Obrazem: Sezení na stojáka, nízkonákladový interiér a tichý provoz. První dojmy z čínského vlaku v Česku
Jednotka Sirius v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Cestující si mohou jednotku vyzkoušet mezi Ústím nad Labem a Kolínem.
Dobrý den dnes v Poděbradech v 10.25 jel před Čínskou jednotkou rychlík CD to jezdí běžné nebo to byl nějaký spozdeny rychlík? Jel tažený Esem a za pět minut za ním jel RJ, to jezdí takto běžně za sebou?
To byl nejspíš hradecký nebo nějaký odklon.
Pro Kolíňáky a Ústečáky ok, ale spojení od Moravy do Kolína jsem u RJ nenašel.
Kdo z vás má monitor vertikálně? Vždyť se na to nedá dívat…
My vsichni, co to cteme v telefonu
Dílenské zpracování naprostá tragédie.To už koupili použité?
Jo, v podstatě jo, ale až tak moc použité to nebylo… bylo to na zkouškách a nějací technici tam dodnes místy něco měří…
Předpokládám, že kdybyste nevěděl, kde to bylo vyrobeno, tak byste žádné takového hodnocení nenapsal. V čem konkrétně je to podle vás tragédie? Nijak se to nevymyká standardu Leo Expresu.
Kupovat od nepřítele((- další mínus Rjetu
A jak jsi přišel na to, že to Regiojet kupuje?
Viděl obrázek a víc netřeba, číst článek je dlouhé a složité.
No jak tak vidím spousta lidí nedokáže pochopit že tento vlak je pozůstatek LeoExpressu a RegioJet se jen za peníze od CRRC zhostil jeho schválení pro evropský trh.
No k jednotce jako taková mě ničím neuráží.
A ještě k fotce zpracování interiéru business třídy je to zbytek zakrývací pásky která tam držela nějaký igelit takže je to jen dokonalá příprava.
Takže jednotky nebudou po dokončení testování patřit RegioJetu? Ví se, co s nimi bude? Já měl za to, že je RJ odkoupil…
ZATÍM je tedy rozhodně nekoupili… já osobně bych na místě RJ využil šanci se s nima důkladně seznámit a pak by se vidělo… ty co už jsou v Česku by jim skoro určitě prodali velmi levně, otázka je jestli má cenu taková malá série, a kdyby byla větší tak kolik by pak stály ty další…
Myslím, že byste měl jít dělat Jančurovi poradce.
hnus
Píšete o sobě? Za mě slušný
a co čínské ND,softwery a servis?to už je také vyřešeno?
Opravdu si myslíte, že výrobce by sám sobě neposlal náhradní díly?
Dokud je to v pronájmu tak není co řešit ne? Nebo vy se zajímáte o obtíže údržby které má půjčovna aut? To přece není moje věc??
A víte kolik vozidel CRRC už po evropě jezdí ?
Nechápu, co máte všichni s tím, že to bylo levné?.. Kde jste k tomu přišli?
Cena za sedačku se v té době skoro přiblížila novému Flirtu (podobné konfigurace, kdyby chtěl někdo porovnávat existující Flirty).
Tak proč by to někdo kupoval? Buď to bude levné a nebo to bude dodáno rychle. Jinak to nemá cenu a každej půjde radši do Stadlera, Alstomu, Siemense atd..
Výrobní kapacita?
Pokud by se to cenově blížilo FLIRTu, tak nemá smysl o ničem jiném uvažovat. Něco tak spolehlivého nikdo jiný nevyrobí.
hm jen aby to nedopadlo jako ty čínské lodě postavené pro nás-
Auto (elektroniku etc.) si vybíráte podle žebříčku spolehlivosti nebo na základě mnohem více faktorů (svých možností a představ)?
V tom případě ten Excel pastiikare mladšího byl zjevně chybný, protože koupit Stadler, tak česky trh vypadá jinak a místo miliardové ztráty resi miliardová zisky
Na stojáka se převáží dobytek. Ani v počátcích vlakové dopravy lidi necestovali jak dobytek. Představa, že jen jedu ve vlaku, kde lidi jezdí jako dobytek, je ponižující. I kdybych se vezl business třídou. Ani v tý Číně nejezdí na stojáka jako dobytek.
Čtvrtá třída byla na stojáka v nekrytých vagónech.
Na stojáka? Kde? Vše, co jsem viděl, mělo lavice.
Neviděl jste všechno.
