Obrazem: Správa železnic zahájila demontáž starého koridoru u Ješetic

IV. koridor, křížení staré a nové trasy u výjezdu z tunelu Deboreč. Pramen: Správa železnicIV. koridor, křížení staré a nové trasy u výjezdu z tunelu Deboreč. Pramen: Správa železnic

Stará trať bude snesena s výjimkou krátkého úseku ve Střezimíři, kde obec počítá se zbudováním železničního muzea.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Škoda, že se těleso původní trati nepoužije pro vybudování nové cyklostezky. Okolím jezdím na kole strašně rád (je tam nádherná krajina i krásné vesničky), ale bohužel to jsou všechno okresky cikcak, do kopce a z kopce, žádná přímá cesta s příznivými sklonovými poměry.

Jarek

„Jezdím strašně rád na kole hornatinou, ale vadí mi kopce.“ To je jako z Cimrmana.

Miroslav Zikmund

Jak by probíhalo křížení cyklostezky ve stopě původní trati se stopou nové trasy ? Jedině podjezdy … v době hotové stavební dokumentace těžko něco takového požadovat….

Jiří Kocurek

https://www.youtube.com/watch?v=12NugxhmiEE
A požadovat, aby správa železnic zastavila provoz. Musí přece vědět, že se jede na kole.

Wenzel

Malé upozornění pro diskutéry ze zvláštní školy.
Cena pozemku (bonita půdy) kolem trati po celé ČSR 1m2 v roce 1990 stála 40 haléřů až 4,-Kč.

Miroslav Zikmund

Zkratkou ČSR byl v roce 1990 označen jaký státní útvar ?

Jarek

Česká socialistická republika – do 5. března to ještě neslo komunistický název. Ale vzhledem k tomu jak to Wenzel matlá, tak tím asi myslel i Slovensko.

Pitrys

Pak už ČSFR.

Jarek

Ne, pak se to jmenovalo Česká republika.

Jarek

To není ono. Bavíme se o české části federace, která se za komunistů jmenovala Česká socialistická republika, od 6.3.1990 Česká republika a pak od 1.1.1993 se pod stejným názvem stala samostatným státem.

PvvS

Až do rozdělení to byl jeden stát. Až později se rozdělila na 2 samostatné.

Georg

na dve federakni republiky se to rozdelilo nekdy v roce 1968, a ted se bavime o zapadni (ceske) casti federace.
ta se podle vas jmenovala jak?

PvvS

A ona byla někdy do 1993 samostatná ? Čssr, ČSFR, ČR. Do rozdělení to byl stále jeden stát.

PvvS

Bacha na pomlčku 🙂

Wenzel

Být tebou, tak bych se trošku zastyděl a stále nechápu proč vše překrucuješ a útočíš nad jedním obyčejným názorem, který jsem tady napsal. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_socialistick%C3%A1_republika

Wenzel

Odbíháš od tématu, protože jsi hloupý, ale když ti to dělá radost: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_socialistick%C3%A1_republika

PvvS

A furt píšete nesmysly..

Wenzel

Zato ty jsi génius…

PvvS

Aspoň že to poznáte..

Wenzel

Kokote, i kdybych to nazval Absurdistánem, tak nepochopíš pointu…

Jarek

BabiDNES? 🙂

Jan Sůra

Odkaz na server, kam neodkazujeme z principu.

Jan Neruda

Aha, rozumím. Vy jste profíci, oni jen amatéři. Dobrá tedy, díky za vysvětlení

Jan Sůra

Nerozumíte, ale to je jedno.

Tomáš

Nerozumíte.
Vysvětlení jste dostal a přesto použijete zlou slinu.
Trošku mi to připomíná moje 2 děti, které zrovna extra zlobí.
Jeden je zasírač a druhý provokatér.
Až se nějaký dostane z amoku a zeptá se, co vlastně udělal, odpoví si sám.

Georg

prijde mi strasne napinavy, jestli jim fakt navazou ty zlabky. :)))

asdf

To jako že nebudou muset dořezávat a padne tam celý kus ? 🙂

Alibaba

Geodeti pracují s milimetry takže nevím, v čem je problém.

Jiří Kocurek

No jasně, určitě čekají na to, až jim někdo poradí, že si mají ověřit polohopis špagátem a výškopis šlauchváhou.

