Obrazem: Tunel Pohůrka se staví i v mrazech. Otevře se koncem roku

D3, stavba tunelu Pohůrka (leden 2024). Pramen: ŘSDD3, stavba tunelu Pohůrka (leden 2024). Pramen: ŘSD

Tunel je součástí úseku D3 Úsilné – Hodějovice, jehož stavbu slavnostně zahájil v dubnu 2019 tehdejší ministr dopravy Dan Ťok.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Původně to mělo být hotové v roce 2020… – vlastně ještě dřív. Jen od roku 2020 to slibují „příští rok“. Tak doufám, že jim to nevydrží.

medvěd

Už to dodělejte ….. pořád kecy, kecy. Snad se na ŘSD poučili ! Inu spodní voda je prevít.

Vladimír Kilberger

Dle mého názoru to nebylo ŘSD, kdo chtěl tunel místo zahloubené komunikace, ale byl to požadavek města České Budějovice. Tunely se staví vnitřkem kopce a ne pod kopcem, kde stéká spodní voda.

Veřejná doprava KUPŘEDU

Kdo si pamatuje výstavbu tunelu Blanka, tak okamžitě vidí, že je to totožný tunel – tedy konstrukce, abych byl přesný.
Asi vytáhli ze šuplíku projektovou dokumentaci Blanky, udělali jiný oblouk a je to.

Jiří Kocurek

Teď ještě ověřit zda je šířka totožná, aby se nemusela přepočítávat výztuž, stejně tak zatížení stropu.

Vlastimil Kocurek

Laicky, podle filmu na YouTube. to má blíže ke stavbě metra pod Vltavou – to byl rovněž systém jedné ohromné uzavřené krabice, která se stavěla na suchu a následně protáhla přes řeku pod hladinou. Podle komentáře použito poprvé na světě (???) v Praze to kdysi 1976 ?? trvalo jen cca dva a půl roku, ovšem bylo to rovnou tak projektované. Viz YouTube.

Jiří

Bydlel jsem asi 130 metrů od zmíněné oblast tunel Pohůrka a znám problémy se spodní vodou. Až bude velkej slejvák, tak tam budou plavat auta. Tomu se nedá vyhnout. To bude dál-nic už nebude.

David

Fíha, první tunel se spodní vodou? Třeba si někdo nad tím neobvyklým fenoménem udělá habilitačku a problém třeba i vyřeší

Vojta Svobodný

Supr, už se na jihu Čech těšíme. Jen je trochu škoda, ze není i exit z dálnice na nove vybudovány mega kruhac nad dálnici na silnici Novohradská-Staré Hodějovice.

Michal M

Kéž by se povedlo, aspoň v polovičním profilu. Mimochodem, to byli v Budějovicích tamní komunisti a post-komunisti opravdu kreténi, že celý totáč a čtvrt století po něm nebyli schopní postavit obchvat?
Případně si aspoň prosadit, aby první dálniční stavba na D3 nebyla na poli u Mezna, ale tohle?

Vojta Svobodný

To by mě upřímně taky zajímalo. Nicméně komunisti neměli velký zájem na budování obchvatu města, jelikož nebylo příliš žádané mít nějakou velkokapacitní silnici směrem na hranice s Rakouskem a tuším tak, že brali Budějovice jako “konečnou”. A jelikož Krumlov vypadal tehdy dost šíleně, žádný masový turismus tam také nepanoval.
Jinak o tomto obchvatu se mluvilo opravdu už dlouho. Pamatuju si, jak už před +15 lety meli na radnici takové různe modely a mapky kudy obchvat snad jednou povede.

KIV

Kudy bude trasovaná dálnice bylo jasné od sedmdesátých let (mimo jiné stavební uzávěra mezi Suchým Vrbným a Dobrou Vodou) Od té doby se čas od času objevil i nějaký šílený nápad (trasování po Lišovském prahu apod.), ale ten vždy jen způsobil další odklad.

Vojta Svobodný

No odkládalo se to nekonečně dlouho. Jsem moc rad, ze už bude hotovo (a to píšu jako člověk co má tuhle dálnici “za oknem”)

Vlastimil Kocurek

Ne po, ale PŘED Lišovským prahem z pohledu k Třeboni, dál od ČB, což se dnes uznává jako vynikající řešení. Bohužel, to několikrát navrhoval jen jeden člověk, který tím vůbec nezdržoval, protože ho nebrali vážně. Dnes vede dálnice napříč zastavěným územím, to nemá u jiných krajských měst obdobu. Proto Pohůrka.

