Obrazem: stavba tramvajové trati do brněnského kampusu je v polovině
Vizualizace podoby tramvajové trati na kampus u zastávky Osová. Foto: DPMB
Zhruba v polovině je stavba nové tramvajové trati z Osové ulice k brněnskému univerzitnímu kampusu. První cestující by se měli
Velká paráda!
Ten nátěr 13T ve vizualizaci dává mnohem větší smysl než skutečný (pomíjím nesmyslnost zobrazení 13T na trati s úvratí).
Náhodou, nakreslili jí zrcátka i vzadu. 🙂
Ve skutečnosti je to něco na bázi 19T
Bude kolem zastávky Nová Jihlavská probíhat nějaká výstavba domů/bytů/kanceláří? To jediné by mi dávalo smysl, proč je projektována do pole.
Ano, Západní brána se to tuším má jmenovat. Na metru to sice není, ale podzemní šalina taky dobrý. 🙂
Proc se ma uzavirat i trat celni – svermova? Vzdyt napojeni je az za smyckou Svermova.
Že by bylo potřeba opravit i tuhle část?
Kvůli rekonstrukci, za s projektem za Osovou už nesouvisí.
Přes léto je v plánu rekonstrukce v úseku Švermova – Krematorium.
Neuvazovalo se nad tim, ze by nova trat vedla na povrchu po Jihlavske? Misto tam je. Bylo by to mnohem levnejsi, rychlejsi spojeni s centrem, a doslo by i k lepsimu obslouzeni vedlejsiho vchodu do nemocnice.
a z té Jihlavské by se na stávající trať napojila kde
U krematoria?
tj. výstavba cca 2 km nové tratě, rekonstrukce cca 2 km stávající komunikace a nový most pro napojení tramvaje na stávající trasu. Otázkou je zda by to bylo levnější…
Pod silnicí by vznikla kolejová křižovatka a šalina by se „vynořila“ uprostřed ze silnice: https://en.mapy.cz/s/maludutume
Spíš bych to viděl po ulici „Kamenice“, až se ta zahrádkářská kolonie na červeňáku začne měnit na sídliště…
Obávám se, že po Kamenici už to nepůjde, bohužel.
Proč by ne?
A jihlavskou o 6,5 metru rošířit, v místě zastávek o další 3 metry. A několik světelných křižovatek, kde bude šalina stát.
Světelné křižovatky jsem úplně zapomněl vzít v potaz. Máte pravdu, to by dost zdržovalo.
Pokud by se to nějak nastavilo, aby to ty tramvaje automaticky pouštělo…
Uvažovalo, ale byla by to delší novostavba, nebyla by tak segregovaná a neobsloužila by sídliště, takže by bylo potřeba víc linek-> větší provozní náklady
Na druhou stranu by obsloužila Kaufland, horní část starých Bohunic, sídliště okolo ulice Pod Nemocnicí a „starou“ nemocnici. Dalo by se něco ušetřit na autobusech.
Varianta po Jihlavské by měla problém s vyřešením napojení na stávající trať do Bohunic, která je v prostoru Jihlavské zahloubena pod terén a obdobný problém by pak nastal v napojení terminálu na Jihlavskou. Druhá věc je, že Jihlavská je dost vytížená už teď a samostatné těleso TT by dost snížilo kapacitu pro silniční dopravu, nebo v případě vedení trati ve vozovce by tramvaje stály v kolonách.
Pod silnicí by vznikla kolejová křižovatka a šalina by se „vynořila“ uprostřed ze silnice: https://en.mapy.cz/s/maludutume
Vypadá to, že Jihlavská by se dala rozšířit. Možná že ne v přímém směru, před věznicí je prostor pro rozšíření jenom na sever, ale to by nemělo vadit.
A pořád si myslíš, že by to bylo mnohem levnější?
Budovaný tunel má na délku zhruba 700 metrů. V tom mojem návrhu má délku zhruba 200 metrů. Další možnost je udělat to bez tunelu, v zářezu od zastávky Krematorium.
