Obrazem: Tunel Pohůrka se staví i v mrazech. Otevře se koncem roku

Tunel je součástí úseku D3 Úsilné – Hodějovice, jehož stavbu slavnostně zahájil v dubnu 2019 tehdejší ministr dopravy Dan Ťok.
Stavbu kilometrového tunelu Pohůrka na dálničním obchvatu Českých Budějovic nezastavily ani aktuálně panující mrazy. Pochlubil se tím na síti X šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl, který tunel označuje za „v současnosti nejnáročnější stavbu na české dálniční síti“.
„Teplota vzduchu minus 8 stupňů, ale na stavbě D3 obchvatu Českých Budějovic tunelu Pohůrka práce probíhají bez přerušení. Dokončuje se mimo jiné stavební část tunelu, odtěžuje se zemina u portálů tunelu, kde byly vedeny provizorní komunikace,“ sdělil manažer.
Tunel, který staví společnost Hochtief, se musel hned v začátcích budování obchvatu přeprojektovat, kvůli čemuž stavba dva roky stála. Obchvat s tunelem se měl původně otevírat v září 2022, nový termín je konec roku 2024. To aktuálně potvrdil i Mátl.
Z hloubeného tunelu Pohůrka se postupně stala noční můra ŘSD. Podle původně schváleného projektu se nedalo kvůli spodní vodě stavět. Tunel vede v nížině a pod Dobrovodským potokem. Původně se měl stavět pomocí milánských stěn, kdy se zvlášť budují stěny, strop a nakonec podlaha. Kvůli spodní vodě se ale muselo přejít k metodě krabice, kdy se do jámy „položí“ železobetonové těleso, do nějž se voda nedostane.
Tunel je součástí úseku D3 Úsilné – Hodějovice, jehož stavbu slavnostně zahájil v dubnu 2019 tehdejší ministr dopravy Dan Ťok. Stavbu podle ŘSD zdržela například i likvidace černé skládky, covid nebo nedostatek materiálu po napadení Ukrajiny Ruskem.