Obrazem: Stěna na nástupišti a vchod bez střechy. Praha ukázala podobu stanic metra D

Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha

Pražský institut plánování a rozvoje dnes představil podobu některých stanic chystané linky metra D. Diskuse budí například vchod do stanice

Pražský institut plánování a rozvoje dnes představil podobu některých stanic chystané linky metra D. Diskuse budí například vchod do stanice Olbrachtova, který je navržen bez zastřešení. Zaujme i oddělení nástupišť od kolejí průhlednou stěnou.

„Velmi často je uváděn komentář s dotazem, proč není vstup do stanice zastřešen … Je to však běžná praxe i v centru … Důvodem je přehlednost prostoru i to, že voda se na schodiště stejně dostane i v případech, kdy je zastřešeno. Kape z bot, deštníků apod. (zkuste si příště za deště všimnout třeba na Palmovce). Ve městech se odkrytá schodiště objevují běžně, vstup do metra není ničím odlišný od schodiště do budovy nebo v parku,“ píše IPR. A dodává, že například na Jiřího z Poděbrad bude současný přístřešek dokonce odstraněn.

Upravený návrh stanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaVizualizace navrhovaného rozvoje v oblasti stanice Nemocnice Krč. V pravé části je vidět objekty pro polikliniku a školu. Pramen: IPR PrahaPohled od nemocnice Krč. Pramen: IPR PrahaV novém návrhu okolí stanice Nádraží Krč je nyní vestibul pochozí a je součástí veřejného protoru. Mění se také rozloha a umístění vodní plochy. Součástí návrhu je přes 500 parkovacích stání. Pramen: IPR PrahaOkolí stanice Nádraží Krč. Pramen: IPR PrahaUpravený návrh stanice Pankrác. Pramen: IPR PrahaUpravený návrh stanice Pankrác. Pramen: IPR PrahaUpravený návrh stanice Pankrác. Pramen: IPR PrahaUpravený návrh stanice Pankrác. Pramen: IPR Praha

Trasa metra I.D. bude dlouhá 10,6 km s celkovým počtem 10 stanic (4 ražené, 5 hloubených a 1 povrchová): Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Provoz má zajišťovat 17 čtyřvozových souprav bez strojvedoucího.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal začátkem ledna veřejnou zakázku na stavbu první části nové linky v úseku Pankrác – Olbrachtova. Odhadovaná cena je 10,829 miliardy korun. Jde o úsek, kde trasa D vede nejhlouběji a v geologicky nejsložitějších podmínkách pod trasou metra C. V některých místech povede tunel jen čtyři metry od stávajícího tubusu metra C. Vítěz soutěže bude mít 7,5 roku na dokončení, na nabídky mají firmy dva měsíce.

Tagy dpp IPR Praha Metro D Top
133 komentářů