Obrazem: Trať skrz Kladno čeká proměna, vzniknou nová nástupiště a podchody
Vizualizace trati Kladno - Kladno-Ostrovec. Pramen: Město Kladno
Největší středočeské město se dočká modernizace páteřní tratě, která zahrne i stanici a zastávky.
Tohle stojí mimochodem za přečtení 😉
http://www.kladnominule.cz/pribehy/mestska-hromadna-doprava-v-kladne
obchod s iluzemi, to jsme si to užili
Mě by zajímala ta ekonomická studie. Ano pár vlaků po ránu a pár odpoledne je ..slušně,, plných, alepřes den ač to jezdí co půl hodinu tak je zde docela mrtvo. Pár lidí to přiveze, pár odveze, ale žádné davy. Dál na Kralupy regína jede co každou hodinu a v ní sedí z Dubí dále dolů tak po pěti lidech. Metro dneska má přestupní bod ve Veleslavíně, tam stejně směřuje většina těch lidí a lidi od nás z města byli vždy spíš zvyklí jezdit do Prahy busem, protože ten je ze směru jak od Švermova tak od Rozdělova schopný obsloužit celé… Číst vice »
No tak lidi si budou muset zvyknout, že je busy z celýho Kladna budou svážet na vlakový zastávky – takže už nebudou překážet na dálnici, kde stejně autobusy městskýho typu nemaj co dělat, vesnický linky budou končit nejdál na letišti, z letiště do centra pojede vlak – takže Evropská v Praze 6 bude volná – z toho vyplývá že se časem po zprovoznění dráhy zruší buspruh jako nadbytečný … Zmizí zácpy z Evropské Třídy – nebude buspruh, nebude tam ani jezdit tolik dělňasů z Kladna – pojedou vlakem…
UŽ ABY TO BYLO..!!!
To už vidím. Lidí je problém dostat dneska i do přímého autobusového spoje, natož aby někde čekali , přestupovali atp. Dnes by každý nejraději vyjel ráno z garáže a odpoledne do ní zajel. Nevím já si myslím že tady pšenka moc nepokvete.
Ale pokvete. V Praze totiž není a nebude pro to kladenské auto místo. A nebo bude, ale za cenu, která nebude na denní dojíždění pro průměrného pracujícího.
Tak pro Slaný, Louny to bude ještě větší problém, neboť předpokládám budoucí zrušení zajíždění „až“ na Veleslavín a ukončení busů někde u 6ky nebo na letišti. Tady se bude muset přestoupit na „rychlodráhu“, která určitě nebude mít takt jako v metru, čili když ujede, příště pojede autem. To už nebude nikdy jako kdysi, kdy se jelo Slaný–Dejvická (25–30 minut). Proto (a jsem s tím už otravný) bych viděl mnohem lepší řešení v podobě trati z letiště na Kladno přes Buštěhrad, kde by někde u Exitu D7 směr Kladno byl přestupní terminál pro busy ze sz. směru. A Buštěhrad nějaký cestující… Číst vice »
Vy si myslíte, že současné vedení Prahy zruší bus pruh na Evropské? I kdyby tam neprojel za týden jedinný autobus, ti už z principu neudělají nic, aby tou dopravou pohli.
No a? Já buspruhem jezdím a bez problému.. takže doufám že ho nechají
Přijde obálka SPRDEL. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/autobusovy-vyhrazeny-pruh.A200728_175416_automoto_fdv
Jaký únik provozních kapalin? Už potřetí vám říkám, že tohle je kropící vůz!
On tam totiž Buspruhovey může jezdit autobusem, jako Láďa.
Takže místo současných 22 minut pojedu přes půl hodiny, navíc s přestupem? To vám teda lidi pěkně poděkují.
Až na to, že dopravní indukcí ihned auta zaplní uvolněná místa. Volno bude tak rok max.
Také se obávám, že bude. Ono navrhovat dvoukolejnou elektrifikovanou trať v trase koňky, která byla vytrasována s co nejmenším stoupáním, protože to tahali koně a tudíž nevede nejpřímějším směrem je docela odvaha. Dalším problémem je, že trasa v podstatě obkružuje město Kladno a vyhýbá se místům, kde by naopak byla nejvíce potřebná (sídliště Kročehlavy a centrum města). Lidé z Kročehlav tedy budou muset sednout na autobus nebo do auta odjet na vejhybku a tam přesednout na vlak, který je odveze do Prahy – poněkud těžkopádné což?
Proč těžkopádné? V Praze taky nemáte všude metro nebo vlak.
Protože, když už něco nového navrhuji co bude sloužit desítky let, tak to má být s maximálním užitkem a efektivitou. Tohle je však naprostý paskvil. Využívat starých tratí, které byly primárně vytrasovány pro nákladní dopravu (dříví, uhlí ocel) v době kdy sídliště Kročehlavy , Sítná a Rozdělov neexistovaly. Měli bychom si připomenout co je hlavním cílem: zpřístupnit Kladeňákům pracovní příležitosti, protože vedení Kladna není schopno přilákat do něj nové zaměstnavatele v takové míře aby nemuseli tolik dojíždět do Prahy. Když už se tedy musejí každý den přepravovat do Prahy, tak s maximální efektivitou , což navrhované řešení rozhodně nepřináší. Ta… Číst vice »
Další problém je, že z Kladna není kam pokračovat. Pokud se člověk podívá na situaci stanic dále z Kladna, je to všechno dost daleko od obci. Ono i z té Prahy do Kladna to dost ,, líže,, pouze okraje. A lidi s nějakým stálým úvazkem pracovním v Praze většinou mají i to parkovací místo u sídla firmy.
Jak zde píši , šlo o tratě navržené pro nákladní dopravu podle možností techniky před vice jak 100 lety, proto se tak vlní a vyhýbají se sídlům. Skoro všichni obyvatelé Kladna a přilehlých obci tehdy našli prací v dolech a hutích, do Prahy tehdy skoro nikdo nedojížděl. To že územní plánovači v letech minulých si nevšimli, že po vytěžení ž.rudy a uhlí nebude v Kladně práce je věc jiná. Když se podíváte na současnou situaci, je zcela jiná a tomu musí odpovídat i navržený dopravní systém.
Chtelo by to vratit do hry studii kladenskeho mestskeho tunelu z roku 2015.
Nadpis ve mě na chviličku vzbudil naději, že bude obnovena trať skrz Kladno, pak jsem se ale dočetl, že zůstává u stavu, kdy vlak tu díru objíždí, aby do ní nespadl. Trať nebyla trasovaná špatně, větší kličkování až právě ve zrušených úsecích skrz město.
myslíte, že to někoho zajímá? že tady jde o lidi? o logiku?
Z dnes 36tisícového Bernau (b Berlin) jezdí S-Bahn 20 minut špička, nešpička. Začalo to právě tady elektricky před 92 lety…
Nejsem odborník na železniční dopravu a tak se omezím jenom na 2 poznámky. Předpokládám, že vysoká investice musí zvažovat také návratnost i když dlouhodobou. Musí být tedy zájem „přilákat“ co nejvíce lidí a přesvědčit je, aby komfortněji cestovali vlakem. Moje velmi stará zkušenost z Německa, lidé tam dojedou k zastávkám, kde zaparkují a dále pokračují vlakem. Z tohoto důvodu bych velmi doporučoval přemýšlet o parkovištích (kola, auta) v blízkosti železničních zastávek. A druhá poznámka, jeví se mi jako dobrý nápad zastávka u Sletiště, protože je velmi pěšky dostupná, je zde možnost parkování a především by se využívala během dne a… Číst vice »
Zastávku u Sletiště prý zamázlo samo Kladno, což je fakt trochu nepochopitelné.
Nepochopitelné je to z hlediska zájmů města Kladna, naopak pochopitelné je to z hlediska ČSAD Kladno, pro nějž „rychlodráha“ představuje konkurenci. Teprve když se do toho nyní vkládá stát, převažují zájmy ve prospěch trati. (to jen taková spekulace)
Docela slušně předimenzované, 5 nástupních hran? To tam budou zastavovat mezinárodní rychlíky ? Ten nákladní vlak zcela vlevo s uhlím, tak to už je úplně mimo. Navržená stanice Kladno (vejhybka) je důkazem naprosto nehospodárného vynakládání finančních prostředků.
Pokud by se z Kladna stal taktový uzel, kde se budou potkávat v jednom čase R a Os do směrů Praha a Rakovník a k tomu ještě Os do Kralup, tak bude 5 hran akorát.
Ona i trať dál na Rakovník /Louny má svůj potenciál, pokud bude směrem do Prahy navazovat na něco smysluplného.
Pro houbaře určitě, ten kdo spěchá jede do Prahy raději autem nebo autobusem.
Po modernizaci trati Praha – Kladno a postupně probíhající opravě navazujícího úseku Kladno – Lužná – Rakovník, včetně přeložky trati mimo rynholecký tunel, vlakové spojení Praha – Rakovník nebude zdaleka jen pro houbaře… Ostatně je v přípravě modernizace žst. Rakovník, která bude hotova patrně zhruba v době, kdy bude dokončena modernizace žst. Kladno. Jde to, ale děsně pomalu… Snad se časem dočká modernizace i žst. Lužná…
No já vám nevím, trať z Rakovníka do Kladna se motá jak kača v čepici. A jestli to zůstane v Dieslově trakci, tak padá i argument o ropě.
Z Rakovníka dojede autobus linky PID č. 304 na Zličín k metru (byť jen „Béčku“) i za méně než 50 minut a u „Áčka“ u Nemocnice Motol je za cca hodinu (osobně vyzkoušeno) – za tu dobu je ovšem vlak z Rakovníka tak někde přibližně na „Vejhybce“ = vlak, BOHUŽEL, ještě dlouho nebude mít naději na vyrovnání se s autobusy, a to ještě ani není hotovo pokračování D6 dál za Nové Strašecí, které cestu pro nějaké „expresní“ autobusové spoje mezi Rakovníkem a Prahou ještě dále zrychlí. Mně mnohem víc vadí ta naprostá debilita, kdy krajní nástupištní hrana u staniční budovy… Číst vice »
Končící šturc na/od Prahy nemá cenu, když se to bude točit až v Ostrovci.
A tohle je pro jaký pořad ? Televarieté, Možná přijde i kouzelník ? Nebo už něco uniklo z přípravy Silvestra 2020 / 21 ???? 😂😂😂😂
Ad 1 – perón v oblouku… To už jde?
Ad 2 – Ešus na střídavině… To taky?
Hlavne Esus nema Jedine Spravne Barvy
1) Samozřejmě, od dob rekonstrukce Ústí nad Orlicí, Ostrova nad Oslavou, nová zastávka Mezno bude také v oblouku. A to všechno na tratích mezinárodních koridorů.
Tak proč se sakra šaškuje s Vyšehradem?
Brno? 😉
Protože Vyšehrad má poloviční poloměr.
Poloměr pod 300, kdy nejde oficiálně postavit vysoký (550mm) perón, protože pak vzniká velká díra mezi nástupištěm a vozem.
Rejpu. Ale reálně bych si dokázal představit posunutí o 350m směrem k průmyslové zóně. Pak by nemuselo stavět v obloucích. A až dolů k silnici je prakticky kilometr.
Nic proti, když si to organizátor na SŽ vynutí/vyprosí, tak by se asi nějaké místo a konstrukce k udržení nástupiště postavit dala.
Ad 1 šlo to vždycky, jen pod R 600m (do 300m – pak to jde ještě hůř.) potřebujete výjimku.
Ad 2 Prý se počítá s přidáním 4 vozu s trafem a pantografem? na 25kV.
Ten ešus na tom Kladně je třívozový. A jen s jedním pantecem.
Ještě když na to znova koukám – ta červená jednotka u letiště nebude potřebovat pomoc hasičů?
To že je třívozový jen znamená, že ještě nikdo nevyrobil použitelná model 4 vozový do 3D rendrovaných krajin.
Ještě objednat nějaký ty pantery 🙂 elefsntu jen ubejvá a i před těma znicenejma jich bylo pro Prahu a okolí málo..
V Ostravě je záloha elefantů, ty půjdou do Prahy. Ale na posílení linek S1, S2, S7, S9. Na S5 se musí nakoupit vozidla nová.
Škoda toho jediného přejezdu, mohl se buďto udělat mimoúrovňově nebo zrušit pokud to nešlo jinak, každé konfliktní místo je zbytečné. Nebude to jediný přejezd z Ostrovce na Masnu? Jinak na tomto článku je krásně vidět dosah tohoto webu, odpoledne v 17 hodin 500 zhlédnutí toho videa na YouTube, teď 10 000. Pane Šindeláři, pane Sůro, děkuji Vám za tento web.
Omlouvám se za nepřesnost, to video zase až takový nárůst ve sledovanosti nemá. Náhodou jsem na něj teď narazil na YouTube a nevšiml sem si že je to původní video od SŽ. Každopádně to nemění nic na přínosu vašeho webu.
Minimálně v Pavlově taky přejezdy zůstanou. Možná i v Hostivici.
No tak snad se na nich naučí určití jedinci chovat. (Hahaha)
Jenom se ptám, co to je v příštích letech…předvolební tlachání..já už jsem starej, abych na to skočil….Podezřele se ty vesmírný bájky tady před volbami opakují. …Ať radši poukáží na hotové stavby s tím, že půjdou v šlépějích.A hlavně tak, aby na to nemusely čekat i moje vnoučata.
Tak hotové stavby snad vidíte na vlastní oči a sliby o tom že půjdou v nějakých šlépějích není nic jiného než předvolební tlachání. Narozdíl od tlachání se s celou stavbou pořád něco děje, sice po dílčích krůčcích, ale děje. Stačí to sledovat, pak v tom nebudete mít takový bordel.
Esi se udělalo něco z Buben na Kladno, tak to jsem prošvih. Esi z toho, co teď plácaj bude za čtyři roky hotový tak Vás zvu na pivo..Redakci dávám svolení, poskytnout Vám v tomto případě můj mail….
Tak do čtyr let přece nikdo nic neslibuje. Ale esli si myslíte že je to jen o tom začít kopat do země tak se s vámi rád osobně setkám a vysvětlím vám co takové stavbě předchází a co je v jakém procesu. Zrovna tady se „maká“ řekněme dobře, pokud započítáme koeficient krát 2, tak by jsme se mohly na Kladno za takových 15 let svézt komplet po nové dráze, což bude sice asi o 50 let později než by si Kladno a letiště zasloužilo ale bude. To se nedá říct o x jiných stavbách které jsou důležitější a i jejich… Číst vice »
Spíš než o krůčcích bych mluvil o cyklech.
Co se stalo s projektem kladenského železničního diametru?
http://www.cedop.info/blog/mesto-kladno-predstavilo-studii-kladenskeho-zeleznicniho-diametru-od-cedopu/
Nevím, ale dost pochybuji, že by takový projekt ekonomicky vyšel.
Dost casto to byva ze drazsi projekt ma nasobne vyssi prínosy
Jenže tenhle projekt by byl mnohonásobně dražší a je otázka, jak moc vyšší by byly přínosy.
Co by. Nikdy nebyl přijat SŽDC. Je to jen návrh jiných subjektů-
Vypadá to dobře, už aby to bylo, současný stav je opravdu hrozný.
Oproti současnosti skoro zázrak, toho se tak dožít starosta Čermák, tak by se vrátil na Kladno! Naštěstí na Kl.-městě zmizel ten až do loňska uvažovaný kotasí kosmodrom. I když o pár námětech by šlo možná ještě diskutovat, např: 1) dvojkolejka by stačila jen na město 2) tam by mohlo být ostrovní nástupiště přístupné jak z rozdělovského mostu, tak z nové bezbarierové lávky Klikorkova Billa 3)Ostrovec by stačil jednokolejný a posunutý cca 400m k přejezdu vstřícněji cestujícím od Vyhaslého nebo od V.Lanny 4) zadrátovat do Dubí -> tam provozní ošetření el. jednotek 5) smělejší nápad: nová zastávka Sítná/Sletiště , asi 1,5… Číst vice »
No vzhledem k tomu, že by Ostrovec měl sloužit pro řadu vlaků jako konečná/výchozí stanice, tak 2 koleje určitě nejsou moc. Jedna kolej by možná stačila, kdyby se jezdilo až do Dubí, jak píšete, ale to je asi zbytečné a ani se s tím nepočítá. To už by se mohla zadrátovat rovnou i celá trať až do Kralup.
Dubí je ideální místo pro moderní depo pro vlaky z širokého okolí, mít vše na ONJ není dobré..
Vypadne vám trať do Prahy a všechno jde do háje. To by bylo ještě více zranitelnější než je současné ONJ. Navíc navážet vlaky z Kladna až do Prahy je taky na nic.
Zato teď se vysype jedna výhybka ve Vršovicích a stojí půl republiky, byť je to skoro v centru Prahy. Prokousat ze na Masaryčku z Kladna nebo z ONJ nebude tak dramatický rozdíl. Navážet vlaky z Kladna nebude nutné – budou mít oběh Kladno-Praha-Kolín/Ústí.. Samozřejmě by bylo vhodné zkultivovat i napojení ONJ na zbytek světa, to snad nikdo nepopírá. Nechci rušit ONJ, jen ty údržbové kapacity trochu rozložit v prostoru…
Tak jedna rozbitá výhybka ve Vršovicích celé ONJ opravdu neodstřihne, vzhledem k tomu, že je tam alespoň vjezdová a odjezdová skupina. Jako proti nějakému lokálnímu depu nic nemám, ale nic většího tam nemá smysl dělat. Ráno fakt nebudete navážet vlaky pro S1, S2, S4, S7, S9 až z Kladna. Větší depo pro regionální elektrické vlaky by nemělo smysl dělat ani v Kolíně a to je to z pohledu napojení daleko lepší místo.
A vjezdová i odjezdová skupina se potkaj ve Vršovicích u depa. OK, ta jedna výhybka byla v čase nějaké rekonstrukce, normál to nebyl. Nějaké raní navážení elefantů z Kladna by se nekonalo. Dneska z ONJ ráno vyjíždí v pracovní dny 10 elefantů, zbývajících 50 nebo kolik nocuje v Benešově, Kolíně atd. Na tom by se nic neměnilo, jízdy do depa Dubí by byly součástí oběhů, naopak by odpadly dnešní soupravové vlaky z ONJ někam 🙂
S depem na Kladně velmi souhlasím. Ale napřed se musí ta elektrická dvoukolejka do Kladna vůbec dohrabat. Vymýšlet dnes depo na Kladně je velmi předčasné, zvlášť při všech těch obstrukcích Prahy 6 a spol. Také trať Kladno-Kralupy bude jednou elektrická dvoukolejka, i když se o tom zatím neuvažuje. Taková tangenta po okraji pražské aglomerace bude mít značné využití, když trochu zrychlí. Ale to je až za velmi dlouho. Prozatím je bilance 30 let strkanic s Prahou 6 víceméně bez výsledku.
Je nepochopitelné, že si to Praha 6 může dovolit a že se jim jasně nedá najevo, že to podle nich nebude.
Je nepochopitelné, že ještě nepřišli na to, že, když už tunelem, tak přímo, a ne tím hrozným esíčkem.
Tak diskusi na tema zrychleni Kladno – Kralupy uz jsme tu meli. Byla zabavna.
Pokud bude navážení v rámci oběhů, tak to ale tím pádem bude pouze pro linky, které z Kladna jezdí. Proti tomu nic nemám, ale to není depo pro široké okolí, jak píšete.
Oběhy elefantů nejsou dělené podle linek; souprava vyjede z dubského depa jako S5, na Masně se přeblikne na S1, jezdí tak tři dny, pak se zase změní na S5, jezdí zbytek dne a šup do depa.
Tím pádem bude ovšem značně oslabený oběh spojů na opačnou stranu, což by v ranní špičce bylo asi spíš výhodou, nicméně to bude o dost pomalejší návoz (budou k dispozici později) než z ONJ nebo jednotek odstavených z Kolína ap., jednoduše tam nejsou moc výhody. Daleko lepší je mít ONJ, které se lépe napojí na okolní infrastrukturu ideálně pak udělat depo i v Běchovicích a ve stanicích typu Beroun, Kolín, Kladno a dalších jen zázemí pro odstavení vlaků přes noc a potažmo i přes víkend.
Dobrý den, to myslíte i s vlečkou AWT? Přes pět roků jsem tam nebyl, ale i těch pět roků jsem tam před tím pracoval….tak neznám situaci, ale je to daleko od Prahy na vystavování souprav, myslím.
Ano, myslím celý ten zavlečkovaný megabrownfield na jih od žst K-Dubí.
XXXD: až teď koukám včera mi něco vypadlo: „1) dvojkolejka A PROVOZ ELEKTRICKÝCH VLAKŮ OD PRAHY by stačily jen na město“ Omluva!
Tak určitě.
Škoda, že tímto na Kladně skočí hlášení pana Knopa. Nic proti Andule, jen to bude trvat než si člověk zvykne.
By mě jenom zajímalo, když se na vizualizaci prohání Elefanty, zda bude ss či střídavé napětí.
a kdy to bude
No tohle relativně brzy. Optimistická varianta počítá s dokončením již v roce 2023, jenže aby se nějak zásadně zlepšilo dojíždění vlakem je třeba, aby byla hotová celá trať a mezi Veleslavínem a Výstavištěm je optimistická varianta až rok 2029.
Takový dotaz – netuší někdo, kam se plánuje další dvoukolejný rozvoj z Kladna Ostrovce? Do Kralup? Jinak se mi to zdá celé nějaké předimenzované…?
Nikam, na Ostrovci budou ešusy obracet…
Je to ale skoda,… koleji je kolem kladna dost…
To je podmínka nutná, nikoliv postačující.
To už spíše z „hlavního“ do Chomutova, jestli někdy.
Do Kralup je spodek dvoukolejný, zřejmě od výstavby tratě.
U Kladna by bylo nejlepší se hecnout a postavit nový tunel přímo pod městem, se zastávkou v centru. Současná trať z historických důvodů město úspěšně objíždí po periferii.
Nevznikl by tady problém s poddolováním Kladna? Něco jako proč se v Ostravě nestavěli podchody, ale nadchody…
Od centra Kladna směr Praha, ať už přímo přes bývalé Železárny, tak přes Kročehlavy by poddolován být neměl. Doly se nacházely právě zhruba podel trati Kralupy (už od Otvovic) – Kladno po řekněme Rynholec. Dále pak směr na sever ke Slanými. Jediné dva doly v centru byl důl Podprůhon (tam se před lety skutečně propadla vozovka) a důl Amálie, jehož důlní pole se nachází i pod zastávkou Kladno město. Tedy obavy bych měl jen při případném protažení podzemím směr Rozdělov. Pak je otázka, jestli by se kutání líbilo obyvatelům Panelstadtu
Kročehlavy…
Eh, kde je centrum Kladna?
Ja bych s polohou trati ve městě nehybal..
Puvodni trat se klikatila mestem, soucasna stanice Kladno se drive jmenovala Kladno-Vyhybka…
https://en.mapy.cz/s/naberecevo
Jinak trate jsou na kladensku uplne jinak a vetsinou na prelozkach… Velka cast je opustenych a zaniklych, ale telesa trati jsou zachovana… Napr. do Vinaric, Kralup, Slaneho, Rudne/Nucic, apod…
To co máte označeno na mapě, byla z větší části Kladensko-Nučická dráha a ta nikdy nesloužila osobní dopravě, z menší poblíž Kladna spojka na KND.
KND sama osobě pokračovala cca 500 metrů od podél Kladenského (hlavního) nádraží a Buštěhradku křížila poblíž obce Pletený Újezd hláskou Křižovatka.
Tam to bylo trochu složitější; to co má Martin v mapě byla vesměs KND, ale až do výstavby dnešní trati Vejhybka-Dubí (1872) jezdily po trase Vejhybka-Staré Kladno (úvrať)-Dubí i vlaky Buštěhradské dráhy Vejhybka-Kralupy. Cca 1858-1872. Takže kladenský semering se dá svým způsobem považovat za „původní“ trať Kladno-Kralupy.
Tak… Diky…
Jo, nikdy po ní nejezdili s lidmi, ale vede obcemi a v její trase jezdí bus…
To není původní trať, to je KND. Primárně jako nákladní, osobní doprava spíš jen zaměstnanecká.
No dobře, to kupodivu i nějak vím, ale co z toho plyne pro dnešek? Ptal jsem se Kamuie, kde tedy je to centrum Kladna, kam by vedl tunel a kam by pokračoval? Kladno má dnes nějakou – dopravně komplikovanou, polycentrickou – strukturu, vzniklou v minulých staletích, se kterou už nic neuděláme. Stávající, případně snadno dobudovatelné tratě na starých tělesech část města pokrývají, část vůbec. Co s tím? Metro? Asi nereálné, nejen ekonomicky. Situaci dál komplikuje to, že mnoho lidí z celého města směřuje do Prahy. Osobně mi z toho plyne, že dnešní veřejné železniční tratě, resp. jejich koridory městem, budou… Číst vice »
Myslim, ze realne by mohlo Kladno mit sit vlakotramvaji, ktere na lokalnich tratich vyuziji zeleznici a v Kladne hlavni silnice jako tramvaj… To ze o ne nikdo nestoji, neznamena, ze nemohou byt resenim, vystavba tramvajovych trati je snazsi nez zeleznicni…zvlaste, kdyz vetsina trati je bud temer zrusena nebo jen s osobni dopravou… take to neni priorita a neni nutne stavet celou sit najednou…
Ale jinak toto je cast trati Praha-Kladno, ktera potrebuje modernizaci jako sul a urcite jako plnohodnotna regionalni zel .trat…
Nebo trolejbus, když už ho hodlá Praha zavést až k letišti. Samozřejmě že jde o vtip, ale o trolejbusu Praha – Kladno se kdysi uvažovalo 😂😂😂
No nevím jak Kladno – Praha, ale ve městě se s tím uvažovalo určitě. Zatiplo se to v roce 89. Z přípravy se i něco stihlo postavit. Tuším dvě trafačky a třeba smyčka pro otáčení trolejbusů před oázou
A jinak samozrejme souhlasim, ze nyni je prioritou spise navaznost stavajici MHD na tuto trat…
Takový projekt by asi sotva ekonomicky vyšel. Na Kladně můžou být rádi, že budou mít vůbec zadrátovanou dvoukolejku.
To si pište, že by nevyšel. Navíc s tím přišel CEDOP. A to jen přes moji mrtvolu!
No tak když dvě tamní dálnice ekonomicky „vycházejí“ automaticky, tak co pak se železnicí, že. 🙂 I když metro je leckde moc drahé i pro Prahu.
Ekonomicky vyjde to, co vyjít má a nevyjde, co vyjít nemá. Nic složitého v tom nehledejte.
Jak kdyby ty dvě dálnice končily obě na Kladně a nevedly nikam dál. Přitom do Kladna nevede ani jedna.
Hmmm, zase přejezdy se závorami. To není úplně dobrý nápad…
Na videu je naopak vidět zrušení několika přejezdů a nahrazení podjezdy – u Sletiště a na Výhybce např…
SŽ by se měla pokusit co nejvíc dupnout na plyn aspoň od Veleslavína dál. Na Praze 6 to bude ještě na dlouho a už jen rychlé spojení Veleslavína s Kladnem bude díky metru určitě lepší.
Souhlas. Dokud nebude pokračování do centra, tak vlaky z Kladna na Veleslavíně otáčet.
Nebo procpávat jednokolejně do Dejvic. Vychází to těsně a při zpožděmí smolík, ale aspoň něco.
Předpokládal jsem, že to bude jezdit v elektrické trakci a tahat dráty nad kolej určenou ke zrušení mi nepřijde rozumné.
