Obrazem: Skok o desítky let dopředu. České dráhy poprvé vyjely s RegioFoxy s motory Rolls-Royce

První jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPrvní jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Do konce roku má dopravce převzít kolem dvaceti nových jednotek.

270 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mára C.

Nepochopil jsem ty obrovské peníze za tyto nepříliš užitečné vlaky pro vesměs zbytné vedlejší tratě. Vzhledem k nabídce ojetých dieslových vlaků např. z Německa.

Za tyto chybně utracené peníze mohla ČD koupit zhruba 140 až 160 nových dálkových vagonů Bmpz (podobné jaké nakoupila ŽSSK). Nebo několik set ojetých dálkových vagonů třebas z Itálie, Německa, či z Francie.

Protože budoucnost v ČR mají třebas 12 či 16ti vagonové dálkové vlaky, když už ČD přechází na Vectrony, které jsou skoro 2x tak výkonné ve srovnání s loko 162/362/361.1.

Mára C.

Samozřejmě by bylo alternativou namísto objednávky RegioFoxů za skoro 7 miliard, aby ČD splatila dluhy, takže by věřitelé ČD mohli být poněkud v klidu. A kdyby snad ČD sehnala těch 7 miliard na dlouhodobý velmi levný investiční úvěr, tak namísto RegioFoxů (76 po 115 sedačkách = 8.740 sedaček) mohla ČD koupit: – 250 venkovských busů po 35ti sedačkách (= 8.740 sedaček) plus – cca 110 dálkových vagonů Bmpz po cca 80ti sedačkách plus 9 loko Vectron Tj. namísto 8.740 sedaček v RegioFoxech by měla ČD 8.740 v regiobusech plus skoro 9 tisíc sedaček v dálkových vlacích Jenže se zde vyskytoval… Číst vice »

PetrM

Tedy by těch 8.740 sedaček v regionální dopravě koupil někdo jiný kdo by převzal vozbu místo ČD. Co je nepochopitelného na tom, že zákazník požaduje / zákazník zaplatí a dodavatel plní.

Jerys

Nekrmit axela.. takový klid tu byl.

Gwann

Sice potrebujeme jednotky na neelektrizovane trate ale budeme zvanit o busech, ktere nikdo neobjednava (a ktere maji nekolikrat nizsi zivotnost) a rychlikovycb vagonecj, ktere v tomto poctu taky nikdo nejspis uz nepotrebuje vzhledem k objednavkam

Vlakem s kolem

Zbytné? Sice bych byl raději za zachování Regionov, ale za zbytnou tu trať rozhodně nepovažuji. Úsek z Berouna do Prahy má velmi slušný potenciál potenciál úsek do Rakovníka ma slušný potenciál, až jednou bude tunel do Berouna. Pak to může být regulérní promesto, kam půjde i elektrifikace.

Mára C.

Až na to, že stát na Vaše sny Praha-Rudná-Beroun nemá peníze. Konec pohádky.

A Tachlovický tunel směr Beroun se jeví jako naprostá fata morgána viz nereálné NemaŠe a asi jako podobná chiméra kterou se stává Středohorský tunel VRT u Litoměřic. Nevěřím, že bych se těchto staveb dožil, doufám na rozdíl od Krušnohorského tunelu, který by bankéřům mohl dávat ekonomický smysl, neboť jeho zbudováním do Německa by vznikly 2 trasy, tam kde nyní je neuspokojená poptávka dopravců:
a) Cheb/Praha-Lovosice-Krušnohorský tunel-Dresden
b) (Kolín)-Nymburk-Litoměřice-Děčín-Dresden

Hala D

Peněz bylo a je dost. Jenomže když se proinvestují v dopravě, tak jich zbyde méně k prožrání a vyhození z okna. A to vás a další zřejmě dost irituje.

Gwann

Jakym bankerum? Co to blabolite? Tem, co financuji statni dluh je jedno, zda se postavi tunel nebo most nebo postavi byty. Hodnoti se hospodarske parametry zeme a dale „kvalita politiky“

Jelen

Praha – Rudná – Beroun a Beroun – Rakovník jsou zbytné tratě?? To by vám místní dali, tyhle tratě patří rozhodně k nejvytíženějším lokálkám v blízkosti Prahy a poptávka tam neustále roste. Právě proto se na nich investuje do vozového parku.
A že raději nějaký šrot z Německa? Ne, v žádném případě, těch už je v Česku plno, moderní vozidla budou lepší volba.

Mára C.

Beroun-Rakovník je zbytný z pohledu státu. Takže bude na Středočeském kraji jestli bude chtít posílat peníze nejen na dopravu Beroun-Rakovník, ale taky na samotné fungování této trati

S tím souvisí i ETCS = SČK si velmi rozmyslí jestli bude investovat do ETCS na této trati.

Takže proto je logickou volbou automobilová spolujízda jako náhrada za drahé vlaky Beroun – Rakovník. Popř. zadotovat regiobusy. A snad možná by přicházely v úvahy ony ojeté dieslové vlaky z Německa.

RegioFox s životností 20 let za pořizovací cenu 0,85 milionu za sedačku je holý nesmysl.

Gwann

ZDO v podobe automobilove spolujizdy. Vy bud patrite do Katerinek nebo se kralovsky bavite na nas ucet.

Ze neznate relief a infra v dane oblasti vas neomlouva.

Gwann

axel ven

Vlakem s kolem

Taky mi ten sloh někoho připomíná. 🙂

Jerys

Nekrmit.

Gwann

BTW myslíte třeba ty kvalitní ojeté Stadlery GTW, které nikdo z dostupných opravárenských kapacit neumí či nechce dát do pojízdného stavu?

Faktura

Nemohla, protože zákazník jim zaplatil za 847 na vyjmenovaných tratích a kdyby ty prachy ČD utratili jinak, cvakali by penále.

Hala D

Tak za mě mohu říci, že jednu věc tento nákup splnil. Sebral střelivo v podobě argumentů antipokrokářům, šetřílkům, plánovačům nesmyslných dopravních konceptů a dalším podobným socialistickým zmetkům. Konečně nebudou moci kvičet, že 40 let starými vozidly na železnici lidi jezdit nechtějí, a busy jsou jediná správná doprava nařízená stranou a vládou. Lidi vlaky jezdit chtějí, a těmi moderními jích budou jezdit zástupy. Jak dopadlo Bártovo, Sobotkovo a Babišovo šetření na infrastruktuře, si dnes a denně můžeme dočíst v médiích. Ani ty kilometry dálnic nejsou, natož železnic. Takže ať je na frontě šetřílků a busfanatiků takový poprask jako dnes i nadále.… Číst vice »

Jerys

Neužitečný jsi na světě ty axele

Luboš

Neví někdo, kdy se nějaké obměny vozového parku dočká trať 172 Zadní Třebaň – Lochovice?

Pan průvodčí

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/Stkraj_vozidla.jpg

Dle aktuálního plánu je předpokládaný konec provozu motorových vozů řady 810 k novému GVD 2025/2026. Předpokladáná urnusová potřeba pro linku S76 jsou 4 motorové vozy s kapacitou 70 sedících cestujících.