Norimberk, železniční muzeum. Kdyby to nenapsali na cedulku tak si myslim ze je to umyty vagon na uhli.
Jel jste někdy v MHD ?
často si reportéři stěžují (i v MEZIPLYN), že se svou výškou 190+ se nevejdou. Schválně jsem se díval do statistik. Průměrný čech vč. mladé generace má 180cm (starší 177cm). Takže sedačky jsou správně velké. Jen oni chudáci předběhli dobu a nabobtnali. 174 cm ,,nedorost“ je pozdravuje.
Když neumíte pochopit “hodnotu“ údaje o průměrném Čechovi, tak to vždycky budete mít těžké.
Prumerna vyska ale neni prumerna mzda. Tu u nas netahne nahoru ani dolu nejakq 1 % stometrovych obru nebo dvouentimetrovych prcku. Takze zrovna u vysky je prumerna vyska celkem relevantni a o necem vypovidajici udaj.
V 19. století přesahovala výšku 185 cm pouze 3 % jedinců. R. 1997 bylo v okrese Plzeň-jih mezi 18letými branci naměřeno 29 % mužů vyšších než 185 cm.
Pardon, tak já, který jsem stejně vysoký jako pan Sůra, se asi stěhuju někam do Nizozemska, kde mají vyšší průměr. Třeba se tam my dlouháni budeme mít lépe…
A jak velká je směrodatná odchylka, když to teda máme porovnávat?
Chystám se vyzkoušet se synem. Prosím, kdo již cestoval business třídou, ty sedačky naproti sobě nejsou oddělené žádnou příčkou? Předem děkuju.
Celkom by ma zaujímali reakcie ľudí, keby sa im povedalo, že ten vlak bol vyrobený niekde v Európe. Aké by boli ich reakcie na dizajn a interiér.
že už i v Evropě to vyrábíme jak Číňani
Není žádné kdyby – keby. Mně si design nelíbí, a nejsem proto, aby se Evropa zahlcovala čínským zbožím ještě více než dosud.
Tak lidem poraďte, ať studují techniku a nevymýšlejí nesmysly jako x-té pohlaví!
Řekl bych to samé. Design celkem OK, i když nic světaborného a dílenské zpracování podprůměrné. Vlaky od Siemensu nebo Stadleru jsou v kvalitě zpracování i designu o třídu výš.
Mám za to, že vybavení vlaku je hlavně věcí zákazníka, tedy kolik do toho chtěl RegioJet investovat. Číňané nepochybně zvládnou i luxus, ze kterého bude přecházet zrak. Záleží jen, kdo to všechno zaplatí. .. No a na fotce ušmudlaného vrutu, který stačí přetřít hadrem, nic až tak odpudivého neshledávám. Autor článku v tomto případě spíše vaří z vody.
Vybaveni je podle toho co si domluvil LeoExpress. RegioJet s tim nic nenadela (krome uklidu).
A ten úklid taky asi nebude. Minimálně podle toho jak vypadají vozy na R23.
Regiojet nemá s interiérem nic společně, dokonce ani Jančurovi se nepozdava
Leo Expres prosím, Leo Expres chtěl investovat a pořídit si tuto konfiguraci interiéru, nikoliv Regiojet. Ten s tím bude jezdit 3-4 měsíce. Vlak nevlastní.
Tohle RegioJet neřešil, jednotky neobjednával.
Regiojet do toho nechtěl investovat ani korunu…
Teď jen aby ty nové vlaky jezdily bez poruch a podle jízdního řádu. To se zatím Regiojetu moc nedařilo. Nevím jak na jiných linkách, ale Ústí n/L západ – Kolín byla docela loterie.
nic není bezporuchové!…jen aby to za půl roku nestálo u plotu
Ještě že vlakem nejezdím, ale oni už jsou vlastně dnes u auta z Číny. Tak nevadí.
I to, na čem jsi napsal tento příspěvek.
Co když to psal na Talosu / Blackbirdu? Sice mizivá šance, ale dá se to i dnes bez pevninské Číny, byť za „šílenou“ cenu
Nikdo nemůže od jakéhokoliv čínského výrobku čekat super kvalitu…
Je to vždy takové to „navrh huj a vespod…“ :-))
Čína udělá přesně to, co chcete. Chcete to levné? Ok, bude to levné, ale shit. Chcete to drahé? Ok, bude to drahé a luxusní. Dneska se ale jede na cenu, takže to bude levné v kvalitě „nic moc“
no,abyste se časem nedivili…zatím je to euforie.aby to za půl roku nestálo u plotu z důvodu nedostaku ND!
