Obrazem: Sloužil jako polní šatna. Teď bude opravený „erťák“ jezdit na pražské retro lince

Zrekonstruovaný autobus Škoda 706 RTO pro pražskou retro linku. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZrekonstruovaný autobus Škoda 706 RTO pro pražskou retro linku. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Na historickou autobusovou linku K zamíří nově zrekonstruovaný krasavec Škoda 706 RTO.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal M

To je skvostný, že tenhle zázrak s 12 litrovým motorem má jen o polovinu větší výkon než moje osobní auto s 1.6 l 🙂

David

Mám o něco víc v SUV s 1.6t a přijde mi, že to moc nejede:)

Michal M

Ten pocit mám taky, zejména do kopce. 🙂

A to za RTO dávali autobusovej vlek… 🙄 To muselo jet třicítkou…

Robert Pražák

Když to mělo nahradit trolejbusy z Anděla k Waltrovce, zjistili, že se to ze Santošky nerozjede. Čekalo se na ŠM11. Jenže těm zase na zpáteční cestě hořely brzdy.
Ano, RTO, krasný design, ale jinak docela křáp.

Petr Novotný

Je nutné tu kloubovou Karosu prodat? Nejde zachovat u DPP

Zlámalík

Krasavec, ještě je pamatuju v provozu v Brně.
A dívám se, že je to historické komplet – i ta plechová tabulka K je ručně dělaná, v době laserových výpalků 🙂

Suchdolák

Jako úplně malý kluk jsem obdivoval tehdy moderní „ROčka“, která u nás na lince (už tehdy nově) č. 107 nahrazovala předchozí „Pragovky“ – tehdy to byla čísla vozů 52, 54, apod. z dejvických garáží DP. A když pak přišly první „erťáky“, byl to pro už počínajícího puberťáka ještě větší „trhák a tahák“: často jsem stával za řidičem a opisoval jsem si vozový jízdní řád, pokud jej řidič nechal někde v dohledu – to už těch stosedmiček ale bylo ve všední dny dokonce asi sedm pořadí. Pak začal obvykle každý třetí spoj jezdit na Výhledy, z čehož brzy vznikla samostatná linka… Číst vice »

Robert Pražák

Ano, to je hezké, ale RTO na lince K nikdy nejezdil.

Mariscal Mariano Santamaria

Krásná práce i krásný článek. Potěšilo obojí 🙂

praktik

„Řidič musí nastupovat vlastními dveřmi zleva, protože vpravo má motor. To znamená, sice může vstoupit do salonu, ale musí přelézt ten motor,“ podotkl Šurovský.
To není přesné: motor nebylo nutné přelézat, bylo možné i protáhnout se mezi motorem a plentou za sedadlem řidiče (což je ostatně patrné i z některých autorových fotografií).
A určitě minimálně nejstarší série těchto vozů (a možná jejich většina vůbec) měly na přední desce uprostřed před dělicím sloupkem okna také hodiny (mechanické ručně natahovací). Ale na podrobnosti už si nevzpomínám.

JiVe

nádhera

Kafro

Spousta historických autobusů sice vypadá krásně, ale na rozdíl od historických jízd tramvají nebo trolejbusů bych byl rád, kdyby zůstávaly stát v muzeu. Po každý když kolem projíždí některý z vozů této linky, tak musím zavírat okna, protože ten hnus co z nich jde vydá aspoň za 100 aut.. Nedychatelno

Kokodak8

Je to pěkné. Upřímně nechápu moc smysl rozprodeje některých svých potenciálních historických vozidel viz. příklad Karosa řady 700 i 900 včetně té co prodávají teď, aby následně je po čase zase sháněli do sbírek… ale musím uznat, že DPP do toho pěkně šlape co se veteránského parku týká. V dílnách Škodovka, Ikarus, Sorka NB12… Bude to slušná flotila. 🙂