Luboš

Dobře, děkuji. Podle barevného schématu se to jeví, jako by měly být použity rovněž RegioFoxy.

Zapa

Ty reko 810 co tam jezdí teď jsou podle mě dostačující.

Luboš

810 slouží takřka půlstoletí. Jednou jejich konec přijít musí. Nasazením modernějších vlaků se zvýší komfort a rychlost jízdy a to by mohlo přilákat nové cestující.

král j

Je fajn, že na naši železnici dorazilo 21. století.

Hala D

Naprosto.

František

Včera jsem viděl v opačném směru a paráda! Ještě by to chtělo, aby věčně zpožděná Arriva odtáhla na hlavní trať a dojíždění bude pecka. Včera zase 20 minut zpoždění..

Domo_77

Doufám, že to brzdí ještě hůř než RegioShark

Vapch

Co je to zase za kec?

Joker

Já toho chlapa nechápu 🤷‍♂️🤦‍♂️

Joker

Ten negativismus si strčte za klobouk, Domovníku🙏

182-097

844 brzdí dobře, pokud nejsou zvlněné brzdové kotouče. Pak to bývalo slabší.

Hala D

Proč? Aby bylo více nehod na přejezdech?

Radek

Takových polských šmejdů nakoupit!!! Začne to nepoužitelnýma stolkama a skonči to čím???
To neumíme vyrobit sami pořádný vlak? Je to hanba!

Elb

No, my jsme právě ve výrobě vlaků mnohem úspěšnější, než Poláci.

Jerys

Co to je pořádný vlak? Jinak ten polský vlak má i hodně českých dílů. A motor je německý.

zdeva

810…skoro 700 kusů, jezdí za kýbl nafty a hlavně skoro 50(padesát)let v provozu ..

Marek

A proto budeme kvůli Vám a podobným tímhle neklimatizovaným žebřiňákem a jeho deriváty typu RN jezdit asi na věčné časy a nikdy jinak, že? S tímhle šotoušským pohledem , se běžte laskavě do háje. A ten kýbl nafty si vemte s sebou na cestu.

Indian

Ty neklimatizovaný žebřiňáky mají vesměs pohodlnější sedačky, než nové klimatizované žebřiňáky. Stačí se podívat za hranice v čem si vozí zadky poláci. Newag Impuls u KD je na regionálku fakt luxus. Ale pro čechy musí stačit Záhořovo lože. Poláky neobviňuju. Co si dráhy objednali to jim z Polska dodali. Stejně jako je to s potravinama.

M262

Jel jsem jednou tou nejnovější modernizovanou 810 (tuším že řada 811) a není to zas tak špatný vlak. Nové sedačky, polopouštěcí okna, informační systém, místo na kola to taky má. Připadalo mi že oproti 810 snížili i hlučnost. Akorát se to na těch dvou nápravách trochu klepe a samozřejmě to není nízkopodlažní

SYN

Neptal on se náhodou na POŘÁDNÝ vlak??

Hala D

Odkdy je Rolls německý? To je snad známá britská značka.

PepaM

To sice jo, ale tyhle motory vyrábí německá MTU, která patří do holdingu Rolls-Royce.
https://en.wikipedia.org/wiki/MTU_Friedrichshafen

Gwann

ne, motoráky nevyrábíme.

poslední se navíc obzvlášť povedly – zbastlení šukafonu na regionovu a hybrid řady 843, aneb kvílící lokomotiva s nedostatečným výkonem (pro lokomotivu) a nízkou kapacitou.

Hala D

Víte, že Rolls-Royce je britský motor? A tedy značka kvality, protože RaR motory se montovaly i do stíhaček. Takže to asi nebude takový šunt. Asi jste si nedal prášek, a jste trochu mimo.

Indian

A je v tom zima jako v Panterovi? Já jestli se mám připravit na to, že budu muset v létě do práce vozit svetr…

ldx

OMG. Za nastavení klimatizace může personál, stěžujte si na průvodčího psychopata.

Jerys

Ty psychopatem. Jel jsem teď několikrát olomouckým panterem a bylo tam příjemně.popr. průvodčí klimatizací na přání upravil. Jo ale někteří budou jen kefrat tady na fóru.

ldx

No tak v pořádku, jaký průvodčí takový vlak. Už jsem viděl pár nerudnejch týpků, co buzerujou, tak to bude ten případ. A u vás máte normálního, no.

Zapa

Jestli nebude problém také trochu na vaší straně.

ldx

Já jsem si na klimošku nestěžoval. Spíš s tím mám problém v některých supermarketech, kde bývá jak v lednici.

oklahoman

To je toho, kvůli zpoždění +25 mi ujel ve Zbečně přípoj nahoru na Bělče… takže za mně ať si s tím políbí šoš, ať jezdí cokoli ale hlavně načas. (Jel jsem bez jakékoli informace že pojede tohle…) Jinak použitelnost menší než regionova, počet použitelných sedaček (čtyřka, u okna ve směru) je o 8 menší než v regionově.

Bert

Lidí, kteří mají na použitelnou sedačku mírnější, nebo částečně i opačné (preferují letecké uspořádání) se ovšem najde dost, takže použitelné sedačky jsou všechny.

Daniel

To je nějaké zvláštní, když v tu dobu žádný autobus ze Zbečna směrem na Kladno nejede. To jste si asi spletl vlak.

křivočech klátský

To asi byl bus v 11:29 ze Zbečna

ldx

Když někdo bydlí v takové zadeli, ať si koupí třeba koloběžku a neřeší přípoje. Do 10-15km tam bude mnohem rychleji a bez jakéhokoli čekání.

Faktura

No to asi není fyzikální vlastnost 847, ale neschopného dispečinku Ropidu, který má právě toto řešit a proto vůbec vznikl.

Georg

bohuzel ne ropidu, ale idsk.
25 minut je uz hodne, ale ujizdeni od vlaku je prasarna, kterou nijak neresi (jejim cilem je dopravit lidi do cile a to je jim uplne u prdele)

MartinS.

Ten autobus má odjíždět 10 minut po pravidelném příjezdu vlaku. To je dost velká rezerva. Asi by se dal pozdržet 5 minut, aby eliminoval zpoždění vlaku do 10-12 minut. Ale nemůže přece čekat 15-20 minut, aby eliminoval zpozdění 25 minut. To by to jen přenesl na svou trasu. V tom autobusu asi taky jede někdo, kdo chce dál přestupovat a stíhat přípoje. A na Kladně má ten autobus na obrat 29 minut. Řidič tam má nejspíš pauzu. Buď by o ní přišel a nebo by přenesl zpoždění na následující spoj, na který ve Zbečně navazuje vlak do Berouna. Tohle nemá… Číst vice »

smasska

Dispečink IDSK neexistuje, jedná se o společný dispečink PID. Ten navíc při řešení regionální dopravy na železnici hraje třetí housle, primární je RD ČD a samozřejmě řízení provozu SŽ.

