Obrazem: Škoda převáží z Ostravy do Plzně první jednotku pro Lotyšsko, musí po silnici
Převoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda Transportation
V plzeňském areálu mateřské Škody Transportation bude jednotka oživena a postoupí řadu testů a jízdních zkoušek.
A může mi někdo ze škodovky vysvětlit , proč se pantery pro Plzeňský kraj také vozí na kamionech APB také po silnici, když mají normální rozchod?
Já si troufám odhadnout, že nevystrojenou skříň je značný problém přepravovat, vyžadovalo by to nějaké dočasné podvozky, dočasné uložení bez pneumatického sekundáru, bez brzd, jinými slovy celé to může být podstatně dražší a složitější než to prostě prdnout na podvalník. Naložit ji na jiný žel. vůz zřejmě také nepůjde, počítám, že pak nevejde do profilu.
Nevím jaké skříně Panterů jste viděl na silnici, ale skelety Panterů mezi Ovou a Plzni vozím poměrně často (k mé velké radosti 😢) bo 80/20 km/h.
Takže asi to nejsou ty pro Plzeň co špione vidíte na silnici
A zrovna dnes se jeden Panter veze, akt. v Brně na Nex 60200.
Třeba skelety Moravií (pro JMK) vidím v Plzni na seřazovacím každou chvíli. Stejně tak v MOVO jich je pěkná zásoba – všechny na plošiňácích.
Jestli pak tamní remcalové lamentují, že se musí dovážet jednotky ze zahraničí, když dřív přece byli centrem jejich výroby (stejně jako tady někteří lamentují, že čeští dopravci nakupují vectrony) 😀
Tak predstavte si ze ani moc ne. Vsichni se tesi ze tu konecne bude neco noveho, pac ta soutez o nove vlaky se tu tahne jiz od roku 2010! Nejprve to vyhral CAF, to pak napadl Stadler u EU komise a ta jim dala za pravdu, dalsi tendr pak vyhral Stadler jenze to napadli dalsi ze souteze u Lotysskeho antimonopolniho uradu a ten jim dal za pravdu. Finalni treti tendr pak tedy vyhrala Skoda. Ja mam ty retro vlaky co tu ted jezdi moc rad. Ale byt maminka s kocarkem, nebo starsi pan o holi, tak nevim jak tam vysplham….no… Číst vice »
Dík za pěkné info, je dobře když to člověk občas slyší odjinud, částečně i „z druhé strany“…
Jinak s tou rychlostí obměny – možná měli „lepší úředníky“ co to vypisovali… může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to umění se slovy (as papírem) přecejen tak nějak dneska JE důležité… i když je to JEN cosi nehmotného…
Takže holt správně „to“ vypsat může být též důležité.
To je super. Uz aby tu byly. V Rize castecne bydlim a je to tu jak v zeleznicnim muzeu. I kdyz musim rict ze vse – alespon z me zkusenosti – jezdi vcas, je ciste, ma rychly wifi atp. Lotysske drahy jsou zaroven na km nejlevnejsi zeleznice v EU. Dalkove spoje maji „komforta klase“ za pouze 1,40 EUR priplatek atp. Nicmene, dnes jsem jel na prochazku k mori a to co prijelo – sic repasovane, nove sedacky atp. bylo, jestli cedulka neklamala vyrobeno v roce 1955. Takove cele kulate, taky vyrobeno v RVR v Rize ale to jsem tu videl… Číst vice »
Fotku lze vložit na ctrlv.cz a sem nám pak dáš odkaz
https://ctrlv.cz/vxD4
Jsem se zase naucil neco noveho…Dik.
A ty jsi Lotyš nebo Čech? 🙂 Vždycky jsem chtěl poznat někoho odtamtud.
Původem jsem Čech ale žiji většinu svého života v zahraničí /CH, UK, FR, HU/ teď hlavně v Lotyšsku. Doma jsem teď tady v Rize.