Jako, že by si výrobce sám sobě neposlal náhradní díly?
naprosto hloupý příspěvek 🙁
Já mám 196 cm a do teď se mi jezdilo Regiojetem pohodlně, ale tady to moc nevidím a interiér se mi tedy moc nelíbí. Jako ve starých brněnských „šalinách“ :). Doufám, že si bude možno v aplikaci vybrat i mezi tímto a původními vlaky.
Pokud se zrovna nechystáte jet konkrétním spojem mezi Kolínem a Ústím v následujících měsících, tak se nemáte čeho bát. A kdyby náhodou ano, můžete se se svými 196 cm posadit do honeckeru ČD, které tam jezdí na osobácích.
Jak byste si ten výběr představoval? Na některých vlacích (v některých časech) jede místo klasické soupravy tato jednotka. Klasická souprava nejede za ní ani nejsou spojené, toto jede místo ní 😉
(pozn.: jedná se o rychlíky Kolín – Ústí n. Labem, pokud jezdíte Praha – Brno nebo Praha – Ostrava, tam to jezdit nebude)
Pokud si chcete natáhnout nohy, tak po stejné trati jezdí i vozy řady Scmms (plošinové s klanicemi pro přepravu klád).😀
Tak popravdě mám jen obavy, aby se RegioJet nepřihlásil do výběrka na R16 s tímto čínským paskvilem. Ono se to bohužel nabízí, požadavek na novou soupravu splněn, levné to bude určitě. Ale jezdit bych v tom nechtěl, zlaté současné ČD s BMZ235.
Obávám se, že pokud bude požadavek na nízkopodlažnost, tak tato souprava není schopna vyhovět. Takže se s ní v závazkové dopravě asi potkávat nebudeme…
Ty jednotky jsou naštěstí vyrobeny jen v počtu dvou nebo tří kusů, s tím se klasická taktová dálková doprava odjezdit naštěstí nedá. Nanejvýš linka s několika málo spoji denně.
Proč by se RJ hlásil s touto jednotkou?
Chci reportáž z opravdové Číny, pane Sůro!
Když poletíte mezi dvěma městy mimo Činu, tak to máte bez víza 😉
…ještě tam chyběl portrét maocetunga a toho novýho downa…
Já si vždy myslel, že jsme národem trenérů na všechny sporty, ale chyba lávky. Jsme i národem designerů a projektantů a návrhářů. Pak je ale divný, že jako republika jsme na chvostu Evropy, když tu menzi námi žije taková elita… Asi promarněná šance???
Za vse muze internet. Driv se clovek sebral a udelal to. Dneska to jen napise do diskusi a tim to pro nej konci, bere to jako vyrizenou vec a presune se k vyreseni dalsiho problemu 😀
Jak to souvisí s tímto článkem, a co tím chcete říct ??? Možná si myslíte, jak takové ironické komentáře to tady zdobí, ale podle mne je to nevkusné, nepřijde mi to nic moc.
Kde jste přišel k dojmu, že jsme na chvostu Evropy?
Asi mě přešla chuť se na to podívat z blízka, natož jet. Jak někde v bordelu.
Tak snad je tu vlak pouze na zkoušku, aby si cestující řekli jak má vnitřek vypadat s možností ho nechat upravit. Pokud tomu tak není a zkouší se pouze jízdní vlastnosti, tak se s interiérem vracíme do devadesátých let.Již teď se dočítáme spoustu kritiky.
namitky typu „cinska kvalita zpracovani“ jsou hodne trapne. uz ses autore nekdy projel tramvajemi Leo Express? jak kvalitne zpracovane jsou stolecky? jak je drtiva vetsina pantu krasne popraskana, coz znamena, ze stolecky nezadrzitelne padaji pri brzdeni/rozjezdu (podle orientace stolecku)? jak priserne vymyslene a zpracovane jsou WC v techto tramvajich? remcal bys v tom pripade na „bidnou svycarskou kvalitu zpracovani“? nebo „stupidni svycarsky design“?
Srovnáváš zcela nový vlak s něčím, co je 12 roků staré, intenzivně využívané a zjevně neprošlo žádnou repasí…
Ono stačí jet patrama zrepasovanýma v PARSu…
Chce to byt pripraven a vozit si oboustrannou lepenku.
Je fakt, ze to zacina pomalu odchazet.
Pořád nemohu pochopit v čem jsou tramvaje od Škody v barvách ČD lepší než soupravy od Stadleru.