Matfyzák

Alespoň část zpoždění vznikla kvůli křižování se zpožděným vlakem v opačném směru. Na té cestě mě však stále zarazily dvě věci:

Zaprvé, od toho křižování se zpožděným vlakem z protisměru jsme zvládli ještě nabrat dalších pár (kolem pěti) minut zpoždění (při křížení to bylo kolem 20). Vlak se celkem ploužil — čekal bych, že taková jednotka by se zvládla rozjet mnohem rychleji a zpoždění naopak ubrat.

Za druhé, průvodčí slíbil, že rychlík do Prahy počká. Při příjezdu na nástupiště do Berouna bylo vidět, jak vesele odjížděl. Dispečer i o počkání napsal průvodčímu, tak proč jej pak nechali odjet?

Jerys

Průvodčí napíše požadavek..a dispečer to pozdrží nebo ne.

Znalý

Z Berouna do Prahy jedou za hodinu minimálně tři vlaky. 2x osobní a jeden rychlík. Osobákem z Berouna do Prahy to taková tragédie opravdu není…
A další jedou přes Rudnou.

Matfyzák

Tak se pojďme podívat na přípoje směr Praha hlavní nádraží, když daný osobak má pravidelný příjezd 10:46: Rychlík (odjezd 11:08) přijíždí 11:47, ten ujel. Osobák přes Rudnou (odjezd 11:21) končí na Smíchově 12:11. Rychlík Arrivy (odjezd 11:44) přijíždí 12:25. Až další osobák (odjezd 11:49) přijíždí 12:40. Co to znamená pro přípoje? Podívejme se třeba na přípoj do Ostravy. První stihnutelný od rychlíku je expres odjíždějící ve 12:15. Ten už nejde stihnout žádným následujícím spojem. Přidejme rozumný předpoklad, že už máme jízdenku na ČD, takže překupovat ji na jiného dopravce (ať už na RJ nebo LE) nedává smysl. Tudíž přijedeme o… Číst vice »

Laborec425

Proč? Protože žijete tady a tady je v dopravě neskutečný chaos, lidi jsou zmatený a neskutečně nepřející.

křivočech klátský

Dnes již byly v provozu 2 jednotky.

První jednotka, kterou jste zachytili 847 010, měla na Os 7711 ke konci své jízdy 29 min zpoždění, a proto aby se zpoždění nepřenášelo dál kvůli krátkému obratu v Rakovníku, vyjela na Os 7710 z Rakovníka v 11:53 další jednotka, tentokrát 847 009, do Berouna. Obě se křižovaly (mimořádně v tenhle čas) v Lašovicích někdy kolem 12:10.

petr

a spotřeba?

Huh

Velká 😀

Apollo 17

Žere i trávu u kolejí (říkali šotouši). 🙂

Petr

A šotouše taky?

Vapch

😀

Georg

tenhle obrat je znamy spis od firu… a je pomerne stary.

ldx

Tehdá to byla asi i pravda… nasekat suché chroští, to musel fajrovat víc než lignit. Ale asi jen na skok pár kilometrů k příštímu chroští 😀

Jan Sova

To se vymyslelo na Sergeje….

Kačák

Uvnitř docela tiché. Úzká ulička po schůdcích nahoru na zvýšený představek. Venku – hrozný ale hrozný hluk. Myslím že i větší než dělá Ešus s klimou.

Osamělý Vlk

Nevím, možná záleží, kde člověk najde místo a kudy jede, ale místy to hlukově připomínalo 810 uvnitř.

ldx

TAkže šputny do uší nutné už od nástupiště… No, jsem na to zvyklý. Nechci přijít o svůj netopýří sluch 😀

Ruzian1

Prave v tom sedim a musim bohuzel rict, ze kdyz motor zabere, tak neslysim vlastniho slova. Zvenku je to jeste horsi. Meli by to poslat do Zidlochovic, aby poznali, co je hluk.

Filip

Jednotka je relativně příjemná.

Dokonce jsme s ní konečně získali tzv. „blbuvzdorné” toalety, u nichž člověk jednoduše pohledem na červený štítek na uzamykacím mechanismu zjistí, zda jsou dveře skutečně uzamčené či nikoliv, což je oproti zběsilému mačkání svítících tlačítek v regionovách, jež mnohdy stálo občasné cestující velmi nepříjemnou ztrátu soukromí, velký posun.

Co už tak chválihodné není je ten neskutečný hluk linoucí se zpod vlaku.
Nejspíš jde o hluk z klimatizační jednotky.

Jerys

Klima bude pod střechou.

Vojtěch Suchan

Klima je na střeše. Dole jsou motory a převodovky.

Filip

To by mi taky dávalo větší smysl, vždyť klimatizace je tak řešena prakticky u všech ostatních vlaků, nicméně při pobytu jednotky ve stanici mi připadá, jakoby tam byl nějaký větrák či co.

Nemůže to být třeba chlazení motorů?

Nemůžu se totiž ubránit dojmu, že při pobytu ve stanici by samotné motory neměly být moc slyšet.

petr

no jestli tam budou lidi stále strkat trička,kalhotky apod,tak moc blbuvzdorné nebudou…

Jirka P

Kdo kam strká kalhotky?

jv.

Petr?

Gwann

znám případ, kdy kdosi zkusil spláchnout takové ty řádkované punčocháče. lidi jsou šílení mantáci.

Dos22

Oni cestující se nedokáží kolikrát zamknout ani ve vozech, kde se zamyká ručně na dveřích, to není problém jen ve vlacích, které mají zamykání na tlačítko.

Chleba Nakup

Já se v panťácích nezamykal vůbec, stejně by se do té komůrky už nikdo další nevešel. Kuriózní příhoda se na jaře stala kámošovi. Ten se nějak prapodivně zavřel na WC v 471, přičemž si až pozdě všiml, že zevnitř není klika. Naštěstí měl mobil, tak se ho podařilo ještě před přestupní stanicí vysvobodit.

ldx

Ano ten tlačitkový pult jak z raketoplánu mně taky pokaždý nasíral. Asi to ti géniové co to vymysleli zamýšleli jako přípravu na velkou potřebu anebo aby se člověk dřív po***.

FandaX

Kapacita podobná jako kloubový autobus, pořizovací cena 10 x vyšší jako kloubový autobus, provozně 5 x dražší jako kloubový autobus. Jo my na to máme, jen státní rozpočet si bude mít další sotousovsky tunel

Kubrt

V kterém kloubovém autobusu je 115 sedadel?

Vlakem s kolem

Trápí vás provoz vozidel podobné kapacity i v zahraničí? Pokud chcete v daných trasách nabízet cestujícím autobus, neni jic lehčího, než se nechat s tímto programem zvolit. 🙂

Jerys

Životnost autobusu verzus vlak.a ty vaše cenové kalkulace..trošku mimo. Šotouši rozhodují co se koupi..to je zas blábol dne.

A. Mikulka

Jestli vona to nebude další inkarnace provozovatele personálních vagónků.

Gwann

ten tu exotí pod jiným nickem…Mára C.

Facepalm

Ten kloubovej autobus by asi jezdil mezi Žloukovicema a Roztokama korytem řeky.

Georg

jel by jinudy a tech par der by nikomu nechybelo – stejne jako nikomu nechybi podbne diry lezici mimo zeleznicni trat.

