Obrazem: Stadler pokročil ve výrobě hybridních zubaček pro Tatry

Vozidla pro tatranské tratě vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSKVozidla pro tatranské tratě vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSK

Slovenské dráhy se pochlubily dalšími obrázky z výroby nových strojů pro Tatry.

Slovenské dráhy (ZSSK) se dnes pochlubily dalšími obrázky z výroby hybridních ozubnicových vozidel pro Vysoké Tatry. Švýcarská společnost Stadler vyrobí pro Slovensko pět jednotek a jednu lokomotivu. Všechny stroje vyjedou příští rok.

Vozidla pro tatranské zubačky vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSKHybridní ohon umožní jednotkám jezdit v síti OŽ i TEŽ. Pramen: ZSSK Šest ozubnicových vozidel Stadler (pět jednotek a jedna lokomotiva) začne v Tatrách jezdit už příští rok. Pramen: ZSSKVozidla pro tatranské tratě vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSKNová ozubnicová jednotka Stadler pro Tatry. Pramen: ZSSKVizualizace hybridní jednotky od Stadleru pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSKElektrická jednotka 405.95 pro provoz mezi Štrbou a Štrbským Plesem. Foto: Tatranská informačná kancelária

Nová vozidla budou vybavena například kamerovým systémem, počítadlem osob, klimatizací, zásuvkami nebo wifi. Budou mít i prostor pro odkládání kol, lyží, snowboardů a kočárků.

Kontrakt počítá s dodávkou pěti elektrických jednotek typu GTW a duální lokomotivy pro provoz v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ). Celkem za ně ZSSK zaplatí 38 milionů eur.

Vlaky nabídnou 91 sedaček a 2 místa pro cestující na vozíku. Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso i na ostatních tratích TEŽ.

Lokomotiva má elektrický i dieselový pohon, bude moci jezdit na ozubnicové i běžné trati. V zimě bude možné využít lokomotivu jako sněžný pluh a ovládat ji také na dálku.

Tagy Ozubnicová železnice Štrba -Štrbské Pleso Stadler GTW Tatranské elektrické železnice (TEŽ) Top ZSSK
39 komentářů