Ano, jsou těžší, hlučnější, poruchovější ale mají mnohem hezčí barvu =)
V který zemi jezdí tramvaje s WC? No to je teda věc.
Moc nechapu ten prostor pro stojici pasazery, kdyz se na to nedaji ani koupit listky…
Nicmene-koncept prvni tridy je za me super a CD by se z toho mely ponaucit, jelikoz to co oni predstavuji za prvni tridu je docela vysmech(kozenkova sedadla oproti latkovym a to je tak vse). Jen je videt, je kvalita zpracovani neni nastavena na nas evropsky standard.
u LE se na to měly dat koupit listky
To je zase výkřiků.. Bylo by dobré si uvědomit,že se jedná v podstatě o prototyp dle zadání starého několik let.Až se výrobci podaří dokončit schválení pro EU provoz bude mít každý případný zájemce – dopravce možnost zadat uspořádání interiéru dle svých potřeb a evropských zvyklostí a Čína to mileráda a hlavně rychle dodá.
A jistě kvůli tomu nebude tahat jednotky zpět do číny, takže přestavba bude se vším všudy evropská.
Prototypová výroba se už nedělá. Ani lokomotuvu ř.380 nepředcházel žádný prototyp.
Ano, ale tento přístup umí napáchat značné Škody.
Čínskej klump.
Mínusy na tom nic nezmění, tak co se snažíte…😜
Nelíbí se mi vlak, ani interiér vlaku. Sedačky připomínají staré koberce z poloviny minulého století, na které se použilo mnoho chemie s efektem vyšisovaných barev.
Ještě chybí 4 hlasy „šotoušů“, o kterých se dnes psalo v HN. Tam bylo uvedeno, že tam bylo „nadrženo“ 30 šotoušů. Myslete si co chcete, railjet to nikdy nepředběhne.
Jak už bylo řečeno, s vhodně řešeným rezervačním systémem by ty sedačky Na stojáka mohly (na kratší úseky) dávat smysl.
Ale já bych byl klidně pro, aby byly v MHD (v části vozidla). Zvýšila by se kapacita (a taky by na nich nekempili bezďáci a opilci).
Jsem jedinej, kdo by preferoval stát vpodstatě kdekoli jinde, než na těhle „sedačkách“? Když vidim ten titěrnej prostor, kde si snad před sebe nedám ani ruce, no rozhodně by se mi v tom nechtělo cestovat ani tu chvilku.
To samé je ale s asijským autem Toyota Corola Cross. Sedačky jsou mrňavé podle Japonců, prostor stísněný. Zkrátka není to dopravní prostředek pro dvoumetrákové lidi.
Jestli máte 200kg, možná by jste měl zvážit změnu stravování a zkusit sportovat
Jestli máte 2 metráky, není problém v konfekčnosti automobilek, ale ve vaší nekonfekčnosti.
V MHD uz je to realita. Brnensky drak i ta nova obousmerna maji kousek „calouneneho zabradli“. Na jizdu na par zastavek docela dobra vychytavka.
TY SEDAČKY na stojaka odraží čínskou realitu – v ČINĚ jezdí fakticky spiše jen rychlovlaky na rampach a to bežně rychlostmi kolem 250 km/h a na trasach dlouhych i 24-48 hodin..třeba vlak ojiždi celou činu od Kantonu pres vnitrozemska velkomesta do Pekingu atd…
vlaky ale jsou hodne preplnen a dokonce do RYCHLOVLAKU se bežne prodava na stojaka…i ja jsem takto jel z Kantonu do Guelinu asi 380km ….. vlak jel skoro stale 250km/h a stali jsme mezi sedačkami…už nebyly listky…. ona ta jejich mesta jsou obří jezdi tim velike počty osob
380 km za hoďku a půl na stojáka je naprosto v pohodě. Běžně jsem tak jezdil z Přerova do Vyškova.. 😂😂😂
Ty sedačky na stojáka jsou dobrej bizár, snad se to nikde neujme.
čínska realita…vetsina vlaku supermoderních, bezne jedou tisice km na rampach a v tunelech a rychlostmi kolem 250km/h .. jsou preplnene a jeydi se i na stojaka ..i ja tak jel asi 380km
Až na to, že ta sedadla jsou z Polska, ale ok…
Do MHD by se třeba hodilo
Svezení Siriem rozhodně nebyl nepříjemný zážitek, ale žádný WOW efekt to ve mě taky nevyvolalo. Je to průměrný komfort nijak nevybočující z kvality státních rychlíků. Za jízdy to hlučí a drncá skoro až příliš. Ve srovnání s Interjety nebo Railjety rozhodně neobstojí. Řekl bych, že je to vlak přesně na levné státní rychlíky. Sveze a neurazí. Mimochodem měl jsem pocit, že už to mají „obuté“. O tom, jestli je to nízkopodlažní nástup by se dalo taky úspěšně polemizovat. Za mě se to do českých podmínek spíš nehodí.
