Obrazem: Trolejbusové jumbo už jezdí v ulicích Prahy. V provozu bude nonstop
První zkušební jízda trolejbusu Škoda-Solaris 24m v Praze. Foto: DPP
Vůz musí v rámci homologace najezdit 5 950 km, měl by to stihnout za 2-3 týdny.
Potřebujeme nejprve najezdit 5 950 km
není to málo Antone Pavloviči? Nechtělo by to 6000?
Už těch 50 odjezdili 🙂
Zrovna nízkopodlažní plochou bych se v případě Škodovky – s koncepcí škatule kam se podíváš – moc nechlubil… V tomto už je konkurence v elektrické trakci někde úplně jinde.
Vzhledem k tomu, že zamrznuté dráty zvládly položit celý zkušební provoz na lince 58, uvidíme, jak moc nonstop to bude.
Stačí nějaká závada, jako třeba hned při tomto zahájení zkušebních jízd se zadními dveřmi, a už se můžou rozloučit s 24/7 provozem. Tento režim slibovali taky pro SOR TNS 18, nakonec to dopadlo tak, že některé dny se nejezdilo vůbec.
Nevíte někdo, to dispečerské vozidlo za ním musí jezdit kvůli délce, protože není homologován?
Jinak jsem zvědavý na výjezdy z Nádr. Veleslavín hlavně ve špičkách. Podle mě na semaforu bude dost blokovat Veleslavínskou ul. Myslím si, že by měli tu konečnou mírně faceliftovat.
Tam to bude zajímavé, na druhou stranu dneska 18m bus též zablokuje dopravu už ve chvíli, kdy na světlech čeká byť jen jedno auto. Takže nic, co by se už teď nedělo v tomto trvale provizorním terminálu. Na smysluplný „facelift“ je tam mezi žel. tratí a Evropskou místa velice málo, podle mě to tam nemá žádné řešení, než vybudovani trati na letiště a tady zůstanou jen 12 m busy…
Nejsem architekt, ale myslel jsem něco jako opačnou logiku, že by autobusy (trolejbusy) vyjížděly tam, kde se nyní otáčejí a vždy si pustily krátkou zelenou a vyjely bez zdržení na Evropskou. Ale opravdu tomu nerozumím. Jen jezdím kolem.
Taky jsem si to nezkoušel nějak kreslit 🙂 Ale tady mi nějak nevychazela logika posloupnosti výstup – odstav – nástup – odjezd, aby byla zachována srovnatelná kapacita, zase ten autobus musí na Evropskou najizdet plus mínus kolmo, tak tam vzniká nevyuzitelny prostor, ale co je hlavně dneska už neřešitelné, je tam vestibul metra, vstupy do něj, přestupní vazba na tramvaj, příprava na přestup metro-vlak. To by se muselo řešit v době přípravy projektu, kdy ale autobusy na letiště z Veleslavína vůbec nebyly na poradu dne. Tak si snad zvykneme i na tohle 🙂
No nebyla na pořadu linka na letiště, to ale neznamenalo že to musí dopadnout takhle.
I bez 119 tam je docela dost kloubusů.
Alespon by vznikl nejaky dalsi prechod, na Evropske se kolikrat nemate jak dostat na druhou stranu ulice nez jit cca 1-1.5 km pesky… napr. od budovy Olympusu se na druhou stranu ulice nedostanete,…
Toto vozidlo překračuje maximální povolenou délku. Pro jeho provoz nejprve musíte získat výjimku a ta výjimka může být podmíněná splněním dalších povinností… Naštěstí úředníka nenapadl běžec s praporkem, ale nechci napovídat…
Opravdu je to nejdelší vozidlo v Česku? Možná bych dopsal „silničním“, protože některé tramvaje jsou taky tříčlánkové, ale podstatně delší.
Přesně tohle mě napadlo taky. Já si nejdřív vzpomněl na Elefanta. Ale dobře, tam by někdo mohl namítnout, že je to vlak, co zajíždí do města, tak že je to jako zahrnuté do PID, ale MHD to není… Ale i ta tramvaj 15T má přes 30 metrů. A jestli tramvaj není MHD, tak už nevím co… Pak mě napadly takové eskalátory na Míráku, Ty mají skoro 90 metrů. Je to součást MHD? Je. Je to vozidlo? No, lidi se tím vozí… 🙂 Ale když už jsme v tom metru, tak i souprava metra má skoro 100 metrů… Takže přesně –… Číst vice »
Není nejdelší vozdilo MHD v ČR souprava metra?🤐
Souprava metra není jedno vozidlo.
Vzhledem k tomu, ze je to ucelena jednotka, (M1), tak v Praze je nejdelsi…
To je treba i tramvaj, nebo vlakove soupravy napr. Flirt…
Už je tam zase ta blbost o nejdelším vozidle MHD a při tom běžné článkové tramvaje jsou delší, mají 28-30 metrů.
Opravdu velký a pěkný bus, ale info obrazovky mají dolní hranu asi 185 cm vysoko. Málo. V Letňanech na výstavě jsem se o tom nedávno přesvědčil 😞
A kam je chcete jako dát? No když už je o nich řeč, tak by bylo ideální, kdyby dával DPP nějaké dvojité-širší, kde by na druhé polovině mohla být propagace a přestupy.
