- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Obrazem: Stadler pokročil ve výrobě hybridních zubaček pro Tatry
Vozidla pro tatranské tratě vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSK
Slovenské dráhy se pochlubily dalšími obrázky z výroby nových strojů pro Tatry.
Co Slovakum zavidim jsou ty nadherne interiery v novych vozidlech, treba Pantery Dunihlav, pak ty nove Bmpz a nakonec toto. U nas je to takove nevyrazne, nudne.
slovensko modernizuje železnici Žilina-Košice a již nebude procházet stávající stanicí Strba. Víte, jestli bude TEŽ/OŽ rozšířena na novou stanici?
To by mě taky zajímalo. Nevěřím tomu že „Na zubačku to bude blíž“.
Já myslím že tato přeložka mimo Štrbu byla zamítnuta a trať by měla stále vést skrz tuto stanici, kde i po modernizaci má být propad rychlosti na 60 km/h…
Až se bude modernizovat úsek přes Štrbu (ten co právě začal, končí mezi Lučivnou a Štrbou zastávka), budou tyto jednotky vhodné do šrotu.
Má být zubačka prodloužena po stávajícím tělese železnice z Tatranské Štrby do budoucí rychlíkové stanice Štrba, které bude u obce Štrba mezi dvěma tunely.
A kde jste se tento nesmysl dozvěděl ?? 😂😂
K čemu je 5 elektrických jednotek s lokomotivou? Ta lokomotiva se při sněžení připojí k jedné z těch jednotek a pojede jako pluh? 😀
Ne, ta lokomotiva pojede samostatně. Namísto tady tohoto nafťáku:
https://www.youtube.com/watch?v=OX_1sOeF3qo
Elektrické jednotky nahradí staré ozubnicové jednotky, které dosluhují. A elektro-dieselová lokomotiva bude fungovat jako děvečka pro všechno, proto má i ozubnicový stroj a dieselový motor.
Cca 1 mld. Kč za 5 jednotek (sic hybridních zubaček) a 1 duální lokomotivu? Tak to je slušný mordor…
Zas si neodpustili tie ukrajinské sedadlá?
A v čem ještě jsou? Co jsem se právě koukal na sedadla v Jánošíku, mravci, dunihlavu, různých nových vozech 2. třídy… tak skoro co typ, to úplně jiné sedačky. A tohle je zase jiné. Třeba jednou ZSSK dospěje k nějaké identitě i v řešení interiéru (nejen sedadel), ale zatím tomu nic nenasvědčuje.
Spíš než sedadla mě zaujal ten topný kanálek (možná i klima), který je v podstatě pod celou sedačkou u okna. Nešťastné.
To je zvláštní prohlášení, že je to „už“ v souladu s korporátní identitou ZSSK, ale nikde jinde se to využívat nebude. Chápu že ZSSK může mít pro design interiéru nějaký odlišný manuál pro Tatry a zbytek, ale už tedy existuje nějaká ta korporátní identita nebo ne?
Drsná otázka: Jak bude řešen nájezd na ozubnici na Štrbském Plese? Protože zatím to bylo jen kvůli velkým dílenským opravám – a tam nevadí, když klečí maník vedle a křičí na fíru, jak srovnat zuby. Aktuálně je tam dle všeho pevný nájezd.
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta/strba-zubacka/2010/zubacka_2010-004.jpg
Aktuálně tam není žádný nájezd, koleje jsou vytrhané a probíhá rekonstrukce 🙂
A kdyby tam měl jezdit jiný dopravce než ty správné Severobalkánské dráhy, bude tady plno kvikotu, že se zlému soukromníkovi opravuje trať.
A ten fíra s tím udělá co? Nadzvedne dvojkolí a kousek s ním pootočí, aby zuby zapadly?
Dnes se prostě zubačka nasouvá a ozubené kolo si sedne „samo“.
Obojetná mašina to má jednodušší v tom, že se nemusí nasouvat, ale najede si adhezně sama.
Ozubené kolo má vlastní pohon, takže je možno jím otáčet nezávisle na otáčení adhezních kol.
Tenhle to nepochopil.
Asi se bude muset zřídit nájezd (pro pravidelné cesty) používaný používaný na ozubnicových drahách, kde využívá i adhezní provoz. Tady jsou i obrázky nájezdů: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozubnicov%C3%A1_dr%C3%A1ha#/
Právě proto jsem sem hodil tu otázku. Jestli si to někdo uvědomuje.
To máte pravdu.
Taky se může stát, že tam někdo takový spoj naplánuje, a zjistí to až tam poprvé ráno pojede, až se mu ozve rána od podvozků. 🙂
To je zvláštní, jak v poslední době výrobci navrhují pro Slováky design čel s podivně agresivním výrazem.
Nejdřív Škoda (pantery), teď i Stadler.
Dost mně to připomíná Bizona od CZ LOKO. 😀 Ale pěknej vlak, už se těšim!
Tady je vizualizace té mašinky https://www.railjournal.com/fleet/zssk-orders-stadler-trains-for-tatra-electric-railway/
Bude tam i hajzlík ?
Snad jo
Jojo. Určitě s tím pojedu.
jen když si nastoupíš
WC samozřejmě gravitační a uprostřed vozu, protože je třeba promazávat ozubnicový převod…😊😂
Hybridní ohon jooo? Příspěvek ekologii? 🙂
Jak přispěje ekologii možnost jezdit na zubačce i na normální trati?
Zubačka zajistí, že nebude při rozjezdu lítat ocelový prach, protože to nebude prokluzovat 😀
Ale asi je řeč o elektrika + diesel.
Otíráním ocelových zubů o ocelový hřeben ocelový prach nevzniká? 😉
Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.
Hutná vrstva mastnoty tento problém eliminuje 🙂
Jednotky budou pouze elektrické…
Spíš jde o popisek pod jednou z fotek. To není překlep v komentu p. Ladislava 😉