Obrazem: Trať v Opletalově ulici otestovaly tři tramvaje včetně historické
Testování tratě v Opletalově ulici. Autor: DPP/Daniel Šabík
Obnovená trať je zárodkem chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice.
co tam léta chodím,spíš jsem čekal,kdy bude těch zbývajících pár metrů vytrháno…a ono ejhle.opak je pravdou!paráda
Já nevím, ale není to trochu nafouknuté? To je jako na té Pankráci. Položí se koleje cca 30 m a říká se tomu „nová trať“?? Nová trať to skutečně bude až budou tramvaje jezdit po celé plánované trase a ne tohle. Sorry. Nedokázalo se postavit hloupému amaterskému vedení Prahy 4, aby trať vedla tam kam jí je skutečně potřeba a to až na Budejovickou. To samé bude tady. Určitě si ještě jednu generaci na skutečně novou trať až na Vinohrady a Václavské náměstí počkáme. Doufám, že ne tak dlouho přes 45 let jako na návrat trolejbusů.
Proč se nenapojila „nová trať“ i ve směru na Žižkov?
AFAIK právě proto, že by to byla nová trať. Se zmíněným napojením se počítá, řešej papírování kolem toho spolu s napojením u Muzea jako jeden celek. Tohle udělali jako rekonstrukci starý tratě, což vyžaduje mnohem menší papírování, takže to šlo rychleji, ale za cenu toho, že se dá jen obnovit to, co tam dřív bylo a nemůže se jen tak přidat nový napojení, který tam dřív nebylo.
Jestliže je to rekonstrukce a ne nová trať, znamená to tedy že ta trať nikdy nebyla úředně zrušena?
Přesně tak. Ze stavebního hlediska ta trať úředně stále existovala, takže teď se „jen“ rekonstruovala, což se dá vypapírovat mnohem rychleji. Směrem na Žižkov se napojí, až se bude stavět skutečně nová trať.
A nešlo to udělat tak, že by ty refýže byly na úrovni zpevněné plochy před severním koncem odbavovací haly (tam jak je Havel s Wilsonem)…
Jak se v Kačeně otevírají dveře na straně proti směru jízdy?
Normálka, běžte se podívat na Pankrác.
No spíš jak to funguje. Je tam nějaká pojistka nebo to je prostě jen klasický tlačítko jako u normálních dveří?
Stejne jako v metru, nevim zda je tam nejaka blokace, ale tlacitka v tramvaji muzete zmacknout kdekoliv u jakychkoliv dveri, i na opacne strane, ale dvere se vam otevrou vzdy na spravne strane.
On asi nemyslel tlacitka v prostoru pro cestujici, ale ovladani z kabiny ridice.
Ano. Přesně tak.