Jelen

Kudy jinudy? Možná se budete divit, ale všechny zastávky na této trati mají své využití. Ano, i Újezd nad Zbečnem. Tohle nahrazovat autobusem je kravina na stopadesátouosmou.

petr

a spotřeba?

Jelen

Chcete snad nahrazovat autobusem vlaky z Berouna do Rakovníka? Tak to už je dost síla, to ani Borecký neudělal.

Vlakem s kolem

Tak ono tam moc lidí mimo sezónu turistů nejezdí, protože nádraží v Berouně i Rakovníku leží velice periferní, ale komfort je u vlaků někde jinde, než u busu.

Georg

a stejne tak je mimo i nadrazi v roztokach, frekvencne vyznamem bode.
nicmene o nahrade vlaku nikdo nemluvi, parohac zase plasi…

Jelen

Nesouhlasím, tam jezdí dost lidí i mimo sezónu. Právě díky tomu, že vlak obsluhuje místa, která jsou autobusem jen velmi těžko dostupná a také proto, že trať vede do dvou nejbližších okresních měst a jízdní doby nejsou nijak vysoké, jsou tam vlaky velmi honně využívány i pro pravidelné cestování.

ldx

Jo a v přecpaným kloubovým autobusu pak lítat jak nudle v bandě. A s báglem zvláště.
To bych to radši sjel na kole než někde ve stoje lítat hodinu mezi madlama. Autobusy zvláště příměstské jsou největší zlo !!!

Hala D

Doporučuji v rámci ekonomiky chodit pěšky. Takový způsob dopravy je nejlevnější. Jo, a nekomentovat na internetu, stačí pouze v hospodě, je to taktéž levnější.

Chleba Nakup

V hospodě, pokud chcete diskutovat, musíte mít i spotřebu. To už net vyjde levněji.

Hala D

Řešení je nejíst a nepít, to je nejekonomičtější. Přece podle předřečníka je ekonomika (lakota pozn. red) nade vše.

Gwann

jo, ten kloubák kolem berounky po těch kotárech, to budou jízdní časy a komfort.

Mašinka

Otázka je, jak dlouho je naši cestující nechají vypadat dobře a čistě.

petr

přesně tak,každý den řešíme pořezané sedačky a malůvky všude možně!!

ldx

Jsou tam kamery nebo ne ? Tak za větší poškození je možné každého cestujícího , pokud se bude chtít, promptně vypátrat, ne ?

Hiena

Je to pohodlné a poměrně živé vozidlo. Dvě připomínky: i) interiér nad trakčními podvozky je dost hlučný, ii) podélné police na odkládání zavazadel by mohly být hlubší. Jinak podstatný pokrok oproti Regionovám.

182-097

Jen teda stanoviště strojvedoucího je oproti původní 844 velký krok zpět.

Montano

jen kdyby stanoviště strojvedoucího. V Libereckém kraji je postup s monopolem Arrva DB, obrovský ale obrovský krok nejen do středověku ale přímo do třetihor dopravy – jednoduše řečeno šrot a zpoždění vlak od vlaku – „nízkopodlažní vlaky“ podle Adamka mají podlahu až jeden metr nad kolejemi, resp, nad nástupištěm kde není zbudován zvýšený peron – čili nutno pro nástup či výstup do nízkopodlažního vlaku arriva mít s sebou štafle plus horolezecké náčiní. Nu co k tomu dodat – pouze jen toto: Liberecký kraj skanzen hejtmana Půty a direktora německého kovošrotu Adamka

petr

no,poslední dobou mi to připadá víc a víc všelijakých obrazovek,které fíra musí sledovat a nemá pak čas ani koukat před sebe!!

182-097

Nejde o obrazovky, ale spíše o rozložení pultu, umístění sedačky a rozmístění ovládacích prvků. Na 844 si člověk připadal jako by řídil kosmickou loď, parádní výhled, vše po ruce a pohodlné. Tady jsem si za to sedl a nic z toho jsem nenašel.

Georg

ono to ma zasadne horsi vyhled nez 844?
https://youtu.be/E-Y37iKbBYg?t=42

Vojtěch Suchan

Má, protože sedačka není uprostřed okna a navíc je sklo utopené dovnitř mezi sloupky.

Jerys

No tak výhled na trať dobře ale když stojíte ve stanici nevidíte kdo vám leze před čumákem . Ovládání zvláštní.. dobrý je přepínání obrazovek a venkovní kamery.

182-097

Však tam taky nemá kdo co dělat. Rozhodně lepší než sedět s koleny u světel a mít těsně před sebou okno jak na 810… A výhled byl z toho opravdu bezkonkurenční, plus značný pocit bezpečí v případě srážky. Sražení osobního auta v tom nebylo ani cítit.

Blzx

Na nástupišti bez normálního perónu vás nic sebe nízkopodlažnějšího fakt nevytrhne. To je zase kec. Dopravce nemůže za to, že SŽ na tohle kašle. A tedy když vezmu, s čím jezdily dráhy, tak Arriva ještě ujde

Georg

senior rezista montano by mel do konce sveho zivota jezdit jen vlecnym vozem k hurvinku s horolezeckym vystupem, kadibudkou a topenim na uhli included.

ldx

Arriva jezdí i z Kladna do Prahy. Nebo taky hodně v Ústeckém kraji… Bohužel to jsou všechno opotřebované německé jednotky, které konec života stráví tady v Česku. Pro Arrivu je to velmi laciný způsob recyklace… Přeprodat to někam do Afriky by bylo asi podstatně nákladnější.

kelímek

Ty podokenní stolky ve čtyřkách nejsou nic moc: malé a bez obrub – to budu na našem svršku věčně na zemi a pivo rozlité po celém voze!
A pro práci na notebooku tam také příliš mnoho pohodlných míst není…

Kubrt

Žádný kelímky s čímkoliv smradlavým a lepivým do vlaku nepatří.

Vlakem s kolem

On je tam zákaz pití nápojů?

Kubrt

Pít se dá i z jakékoliv láhve, která nehrozí rozlitím nápoje a díky uzávěru neobtěžuje ostatní zápachem nápoje. Osobně pivo piju, ale nevidím důvod, proč ho do vlaku nosit v kelímku.

Faktura

No co, jindy zápachem sami cestující, nehledě o obyvatelstvu velkých Pražských nádraží.

Vlakem s kolem

Ja ho vidím, zakázané to není a je to pohodlnější. V kelimku se zdaleka nenosí jen pivo, nosi se i kafe z automatu, ne každý chce zbytecny plast navic v podobě vicek, když si jen sedne ve vlaku a hned to vypije. A jestli to někde ve vlaku ukápne? Porad je to nesrovnatelne hygienictejsi než batohy ze země na sedačkách nebo čoklové na sedačkách. Nebo tradičně boty na sedačkách, což dělá většina mladých lidí, stačí se jen rozhlédnout. Zvlaste kdyz jede nějaká školní výprava, tak ta už tuplem neresi, co si vse dají na sedačku.

Georg

to, ze nekdo dava cokly a boty na sedacky neni omluvou pro dalsi prasarny. pokuta dle sppo a nazdar.

ldx

Povinností tvůrce stroje by mělo snažit se těmto problémům zamezit, a ne jít tomu vstříc.

Nějaká snaha převychovávat lidi, aby si kupovali co chce provozovatel připomíná minulý totalitní režim. A stejně nikdy nefungovala.

Vlakem s kolem

A tu pokutu mají rozdávat spolucestující? A co čoklové bez náhubku? Já už skoro nepamatuju, kdy jsem viděl ve vlaku, buse nebo tramvaji hafana s ním.

Vapch

Alkoholickách – Ano

Faktura

A proto je ČD ve svých jídelních vozech prodávají😂

Georg

na kolika spojich jsou jidelni vozy nebo minibar? 10%?

Faktura

A? Jakože v jiných vlacích je někým nařízeno sušit hubu? Jinak ty vlaky zcrla jistě přepraví mnohem víc než 10% cestujících.

Ono těch obtěžování je daleko víc, mě zase obtěžují řvoucí děti, které si jejich matky nesklidní. Nebo lidi, kteří hlasitě telefonují. Když pujdeme touto cestou ve vlaku nikdo nezbyde.

Ares

Hlavně pivo, bez stolečku a píva vlak nejede..

kelímek

Copak o to, vlak pojede i bez stolečku a bez piva či jiného občerstvení (abych vám nenutil pivo, když vám zjevně nechutná), ale ta správná cestovní pohoda to není.
Další problém je, že v ČR už na dráze to pivo (a nejen pivo) ani téměř není kde natankovat – ale ty stolky nevyhoví ani pod notebook, když už nemohou posloužit k odložení piva!

Ares

Pivo mám rád, ale nesnáším bordel ve vlaku.

kelímek

Já také. A právě proto mi vadí, že ty stolky jsou k ničemu a už a priori podporují vznik nepořádku, protože z nich bude padat cokoli, co na ně odložíte. Ale to příslušné pobřežní úředníky zjevně nezajímá – ti ostatně jezdí první třídou, a ta je obvykle vybavena logičtěji. O kolik dražší by to vozidlo asi bylo, kdyby někdo kompetentní včas ohlídal, aby vybavení jeho interiéru bylo opravdu na úrovni, žádoucí pro co nejdokonalejší pohodlí cestujících, když bude patrně jezdit i na dost dlouhých ramenech a jeho životnost má být těch 30 či kolik roků? A teď můžete zase „zodpovědně“… Číst vice »

Georg

budes prekvapenej, ale notebook je cechismus. anglicky se ten pocitac jmenuje laptop a ten nazev presne popisuje zpusob pouziti ve vlaku.

MaT

A na to jste přišel kde? Termín notebook se v angličtině používá docela dost. Byly dokonce časy, kdy rozdíl mezi laptopem a notebookem spočíval v rozměrech (laptopy byly větší).

V americké angličtině se používají oba termíny, v některých variantách angličtiny sice může jeden převažovat, ale tvrdit, že notebook je čechismus je kravina…

A ono s tím, jak se ty přenosné počítače zmenšily, tak tím spíš mi přijde, že se s nimi lépe pracuje, když je možné je na nějaký ten stoleček položit. Přímo na klíně je to fakt nouzovka – ne že by to nešlo, ale komfortní to není.

Huh

Bez piva ta cesta kolikrát nejde přežít…

Georg

verejna doprava neni k tomu, aby tam nejaci vagusi chlastali pivo. to si chlastejte doma.

ldx

Asi zuřivý dvousetkilový piják koly… Takové nakopat do zadele, jestli budou na sedačce překážet a přesahovat.

Vlakem s kolem

A jiní zase tvrdí, že kolo není k vložení ve vlaku, ale k jízdě. Vy musíte být fakt hodně frustrovaný člověk, že vám vadí, že lidé využívají co je dovoleno. 🙂

Fugas

Pěkný. Dle předcházejících článků se s foxem počítá i na trať 227 z Kostelce do Slavonic. Škoda jen, že prvně nezrekostruují trať a potom nenasadí nové vlaky. Místy máte pocit, že už
po kolejích nejedete. S těmi pavouky, co tu jezdí , bysme to tu ještě vydrželi.

Kubrt

Pavouci se přesunou na místo regionov.

Berhof

RS1 se tedy vrátí na linku Jihlava – Horní Cerekev, kde z počátku pravidelně jezdili? Resp. dnes je linka dnes myslím prodloužena až do Tábora.

Happy

Čekání na Godota? No to snad raději ne. Někdy mně přijde, že mlácení prázdné slámy je národnim sportem. Tahle trať měla být opravena už tolikrát, že to ani nezpočítám…

Fugas

Přijeďte si to k nám poslechnout, když jede okolo vlak. Pak možná zjistíte, že to žádné mlácení slámy není.

Happy

? Přečtěte si to ještě jednou, co jsem napsal. SŽ ex SŽDC o opravě této tratě referovala už tolikrát, že to prostě mlácení prázdné slámy z jejich strany je. Slova nic nestojí a slibem nezarmoutíš, že. Hlavně, že se investuje do tratí, kde se rok dva zastaví nebo zminimalizuje provoz.

Hala D

A pak že vlaky patří do 19. století.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ou máj gád! Fjůčr iz kaming!
#810 #814 #nevermore

Faktura

Došly přášky?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#takurčitě

Hala D

Očekáváme, že nyní poklesne počet komentů ve stylu #810jezlo, #šotovlakjenejhorší, #19.stol

Dmc

Skoro bych se vsadil, ze jsem s timto (v modrých barvach ČD) jel na konci července na trase České Budějovice – Strakonice. nebo se pletu a jezdí tam jen něco podobného? Interiér vypadal stejně, vlak byl neskutečně tichý i při brždění. Nechám si poradit…

Jan Bulíček

To byl podle mě elektrický RegioPanter.

Kubrt

To byl panter (elektrická jednotka).

Dmc

Díky za info. Jel jsem s tim jen par zastavek a mel dost zpozdeni, tak jsem si ani nestihl uvedomit, ze jsou tam draty 😉 Interier ale tedy vypadal hodne podobne, vcetne tech vyvysenych sedadel u pruchodu..

Vapch

Hodně dělá fakt, že sedadla jak do Pesy tak do Pantherů vyrábí jedna firma.

Desura

nechápu, proč je tu za nevinný dotaz tolik mínusů. není každej šotouš, většina lidí se akorát podívá jestli je vlak modrý, žlutý či jiný

bvovka

Souhlasím, táta si taky plete pantera a shark, který je podobný regiofoxu. Říkal, že jel tímhle vlakem v Karlovarském kraji (myslím Nejdek),zrovna když jsme čekali na přejezdu v Čeperce.

Dmc

Dik, taky ty minusy nechapu, nechaval jsem si poradit. V realu by ti „diskutujici“ snad reagovali jinak. Zrejme je tu ale kazdy druhy odbornik na vlaky 😀

Podle meho se zde resi vice druhu dopravy, ne jen ta zeleznicni.

Posouzeni a sebereflexi necham na kazdem z tech minusu..

Hlavne v dojedte vzdy v poradku domu, at uz na/v jakemkoliv dopravnim prostredku.

Lada

Člověk nemusí být odborník na vlaky, aby pochopil text „dneska poprvé vyjel“

ldx

Tak rozeznat rozdíl mezi elektrikou a motorákem by snad mohlo i dítko školoupovinné. Neřkuli dospělý.

alepenflair

Konečně moderní vozidla na dalších tratích… A hlavně s 1. třídou

alepenflair

Konečně moderní vozidla s 1. třídou i na dalších tratích

JirkaM

😁😁 tak hlavně ať jim to jezdí. Fungují dveře, nepadají z toho kardany a podobně 🤣

Tomáš

Jen škoda toho hnusného pražského vzhedu (kde je Patrik Kotas z jeho bojem za lepší vzhled?). Pokud to bude jezdít v plzeňských barvách, bude to nádhera.
Ta první třída mi svojí šedou hnusotou připomíná záchody ve vlacích před 30 roky….

Josef Švejk

Přesně, a Nátěr Najbrt je taky ošklivý. Ti, co to navrhují, by se měli chytit za nos.

Jerys

Poslední verze Najbrtu vypadají dobře.rozhodne lepší než PID malovánky.

q89

všechno je lepší než PID nátěr…

Leinad

Vodorovný PID (modrá+bílá+červená) nebyl špatný, mě se 471 011 líbila. Ale ta Scheinerovina nic moc.

Ruzian1

Dulezite bude, aby to po tech prvotnich vetsich problemech jezdilo dobre a nehlede na barvu.

Václav

Bohužel nevím, jak vypadaly záchody ve vlacích před 30 lety, ale jestli tehdy vypadaly jako první třída nového Foxu, tak to musela být bomba!

Vlakem s kolem

Ach jo, tak krásně tratě a budou bez otevíracích oken. Chápal bych to přes rok, ale ne v létě. Krása železnice nevratně mizí. 🙁 Parní vlaky to nemohou nahradit, protože pro člověka s normálníma očima je to velice nepříjemné, to co mu do nich z mašiny lítá. K tomu nesmyslný příplatek (z pohledu člověka, který chce jen otvírací okno, nepotřebuje mít v čele parní mašinku). Na Semmeringu se otvírací okna udrží, ale i spodní Prokopak by si po nasazení klimatizace zasloužil motorak s otvíracími okny. I tam je na co koukat.

Vašek

Vy se vezměte s Tomášem za ruce a vydejte se na cestu do padesátých let minulého století.

MartinS.

Pravidelní cestující možná spíše ocení, že při venkovní teplotě 32°C ve stínu, jim nebude otevřeným oknem proudit do vlaku vzduch o teplotě 40°C, ale pojedou v příjemných 27.
Kdo se chce kochat, pro toho jezdí každou sobotu a neděli Rakovnický rychlík, tak alespoň tu část trati z Berouna do Rakovníka si může užít s otevřeným oknem. A za standardní PID jízdné, bez příplatku.

Jakub

Když jedu Regio Novou nebo Hydrou a je takové vedro tak si ty okna otevřu všechny a fouká tedy studenější vzduch, než který je ve vlaku. To že je ve vlaku klimatizace neznamená, že taky funguje. Často se také stává, že ve vlaku s klimatizací je příjemně, ale vzduch tam není žádný a je tam zatuchlo, v tu chvíli bych uvítal aspoň nějaké okno, kterým by se dalo na chvíli vyvětrat.

ldx

V klimatizaci se množí mikroby, to je známo… Musely by tam být hepa filtry, které by co čtvrtroku měnili.
Myslím, že nějaká výměna se bude konat až po generálce, do té doby to bude semeniště všech nemocí a epidemií, bohužel.

Domo_77

Já tak trochu nevím, ale váš skoro všechny baví si níčit zdravý, přecházet mezi chladnými a horkými místy.

ldx

Vy byste dostal z fyziky za 5. Myslíte že při té max. osmdesátce se třením vzduch zvenčí zahřeje o 8 stupňů ??? To je fakt magořina. 🤡

Cuba

O víkendu jsem jel rychlíkem Vysočina (Eso + starý vagony) a 100x radši bych měl neotvírací okna a moderní klimatizovaný vlak, než vidět krajinu bez skla a neslyšet pro hluk vlastního slova. A to nemluvím o tom, že jsme se na ty okna museli pověsit dva chlapi, aby se otevřely. Fakt už bych chtěl žít i na železnici ve 21. století…

Domo_77

Víte o tom, že ty starý vagóny ze 70 let jsou už jenom na dvou rychlících pravidelně nasazovány? R14 (Rožmberk) a Vysočina

Laborec425

To že je Vás většina, co chcete koukat na svoje tablety a mobily na americký filmy a střílet si po příšerkách, neznamená, že to bude hned podle Vás.
Prostě teď se ještě jezdí s otevřenými okny a ruší nás společně hluk zvenčí. Až později bude po vlaku slyšet skřípot Vašich velice inteligentních her a filmů.

Majkl

Vlak je dopravní prostředek ne Luna park. Lidi z oken hází bordel a jak byste chtěl klimatizovat takhle? Od toho máte historické jízdy.

Leinad

V kupé si dovedu představit, že si každý nastaví vlastní teplotu nebo otevře okno 😀

Apollo 17

V kupé je 8 lidí, jeden chce zimu,druhý teplo, třetí zavřené okno,čtvrtý otevřené okno, pátý otevřené dveře , šestý zavřené dveře do kupé…

Domo_77

Kdy se vám tato situace stala?

Observer

Jeden se bude kochat pohledem z otevřenýho okna a další desítky lidí v salonu budou nadávat na horko, rámus a průvan.

vlado

nebo obracene…

Vlakem s kolem

Toho si na osobacich do Neratovic nějak nevsimam, že by se tam lidé kvůli otevřeným oknům dohadování. Lide na Berounsku jsou o tolik jiní?

bvovka

Je to pokroková verze Sharka, ve kterém ta klimatizace vytváří vzduch jako někde v Alpách. Když jsem tím jel ve velkém horku, tak jsem byl vděčný, že se mě na těch 90 minut netýká to dusno/hluk dilema. Bohužel letos už tady jezdí desira a ty se mi už tolik nelíbí, ale pořád to bylo ok.

blanka

Regioshark je vzhledove z venku hezci!

Ondra

Je, ale tohle taky není špatný 🙂

bvovka

Tohle je zase hezčí zevnitř. V sharku to je takové nudné (na k-repu někdo použil i slovo sterilní) a tady je to prostě COZY.

Ondra

Může být, já se tím vzhledem ke své geografické poloze nějak brzo (bohužel) neprojedu, abych si to posoudil 🙂

Domo_77

To vypadá stejně jak panter

bvovka

Zjednodušeně řečeno 640 a 650 jsou interiérem jako Sharky a jejich dvojkové vylepšení jako Foxy,.

Trrrrr....

Vám se líbí záchodové prkénko??? …asi jo….

Vapch

Souhlas. Foxy jsou tak nějak „nahatější“ Nahoře i dole méně kapotáže. Chápu důvody, ale opticky se mi to moc nelíbí.
A Sharky mají neopakovatelný tvar kabiny / stanoviště. Jsou prostě jedinečné (y)

Matěj Šedivý

No to je ovšem zcela zásadní problém.

Jan

Vítej v Rakovníku, 21. století…

Frantisek

Ještě tak zlepšit okolní tratě, bez nich jsou sebelepší vozidla málo platná.

Vvvt

Zrovna trať Rakovník Beroun je skoro celá rekonstruovaná.

Vlakem s kolem

Tak tady uplne nevím, jak to zlepšit. Napadá mě jen udělat zastavku navíc v Rakovníku, blíže ke středu města.

Huh

Ještě by to chtělo vylepšit ten perón. Sypaný vzor Rakousko-uhersko už není in 😀 Ale máme normy, takže udělat tam za pár tisíc aspoň betonovou hranu z výzisku jinde nejde no. Jedině za desítky milionů domrvit stanici vytrháním půlky kolejiště, zahradit zábradlím a plošně zabetonovat (velmi výhodné v těchto vedrech)…

smasska

Nemáte pravdu, v řadě stanic se různě zbastlené perony v rámci různých lowcost opravných prací vyskytují. Na trati 172 jsou v zastávkách dokonce sypané perony 550 mm 🙂

Jiří Kocurek

„udělat … hranu z výzisku jinde nejde no“

https://mapy.cz/s/gusopunase Když si to přepnete na starší, tak tam najdete sypaný peron. Jinak řečeno: Před 12-15 léty to šlo.

PS: Stavební legislativa zná bezbariérové vstupy do budov již pomalu 30 let.

David

Ono ty normy jsou povětšinou doporučující, takže kdyby se chtělo tak to jde. Koneckonců, třeba v Sušici i ta sypaná nástupiště dokázali předělat na něco co je aspoň 30cm nad kolejnicí a to už se pak třeba alespoň s kočárkem dá zvládnout.

W14

Jen dotaz – kde ještě jezdí ČD s něčím starým, co příjde vyměnit? Vím teda jen o panťácích, co jezdí mezi Olmíkem nebo Přerovem a Vsetínem (ty snad do zimy budou vyměněny za 640.2 – což je odhadem skok o 50 let.

Možná by to mohla být i dobrá reportáž – stáří vlaků na našich železnicích.

Jerys

Poslední čtyři pantaky ..letos je nahradi pantery.k novému GVD dojezdi hodně 810tek.

Jan

Nedojezdí. Pří první mimořádnosti ještě během prosince jsou zpět, Regionovy bohužel taky…

Jan

Umím číst, řekneme si to příští rok jak to jak to dopadlo…

Jerys

Tak s pantaky je jasný konec .. do nich nikdo vrazet peníze nebude.zmizi taky hodně klasik 163/363 s vozy. Jelikož se uvolní Regionovy tak poklesne počet 810.. už teď jich mnoho zmizelo.. nebýt toho našeho moravskoslezského kraje..s 811 tak už ani tady nejsou.. je to prostě fakt.

Domo_77

S 811 to vypadá taky býdně, bacha abyste neskončily s Regionovama

Jerys

Tak zatím ty slavné 811 jezdí. Regionova a nebo 811stejny krám.

Joe

Mno, jezdí jich pravidelně šest a sedmý ještě místy přicmrndává na Ostravsku.

Jerys

Dneska dle sledovacky akci jen čtyři pantaky.jo vím ten ostravský občas jezdí. Jinak zbytek je odstavený po celém bohumínském depu a kuchaji z nic díly. A v Třebové už chystají autogen

Domo_77

Nestíhaj, RegioFoxi tu ještě ani pořádně nejsou a Regionovy ty tu bidou ještě minimálně 5 až 10 let.

Martin

Skoro všude

Martin

Mínusáři, zkuste se někdy projet třeba po vysocině. Samá Regionova, v horším případě dokonce i nereko 810. Když chcete jet rychlíkem do Prahy tak starými bečky, do Brna a Ceských Budějovic to stejné…. Ano jediné plus, že teď tam nasadili ty Pantery…ale 95 procent spojů jsou staré vlaky….a takhle je to všude

Jerys

Doporučujeme zajít na oční. Rs1 jsou asi vzduch. 9 jednotek regiofox pro Vysočinu.. objednáno.

Martin

Ty radši ani nezmiňujte, údržbou a úklidem jakým se o ně ČD starají jsou za těch asi 11 let daleko horší a špinavější než Regionova. Od té doby co to jezdí jako spěšňáky tak je to v nich jako ve chlívě….i šprcku po někom jsem v nich dvakrát viděl….hnus..

Jerys

Když to ničí cestující. Já jsem jel rs1 do Jihlavy a bylo to v pořádku.

Martin

Já už k tomu nemám co víc dodat.. zrovna teď je jedna RS1 na Jihlava město a je krasně zvenku zlitá (ohozená) od asi Ad blue..to cestující neudělali. Vlakem jezdim pravidelně, dokonce vlak i doporučuji a propaguji svým znamým… když mi ale pak třeba jeden starší znamý, kterému jsem doporučil právě rychlík Jihlava – České Budějovice řekl, že za 30 let co nejel vlakem se tam nic nezměnilo, tak na to není co říct…dráha si v očích veřejnosti dělá obrázek sama….pak může vykládat, že krasné nové vlaky jsou již objednány anebo že špinavý RS je vlastně krasný moderní vlak.

Martin

Já už k tomu nemám co víc dodat.. zrovna teď je jedna RS1 na Jihlava město a je krasně zvenku zlitá (ohozená) od asi Ad blue..to cestující neudělali. Vlakem jezdim pravidelně, dokonce vlak i doporučuji a propaguji svým znamým… když mi ale pak třeba jeden starší znamý, kterému jsem doporučil právě rychlík Jihlava – České Budějovice řekl, že za 30 let co nejel vlakem se tam nic nezměnilo, tak na to není co říct…dráha si v očích veřejnosti dělá obrázek sama….pak může vykládat, že krasné nové vlaky jsou již objednány anebo že špinavý RS je vlastně krasný moderní vlak.

Jerys

U nás (Valmez ) není v depu ani myčka a musím říct že i když to myjí ručně ..tak jezdí ty motory celkem čisté. A to v havlbrodu je nová myčka. Na ty rychlíky to chce nové vozy a ne staré béčka.. ale taky záleží co si objedná MD.

Jan Bulíček

Vždyť na Vysočině už žádná nereko 810 není.
V Brodě jsou pouze 212 a 674 a ty ještě jezdí pouze občas.

Vapch

Je jedno jestli je 810ka reko, nebo nereko. 810, stejně jako panťáky, honeckery a podobné stroje ve stáří téměř 50ti let už na tratích nemají co dělat. Leda v rámci historických jízd…

Happy

Myslíte Kraj Vysočina, kde po dodání foxů (máme již pantery a pavouky) budeme mít jeden z nejmladších vozových parků v zemi! Vyjma pár RN a toho muzea, co se sem posílá od Brna na Třebíč, bude pokrytí nových vlaků opravdu jedno z nejlepších v zemi. 810 jsem neviděl ani nepamatuji…

Vlastimil

V pracovní dny na trati Křižanov – Meziříčí – Studenec jedna 810 v ranní a odpolední „špičce“ doplňuje Regionovu.