Jirka

Zase postavili široký průtah městem kolem výstaviště…

Atom

Který je ideální na zklidnění hned za rok.

Michal M

Jako jo, ale tyhle komunistické čtyřproudovky úrovňově se křížící, semtam s nějakou pastí a ukončením ve stylu „tlustý do tenkýho“ projektoval taky nějaký šílenec.

Martin

Ono to není slavné o moc víc dnes …. u Mladého na OK ze směru D3 ČB je též vše svedené ze dvou do jednoho (levý „přes“ OK do Mladého a pravý na Zanadrazi).

Kdy ho chcete ráno že Srubce najet na OK, tak to kvůli nepřetržitému proudu z N. Hodějovic ježků chvíli nejde.

Vůbec Budějce a OK jsou naprostý expertíze … Na Okružní je to „život“ pokud chcete vyjet/najet z „vedlejšího“ směru.

A „turbokriháče“ vyřešené „obrubníky“ to taky musela vymyslet hlava.

pavel.mertlik

A teď ty pomazané hlavy přidají další turbo u Globusu … už teď všechny pojišťovny pláčou.

kix

ano to byl tehdejší trend, obchvaty přišly do módy později, to už toho moc postavit nestihli

Vojta Svobodný

Ale je šílený si uvědomit, ze stále po více jak 30 lety není hlavní dálniční spojení z Prahy do Rakouska. To mělo byt už na konci devadesátek hotový…však jsme dva státy, co po staletí sdílely panovníky…

Karel

Jo kamaráde „někdo“ měl velký zájem na tom, aby to spojení mezi Brnem a Vídni nebylo na naší straně dokončeno a tak je tomu dodnes.

Vojta Svobodný

Jo, spojení Brno-Viden snad nemá cenu ani komentovat. Naprosta neschopnost státu…o to víc, když se jedna o druhé největší město ČR a navíc takový kousek…případně kdyby hned na začátku řekli, ze ta dálnice povede přes Břeclav, tak už taky mohlo byt hotovo

pavel.mertlik

No a právě to sdílení panovníků může být důvod, proč směr Rakousko nebyl priorita.

Vojta Svobodný

Nerozumím. Bez Rakouska by Česko určitě nebylo tak vyspělé za první republiky a dále. Za mě je Rakousko náš daleko větší historicky spojenec než napr Slovensko, které se k nám prilepilo vlastně náhodou (a má blíže spis k Maďarsku)

Olin

No…, jak jen to říci ?! Vždyť to byly 900 let Horní Uhry. O jakém základu pro společnou zemi Čechů a Slováků může být řeč…

SYN

Myslíte jako D52?

Tomáš

Ale jo. Nějaký plán na obchvat byl a dokonce si myslím, že víceméně v ose nyní stavěné dálnice, byť jen jako dvoupruh. Konec výstavby nastal kolem roku 1990 a pak se dlouze a moudře diskutovalo o dálnici ….

Karl vB.

Za staré doby se, kromě Prahy, invetovalo předevšém do regionů, které byly z politického hlediska preferovány, tedy: – severní Morava — černé uhlí, doly a hutě – severozápadní Čechy – těžký a chemický průmysl, hnědé uhlí – Slovensko – těžký a chemický průmysl, zbrojovky Území na západ a jih od Prahy bylo plánované, jako případné válčiště, takže tam se ze zásady neinvestovalo. Proto také D5 končila už u Bavoryně a dál na Plzeň byl jen lepší Feldweg.. Na jih to bylo to samé, z plánované D3 se provedl pouze částečný obchvat Tábora, který (už v nových časech) Stavební úřad v… Číst vice »

Vojta Svobodný

Pravda, ovšem se i tak podařilo z jihu Čech vybudovat jeden z nejlepších regionů co se týká kvality života

Karl vB.

Souhlasím s vámi.
Až se konečně zavede krajský IDS, tak by se mohla zlepšit i dopravní obslužnost menších sídel. Pokud bydlíte mimo okresní město, tak se bez auta zpravidla neobejdete.
Vzhledem k tomu, že to připravují Plzeňáci a hejtman Kuba je na dopravu dost vysazený, tak jsem v tomto směru optimista.

