Obrazem: Škoda ukázala první novou tramvaj pro Plzeň
Nová tramvaj Škoda ForCity Smart pro Plzeň. Pramen: Škoda Transportation
První nové tramvaje vyjedou letos, PMDP shání nově i velkokapacitní vozy.
První nové tramvaje vyjedou letos, PMDP shání nově i velkokapacitní vozy.
I v Brně se už těší na až 40 kousků.
Nějak mi ten čumák připomíná Norimberský Avenia
Že jo…takový delfín…
Pěkná, elegantní. Líbí se mi. 🙂
Škodovka by si měla vzít příklad od Uraltransmaše, protože do její tramvaje 71-411 se údajně vejde 179 cestujících.😂 https://www.cs-dopravak.cz/jevpatorija-nakoupi-27-tramvaji/
Ono se totiž často vynechává pro kolik osob na m2 to počítali. U nás a na východě se dělalo 8 os/m2, na západě se teď většinou počíta 5 nebo 4. V reálu se nedá těch 8 lidí na m2 dosáhnout ani v Tokiu ve špičce, když nacpávači zatlačí vyčuhující do dvěří.
Ale dá. Když si vezmete půdoryné rozměry autobusu, tak těch 237 hubených studentů vychází skoro přesně. pak to překonali na 270 lidí v krátkém busu.
Strana 24: https://dspace.vutbr.cz/xmlui/bitstream/handle/11012/24306/04_06.pdf?sequence=1&isAllowed=y
No jo, když si sedí i na hlavě, tak to pak jo. 😀 Ale běžné výpočty myslím počítají s nudným stáním na vodorovné ploše podlahy.
Jak jsem psal trochu níže – ono to vypadá jako velká výhoda, použít „sovětskou“ normu 8os/m2 a pak by teoreticky mohly vyjít velká čísla obsaditelnosti tramvaje … JENŽE ve skutečnosti vás dřív omezí maximální napravové tlaky (které se musí počítat na tu maximální obsazenost), takže je velmi pravděpodobné, že se vám tam těch 100 lidí navíc „nevejde“ kvůli hmotnosti (normovaně 100 lidí = 7500 kg).
Vyjde to jen u tramvaje, která má „hodně kol na metr délky“, ideálně je úzká a netahá s sebou věci jako HVAC.
Ano ano. Ono je správné dimenzovat krajní extrém (brzdy, pevnost skříně), ale pokud nejde o vyhublé severokorejce, tak i těch 5 os/m2 je bohatých si myslím, také záleží jakou průměrnou hmotnost pasažéra zvolí.
Takže jestli tím PMDP nahradí svých 12 KT8D5R.N2P, které jsou celkem zánovní, mohl by se o ně ucházet DPP, aby nemusel rekonstruovat ty z Miskolce. A nebo je k těm Miskoleckým přidat, pak by Praha měla kolem 70 obousměrných tramvají, které budou potřeba pro Pankrác, do Holyně, do Libuše a na všechny výluky s povrchovou výhybkou. Protože, že by Praha měla nějaké 4 mld. Kč na nákup nových obousměrných tramvají dřív než někdy v roce 2030 se dá jen těžko předpokládat.
To by si je mohli vyměnit, Praha ty nereko ještě má, takže Plzeň by mohla mít i historickou původní. 😉
Smlouva o odkupu ktéček od pmdp do Prahy existuje . Ale tramvaje KT se budou vyřazovat mezi posledními.
Prvně se nahradí T3R.P, až poté půjdou KT8D5R.N2P
Myslím ,že rekonstruuje všechny dostupné…Praha sice koupila 310 tramvají z toho ale 60ti nezatáčejí podvozky což ničí koleje v obloucích a všechny jsou jednosměrné. Přitom obousměrné jsou nenahraditelné při rekonstrukcích a na uvažovanou linku s konečnou na Pankráci. Politici nemusí být nutně odborníky na tramvaje ,ale v DP by jim někdo rozumět měl…
Jakože by Praha nerekonstruovala ty Miškolcké, ale místo nich rekonstruovala ty Plzeňské ?
To by si moc nepomohla…
Škoda, bílé písmo na infopanelech se mně líbilo víc, ale třeba jsou barevné a půjde to změnit 🙂 Interiér je spíše zklamáním, plastové sedčky bez výstelky alespoň na sezení nebudou patřit k nejoblíbenějším. Jinak pěkné.
PMDP si právě takové sedačky objednaly. Mohly mít i jiné
Ano vím, neříkám, že je to chyba Škody, Sedačky byly původně navrženy jiné (žluté provedení).
Vybrané sedačky jsou nepohodlné.
Ale z pohledu výrobce mají velkou výhodu – jsou levné a lehké … což když se válčí na hranici maximální povolené nápravové hmotnosti, tak může být ušetřených několik set kilogramů malou výhrou.
Tedy – u moderních tramvají se o tu hmotnost bojuje vždycky – ony byly tratě často stavěny na T3, která nemá spoustu dnešních komponent (zejména HVAC a rozvody vzduchu) … a ještě je všechno na střeše tak i hrubá stavba musí být velmi pevná (= těžká).