A kdy postaví v Brně to metro, teda krtka že jo…
Tipnul bych si, že tomu budou říkat spíš Šalínek nebo něco podobného.
Někdypodzemoněkdynazemoněkdynadzemovlak.
Přesně. Akorát to bude ženský rod, „ta Někdypodzemoněkdynazemoněkdynadzemovlak“, podobně jako třeba „ta silnic“.
Až bude méně centralistický poměr rozpočtového určení daní (stát – nižší celek – obec) – dnes cca. 80 : 5 : 15, např. v Německu cca. na třetiny.
Kdepak. Nakonec to bude 100 : (nic) : 0…
Vam nestaci salina v cene krtka?
Ne. 😉
No nikdy přece…protože metro má smysl jen u milionových měst…
Možno říci , že opravdu jsou pravdivá slova v článku , že tato stavba jako jediná v Brně pokračuje rychlým tempem, že se zde opravdu pracuje. Jako kontrast je možno uvést stavbu „tramvaj Plotní“, kde město velkoryse souhlasilo s prodloužením stavby o 1 rok, co stavební firmy využily k tomu, že se na stavbě minimálně pracuje, ve všední den tam neuvidíte dělníky, stavba neuvěřitelně rozkopala křižovatku u Vaňkovky a i zde jdou práce šnečím tempem. Naprostou hrůzou jsou zde skleněné protihlukové stěny. Přemýšlel někdo, že do roka budou v lepším případě stěny posprejované, v horším rozbité, jak chce někdo v… Číst vice »
buďte rád, že nevíte co udělali u nás, na 4 měsíce uzavřeli hlavní komunikaci na sídliště jen proto, aby posledních 14 dní opravili jeden přechod, jinak se tam nedělo nic, kromě toho, že tam hoši pomáhali od peněz a chránili před plnou peněženkou
Co máte proti stěnám na Plotní ? Vždyť ta ulice konečně získá s velkým písmenem důstojný Plot.
Škoda, že tam taky nezmínili, že se dnešním dnem projektová dokumentace mění, protože na tom zeleném poli za šturcem bude stanice lanovky. To už je po několikáté, co do toho hodili vidle. No nic, zaplatí si vícepráce, bobečkové.
Oni? My!
No jo, to je vlastně fakt… 🙁 Dělám projekt pro Brno a jejich neschopnost se domluvit si vlastně zaplatím sám. 😀
Tak si nezapomeňte poznamenat jména a trvalá bydliště všech aktérů…
Paráda! Už se nemůžu dočkat až bude hotovo. Smysluplný a pěkný projekt.
Taky se na něj těším, ale jak se projekt vyvíjí a pokračuje, za to by někdo zasloužil naplácat. Horší projekt jsem snad ani nedělal.
Na 16. obrázku mě zaujal systém nástupišť včetně sloupků z obou stran koleje …. dobrá myšlenka, rychlejší nástup. Jedinkrát v životě jsem zažil, že někde na trati 23a vlak otevřel na obě strany, a část lidí přímo přestupovala jednou stranou do dále jedoucího vlaku a část druhou stranou vystupovala k nádražní budově (zřejmě to tam dělali u toho přestupovacího spoje pravidelně, ale já jím pravidelně nejezdil).
Totéž je i na Mifkově, ne?
neni. na mifkove je jedno nastupiste mezi kolejema.
Jo, blbě jsem se na tu vizualizaci podíval.
Spíš bych přihodil na Výstavišti na té prostřední koleji.
Jedna z mála staveb v Brně, která bez problémů pokračuje dle harmonogramu a přinese výraznou úlevu všem cestujícím MHD a hlavně má obrovskou hodnotu. Na rozdíl od nějaké lanovky, nebo co se týče u Plotní, totální katastrofa s dodržováním termínů a okolí tratě se ani vzhledově nepovedla. Kéž by užitečných, rychlých a smysluplných staveb jako tramvaj do kampusu, bylo více.
Není bez problémů. To fakt ne. Jelikož na tom projektu spolupracuju, tak přicházejí nesmyslné požadavky od města i od stavby.
tam byl problém s těmi pozemky Kohnů, že?