Jak ses tam dostal? Jezdíš takhle kvůli práci? Mluvíš lotyšsky?
Dělal jsem pro rižské trolejbusy malý projekt, chtěl bych se tam jednou podívat.
Tak prijed – Riga je krasna i kdyz o pozdanu mensi nez treba Praha / Viden atp. Ryanair lita z Prahy primo a obcas jen za 500 CZK. Ja pracuji na lodich, po vetsinu roku. V Pobalti jsem studoval, v EE i v LV. Po 15ti letech zivota v Budapesti jsem dosel k zaveru ze tady na severu se mi zije lip. Tak jsem se sem proste prestehoval. A zatim toho nelituji. Lotyssky mluvim celkem blbe, na to co potrebuji je to OK, jinak EN / RU.
A co tvoje rodina? Jak snáší to stěhování?
Určitě si ten výlet naplánujeme. 🙂
Sestra je provdana v AT a ja ziji sgl, takze v tomhle problem nastesti neni.
Děkujeme za zprávu z jiného koutu světa (nemyslím to pohrdlivě – Česko je také kout světa). Ale když jste tady – je v Lotyšsku někde železniční, letecké a/nebo námořní muzeum? Chci tam jet na dovolenou. A jak to je s úvahami o změně rozchodu. Zvažovalo se, pak kvůli ekonomice ne – ale vojáci to řešili a řeší – a teď máme válku… Děkuji, snad to překladač zvládl. Paldies par ziņu no cita pasaules nostūra (es to nedomāju nicīgi – arī Čehija ir pasaules nostūris). Bet, kamēr esi šeit – vai Latvijā ir kāds dzelzceļa, aviācijas un/vai jūrniecības muzejs? Es gribu… Číst vice »
Zeleznicni muzeum v Rize neni moc velke, ale je celkem v centru, je tam take par vozu ve venkovni expozici – zde odkaz v EN – https://www.railwaymuseum.lv/en Jestli se budete zdrzovat i na venkove, prekrasna je uzkokolejka z Aluksne do Gulbene – je tam i male museum na obou konecnych. To v Aluksne dostalo i nejake mezinarodni oceneni. Kolem Aluksne je to takovy zapomenuty kraj, nadherny, ale jestli jste „city person“ tak na to radeji zapomente. Odkaz v EN: http://www.banitis.lv/eng/index.htm v Rize mate muzeum navigace a historie – ale je to takove dost teoreticke: https://www.rigamuz.lv/rvkm/en/ Male letecke museum je hned… Číst vice »
Perfektní, vyčerpávající. 🙂
Díky, výborně, zatím stačí – dle vývoje se ozvu. A myslím, že i ostatní odsouhlasí – držte se, jste na hranicích civilizace. Škoda, ze spolupráce by profitovaly obě strany. I Rusko.
„Lotyši očekávají, že první jednotka začne vozit cestující letos na podzim“
Takže počítám 2024 říjen by mohl klapnout
Prej ještě mají pár lokomotiv, tak by to mohli aspoň tahat 🙂
Hmm,a jak se zez Plzně vozily lokomotivy do Ruska, takový ČS 7,ČS 2,taky po silnici? Tady se spíš nechce. Ostatně z Ostravy se už po silnici vozí málem úplně všechno,a nemusí to být na vývoz.
Možná se to táhlo za speciálních opatření po neelektrifikovaných tratích? Nevím. Ale něco mi říká že v té době se to řešilo nějakou speciální železniční operací.