Luboš Beneš

V Budějovicích by chtěl žít každý? No to fakt ne…-:)

Vojta Svobodný

Za mě jsou jižní Čechy (v čele s Č.B) společně s jižní Moravou dvě nejlepší lokace na bydlení v republice. Pokud mate rad velká města, tak pak samozřejmě Praha.
Toto je jen můj názor samozřejmě :))

Libor

Přesně, z dnešního pohledu si někdo může myslet, že dost tečou peníze na jih. Dvě dálnice, železnice ( letiště nepočítám 😉), ale jedná se pouze o splácení dluhu z minula. Hlavně občas někdo z Moravy se rád ozve, že u nich zase nic, ale zrovna na Moravě mi ta infra přijde lepší jak na jihu Čech.

pavel.mertlik

Přitom se stačí podívat na mapu na koncentraci dálnic na Moravě.
Nebo se projet po silnicích I. třídy na Moravě a pak třeba na jihu na I/39 kolem Lipna 🙂

SYN

Jojo, takhle my se tady máme, toto je „krajovka“ (viz šárka krajnice 0 a zoom na ty díry…)
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=99041955&newest=1&yaw=6.008&fov=1.571&pitch=0.200&x=16.5497328&y=49.5820052&z=16

SYN

*šířka

SYN

Ha-ha, to teda jo, lepší… tak možná Ostravsko, ale i to teprve až se dodělá co už je rozestavěné. Jinak když jsme jeli autem před 15ti lety na vodu na Otavu, byl jsem po výjezdu z Vysočiny jako v Jiříkově vidění, takový zánovní široký krajovky s obchvatama to jsem neznal… já myslel že typická jednička vypadá asi jako I/43 na průjezdu Lipůvkou nebo Letovicema 🙁

Karl vB.

Silnice I/43 je z podobné kategorie, jako ta citovaná E55 – I/3 z CB na hranice, nebo E49 – I/20 Písek – Blatná – Plzeň (viz link – pár km za Pískem).
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=pisek&source=muni&id=860&pid=82462194&newest=1&yaw=4.896&fov=1.257&pitch=-0.181&x=14.0060917&y=49.3559001&ds=2&z=13

libor

a kdepak to bylo zánovní silnice? napadá mě jediná a to I/34 (E551) mezi D1 a J.Hradcem (resp. i něco dál na ČB). Ano, ta má slušnou úroveň, kdysi se říkalo, že tomu pomohl Špidla, ale kdoví… Jinak jsou pak i nějaké další části jedniček slušné na I/19 a I/22 a I/4 od křížení s 20 do Strakonic (dál už ne, pak až Strážný). Takže ano, Vaše cesta po 34 (HB-ČB) – 20 (ČB-V.kuře) – 22 (V. kuře – Horaždovic) mohla být celkem fajn 😉 ale je to nejlepší z jedniček v jčk 😉

LKB

Vite, ktera cast silnice I/23 ma dobre jizdni parametry? Ta mezi MUK Pisarky/ Pisareckym tunelem a D1 :-). Do casti Kyvalka – Rpsice uz bohuzel zavedli nekolikere urovnove krizeni s rychlosti 70 km/h (a nove i radarem). Me by se teda zdalo lepsi tam udelat MUK I/23 se sjezdem na Ostrovacice a novym sjezdem na Ivancice. A vsechny dalsi useky I/23 uz jsou z hlediska sirky, poctu pruhu, poctu obci apod. s nekolika malo vyjimkami zakonzervovany v 70. letech 20. stoleti.

Jiří Kocurek

Mnohde přinejmenším 19. století, možná už z dob Marie Terezie.
https://mapy.cz/s/jupevegumo

Padre

Ještě v roce 1989 komunisté tvrdili ,ze do infrastruktury Plzně a Budějic a jejich okolí nemá vůbec cenu investovat, protože prý stejně budou zničeny ve válce WS vs NATO.

PetrH

Nesmysl, komunisti žádnou válku nechtěli, přišli by o moc, ti chtěli jen udržovat status quo. Spíš to bude tím, že dál bylo Německo a Rakousko, tzn. konec cesty. Budějice jsou taky mnohem menší než Ostrava a okolí. Dálnice na Rozvadov měla smysl až po roce 1989.

Roman

Budějovice jsou malé, a do roku 1990 sem nikdo moc nejezdil, protože kousek odtud byla hranice, kam se moc nesmělo… Takže ani nebylo žádoucí, aby se tu mohlo jezdit.
Navíc lidi neměli příliš aut, tak to nevadilo. To je větší ostuda obchvat Prahy. Ale tam zase byly hned 2 rariy:
1. hlevní mezinárodní silnice vedoucí skrz Václavské náměstí.
2. podchod pod pěší zónou na Můstku
🙂