Obrazem: Trať skrz Kladno čeká proměna, vzniknou nová nástupiště a podchody
Největší středočeské město se dočká modernizace páteřní tratě, která zahrne i stanici a zastávky.
Správa železnic a město Kladno ukázaly první obrázky budoucí podoby trati Kladno – Kladno-Ostrovec, kterou v příštích letech čeká velká modernizace. Projekt je součástí budování nového železničního spojení Praha – Kladno s odbočkou na letiště.
Úsek Kladno – Kladno-Ostrovec přitom získal loni v listopadu jako první (když nepočítáme Negrelliho viadukt) územní rozhodnutí. V současné době vzniká dokumentace pro stavební povolení, jejíž součástí je i projekt. Příští rok chce Správa železnic vybrat zhotovitele stavby.
Modernizace úseku spočívá především ve výstavbě druhé koleje a úpravě železničních stanic a zastávek. Největší proměnou projde stanice Kladno, kde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště o délce 200 až 230 metrů. Nejdelší z nich (třetí nástupiště) umožní spojování a rozpojování souprav.
„Mimoúrovňový přístup na nástupiště povede podchodem. Jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude protažen pod přednádražním prostorem směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude možný přestup na městské autobusy. Rekonstrukcí projde na největším kladenském nádraží i výpravní budova,“ uvedl kladenský primátor Dan Jiránek.
V zastávkách Kladno město a Kladno-Ostrovec jsou navržena vždy dvě vnější nástupiště. Mimoúrovňový přístup na přesunutá nástupiště zastávky Kladno město bude z chodníků silničního nadjezdu po schodištích a eskalátorech, bezbariérový přístup zajistí výtahy. U zastávky Kladno-Ostrovec vznikne podchod se schodištěm a šikmými chodníky.
Nové podchody ve stanici Kladno a na zastávce Kladno-Ostrovec povedou pod celou tratí a propojí přilehlé lokality. Práce na čtyřkilometrovém úseku napříč městem potrvají dva roky, celkové investiční náklady přesahují 3,2 miliardy korun. V závěrečné fázi má dojít i na elektrizaci, zatím Správa železnic hovoří o přípravě na ni.