Už aby se tu ukázaly fanaticti zastanci železnice, co bojuje proti dalnicnim odpocivadlum a vysvetlili mi, proč ten vlak nejel po kolejich:)
ono by to šlo, ale trvalo by to dlouho, obzvlášť kvůli výlukám, plus nemůžete vedle toho na dvoukolejce něco pustit, takže i drahý, zkrátka extrém
ono se spis chtelo ty stare lokomotivy stavet tak, aby se vesly do naseho profilu. tady mate rozmery a muzete si to porovnat s profilem, ktery u nas platil za totace, z toho, co jsem nasel by se to melo vejit:
https://www.kokickovi.cz/zeleznicni-literatura/elektricka-tratova-lokomotiva-cs-7-typ-82-e-cssr-skoda-plzen-typovy-list/
jednotka pro litvu se zrejme snazi maximalne vyuzit soucasneho profilu oszd a tim padem nejde prepravovat po zeleznici (resp. mozna by sla jako vyjimecna preprava, ale zadraho + pomaleji).
Tenkrát byla infrastruktura připravena na provoz ruských stodol a možnost přepravy po silnici byla značně omezena; de facto neexistovala jiná možnost než dráha. Dnes je jiná situace.
Nebyla. Viz zákaz potkávání Dukly s jinými vlaky v některých tunelech nebo nutnost tahat převázané nákladní vozy jihem, atd.
No tak to potáhne bangle a připojí se to za manipulák, to aby bangle netáhla jeden vagon. Za dva týdny to bude v Bohumíně.
Ruské stodoly jezdící např na expresu Dukla měly jen omezení v krasíkovském tunelu, kde nesměly potkat jiný vlak. Byla tam speciální návěstidla, která říkala, že je zajištěn jednokolejný provoz.
Mašiny z Plzně se vozily zažazené do normálního nákl. vlaku. Byly v rozkazu vyjmenované staniční koleje, kam nesměly zajet a byla tuším dvacítka do odbočky.
stodoly ale nebyly patrove.
Možná by stačilo přečíst celý článek, skříně jednotky jsou širší, takže na naše koleje nemůžou. Lokomotivy zřejmě tento problém neměly, protože jezdily normálně po kolejích na náhradních podvozcích, za lokomotivou byl vždy řazen nákladní vůz a na něm byly loženy originální podvozky. V Čierné nad Tisou se podvozky převázaly.
Ale i skříně na pantery pro Plzeňský kraj se vozí z Ostravy na návěsech firmy ABP do Plzně. Mám foceno v Plzni na křižovatce u Pietasu.
A je ta skříň po zavázání schopná přepravy po železnici nějakou rozumnou rychlostí ?
Vlak s rychlostí 40 km/h? Na koridoru?
A několik tisíc kamionů na D1, tranzit přes ČR, to je naprosto nezajímavé.
Hm, ČS7 má šířku 3000mm, ČS2 má 3200mm. Tohle má 3400mm. To už je dost rozdíl.
bude tam spis rozdil v sirce v horni tretiny, nebo v celkove vysce. 3400 mm sirka by se do GC vejit mela.
Pokud to má šířku 3400 v i úrovní nástupiště, tak to kolem něho neprojede ani v přímé.
no nevim, 3400/2=1700 mm a z-gc umoznuje obrys 2000 mm od osy koleje.
http://www.trminek.cz/image/obrys/text09.gif
Ve výšce moderních nástupišť je na Vámi odkazovaném obrázku 1700.
Nástupiště se neprojektují na Z-GC. Podle nástupištní normy je nástupiště v přímé ve vzdálenosti L=1670 mm což vyhovuje J-GC.
ok, diky za doplneni. podrobnosti k profilu nove jednotky nemame, ale prilezitosti kde by to mohlo „drhnout“, je opravdu dost…
No tak před vlakem bude pracovat četa, která ty perony odstraní a za vlakem bude druhá, která je obnoví. A v tunelech se posune kolej.
Teď ještě donutit zákazníka, aby tuhle opičárnu zaplatil. A cestujícím se zavede NAD.
Teď ješte vymyslet, jak přepravovat mostové jeřáby mostem.
A nebude to tím, že pro to nevyrobili normálně rozchodné podvozky? Podle mě podvozky vyrábí v Plzni, v Ostravě skříně. V Plzni to daj dohromady, odzkouší… Jak se to poveze dál uvidíme…