Obrazem: Stěna na nástupišti a vchod bez střechy. Praha ukázala podobu stanic metra D
Pražský institut plánování a rozvoje dnes představil podobu některých stanic chystané linky metra D. Diskuse budí například vchod do stanice
Pražský institut plánování a rozvoje dnes představil podobu některých stanic chystané linky metra D. Diskuse budí například vchod do stanice Olbrachtova, který je navržen bez zastřešení. Zaujme i oddělení nástupišť od kolejí průhlednou stěnou.
„Velmi často je uváděn komentář s dotazem, proč není vstup do stanice zastřešen … Je to však běžná praxe i v centru … Důvodem je přehlednost prostoru i to, že voda se na schodiště stejně dostane i v případech, kdy je zastřešeno. Kape z bot, deštníků apod. (zkuste si příště za deště všimnout třeba na Palmovce). Ve městech se odkrytá schodiště objevují běžně, vstup do metra není ničím odlišný od schodiště do budovy nebo v parku,“ píše IPR. A dodává, že například na Jiřího z Poděbrad bude současný přístřešek dokonce odstraněn.
Trasa metra I.D. bude dlouhá 10,6 km s celkovým počtem 10 stanic (4 ražené, 5 hloubených a 1 povrchová): Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Provoz má zajišťovat 17 čtyřvozových souprav bez strojvedoucího.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal začátkem ledna veřejnou zakázku na stavbu první části nové linky v úseku Pankrác – Olbrachtova. Odhadovaná cena je 10,829 miliardy korun. Jde o úsek, kde trasa D vede nejhlouběji a v geologicky nejsložitějších podmínkách pod trasou metra C. V některých místech povede tunel jen čtyři metry od stávajícího tubusu metra C. Vítěz soutěže bude mít 7,5 roku na dokončení, na nabídky mají firmy dva měsíce.