Obrazem: Škoda ukázala první novou tramvaj pro Plzeň

Nová tramvaj Škoda ForCity Smart pro Plzeň. Pramen: Škoda TransportationNová tramvaj Škoda ForCity Smart pro Plzeň. Pramen: Škoda Transportation

První nové tramvaje vyjedou letos, PMDP shání nově i velkokapacitní vozy.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MKzB

I v Brně se už těší na až 40 kousků.

gajda

Nějak mi ten čumák připomíná Norimberský Avenia

medical_examiner

Že jo…takový delfín…

robert

Pěkná, elegantní. Líbí se mi. 🙂

VojtaDrevik

Škodovka by si měla vzít příklad od Uraltransmaše, protože do její tramvaje 71-411 se údajně vejde 179 cestujících.😂 https://www.cs-dopravak.cz/jevpatorija-nakoupi-27-tramvaji/

Y.K.

Ono se totiž často vynechává pro kolik osob na m2 to počítali. U nás a na východě se dělalo 8 os/m2, na západě se teď většinou počíta 5 nebo 4. V reálu se nedá těch 8 lidí na m2 dosáhnout ani v Tokiu ve špičce, když nacpávači zatlačí vyčuhující do dvěří.

Jiří Kocurek

Ale dá. Když si vezmete půdoryné rozměry autobusu, tak těch 237 hubených studentů vychází skoro přesně. pak to překonali na 270 lidí v krátkém busu.

Strana 24: https://dspace.vutbr.cz/xmlui/bitstream/handle/11012/24306/04_06.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Y.K.

No jo, když si sedí i na hlavě, tak to pak jo. 😀 Ale běžné výpočty myslím počítají s nudným stáním na vodorovné ploše podlahy.

czhunter

Jak jsem psal trochu níže – ono to vypadá jako velká výhoda, použít „sovětskou“ normu 8os/m2 a pak by teoreticky mohly vyjít velká čísla obsaditelnosti tramvaje … JENŽE ve skutečnosti vás dřív omezí maximální napravové tlaky (které se musí počítat na tu maximální obsazenost), takže je velmi pravděpodobné, že se vám tam těch 100 lidí navíc „nevejde“ kvůli hmotnosti (normovaně 100 lidí = 7500 kg).
Vyjde to jen u tramvaje, která má „hodně kol na metr délky“, ideálně je úzká a netahá s sebou věci jako HVAC.

Y.K.

Ano ano. Ono je správné dimenzovat krajní extrém (brzdy, pevnost skříně), ale pokud nejde o vyhublé severokorejce, tak i těch 5 os/m2 je bohatých si myslím, také záleží jakou průměrnou hmotnost pasažéra zvolí.

MartinS.

Takže jestli tím PMDP nahradí svých 12 KT8D5R.N2P, které jsou celkem zánovní, mohl by se o ně ucházet DPP, aby nemusel rekonstruovat ty z Miskolce. A nebo je k těm Miskoleckým přidat, pak by Praha měla kolem 70 obousměrných tramvají, které budou potřeba pro Pankrác, do Holyně, do Libuše a na všechny výluky s povrchovou výhybkou. Protože, že by Praha měla nějaké 4 mld. Kč na nákup nových obousměrných tramvají dřív než někdy v roce 2030 se dá jen těžko předpokládat.

MartinS.

To by si je mohli vyměnit, Praha ty nereko ještě má, takže Plzeň by mohla mít i historickou původní. 😉

Lukáš

Smlouva o odkupu ktéček od pmdp do Prahy existuje . Ale tramvaje KT se budou vyřazovat mezi posledními.

Matěj

Prvně se nahradí T3R.P, až poté půjdou KT8D5R.N2P

zdeva

Myslím ,že rekonstruuje všechny dostupné…Praha sice koupila 310 tramvají z toho ale 60ti nezatáčejí podvozky což ničí koleje v obloucích a všechny jsou jednosměrné. Přitom obousměrné jsou nenahraditelné při rekonstrukcích a na uvažovanou linku s konečnou na Pankráci. Politici nemusí být nutně odborníky na tramvaje ,ale v DP by jim někdo rozumět měl…

Jirka

Jakože by Praha nerekonstruovala ty Miškolcké, ale místo nich rekonstruovala ty Plzeňské ?
To by si moc nepomohla…

Ondros

Škoda, bílé písmo na infopanelech se mně líbilo víc, ale třeba jsou barevné a půjde to změnit 🙂 Interiér je spíše zklamáním, plastové sedčky bez výstelky alespoň na sezení nebudou patřit k nejoblíbenějším. Jinak pěkné.

LiborV

PMDP si právě takové sedačky objednaly. Mohly mít i jiné

Ondros

Ano vím, neříkám, že je to chyba Škody, Sedačky byly původně navrženy jiné (žluté provedení).

czhunter

Vybrané sedačky jsou nepohodlné.
Ale z pohledu výrobce mají velkou výhodu – jsou levné a lehké … což když se válčí na hranici maximální povolené nápravové hmotnosti, tak může být ušetřených několik set kilogramů malou výhrou.

czhunter

Tedy – u moderních tramvají se o tu hmotnost bojuje vždycky – ony byly tratě často stavěny na T3, která nemá spoustu dnešních komponent (zejména HVAC a rozvody vzduchu) … a ještě je všechno na střeše tak i hrubá stavba musí být velmi pevná (= těžká).
Něco se samozřejmě ušetří na modernějších (lehčích) konstrukčních materiálech … ale i tak nejsou v konstrukci kila na rozdávání.

