Obrazem: Správa železnic ukázala podobu nové zastávky Praha-Liboc na trati na letiště
Nová zastávka Praha-Liboc. Vizualizace dh architekti. Pramen: FB Správa železnic
Nová vlaková zastávka Praha-Liboc má umožnit obyvatelům této oblasti rychlejší spojení s centrem města.
5…10…15…. Let…Stále ukazují jak by mohly vypadat zastávky, kudy trať povede, vyvěšují billboardy “už za chvíli vlakem na letiště”, ale stejně ji nikdy nepostaví. Kdyby ano, už by dávno stála a fungovala
No snad uz konecne ta trat se postavi, a to doufam, ze az do Kladna,… mozna by stalo za uvahu jeste trati propojit i mesto Slany…
A je skoda, ze trat ve smeru Kladno a Rakovnik nenapoji obce (Unhost), V.Dobrou, Druzec, Doksy, K.Zehrovice, Tuchlovice a pak dal uz Stochov…N.Straseci , trat by mohla temer kopirovat dalnici D6…
Na další a další malůvky peníze vždycky byly. Ale tratě chceme rušit.
Tak problem je, ze se s temi tratemi nic nedelalo, jsou zaostale co se tyce rychlosti a kvality, to si vyzada investice… Bohuzel nejaka narodni strategie rozvoje zeleznicni site a jeji zatraktivneni neexistuje, dokonce ani na urovnich kraju… Druha veci je – Organizace dopravy, proc se neustale drzime principu provozu na jednotlivych trati, misto jejich propojeni do jedne z linek, proc maji na nadrazi z kazde strany prijet vlaky, kde nuti lidi prestoupit a pak nasledne se vlaky vraci zpatky misto toho, aby obe trati obslouzila jedna linka… – Spojovani a rozpojovani souprav a vozu, coz dnes bohuzel zrovna vozy… Číst vice »
Veleslavín je na všech vizualizacích na úrovní terénu, resp. pár metrů pod ním se vstupem přímo zvenku na nástupiště. Proč se tedy dělal vnitřní vestibul na půlcestě mezi povrchem a stanicí metra? Právě tam měl být přestup na vlak, který měl mít plně podzemní stanici. Nebo to nakonec Tonda Blaník zase změnil?
V této úrovni bude podchod pod oběma traťovými kolejemi.
Jestli bude v Liboci zároveň instalována auto-detekce sprejerů s obranným systémem tvořeným výsuvnými paralyzéry nebo možná rovnou palnými opakovacími zbraněmi, možná to bude nakonec i pěkný a vezmu na milost fakt, že půlku tý ikonický tratě pohřběj pod zem. Což se mi fakt nelíbí.
njn
Hezké, moderní – nicméně zásadní NEDOSTATEK – tohle mělo být v provozu minimálně 15 let ….
Podobně jako zastávka Praha Kačerov uvedená do provozu se zpožděním 40 let, 7 měsíců, 5 dní ….
A dopadne to tak, že z toho nebude nic.
Na 10 km² polí nebude potřeba rychlodráha, ale vlečka…
vizualizace vypadají vždy trochu líp, než bude skutečnost….
Vizualizací Veleslavína je všude dost, ale rád bych viděl nějaké půdorysy, z vizualizací si nedovedu představit celkovou dispozici. Dají se někde najít?
…například na obrázku 9 je jedna kusá kolej, na obr. 10 jsou dvě koleje, předpokládám, že kusé, ale poznat to není.
Pamatuju si původní zastávku. Dřevěná, na zeleno natřená otevřená čekárna s perónem na straně ke statku. Hned vedle šraňky. Zrušili ji dávno před revolucí, ale ta bouda tam byla donedávna, možná ještě?
Asi v pohodě.
Takové průměrná betonová moderna, jaká se ve světě staví cca 20 let.
Žádný krok po lidstvo, obrovský skok pro SŽDC.
Přesně! Taky mohly být PHS, zámkovka, modré zábradlí, betonový přístřešek antivandal, eventuálně Kotasova megaejakulace v ceně 200 bžilionů s nepochopitelnými rampami, neudržovatenými zbytečnostmi a další radosti.
Takhle evropský průměr. U nás zázrak.
Nanejvýš vznikne přístřešek v tom podchodu, aby bylo kam dát automaty na jízdenky…😂
No jo…ale kdo to má platit?
Zdvojená střídavina a ešus? To už jsme na tom takhle špatně?
