvodčí co prodával jízdenky ve vlaku nemůže prodávat jízdenky v autobuse?

Lukáš Chytil

Nejlépe za jízdy, že.

Jiří Kocurek

A fíra si přes víkend udělá Déčko, Karosu dodá Zemek za pár šupů. Sakra, ona je to vrakosa, žádáme cestující aby dofoukali gumy, bohužel máme jen jednu pupmu.

noerf

Teoreticky to lze vyřešit, že použijí osvědčení jiného provozovatele dráhy a dopravce. Spíš je zvláštní, že pokud se na žádat o prodloužení licence půl roku dopředu, tak je zvláštní, že o ní JHMD nežádalo již někdy v březnu, když se ještě dali problémy nějak řešit.

Pája

Taky mně to napadlo. Jako by někdo už tehdy věděl nebo plánoval?

Vtvt

Není to můj šálek čaje. Ale jestli jste natočili nějaké video v souvislosti s Vaší reportáží (např. poslední zhasne), tak videa Zdopravy na YouTube by asi měly vyšší návštěvnosti

https://www.youtube.com/channel/UCZiMkTlL2AMEHzuOUfR1N6g

Hodně štěstí

Jeden velký bordel v této zemi, když člověk neví jak v pondělí pojede.

Tomáš 104

Ono stačí použít idos, můj vlak a hned víte jestli v pondělí pojedete.
A když náhodou ne, tak máte pořád možnost si stěžovat.

Jan Hájek

Stěžovat komu?

Mojmír

Asi v lampárně na hlavním nádraží.

Chleba Nakup

A pokud to neklapne na lampárně, tak je možné si ještě stěžovat na řepné váze.

Jan Kubeš

Nepiš prosím hlouposti, zvláště jde-li o vážnou věc.

Jan Kubeš

Na DÚ Praha hl.n.

PvvS

Tomu je nevyjetý spoj úplně ukradenej.

Lesan

Idos bude těžko vědět, jestli se v pondělí pojede nebo ne, když dopravce nevydal vůbec žádné informace.
Můj vlak toho bude vědět ještě méně, protože je to aplikace jiného dopravce, který nemá povinnost nějak detailně informovat o vlacích jiných dopravců. Je to v té aplikaci přímo zmíněno.

Tomáš

Děkuji za info.
Opět jsem o něco chytřejší.
Otázka, jestli to bude stačit.

jfp

Bližší informace týkající se jízdy vlaku nenaleznete v aplikaci Můj vlak, nebo vám je nepodá vlakový personál…

Kosmik

A kdo to do toho idos pošle? To není povinnost ale možnost.Ve výsledku to jde za krajem a za odborem dopravy, který jak víme, ví vše nejlíp protože sedí na kase..

PvvS

Idos není závaznej. Jedině info u dopravce.

Zlámalík

Za to ovšem nemůže tato země, ale někteří vyčůránci, kteří v ní žijí.

Tomáš

Hlavně pan Tomáš 104, ten je z nich nejvíc vyčuraný.

Jiří Kocurek

Kolektivní vina celého národa, co mi to jen připomíná? Snahu shodit zavinění na někoho?