Na ty informace, které ta obrazovka poskytuje, by klidně mohla být menší, aby se o ní lidi nebouchali do hlavy.
https://www.youtube.com/watch?v=6JA6n4WN0oE
Nechapu, proc nemuzeme mit oboustranne na vysku mensi a delku vetsi panely, ktere zobrazi vice indormaci, napr. o linkach na zastavkach ci jejich odjezdu a prip. i mimoradnostech…
Budou potom i nějaké testovací jízdy s cestujícími na čakovické trati?
Budou.
Začnou pravděpodobně ještě letos před Vánocemi. Vozidlo při zkušebním provozu s cestujícími bude muset ujet 15 000 km.
Doufám že bude zastavovat jen na Nádraží Veleslavín a pak až na letišti..
Bylo by to fajn, ale asi by to neprošlo…
A proč by neměl využívat možnosti přímého přestupu cestujících tzv. hrana-hrana na zastávce Divoká Šárka nově společné s TRAMvajemi a autoBUSy na linkách (zejména 191 s konečnou Na Knížecí a trasou přes Strahov – https://www.dpp.cz/jizdni-rady?modal=bus ) z/do jiných směrů než zajištuje =M=A z/na Veleslavín?
To je hloupost. A vysvětlím, proč si to myslím. Jako jinde na světě (není-li metro nebo příp. vlaky, i když i u těch to často funguje obdobně) máte možnost jet z letiště MHD (levnější a jízdenka vám bude platit i jinde ve městě, např. v rámci celodenniho jízdného, ale zastavuje na víc místech, je to MHD, která obsluhuje občany města a musí na letiště dostat z jeho okolí i zaměstnance). Anebo chcete jet bez zastávek a volíte expresní spoj (většinou vlak nebo bus se speciálním tarifem, v Praze AE). Jen namátkou, na letištích, co si nyní narychlo vybavuji– v Budapešti… Číst vice »
1) každá druhá linka expresní (nulové náklady)
2) vše mezi zastávka na znamení (nulové náklady
3) vymyslet důvody, proč to nejde
Expresní linky, všechny zastávky na znamení a tangenciální spojení
…nejdou, protože Praha.
Každá druhá linka expresní… vzhledem k tomu že to má interval 3-4 minuty, znamená to že spoje se budou asi i navzájem předjíždět. Což zaprvé u trolejbusu není moc šikovné a zadruhé ten expresní spoj stejně moc času nezkrátí (zastávky na znamení tam už teď většinou jsou), spíš to cestující v tom druhém spoji naštve. A i kdyby se teď expresní linka na Veleslavín zavedla, časem se snad pohne terminál Dlouhá míle a tam to bude muset stavět každopádně.
ad 1) Neboli byly by to pořád dvě separátní linky, jen se stejným intervalem a ve vzájemném prokladu. Kdbyy měly stejné číslování, jak u linky s intervalem 3 minuty chcete ošetřit, že je každému jasné, zda nastupuje na expresní nebo klasickou (obzvlášť, když by tím došlo ke vzájemnému předjíždění linek)? Když stejné číslování mít nebudou, tak to jsou dvě separátní linky a jsme zase u toho. ad 2) S výjimkou Divoké Šárky je už teď vše mezi Veleslavínem a T1 na znamení, tak to vážně nevím, jak by vám tahle (ne)změna pomohla. ad 3) To není vymýšelní důvodů, proč to… Číst vice »
Tak nevím jestli to splňuje úplně zadání, ale už u čtení toho Vašeho předchozího příspěvku jsem si vzpomněl na Paříž a jakým způsobem tam jezdí vlaky RER z letiště v Roissy (CDG). Jezdí tam totiž jak vlaky, co vymetají cestou z letiště všechny zastávky, tak i takové, které mezi letištěm a Gare du Nord nestaví nikde. A jízdné je na oba vlaky stejné. Já když tam jedu, tak ty bezzastávkové mám raději, jezdí v nich méně různých podivných existencí. Třeba ti co otravují a žebrají si vybírají ty zastávkové, protože jestli si dobře pamatuji nedalo se procházet celou soupravou a… Číst vice »
Jak si představujete takové předjíždění trolejbusů? Pokud vím vedení je pouze jedno.
vy byste chtěl z Veleslavína expresní linku jen k T1/T2 za normální tarif PID.
Jo. A to si ještě každej představuje že budoucí expresní vlak taky bude za normální tarif PID….
Tak ten by měl být za PID, pokud bude stavět Letiště – Dlouhá Míle – Veleslavín – Dejvice – Výstaviště – Bubny – Masaryčka. Když na v pásmu P, tak alespoň v nějakém specifickém pásmu, tak, aby šlo přestupovat pak i ve městě na jednu jízdenku a zamětsnanci na letišti mohlo jezdit na dlouhdobé kupóny. Pokud pojede bez zastávek, tak by klidně mohl být mimo tarif PID.
V Brně to tak je, ale ten bus jezdí od Hlavního nádraží na letiště 2x za hodinu.
V Brně letí 4 letadla za den (např. zítra 2 odlety, 2 přistání), V Praze i 40 letadel, ale za hodinu (míněno odlet + přistání), tak jaksi půl hodiny by v Praze nešlo.
V Praze jezdí na nádraží přímý spoj Airport Express, AE.