Jarek

Šlauchára tam asi nebude…

Wenzel

Tohle to nadšení jsem prožíval po roce 1990 u Rakouských sousedů. Když jsem to doma a v práci vyprávěl, tak jsem byl nepochopen. Děkuji za 30 let přešlapování na místě a motání se v kruhu. Je velká škoda, že takových narovnání tratí u nás není více. V té době m2 stál 0,40 – 4,-Kč. Dnes je to po celé zemi pasé. Držím palce a přeji plno dalších plánů a úspěchů.

Georg

oni si asi klepali na hlavu z vasich znalosti cen stavebnich praci – za 4 kc byste na ten m2 trati nekoupil ani sterk.

Wenzel

Ukaž mi, kde jsem napsal, že ten metr je za práci. Já měl na mysli cenu (nového zkráceného) pozemku.

Y.K.

1 m2 trati 0,40 – 4 Kč? To je zvláštní, i kdybyste jednomu kopáči s jeho vlastním krumpáčem, lopatou, materiálem a technologií zaplatil, řekněme flaškou piva, asi by to i tak vyšlo na o něco více více než 4 Kč.

Wenzel

Ukaž mi, kde jsem napsal, že ten metr je za práci. Já měl na mysli cenu (nového zkráceného) pozemku.

Jarek

Tak to je celý argument ještě větší volovina. Cena pozemku sama o sobě není ten největší problém.
I kdyby byla dnes nulová, tak to neznamená, že přeložky začnou růst jako houby po dešti, stavba železnice i bez pozemku je zatraceně drahá věc.
(A to pomíjím skutečnost, že v 90. letech ještě nikdo moc neuměl ani projektovat, ani realizovat železniční stavby západní technické úrovně – viz první úseky koridorů…)

Jiří Kocurek

Kopáči jsou možná … kopáči, ale chtějí to v metrech krychlových.
A jinak teda nevím, kdy se pracovalo za tak málo, nebyli to vojáci ZVS nebo totálně nasazení?

Jarek

Na metr železnice potřebujete mj. 2 x 65 kg válcované oceli. I kdybyste jí kupoval za cenu železného šrotu (v 90. letech jednotky korun), tak jste na několika stokorunách. Wenzel je vůl.

Wenzel

To je tak, když někdo usedne nenajezený ke klávesnici…
Ukaž mi, kde jsem napsal, že ten metr je za práci. Já měl na mysli cenu (nového zkráceného) pozemku.

Miroslav Zikmund

A několik pražců ….

Wenzel

Mourku, tebe vážně učil můj otec…

Miroslav Zikmund

V té době už nebyly pozemky v socialistickém – nebo rámci socialistického blaha vyvlastnitelém – vlastnictví a rozbíhal se proces restitucí ….

Wenzel

Co pořád řešíš a stále nechápu o co ti jde? Jak píšeš že, se rozbíhal proces restitucí tak musím znova napsat, že ten ceník – bonita půdy se pohybovala od 0,40 – 4,- Kč za metr.

Josef

Super. Těším se na rychlé cestování na jih. Toho pomalého kodrcání po staré jednokolekce jsem si užil až až… Snad se podaří prosadit ještě tunely u Budějic.

Martin1

Kéž bychom se něčeho podobného dočkali i na Liberecku. Měli bychom stejnou nefalšovanou radost.

Tomask

100%souhlas

Georg

tak to mate smolika – pan kupka to vymysli nejak uplne odznovu. odhaduju, ze do 20 let by se mohla dockat boleslav, ale do liberce je jeste dalka…

Jiřik

Vzhledem k tomu, že Martin Kupka pochází z Jilemnice, bude snad na potřeby Libereckého kraje trochu brát zřetel.

MaT

No touhle rychlostí, co se u nás připravují stavby, je otázka, jestli se za jeho působení vůbec s něčím začne. A kdo ví, kdo tam pak bude po něm. To třeba bude zase někdo z Brna a nějaký Turnov a Liberec mu budou úplně ukradené…

Sova

Tam by to bylo ještě markantnější, vzhledem k současnému stavu. Ale tím směrem nějak chybí vůle…

Jarek

Taky bych vám to přál, ale nějak se jim do novostavby nechce. Jakože hodně nechce.
Ale je chybou LK, že se nepovedlo vylobovat aspoň něco – tunel, rychlou dvojkolejku Turnov-Boleslav… Ono je to tak pomalé a bídné, že i dílčí věci by dokázaly pomoci…

Martin1

Souhlas. I dílčí věci by dokázaly věci pohnout kupředu.

Michal

A ještě začít jezdit s novými soupravami. Ale to už bych chtěl asi moc.

Josef

Za dalších 20 let 😀 Ne, já věřím, že se taky dočkáme