Tady na Moravě

Takže plzeňské tram. linky nové generace budou ve výsledku takto?
1 – EVO2 + soupravy T3
2 – 40T + soupravy T3
4 – 42metrů dlouhá neznámá tramvaj + kačeny

Haha

1 – ne: EVO2+LF IN 2/2.
2 – Zatím asi ano.
4 – ne, kačeny půjdou pryč.

Tady na Moravě

Jo oni mají ještě ty „inky“…. Docela čučím, že těch dvoučlánků tedy mají celkem 18. To je na jednu linku docela slušná zásoba. jaká je max. denní vypravenost na jedničce? 10 souprav? To by byla slušná záloha

Haha

Na 1 je potřeba 9 kmenových a 5 šejdrových souprav (teď 2*T3 s delším odstupem), předpokládám po sjednocení že to bude 9+5/6, tedy 14-15 souprav, což je akorát 14+4 záloha. Akorát.

Josef Král

Vypadá hezky. Pouze mi na čumáku chybí logo Škodovky.

Pražák

Vždyť tam je.

Ondros

Na tom černém laku bude inventární číslo PMDP, znak je malý pod tím.

bently

Fešná tramvaj 🙂

Martin

No pripomina velmi ty co dodava do nemecka,…

O.K.

A to jsou tedy ty tramvaje, které vyhrály výběrové řízení na odkazu ve článku? Tam je psáno o minimálně 240 cestujících, ne 185.

Kubrt

Ne, to je na další – delší – vozy, a zatím neuzavřene. Výsledek bude jistě velkým překvapením:-)

O.K.

Díky, nepřišlo mi to z textu zcela jasné. S vítězem je mi to jasné 🙂 Ale alespoň vzhledově jsou to povedené tramvaje, jak to jezdí, nevím.

kpetr

Wikipedia pod heslem Škoda 40T uvádí 185 cestujících, z toho 64 sedících…

Luboš Beneš

Takže délka jako 2xT3, jen o 15 lidí méně. To fakt na 4 potřebujeme. Dnes by vyhovovalo 3xT3.

Kubrt

Cílový stav na 4 jsou ty budoucí 24 m vozy.

Luděk

Myslíte asi až 42m vozy

Kubrt

No jasně, díky, jsem popleta 🙂

Patrik

Připadají mě jako přebarvené tramvaje z Ostravy.

kpetr

Ano, Ostrava má objednané v podstatě stejné tramvaje jako Plzeň.

Anna Kournikova

To není pravda. Možná tak podobný design čela, ale koncepčně má Ostrava objednáno něco úplně jiného.
Plzeň – obousměrný vůz, tři články a čtyři podvozky.
Ostrava – jednosměrný vůz, dva články, tři podvozky.
Kapacitně obojí taky někde jinde.
To mi tedy nepřijde jako „v podstatě stejné“.

Apten

Octavia sedan a Octavia Combi jsou stejné auta ale každé má jiné úpravy. To samé je s vozy pro Plzeň a Ovu.

Cuba

Octavia sedan neexistuje 🙂

Cuba

Tedy, pokud se nebavíme o té z 50. let…

Apten

Koukám, že se vyznáte v karoseriich. Sedan, kombi a hatchback. Strejda Google to ví, tak se zeptejte

czhunter

Octavia je už 25 let Liftback.
https://en.wikipedia.org/wiki/Liftback

Ale to je (zejména v diskuzi o tramvaji) nepodstatné slovíčkaření.

MKzB

Klíííd, spousta lidí to nerozlišuje. Na pohled jde o stejné karoserie, ale sedan má kufr fyzicky oddělený od salónu, zatímco liftback má kufr se salonem propojený stejně jako combi.

Rosťa

Saliny jiné, ale cena stejná.

Ondřej S.

Nebude to třeba tím, že cena přepravy do vozovny Slovany a do Ovy stejná není?

Kubrt

Až na délku, počet článků a podvozků jsou to úplně stejné tramvaje. Jasně, je to jedna typova řada.

MarcoChenzo

Až na to, že Ova a Plz má jinou polaritu v troleji, atd… Typově možná stejné, ale v reálu je to úplně jiné vozidlo. Ani čelo není moc podobné. Srovnání s Octavia Lift a Octavia Combi je naprosto scestné…

David

vybavena „nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi“. Očekávám tedy možnost autonomního řízení.

ABC

palby 🙂

Jiří Kocurek
Bmo

Neblázněte, tady jste v České republice a ne v Japonsku!

_Pavel_

Čepované pivo vydávané u řidiče by taky nebylo zlé přes léto.

Jiří Kocurek

Jenže v šalině dostane leda tak Starobrno.

medical_examiner

Což není pivo, ale komáří moč…😂

pohledem realisty

„pojmou 85 cestujících“
Nechybí tam náhodou nějaká číslice na stovkové pozici?

_Pavel_

Plzeň taky není žádné velkoměsto… to stačí 😂

robert

Plzeň je velkoměsto. 😉

Savik

Chybí. Správný údaj je: 185 cestujících, z toho 64 sedících. Viz stránky Škodovky.

_Pavel_

85 cestujících není mnoho

P_V

T3 pojme 87 při poloviční délce…

P_V

a to jen k stání, celkem 110.

medical_examiner

Když by se chtělo, mohlo by to být 37 sedících…