Obrazem: Trolejbusové jumbo už jezdí v ulicích Prahy. V provozu bude nonstop
Vůz musí v rámci homologace najezdit 5 950 km, měl by to stihnout za 2-3 týdny.
V Praze začala homologace prvního 24metrového trolejbusu Škoda-Solaris 24m. Stal se nejdelším vozidlem MHD v Česku, po dokončení nutných testů spojí od března pražský Veleslavín s Letištěm Václava Havla.
Půjde o novou trolejbusovou linku, která získá číslo 59. Celkem bude bude těchto tříčlánkových bateriových trolejbusů do února 2024 z Plzně dodáno 20.
Zkušební jízdy bez cestujících začaly ve čtvrtek po 15. hodině. Probíhají na zatím jediné pražské trolejbusové trati z Palmovky do Miškovic. Na té v současnosti jezdí zkušební jízdy s cestujícími i standardně dlouhé kloubové trolejbusy SOR v rámci linky 58.
„S trolejbusem budeme od pátku jezdit v rámci homologace nonstop, tj. na tři směny. Potřebujeme nejprve najezdit 5 950 km, doufáme, že se nám to podaří za 2-3 týdny,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Trolejbusové jumbo už je v Praze. Testování 24metrového vozu začne z Palmovky
Trolejbusy budou umístěny v garážích Řepy, buduje se tam pro ně napájecí infrastruktura i zvětšené odstavné plochy. Druhý kus Škoda Solaris 24m dorazí do Prahy v lednu.
Praha nyní dokončuje trať na letiště. Z Veleslavína až na staré ruzyňské letiště budou vozy napájeny z trolejí, zbylý úsek k terminálům 1 a 2 pojedou na baterie. Podle výrobce jsou v plném naložení schopny ujet na bateriový pohon až 12 kilometrů.
Tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi přepraví až 179 cestujících. Vozidlo je čtyřnápravové s pohonem druhé a třetí nápravy. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů.
Podesty a stupně pod sedadly jsou ve vozidle kvůli zajištění maximální bezbariérovosti co nejvíce omezeny. Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly.