Obrazem: Strakonice mají opravenou nádražní budovu, slouží i autobusovým cestujícím
Zrekonstruovaná výpravní budova ve Strakonicích. Pramen: Správa železnic
Opravená výpravní budova nově slouží jako přestupní terminál mezi vlakem a autobusem.
Pěkné. Ale naférovku, zas to celé bude na hrbu dráhy. Ono se to jezdí, když neplatíš hajzbábu, topení a úklid v čekárně, údržbu budovy, jen přijedeš, naložíš cestující a odjedeš ! Snad bude líp.
Na hrbu „dráhy“? Z Prahy už se tam dostavuje dálnice, zatímco po kolejích ženou člověka oklikou přes Budějice či Plzeň. Je fajn, že aspoň na zbytek cesty do šumavských kopců půjde ještě pohodlně užít vlaku. Předpokládám, že „ošlapné“ budou SŽ(DC) platit jak drážní, tak silniční dopravci.
Jezdím pravidelně ze zmíněných šumavských kopců do Strakonic. Pokud to jen trochu jde, raději volím cestu autobusem, protože ve vlaku GW Train se opravdu pohodlí nedočkáte.
Rozlišujte prosím provozovatele infrastruktury (SŽ) a její zákazníky, kterými jsou dopravci (provozovatele vlaků a autobusů).
Mně na tom vadí – jako i jinde – ty obrovské kamenné – asfaltované plochy, bez stromů, zeleně. To tam bude v létě pěkně sálat a příjemné to nebude. nevím, proč stále ta móda velkých ploch bez stromů.
On tam není na zeleň moc prostor – v autobusové části na to opravdu není místo – tam je krytý terminál a prostor pro busy, v části, kde jsou lavičky je zasázeno asi 5 stromů a hned o kus dál je parčík. Dala by se asi udělat zelená střecha terminálu, otázka je, jak by to bylo funkční a na kolik by to stavbu prodražilo. Celé je to hodně stěsnané do malého prostoru, ale rozhodně to není betonové království. Jinak už to nějaký pátek v provozu je (venkovní prostory) a žádného problému s horkem jsem si nevšiml. Naopak je to celkem… Číst vice »
A bude tam i obnovená a fungující nádražní restaurace?
Nevim, no. Z venku pomalu neorenesanční fasáda a uvnitř ten stejnej hnusnej sádroš jako jinde.
To samé ta autobusová stání.
Celkově ten venkovní prostor vypadá dost rozpačitě a neútulně.
Kontrast je to velikej, o tom žádná. Budova vypadá pěkně, i když je vidět, že omítka je jenom polystyren a třeba nádraží v Protivíně (právě je na něm završena oprava) vypadá prostě lépe.
Vevnitř jsem ještě nebyl, takže z pár fotek hodnotit nechci. Ale vnější prostory jsou sice vizuálně dost strohé, ale fakt hodně funkční. A za celou dobu, co je autobusová část a nástupiště v provozu, tak není nic rozbité, poničené nebo jinak znehodnocené. Z hlediska funkčnosti a údržby se to fakt povedlo. Esteticky nic moc, ale řekl bych, že by to mohlo být i horší…
Mně se to líbí a jsem rád, že se podobný projekty realizujou. Že je v interiéru nevyladěnejch spoustu detailů, jak tu někteří komentátoři (pravděpodobně oprávněně) poukazují, chce prostě čas. Snad už se pomalu odsouváme od doby, kdy by ještě majitele přilehlého kiosku nebo restaurace napadlo k nádraží vyvěsit ohyzdnou plachtu o 5 pestrých barvách psanou fontem z Wordu 2003. Snad se i brzo dopracujem k tomu, že mít okýnko oblepený 6 upozorněníma na papíru A4 přelepenym izolepou taky není výhra vlastně pro nikoho.
Tak brzo to asi nebude, vymýtit českej cedulismus, fascinaci plnobarevným tiskem na PVC plachty a fontem Comic Sans, je úkol složitostí srovnatelnej s osídlením Marsu, ale je vidět, že k mírnýmu pokroku v mezích zákona už tu dochází. Už jen prostá generační výměna by měla zajistit, že ve funkcích nebudou jen lidé, pro které je vrcholem kvalitního materiálu polystyrenová šablona v hliníkovým rastru a modrej jekl.
podle mě to vypadá (minimálně na obrázcích) mnohem lépe než třeba nedávno rekonstruované nádraží v Havířově.
Nádraží v Havířově sice otevřelo novou budovu.
Ale stále je to stavba. Část chybí.
Nejdříve na podzim bude hotovo.
Navíc srovnáváte hrušky s jablkama.
V Havířově se navíc bude pokračovat.
Celá stanice. Prodloužení podchodu.
Reko nástupišť a mnohé další…
Foto občas dodávám na k report.
Hrušky s jablkama :
Bruselský styl, brutalismus, socialistický realismus.
Versus
Starší dávnější řekl bych svým způsobem drážní architektura? Nevím jak to nazvat…
Řidiči autobusů budou mít zázemí v nádražní budově. Já zírám, to je porušení §1, že by se blýskalo na lepší časy?
Celkově to propojení s autobusy se mi líbí. I odjezdové tabule v interiéru ladí s těmi železničními. Sice jsem SŽ v příspěvku níž kritizoval, ale spousta věcí se v dlouhodobém hledisku zlepšuje… a to mám radost!
Nevím, jak s extra zázemím pro řidiče, ale společně vlakům i autobusům už slouží kupříkladu budovy ve Vlašimi či Sokolově. Ona je to taková obnova tradice z dob autobusů ČSD, tehdy asi platily jiné paragrafy. 🙂
Pěkné. Schválně jak dlouho to vydrží, než si to vezme do parády nějaké boží ho*ádko se sprejem.
Necestuji jaký, ale čím. Tj. mohu být prolitý cestující autobusem. Ale dost těžko autobusový cestující. Divné.
Asi podle vzoru hokejový fanoušek. 🙂
Kéž by dobrá správa dělala samotné tratě aspoň podobně dobře, jako nádražní budovy. Z komunistického baráku hezké nádraží, stejně jako na spoustě dalších míst, ale tratě se nechávají zchátrat do neexistence a stavební plány a zvyšování traťových rychlostí jsou ze špalíčku dobrých českých vtipů.
Mně je to hrozně líto, že musím takto kritizovat SŽ, protože celkově na tom česká železnice není vůbec blbě. Ale podívejte se pořádně na interiér té výpravní budovy. Nejenže je to styl jako z devadesátek, ale ještě k tomu se brzy rozpadne. Všude jsou ty nejlevnější materiály. Čtvercové podhledy, šílené nerezové konstrukce se sedačkami. A i čerstvé pokladní přepážky už mají sklo oblepené sděleními na listech A4. Přitom by stačilo, kdyby se na projektu podílel aspoň průměrný architekt.
Ty polepy jsou obecně hrozný nešvar, ale jinak mi to přijde velmi pěkné. To jsou jiné případy, co by se daly kritizovat, tady se mi to zdá být skutečně skok do 21. století.
Podobných nerezů jsou plná západoevropská nádraží …
Nerez? Tak ten se určitě brzo rozpadne. Že raději nepoužili trvanlivější obyčejné železo v ceně bronzu.
Tohle neni nerez, to je pochromovanej nejlacinější aušus.
Přesně. ten interiér je fakt ohavnej, a nepřidaj tomu ani ty záhadně zvolené barvy fasády, které ani náhodou neodrážejí původní barevné schéma. Přesto je to v našich podmínkách velký krok kupředu. Eště pár takovejch kroků a bude i ten architekt, tipuju tak na rok 2030.
Vážený estéte, mně jako případného cestujícího bude především zajímat:
– otvírací doba těchto prostor
– zda budou udržované a čisté
– zda budou v zimě vytopené
– zda bude v zimě odhrnutý sníh
– zda bude použitelné WC
Až poté bych se odhodlal hodnotit provedení stropu, nebo konstrukci sedacího nábytku.
No, a právě kvůli tomuhle náhledu na svět to u nás leckde vypadá jak ve střední Asii. Jinak většina toho, čemu tu přikládáte důležitost, jde ruku v ruce s funkčním designem a kvalitními materiály, lhostejno, že vám to nedochází a asi ani nikdy nedojde.
Až se v nepříznivém počasí budete někde podupávat před zamčenými dveřmi čekárny a koukat přes sklo na její supermoderní interiér, tak možná s povděkem navštívíte blízkou restauraci 4.c.sk.“ a nebudete řešit, jestli je trubka nerez, nebo pochromovaná a jak tam mají udělaný strop.
Pokud si myslíte že jednoduchý, funkční, lehce udržovatelný interiér, který má pravidelnou údržbu a slouží cestujícím evokuje střední Asii, tak se spolu nikdy neshodneme a vadit mi to nebude.
Otázka nestojí „jedno nebo druhé“…. není dva roky po válce a není třeskutá krize a tak snad můžeme usilovat o obojí…
Máte pravdu, ale když jsem předloni v zimě viděl, jak se klepou cestující, kteří čekají na autobus na prudce moderním autobusovém nádraží v Phorzheimu, tak se držím zásad, které jsem uvedl výše. To, co tam postavili, by bylo jistě úspěšné na Sicílii, ale v severním Švarcvaldu je čekání při +5°C a mírném větru, (ani nemusí sněžit) masochismus.
https://www.archilovers.com/projects/184844/gallery?1643846
Na fotkách pořízených v létě ve slunečný den to vypadá náramně, ale pokud prší, sněží, fouká, tak je to za trest.
Spíš to vypadá jako přiblížení původní podobě z doby c.k. mocnářství. A vypadá to k světu.
Jaký komunistický barák ?
Holt někdo ještě nepozná, zda jde o původ anebo dobovou úpravu – v tomto případě utilitární proměny mnohem staršího domu.
Musím navštívit.