Na rychlících v ČR se to rozhodně neobjeví, protože to nesplňuje požadavky MD na tyto vlaky (max rychlost, výška nástupní hrany, rozteče sedadel,….)
Max. rychlost? Však Sirius zvládá 160 km/h. Ano, jednotky nejsou zcela bezbariérové ale oproti klasickým rychlíkům je to nebe a dudy. Mají i jakousi výsuvnou rampu pro vozíčkáře. Rozteče sedadel? Sedadla jsou ve 2. třídě velmi nepohodlná ale rozteče rozhodně nemají horší než naše slavné Honeckerovy pomsty. Ani ty stojací sedadla nejsou taková hrůza.. jen bych v nich nechtěl „jet“ déle než 20-30 minut. Jsou to takové barové stoličky. Tak či onak, ministerstvu nasazení těchto jednotek na R23 nijak nevadilo. Naopak to hodnotili jako faktické zvýšení kvality (ačkoliv po osobní zkušenosti by to možná ještě zvážili)…
Opravdu vám přijde logické všechno porovnávat s tím nejhorším tzn. Honekrem? 😀
Zkuste si napřed zjistit, jaké parametry aktuálně MD požaduje po nových vlacích na rychlíkové linky. Jak na proběhlou soutěž na R9, tak i na aktuálně probíhající soutěž na Ex6 a R16.
Jako starý rychlík to tedy obstojí výborně.
Problém ovšem pro tento stroj je, že na nově vypisované rychlíkové soutěže to parametry už neobstojí.
Ještě mi dovolte dovětek: Na trase R23 je to v každém případě posun o generaci.
Srovnání s railjetem je mimo mísu. Tohle je koncepčně příměstský vlak. Že s takovými vozidly LE jezdí v dálkové dopravě, je věc jiná.
Všem z Vás, co se nelíbí tato souprava, přijeďte se podívat, v čem jezdíme my chudáci na trati Jihlava – Třebíč. Vlakové soupravy staré 50 let. Neslyšíš souseda, telefon nepoužiješ. Jen se modlíš, abys dojel.
Protože Kraj Vysočina všechny moderní vlaky stáhnul mimo tuto trať.
JJ, RegioPanter jezdí OS např mezi Kolínem a HB. Už jsem přestal jezdit rychlikem, os je pohodlnější a hlavně v neděli z Ko si v pohodě sednu. A navíc při přechodu VDV na PiD neplatím přirážku za kup PiDky ve vlaku, protože si zvolím stanici bez pokladny…
Tak když už musíš kolenovrtit, tak by sis aspoň mohl pořídit aplikaci Lítačka a nezatěžovat nesmysly průvodčího…
No pokud jsem jel z Ji do MBudějc přes Okríšky tak to jel RegioSpider (Štasler) a ten má i klimošku a wifi.
To Ji – Tábor se kodrcaj Regionovy…
Doufám že je to jen pro malý děti.
V tomhle jezdit nebudu.
Proč to kupují z ciziny když to můžou vyrobit v česku?
Protože to je levný 🙂
Lubomíre on to někdo koupil?
Jestli to stojící sedačky neodstraní a nenahradí menším počtem klasických tak budou jen pro smích a počítám že o nich se bude dlouho mluvit a budou mezi lidmi největší ostudou a negativním marketingem
RJ nemusí nic odstraňovat. Kapacita soupravy je na R23 absolutně velkorysá, kromě zvědavců jinak ten vlak bude většinu týdne prázdný. Do léta ten vlak bude stejně pryč.
Když na to přijde, lidé jsou ochotni sedět i na schodech na představku, takže efekt negativního marketingu bude nulový.
Myslíte to tak ze v průběhu schvalovacího procesu se udělají takové úpravy aby se schválovalo znova?