Pán má poněkud dlouhé vedení – tohle je pouze vizualizace jak „by“ TO mělo v budoucnu vypadat podle architektonického studia. U těchto vizualizací zcela pomíjím fiktivní zobrazení kolejových vozidel … zpracovatel tím znázorněním kolejového vozidla „oživuje“ obrázek a neřeší současné nebo budoucí železniční reálie …
Horší je, když jinak „dobře“ po kriminalistické stránce zmáknutá televizní kriminálka za stanici Břeclav vydává stanici Praha Libeň a do záběru se dostane EJ 471 ….
To jen odfklákli vizualizaci EJ 671, tedy příští generace od Siemensu…😂
Hezký. Budou tam někde startovní bloky, kde by cestující čekali zakleknutí na vypsání nástupiště před odjezdem? ( Možná i to vypsání by šlo signalizovat v audio-systému výstřelem, ať jsou šance fér pro všechny)
A co relax zóna, kde by sledování po pěti minutách přidávaného zpoždění bylo příjemným trávením původně pro cestu určeného času, bude?
A k čemupak je asi tak ta obří betonová střecha s travnatým povrchem trčící do prostoru ve Veleslavíně? 🙂
K Opravdu nevíte k čemu slouží střecha ?
O zatravňování střech jste nikdy neslyšel nebo nečetl ? Jedna z možností, jak příznivě ovlivňovat klimatické poměry a zadržet vodu v krajině. Z nezatravněné střechu voda při dešti odteče do kanalizace a přes čističku (zbytečná zátěž) do Vltavy …
Táž voda ze vsákne (případně skončí v zavlažovací nádrži) a postupně odpařuje a ochlazuje tak okolí …. Z podobného důvodu se zatravňují tramvajové trati v místech, kde je to možné … například Hradčanská – Prašný most
O zatékání jsem taky slyšel…😂
Že ona má SŽ nějakou trafiku s betonárkama? Jinak to už není možný, všude tolik, tolik zbytečného betonu…
Az čeho jiného byste to chtěl mistře stavit?
Já bych to postavil hezky po staru z cihel a kamenů 😉
Hezky levně. Dřevěné palety, plachta, sem tam nějaký plech/zbytkové železo a použitý nábytek od popelnic.
Ještě mě napadlo, že by tam mohli udělat pískoviště, a nechat dětskou sílu tam něco postavit.
Jo, takové „nové Slatiny“ …..
Rozhodně souhlas. Stejně to bude počmárané, rozflákané, rozkradené…
Ty obří betonové střechy s pilíři jak pro barák a trávníkem na povrchu trčící do prostoru klidně z ničeho. 🙂
Klííd, z čeho by jinak dělali pražce? Ze sádry se dělají dost blbě.
A zbytečných projektů…
V Klidu, za nedlouho beton zdraží, dochází kamenivo – nové lomy se neotevírají a tak citelně beton citelně podraží.
Technická poznámka: Pane Sůro, proč si nemohu zpětně opravit překlepy ve svém příspěvku ?
Hm. Tolik betonu a stani pro autobusy MHD bez zastreseni … .
Jak uz tu nekdo poznamenal, bylo by vhodne kombinovat to s nejakym komercnim prostorem pro snizeni nakladu na provoz a udrzbu. Takhle je predem jasne, jak to za par let po dostaveni dopadne.
Pěkný! To asi nekreslil Patrik (ko) Kotas??
Hmm, v pondělí ráno…☺
Ten šutr pod schody mi přijde jako solidní překážka pro pěší a past na slepce. Zavazí při cestě ke schodům a to tak, že podle dlažby tam zbyde něco přes metr? Půlka schodů „zabitých“.
Informační cedule nad vchodem je skvěle viditelná pro cestujícího, který vystoupil a odchází. Cestující, který jde na vlak, ji bohužel neuvidí, neboť ji bude mít za zády. Poněkud nedomyšlené.
Ale celkově jako koncept dobré, jen ty detaily.
To co sedí v Liboci na tom sutru to je Greta?
Ne, to je Vnější pozorovatel, který tiše sedí a pozoruje provoz. 🙂
Ty dlouhý betonový zdi…. To zase budou mít graffiťáci kde řádit 😉
Předposlední fotka:
1. tabule „OS …, zpoždění 1 min“
2. tabule „R směr Liptákov“
Nevím, která z tabulí je lepší vtip 😀
To je plánovaná nová zastávka na VRT do Liberce
No jo no…“VRT“ do Liberce bude mít max. rychlost odpovídající významu. Tedy 160 km/h nebo méně.