Když tomu říkají rychlodráha, tak bych čekal, že vlak stihne Ostrovec – Veleslavín a zpět za hodinu i s trochou vaty (aspoň aby si fíra mohl dojít na záchod).
Do doby než se to začne realizovat už by byly zralé na výměnu.
Letiste ma byt prujezdny, zadna uvrat..buhvi jestli bude odbocka z Kladna. A jsem pro VRT. Ale kdo by tak premyslel na 30+let dopredu..
Ona je spis otazka odkud a kam by ta VRT na letiste asi jezdila… staci se zamyslet nad timhle.
Uz zde byly prezentace nach Drazdany a Plzen, napr. Urcite dohledate v predchozich diskuzich. Ale uvratova trat, vlak kladno/centrum.. pardon,ale zbytecnost.
No prave, Drazdany a Plzen. Ani v jednom neni letiste pri ceste. Neni to tak slozite, ze?
No a pak tu je otázka, jestli na tuhle vzdálenost má vrt vůbec smysl. Navíc, aby ta trať byla vrt, tak by se musel udělat pod Prahou tunel, to by jste po povrchu nikde nenatáhl.
Náklady vs. Užitek by podle mě hrál jasné proti vrt
Je to komplikovane, ale dve zakladni varianty by se nasli, odbockou z Tachlovickeho planovaneho tunelu na Beroun ev. novym soubeznym tunelem ze Smichova k Reporyjim/Rudne v obou pripadech pak trati na letiste…. Nebo severne tunelem od Podbaby smerem k Horomericim a Kopanine na letiste a treba dal na Kladno… Pripadne od tunelu Prosek kolem Prahy… Zadna z variant neni v planu… moznost je jeste prestup hrana-hrana na Wilsonove nadrazi a primy vlak na letiste, ale komplikovana cast je u Florence, nelze trat zaustit primo na stejne nastupiste,… A pres semering to neni idelani… Dalsi moznosti, ale neni v planu bych… Číst vice »
Nevim jestli tyhle komplikovane skrcky pro VRT na neVRT tratich by uspokojily nekoho, komu prijde uvrat na letiste jako zbytecne komplikovana…
Uvrat na letiste neni v planu… pokud mluvime o trati Praha Mas.nardr.-Letiste…
Resp. uvrat tam bude, ale jen docasna, nez se postavi propojka na Jenecek…
Neuvedl jsem zadnou VRT na neVRT trati, ale novou trat bud z Podbaby severne kolem Horomeric na letiste ze severu ev. od Proseka (podel prakticky planovane dalnice)… Drohou moznosti je prak navazat na Smichov nebo Tachlovicky tunel a kolem Rudne/Hostivic na Letiste z jihu… A VRT vlaky nemusi mit zrovna trat na tonto kratkem useku zavratnou rychlost, klidne i klascka dvoukolejna trat, zde spise mluvim o dalkove doprave vcetne vrt vlaku… Nemluvim ani pro prujezdu VRT vlaku pres letiste, ale o tom, ze by nektere mohli na letiste jen zajizdet a koncit tam… a to nemusi kazdy vlak, letecka doprava… Číst vice »
Jaka uvrat ? Zadna uvrat neni v plánu.
Vlaky budou jezdit relace Kladno- Masaryčka a letiště – Masarycka.
Chces li z Kladna na letiště prestup si na Ruzyni. Směrodatna cekací doba na vlak na letiště bude ve špičce 5 minut
Beztak bude jezidt bus Kladno – Buštěhrad – Středokluky – Letiště. Dostávat ze z Buštěhradu do Středokluk vlakem? Rychlejší je to na pěšky, nachodíte se míň.
jakoze cestovat od Kladna dale, budu muset povinne prestupovat na Veleslavine? uzasny 🙂 na usek letiste veleslavim, pokud ma byt v soucasnem stavu, tak bohate staci BUS. Bud ma byt metro nebo prujezdna trat, idealne VRT. Jinak tento cancourek, opravdu nema vyznam.
A po té VRT budou jezidt zaswtávkové osobáky Praha – Kladno?