Ano, mimo jiné. Ale ta lanovka mě štve víc, protože část práce na tom místě už je hotová. A dá mi dost práce změnit projektovou dokumentaci, protože ty návaznosti jsou větší, než se zdá.
Ta lanovka je katastrofa celkově…
Musím uznat, že tramvaj na kampus je úplně jiná liga než paskvil v podobě tramvaje v Plotní. Snad budou všechny budoucí nejen dopravní projekty v Brně pojaty podobně velkoryse.
Pak se pripravte na brzky bankrot mesta. Salina v cene metra…
Bankrot Brna? To je strašné!
Někteří lidé jsou hyeny. Člověk napíše, že by bylo strašné, kdyby Brno zbankrotovalo, a dostane mínus!
2 zastávky za 1,4 mld. – kam teče beton, tam tečou prachy
Pokud to zvládnete levněji, tak jste se měl přihlásit.
Myslite, ze byla vule stavet levneji?
Přímé napojení Kampusu MU a Fakultní nemocnice na tramvajovou dopravu je urgentně potřeba a zvolené technické řešení je jediné možné.
Tak samozrejme ze je „technicky jedine mozne“. To je totiz to, co vam rekli. A kdyby prisel Faltynek a rekl, ze to musi byt vylozene zlatem, tak by to muselo byt vylozene zlatem 🙂
Ty nebudeš moc bystrý, že? Jsi inženýr? Jsi projektant? Jsi stavbyvedoucí? Máš nějaké zkušenosti s podobnými stavbami?
Ne, ale mam zkusenosti s politikou a s rozpoctama. A taky mam zkusenosti s vyjednavanim s ceskejma dopravakama…“Jooo pane, to jinak nepujde protoze….no protoze jsme nad tim ani jinak neuvazovali.“ „A kolik to bude stat?“ „No neco pres miliardu, ale v pohode, Franta se na tu stavbu uz tesi a 85% zaplati EU, takze vam to muze bejt jedno“
Aha, politik. Tak to raději nekomentuj. To jsou ti poslední, co by do toho měli kecat.
A když to půjde po povrchu, aby se nemusel dělat tunel, tak ty tramvaje bude osobně pomáhat vytlačit? Ne, budete to házet na dopraváky, že oni to tak naprojektovali. Sice na váš rozkaz, ale tím se přece zabývat nebudete, žejo. Nějaká zodpovědnost…
Vůbec nic nechápeš. Je to komplexní stavba s mnoha technologiemi, to není vláčkodráha u tebe doma.
Boze muj. Salina, zazrak techniky. Kolego, salina je dopravní prostredek z 19. stoleti. Neexistuje objektivni duvod ji stavet takto draho, pokud to jde levneni. Ledaze investor je megaloman co potrebuje bokem ulejt prachy.
Ano, existuje. Tím objektivním důvodem je lidská síla, která tu stavbu buduje. Auto je taky prostředek z 19. století. To má být jako tvůj argument? Politiku, raději se k tomu opravdu nevyjadřuj.
1,4 miliardy není moc.
Za to v době NFT koupíte sotva jeden JPEG obrázek.
Osvětlil by mi někdo, co se prosím myslí tím, že bude z ulice Okrouhlá trvalá pěší zóna? Nedokáži si totiž představit, jak nová trať danou ulici ovlivní…
Myšlena je spojka ulic Okrouhlá – Vltavská, kde vzniknou nové zastávky Osová a výhybka do tunelu, která by ulici překřížila
Není myšlena jen ta část navazující na Vltavskou, jak je dnes zastávka regionálek?
Znamená to, že veškerá IAD zde bude mít vjezd zakázán, bude tam mít přístup jen IZS a DPMB pro nakolejování montážních vozů.
Nejsou nějak rychlí?
Stavba jde podle plánu, ale pravda na české poměry je to nevídaná skutečnost.
Ulice U Penzionu měla být původně zavřená jen do prosince 2020. Pak do 22. 4. 2021. A teď je z toho půlka května.