Cuba

Je pravda, že rychlík Vysočina je hodně retro. A když navíc při výstupu zjistíte, že se dveře nedají otevřít, je běh na druhej konec vagonu solidní adrenalin…

Domo_77

Nereko 810 už nejsou, už mají buďto Regiomouse nebo Českou Třebovou

Josef Švejk

Já bych vyměnil rovnou celé České dráhy! Podívejte se, jaké krásné vlaky jezdí na Západě, a co jezdí u nás!

Původní Pražák

Ovšem základem by musela být výměna přihlouplých Švejků.

W14

Děkuji všem z odpovědi. Sry, že neodpovídám každému zvlášť.

Jakub

V okolí Teplic nad Metují( Starkoc, Náchod, Broumov) jezdí Regio Novy a Hydry, pro mě je to tam ráj, ale lidi nadávají, že chtějí nový vlaky.

Honnzok

Už se brzo dočkají do roku 2028 bude v Královéhradeckém kraji těchto 847 33ks a ještě nějaký v Pardubickém. Zmizí všechny 843:-) a 854 😞

Augusto Pinochet

…novinku podobného ražení jsme vyráběli už v roce 2005 na Zličíně…do dneška jezdí u SBB…

Kubrt

Tou dobou se u ČD slušně rozbíhal projekt regionova 🙂

Augusto Pinochet

…ano…výkladní skříní firmy Škoda byl Pars Šumperk…

Jiří Kocurek

a Dm12 s vysokou podlahou, vycházející z 842.

o 842 Wiki píše: což však ČSD braly jako nouzové řešení, neboť ty se u „velkých“ motorových vozů orientovaly na elektrický přenos výkonu.

842 vznikla v dobách, kdy Strana a Vláda úkolovala výrobcům vyrobit a provozovatelům provozovat. Protože Strana a Vláda, zvláště soudruh Jakeš, veděli lépe než cestující, dopravce, výrobce i vývojáři. Viz jeho slavný výrok o celovodičích.

Vojtěch Suchan

842 v době Jakeše byla spíš z těch modernějších vozů své doby. Třeba oproti 628 DB to je vrchol techniky. Kdyby se v těch 80. letech udělala dvojnásobná série, bylo by to super. Zato 843 vyráběná v době, kdy VÚKV vnucovalo ČD RS1 byla fakt úlet století a ukázka toho jak moc tu zamrzlo přemýšlení v minulém století.

Vlakem s kolem

Řešit v dnešní době Jakeše, no to je vskutku aktuální. Dnešní omladina nadšeně vypne videa s influencery a minecraftem, protože jsou celí žhaví vědět kdo byl Jakeš. Havel je pro ně cápek, podle kterého se jmenuje letiště a Klaus, to je kdo? Ale Jakeš, ten je bere. 🙂

Jirka P

Výrok o celovodičích fakt neřekl Jakeš

Jiří Kocurek

Dráha má mimo jiné vytvářet domácí zaměstnanost. Přece nebudou podporovat nějaké cizáky se sídlem i výrobou v Praze!

Vlakem s kolem

Zajímavé, jaktoze můj bratr u Siemensu na Zličíně pracuje? A nabízel v tom roce 2005 Siemens něco za cenu Regionovy?

Augusto Pinochet

…nevim kde tvůj bratr pracuje, protože fabrika je od roku 2009 zavřená…Siemens nabízel na Zličíne vyráběná Desira, která se až dnes dostávají na tratě…těch Desir se tam vyrobily stovky…a porovnávat koněspřežku s jednotkou pro SBB, mimochodem poprvé použita zakulacená čela, která měla přimárně sloužit pro ME ve fotbale v roce 2008 je chucpe…na těchto jednotkách se Stadler naučil vyrábět a konstruovat doplštoky, kterýma dnes zahlcuje nejenom Evropu…

Zapa

A také tam vyrábí vlaky se stahovacími okny? 😆

Vapch

Soudruhu, už je 21. století!!! Už jenom pojem „dráha“ – víte že dnes už jsme rozděleni na provozovatel dráhy a dopravce???

Beny

Co prosím z domácí produkce jezdí u SBB? Nějak mi to asi uniklo. Díky!

Kubrt
Augusto Pinochet

…mistři zez Plzně v tý době vymýšleli na pauzáku nejlepší lokomotivu od dob Stephensona…

Augusto Pinochet

SBB RABe 514

Vlakem s kolem

Augusto José Ramón Pinochet Ugarte[A] (25 November 1915 – 10 December 2006) was a Chilean general and dictator who ruled Chile from 1973 to 1990, first as the leader of the Military Junta of Chile from 1973 to 1981, being declared President of the Republic by the junta in 1974 and becoming the de facto dictator of Chile,[4][5][6] and from 1981 to 1990 as de jure president after a new constitution, which confirmed him in the office, was approved by a referendum in 1980.

Jindřich Fišera

Pinochet was a holy man because he led the extermination of the red-fascist rats. Pinochet byl svatý muž, protože vedl likvidaci rudých fašistických krys.

Vlakem s kolem

V roce 1998 byl Pinochet v Londýně zatčen na základě mezinárodního zatykače v souvislosti s četným porušováním lidských práv. Po právní bitvě byl propuštěn na základě špatného zdravotního stavu a 3. března 2000 se vrátil do Chile. V roce 2004 chilský soudce Juan Guzmán Tapia rozhodl, že Pinochet je zdravotně způsobilý stát před soudem, a umístil jej do domácího vězení . [7] V době jeho smrti dne 10. prosince 2006 bylo proti němu v Chile stále projednáváno asi 300 trestních obvinění za četné porušování lidských práv během jeho 17leté vlády, jakož i daňové úniky a zpronevěry během jeho vlády a… Číst vice »

Vlakem s kolem

Je vhodné tolerovat přezdívku podle obviněného zločince a diktátora?

Augusto Pinochet

…máš problémy, občane CSSR?

adamgolias

třeba to je přezdívka podle jiného ,,pinočeta,, . spolužák ze zš se jmenuje vaclav havel. a nebyl prezident. z toho usuzuji , ze lidi s identickym jmenem treba bude vice nez jeden.

Augusto Pinochet

…neboj, neni…můj oblíbený politik…když může bejt někdo „mám kolo a ničemu nerozumim“:)

Jackub

Dvojí metr? Kdekdo nosí tričko s Che Guevarou, ale Pinochet, Lenin, Stalin, Mao by vadili? 🤔🤷‍♂️

ldx

Mnohem lepší než nějaký Chávez. Zabránil tehdá bolševickému chaosu a úpadku Chile do země třetího světa… a za to by zasloužil metál.
Bohužel zvolené metody byly někdy drastické, ale nepochybuju, že bolševické bojůvky a kriminální gangy by byly schopné téhož, pokud by se jim dal prostor. Dnešní situace kolem Russka tomu dává jednoznačně za pravdu.

David

U SBB nic na naftu nejezdí (teda krom několika posunovacích lokomotiv).