Obrazem: Stadler pokročil ve výrobě hybridních zubaček pro Tatry

Vozidla pro tatranské tratě vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSKVozidla pro tatranské tratě vyrábí Stadler v závodě v Bussnangu. Pramen: ZSSK

Slovenské dráhy se pochlubily dalšími obrázky z výroby nových strojů pro Tatry.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obyvatel zlínského pralesa

Co Slovakum zavidim jsou ty nadherne interiery v novych vozidlech, treba Pantery Dunihlav, pak ty nove Bmpz a nakonec toto. U nas je to takove nevyrazne, nudne.

Hubert

slovensko modernizuje železnici Žilina-Košice a již nebude procházet stávající stanicí Strba. Víte, jestli bude TEŽ/OŽ rozšířena na novou stanici?

Jiří Kocurek

To by mě taky zajímalo. Nevěřím tomu že „Na zubačku to bude blíž“.

Twix

Já myslím že tato přeložka mimo Štrbu byla zamítnuta a trať by měla stále vést skrz tuto stanici, kde i po modernizaci má být propad rychlosti na 60 km/h…

švestka

Až se bude modernizovat úsek přes Štrbu (ten co právě začal, končí mezi Lučivnou a Štrbou zastávka), budou tyto jednotky vhodné do šrotu.

Paja

Má být zubačka prodloužena po stávajícím tělese železnice z Tatranské Štrby do budoucí rychlíkové stanice Štrba, které bude u obce Štrba mezi dvěma tunely.

Petr Ulrich

A kde jste se tento nesmysl dozvěděl ?? 😂😂

Leinad

K čemu je 5 elektrických jednotek s lokomotivou? Ta lokomotiva se při sněžení připojí k jedné z těch jednotek a pojede jako pluh? 😀

Jiří Kocurek

Ne, ta lokomotiva pojede samostatně. Namísto tady tohoto nafťáku:
https://www.youtube.com/watch?v=OX_1sOeF3qo

Alibaba

Elektrické jednotky nahradí staré ozubnicové jednotky, které dosluhují. A elektro-dieselová lokomotiva bude fungovat jako děvečka pro všechno, proto má i ozubnicový stroj a dieselový motor.

Jaroslav

Cca 1 mld. Kč za 5 jednotek (sic hybridních zubaček) a 1 duální lokomotivu? Tak to je slušný mordor…

Samo

Zas si neodpustili tie ukrajinské sedadlá?

Twix

A v čem ještě jsou? Co jsem se právě koukal na sedadla v Jánošíku, mravci, dunihlavu, různých nových vozech 2. třídy… tak skoro co typ, to úplně jiné sedačky. A tohle je zase jiné. Třeba jednou ZSSK dospěje k nějaké identitě i v řešení interiéru (nejen sedadel), ale zatím tomu nic nenasvědčuje.

MirekP

Spíš než sedadla mě zaujal ten topný kanálek (možná i klima), který je v podstatě pod celou sedačkou u okna. Nešťastné.

esc

Ak je reč o čalúnení, tak na rozdiel od čičmianskeho vzoru v Bmpz/Bmz je tento už v súlade s korporátnou identitou ZSSK a využívať sa bude výhradne v nových zubačkách a modernizovaných 425.

Twix

To je zvláštní prohlášení, že je to „už“ v souladu s korporátní identitou ZSSK, ale nikde jinde se to využívat nebude. Chápu že ZSSK může mít pro design interiéru nějaký odlišný manuál pro Tatry a zbytek, ale už tedy existuje nějaká ta korporátní identita nebo ne?

esc

Ano, korporátní identita existuje – reprezentuje ji interiér v kombinaci oranžové, černé a šedé (pro druhou třídu potahy z proužkované látky, pro první třídu zas jednobarevná kůže):
https://www.skoda.cz/photo-ct-4867-1200-.jpg
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_861.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Ampz.php

Nové a modernizované soupravy pro TEŽ/OŽ to budou splňovat také, akorát místo proužků budou použity ornamenty s přírodními motivy na zvýraznění specifického charakteru provozu.

Kalanis

Drsná otázka: Jak bude řešen nájezd na ozubnici na Štrbském Plese? Protože zatím to bylo jen kvůli velkým dílenským opravám – a tam nevadí, když klečí maník vedle a křičí na fíru, jak srovnat zuby. Aktuálně je tam dle všeho pevný nájezd.
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta/strba-zubacka/2010/zubacka_2010-004.jpg

roman

Aktuálně tam není žádný nájezd, koleje jsou vytrhané a probíhá rekonstrukce 🙂

švestka

A kdyby tam měl jezdit jiný dopravce než ty správné Severobalkánské dráhy, bude tady plno kvikotu, že se zlému soukromníkovi opravuje trať.

Vbb

A ten fíra s tím udělá co? Nadzvedne dvojkolí a kousek s ním pootočí, aby zuby zapadly?
Dnes se prostě zubačka nasouvá a ozubené kolo si sedne „samo“.
Obojetná mašina to má jednodušší v tom, že se nemusí nasouvat, ale najede si adhezně sama.
Ozubené kolo má vlastní pohon, takže je možno jím otáčet nezávisle na otáčení adhezních kol.

Kalanis

Tenhle to nepochopil.

Alibaba

Asi se bude muset zřídit nájezd (pro pravidelné cesty) používaný používaný na ozubnicových drahách, kde využívá i adhezní provoz. Tady jsou i obrázky nájezdů: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozubnicov%C3%A1_dr%C3%A1ha#/

Kalanis

Právě proto jsem sem hodil tu otázku. Jestli si to někdo uvědomuje.

Alibaba

To máte pravdu.
Taky se může stát, že tam někdo takový spoj naplánuje, a zjistí to až tam poprvé ráno pojede, až se mu ozve rána od podvozků. 🙂

czhunter

To je zvláštní, jak v poslední době výrobci navrhují pro Slováky design čel s podivně agresivním výrazem.
Nejdřív Škoda (pantery), teď i Stadler.

esc

Ze strany Stadleru jde o unifikovaný design, už předtím bylo dodáno množství jednotek se stejným čelem:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/MOB_ABe-Be-4-4-9000.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/ZB_ABeh-160.php
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BDWM-500x.JPG

Tom

Dost mně to připomíná Bizona od CZ LOKO. 😀 Ale pěknej vlak, už se těšim!

Někdo

Bude tam i hajzlík ?

Avlaky

Snad jo

Vašek

Jojo. Určitě s tím pojedu.

PetrM

jen když si nastoupíš

Kontra

WC samozřejmě gravitační a uprostřed vozu, protože je třeba promazávat ozubnicový převod…😊😂

Ladislav

Hybridní ohon jooo? Příspěvek ekologii? 🙂

bkv

Jak přispěje ekologii možnost jezdit na zubačce i na normální trati?

Leinad

Zubačka zajistí, že nebude při rozjezdu lítat ocelový prach, protože to nebude prokluzovat 😀
Ale asi je řeč o elektrika + diesel.

Vbb

Otíráním ocelových zubů o ocelový hřeben ocelový prach nevzniká? 😉

Zlámalík

Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.

Kubrt

Hutná vrstva mastnoty tento problém eliminuje 🙂

bkv

Jednotky budou pouze elektrické…

Petr

Spíš jde o popisek pod jednou z fotek. To není překlep v komentu p. Ladislava 😉