Něco se samozřejmě ušetří na modernějších (lehčích) konstrukčních materiálech … ale i tak nejsou v konstrukci kila na rozdávání.
Takže plzeňské tram. linky nové generace budou ve výsledku takto?
1 – EVO2 + soupravy T3
2 – 40T + soupravy T3
4 – 42metrů dlouhá neznámá tramvaj + kačeny
1 – ne: EVO2+LF IN 2/2.
2 – Zatím asi ano.
4 – ne, kačeny půjdou pryč.
Jo oni mají ještě ty „inky“…. Docela čučím, že těch dvoučlánků tedy mají celkem 18. To je na jednu linku docela slušná zásoba. jaká je max. denní vypravenost na jedničce? 10 souprav? To by byla slušná záloha
Na 1 je potřeba 9 kmenových a 5 šejdrových souprav (teď 2*T3 s delším odstupem), předpokládám po sjednocení že to bude 9+5/6, tedy 14-15 souprav, což je akorát 14+4 záloha. Akorát.
Vypadá hezky. Pouze mi na čumáku chybí logo Škodovky.
Vždyť tam je.
Na tom černém laku bude inventární číslo PMDP, znak je malý pod tím.
Fešná tramvaj 🙂
No pripomina velmi ty co dodava do nemecka,…
A to jsou tedy ty tramvaje, které vyhrály výběrové řízení na odkazu ve článku? Tam je psáno o minimálně 240 cestujících, ne 185.
Ne, to je na další – delší – vozy, a zatím neuzavřene. Výsledek bude jistě velkým překvapením:-)
Díky, nepřišlo mi to z textu zcela jasné. S vítězem je mi to jasné 🙂 Ale alespoň vzhledově jsou to povedené tramvaje, jak to jezdí, nevím.
Wikipedia pod heslem Škoda 40T uvádí 185 cestujících, z toho 64 sedících…
Takže délka jako 2xT3, jen o 15 lidí méně. To fakt na 4 potřebujeme. Dnes by vyhovovalo 3xT3.
Cílový stav na 4 jsou ty budoucí 24 m vozy.
Myslíte asi až 42m vozy
No jasně, díky, jsem popleta 🙂
Připadají mě jako přebarvené tramvaje z Ostravy.
Ano, Ostrava má objednané v podstatě stejné tramvaje jako Plzeň.
To není pravda. Možná tak podobný design čela, ale koncepčně má Ostrava objednáno něco úplně jiného.
Plzeň – obousměrný vůz, tři články a čtyři podvozky.
Ostrava – jednosměrný vůz, dva články, tři podvozky.
Kapacitně obojí taky někde jinde.
To mi tedy nepřijde jako „v podstatě stejné“.
Octavia sedan a Octavia Combi jsou stejné auta ale každé má jiné úpravy. To samé je s vozy pro Plzeň a Ovu.
Octavia sedan neexistuje 🙂
Tedy, pokud se nebavíme o té z 50. let…
Koukám, že se vyznáte v karoseriich. Sedan, kombi a hatchback. Strejda Google to ví, tak se zeptejte
Octavia je už 25 let Liftback.
https://en.wikipedia.org/wiki/Liftback
Ale to je (zejména v diskuzi o tramvaji) nepodstatné slovíčkaření.
Klíííd, spousta lidí to nerozlišuje. Na pohled jde o stejné karoserie, ale sedan má kufr fyzicky oddělený od salónu, zatímco liftback má kufr se salonem propojený stejně jako combi.
Saliny jiné, ale cena stejná.
Nebude to třeba tím, že cena přepravy do vozovny Slovany a do Ovy stejná není?
Až na délku, počet článků a podvozků jsou to úplně stejné tramvaje. Jasně, je to jedna typova řada.
Až na to, že Ova a Plz má jinou polaritu v troleji, atd… Typově možná stejné, ale v reálu je to úplně jiné vozidlo. Ani čelo není moc podobné. Srovnání s Octavia Lift a Octavia Combi je naprosto scestné…
vybavena „nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi“. Očekávám tedy možnost autonomního řízení.
palby 🙂
Bojová šalina?
https://necyklopedie.org/wiki/Bojov%C3%A1_%C5%A1alina
Neblázněte, tady jste v České republice a ne v Japonsku!
Čepované pivo vydávané u řidiče by taky nebylo zlé přes léto.
Jenže v šalině dostane leda tak Starobrno.
Což není pivo, ale komáří moč…😂
„pojmou 85 cestujících“
Nechybí tam náhodou nějaká číslice na stovkové pozici?
Plzeň taky není žádné velkoměsto… to stačí 😂
Plzeň je velkoměsto. 😉
Chybí. Správný údaj je: 185 cestujících, z toho 64 sedících. Viz stránky Škodovky.
85 cestujících není mnoho
T3 pojme 87 při poloviční délce…
a to jen k stání, celkem 110.
Když by se chtělo, mohlo by to být 37 sedících…