Zdůrazňuji – přes Turnov…
Vypadá to dobře. Možná jediná výhoda toho nekonečného čekání na tuhle trať je to, že to nebude podle šílených návrhů Kotase a jiných specialistů ze Sudopu…
Co myslíte, kopne se dříve než v listopadu 2041?
Ty jo, takovou vizualizaci jsem viděl už někdy před 18 lety. To samé u dalších stanic u trati na letiště.
To architektonické pojetí se od té doby dost posunulo, k lepšímu:-)
Me nejak porad chybi infotabule o odjezdech v podchodech, puvodne i na Wilsonove nadrazi clovek nevidel na jedinu ceduli, v Hostivari je nastesi nad vchodem do podchodu – diky bohu, ale pak v podchodu nevidite cisla nastupist, natoz kdyz chcete prestoupit z autobusu, tak si vyslapnete az k podchodu, kde zjistite, ze vam to ujelo…
V Liboci to oper vypada podobne, nemate to na ocich, dokud uz nejste na nastupisti…
Jinak Liboc vypada dobre, bude zastavka na puvodnim miste zrusene nebo bude posunuta?
Bude dále na západ, podél ul. U Prioru.
Ono taby to az tak nevadi, ale na nekterych stanicich to je peklo, pac nevite, na ktere nastupiste vlak prijede a vy v podchodu nevidite na cedule, ktere bud nejsou, nebo jsou skryte.
Jako priklad bych uvedl Liben, kdyz jdete od autobusu, a kdyz jdete na posledni chvili, musite to probehnout, a nevite zda jeste neni na ceduli napsany spoj nebo zda neprijede ke tretimu misto k prvnimu… trochu pomuze vejit do podchodu, vratit se do haly a pak vyjit…
Špatně to nevypadá, ale myslím že takhle vzdušně to vypadat nebude. Když vidím tu rozlohu střechy a v ní ještě zavěšenou lávku, to až začne konstruktér počítat, tak tam nasází spoustu opěr si myslím.
Osobně si myslím, že by SŽDC udělala lépe, kdyby postavila jednoduchou podzemní stanici takovým způsobem, aby se nad ní dal postavit komplex rozumě vysokých – šesti až osmi podlažních budov. Takovýto terminál bude pouze drahý na provoz a za několik let bude zcela zpustošený kvůli nedostatečné údržbě, na kterou si nemá šanci sám vydělat. Podobným způsobem se v Londýně budují stanice Corssrailu.
To půjde těžko, především kvůli vibracím. Znáte ty vtipy o levném bytě v blízkosti Metra?
https://en.wikipedia.org/wiki/File:A_train_of_Chongqing_Rail_Transit_Line_2_coming_through_a_residential_building_at_Liziba_2261.jpg
Obchoďák by se postavit dal, autobusák na střeše taky. Ale bydlení nebo kanceláře?
Vibrace by neměli být problém. Bydlel jsem v hotelu nad nádražím St. Pancras pod kterým ještě vede metro a v noci tam bylo jak v kostele. Takže bydlení by s trochou snahy šlo a kanceláře úplně bez problémů.
Jen aby to nebyl kostel při Exultetu…
Na technický problém existuje i technické řešení – nádstavbu lze ve stycích nosných konstrukcí oddělit vibace absorbujícími silentbloky. Podobné řešení je užito například v nahrávacích studiích Českého Rozhlasu, která jsou na vinohradské v blízkosti trasy metra i hlavní železniční stanice.
Liboc a centrum Londýna, takové srovnání dává smysl. Stanice s denním světlem jsou pro cestující příjemnější.
Výluky kvůli údržbě baráku, náklady na osvětlení – a rozumných osm podlaží v tom místě? Navíc zde nemá být ta stanice úplně pod zemí. Spíše bych nedělal tak megalomanské zastřešení.
To je hlavně otázka územního plánu.
Pokud v místě takovou věc povoluje, pak pro ni může být postavena „příprava“ v podobě stanice.
Pokud ne, tak je taková „přípravná fáze“ nesmysl. Byla by to hnsuná stanice a nad ní by nikdy nic nevyrostlo.
Teoreticky by totiž mohla být šesti až osmipodlažní budova nad úplně každým nádražím (klidně i nadzemním, totiž – aby toto bylo lépe udržované), ale prakticky to málokdy dává smysl.
Líbí se mi… moderní, vzdušné.
Ještě aby se povedl výběr materiálů a samotné provedení a možná konečně budeme mít moderní stanice.
A samozřejmě největší bolest SŽ(bezDC). Údržba.
Nejdříve moderní, a o nějaký ten čas později účelné…