Obrazem: Ušatou rozebrali do posledního dílku. Po renovaci najela už 500 kilometrů

Vývaz kotle z rámu lokomotivy.Vývaz kotle z rámu lokomotivy.

Takto velká parní lokomotiva s výkonem téměř 1800 koní se v tuzemsku generálně opravovala po 20 letech.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Víte co se tu vůbec důležitého odehrálo? po desítky letech česká firma s českými ručičkami provedli kompletní generálku parní mašiny na velmi profesonální úrovni a za velmi zajimavou krátkou dobu, to už se tu dlouho nestalo, není to obvyklé a nestává se tak často. Ještě před tím měli v rukách i jiní stroje jako Sereniy a Conrád ale ty byli z poloviny opravené jinými spolky a je vůbec otázka zda se někdy pohnou vlastní silou. Nyní si dovedu představit takovou generálku skvostů jako Mikádo a dalších. Nechci sem plést politiku a peníze, jde mi hlavně o to že je tu… Číst vice »

Libor

…se zajeďte podívat do Turnova v jakých podmínkách téměř na koleně a za jak složitě sehnaný prachy renovují 434.2315, taky klobouk dolů…

Milan

Ale to je něco jiného ikdyž je výsledek stejný, tady to provedla firma na profesionální úrovni a za krátkou dobu rok a půl a to kompletní rozebrání, generálkou všech dílů a opětovným složením. To je něco co už tu dlouho nebylo. Kolega nástrojář mi potvrdil že to je profesionální strojářská práce co už moc firem nedělá či rovnou neumí, pak jen zbývá zaplatit včas fakturu. Spolky co opravují stroje umí taktéž díly opravit ale je to víceméně domácí hobby práce (nebrat za slovo) v tom se to dost liší, když to děláte ve volném času nebo to máte jako náplň… Číst vice »

Antti Pesonen

Serényi sice byla spolkem rozebrána, ale to akorát přidělalo práci. Srovnávat ty renovace nelze – 464 byla kompletní, odstavená z provozního stavu. Serényi byla desítky let vrak a menší desítky let rozebraná v bednách. Značně nekompletní… Čímž rozhodně nechci zmenšovat zásluhy za obě renovace.

Trumway

Budu se opakovat když řeknu, že se NTM vyznamenalo s tím včasným informováním o představení opravené 464.102 veřejnosti v Praze kdy informace byly zveřejněny AŽ 24.11.2023 což je puhý den před plánovanou akcí. V případě kdy jízda nebyla veřejná, nebylo možné kupovat jízdenky a tedy by ani nehrozilo jejich vracení pokud by se akce z jakéhokoliv důvodu neuskutečnila nechápu proč nebylo možné o této akci informovat s větším předstihem.

Trumway

Tímto bych chtěl poděkovat redaci, protože jen zde se informace o plánované akci zveřejnila s dostatečným předstihem a nikde jinde o této akci informováno nebylo (info na stránkách NTM až v den 24.11.2023 nepočítám)

Libor

Pěkná práce, plánuje NTM takto zrenovovat i nějakou další páru ze svých sbírek?

Ech

Nejsou peníze ani na doktory.

Takže proč utrácet miliardy na železniční šrot a na nový barák NTM (Elektrotechnika, Informatika a Železnice), když v Brně (na výstavišti) je k dispozici prázdný barák, do kterého se shání muzejní expozice?

Vždyť železnice v ČR je přemuzeována kvantitativně i kvalitativně vzhledem ke svému podružnému významu např. ve srovnání s koňskou, holubičí a volskou dopravou.

gwann

Zdravotnictvi dokaze spolknout neomezene mnozstvi penez. A je jen zajimave, ze nejaci smejdi vyhrozuji stavkou…pote, co byly zvyseny v minulych letech brutalne prispevky statu do zdravotnictvi

Ech

Vždyť absolutně nedává žádný smysl vyrábět ze šrotu něco starého. Vždyť máme informační technologie, jako např. virtuální realitu. Stačí si srovnat jak blbě dopadl pokus natočit dvouhodinový film (Žižka) ze 14 století za 0,5 miliardy, když totéž období zpracovala počítačová hra (Kingdom deliverance) za 0,4 miliardy = počítačovou hru, jejíž dohrání zabere několik desítek hodin za 1300 Kč si koupilo přes 5 milionů lidí. Film vidělo řádově méně lidí a proto už filmaři „zkrachovali“. Když už tak od NTM bych očekával poznání, ne vykopávky. Např. proč maďarské elektrické lokomotivy ve 30. letech do Vídně https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V40_sorozat nebyly kompatibilní s napájením z… Číst vice »

Trumway

Žižka. Ano. Kdyby se pan Jákl jmenoval Vávra mohlo to dopadnout lépe. Stejně tak by to dopadlo lépe, kdyby zde byla snaha o podání realistického obrazu doby a nikoliv snaha o podání naší historie těm, kteří o ní často nic nevědí. Kolikrát ani nevědí kde Česká republika leží natož aby znali jméno Jan Žižka. Takovým to musíte podat tak, aby to byli schopní pochopit a myslím si, že i když je film naprostou slátaninou stejně se mu to nepovedlo.Nesrovnávejte tedy film Žižka a hru KC:D. Tu hru do které se vložilo mnoho, na které se podíleli významní lidé z šermířské… Číst vice »

Ech

Když chci zobrazit něco historického tak bývá mnohem levnější (a interaktivnější) počítačová simulace než výroba repliky.

Proto je kolosální nesmysl utrácet obrovské částky za železniční šroty.

Mnohem přínosnější než relikvie je nabízet poučení. Např. to na co jsem ptal = proč maďarský dopravce v 30. letech šel do elektrifikace tratě směr Vídeň a dálkových elektrických lokomotiv. A proč tato maďarsko-rakouská elektrifikace tratě z Budapeště nebyla kompatibilní s elektrifikací tratě Vídeň-Bratislava?

V ČSR žádné dálkové elektrické lokomotivy nevznikly, přestože např. trať z Bratislavy směr Košice (přes Zvolen) je hodně vzdálená od zdrojů černého uhlí. Podobně trať směr Brno-tunel Vrbovce-Pováží.

PeDazOl

Neskutečná práce, všem “bláznům” kteří na tom makali patří díky.

Jiří Melich

Krása! Velká gratulace a poděkování.

Honza Tománek

To bylo keců, jak už nikdy nevyjede. Tak kde jste vy žvanilové, co???

Jerry

Koukám, že je tu pusto. 😀

Jiří Kocurek

Kecají do Dvoreckého mostu, že se nikdy nepostaví.

Trumway

Je to stejně zvláštní a divím se, že diskuze u článků jako je tento jsou téměř prázdné.