Kvůli sedačkám se nic znova schvalovat nemusí
Je vidět jak chrobomyslný tento národ ohledně veřejné hromadné dopravy je, jsem zvědav jak to bude vypadat dobudou na, přecpané silnice, nebo se bude fungovat na home Office, už vydím lidí, kteří bydlí v bytě 1+1, nebo 2+kk a jsou rodiči, kteří jsou o školních prázdninách doma, zajímá mě to, protože jsem student, kterého nyní čeká maturita a vyhlídky do budoucna na severovýchodním okraji Prahy nejsou vůbec růžové autobusy nepobírají sídliště, hromada jezdí svými SUVčky za pravidelně zacpávají Kosteleckou a Veselskou ulici, já osobně jsem se teď vykašlal na spojení k terminálu metra Letňany a jezdím vlakem do centra a… Číst vice »
To je dlouhá věta.
Která vlastně nic neřekla.
Do politiky s ním! 🤣
Poslyšte, ja vim, ze to není k věci, ale – s touhle češtinou chcete dělat maturitu?
Ty vraky 845 jsou mimo jiné odpudivé ulepenými stolky, nefunkčními WC a permanentné zcela přesvíceným oddílem za bílého dne. To je u Arrivy asi největší hnus, že si ani cestující nemůžou nijak regulovat osvětlení a pálí vám do očí max. výkon už ve 4 ráno.
U elefantů klasika.
Ten váš příspěvek je krásná ukázka totálního selhání školství…
Nebo možná absence vzdělání…
Tak to teda good luck u maturity!
Přyšel, vyděl, zvýtězil….
Jak píšete. Dopravu v Praze a Brně vyřeší homeoffice a v Ostravě krach oceláren 🙂
Jestli je to na zadání LE, nevím, budí to rozpaky. Ten stoják je hodně nezvyklý, to je přece tak na deset minut jízdy, a v zemi Vagónky a Škody tohle??? Nechápu vstup čínských aut a vlaků na evropský trh.
Asi je to danˇ za tu pos.anou globalizaci 😀
Díky který se máš jak prase v žitě, kobliho…
Takže tady se ze všech stran deklaruje agresivní Čína, sankce, cla apod. a nyní přijede partička číňanů, aby si zabrala dva vozy Siria a sbírala data o „rozhašené pravobřežce“ a posílala je někam do Číny. Tomu se říká pokrytectví – naštěstí v tom našem železničním průmyslovém „skanzenu“ (což neodporuje národní hrdosti) není co kopírovat, když za rok postaví snad tolik jednotek a km rychlodrah (pro toto tvrzení si nepamatuji zdroj), které by naší zemičce stačilo do zásoby….
To nejhorší co se nám může stát je, že nám Číňani přijedou tu pravobřezku opravit, aby se jim ten vlak na tom nerozsypal. Některé data bychom mohli do Číny posílat dobrovolně.
Tak to kladení myšlenek ti opravdu moc nejde, protože jsi vlastně nic neřekl.
Pryč je cestování v pohodlných kupé.Mě to připomíná stáj.Jen ty žlaby tam chybějí.Sedět v tom tři hodiny tak nevstanu.A projít se po chodbičce.Historie.Ale mám na co vzpomínat.Kolik krásných setkáních jsem ve vlaku zažil.
Obviňujte Leoše Novotného
Ano přesně tak.
Žádný strach, projeďte se R11 v Béčku a zase bude všechno v pořádku.
Konec válení v zamčených kupé….
Vždyť se RJ chlubil, že budou mít ústeckém kraji PESY elf EU. Tak proč tam dává na koleje tohle…
Jste asi tak trosku zaspal ne ? Jednotky Pesa elf.EU jezdí v Ústeckém kraji již rok. Když nevím nekomentuju 🤦♂️
Jasně jezdí a určitě jsou lepší než Sirius, od roku 2026 jich má být více. Tak se divím proč zkouší čínský vlak…
Prečítali ste si aspoň jeden článok ohľadom tohto vlaku?
A touto linkou nemá Ústecký kraj a Pesy nic společného. A navíc ho nezkouší pro sebe.
číst asi umíte, s chápáním textu to asi valné nebude…
Proč si nepřečtete článek? A ještě něco vědět k tématu které komentuju by nebylo od věci.
Doba je rychla. Neni cas neco cist, staci se vyjadrit 😀
Koukám, že je to dělané na čínské postavy a standardy.
Zaráží mě, to to nemá podlahu 550 mm nad TK, jak je u nás standard. Stejně jako to LE nemá u svých Flirtů. Tam si to vysvětluji, že to bylo uvoleno jako kompromis, aby při průchodu vlakem nebyly schody, ale tady koukám normálně jsou.
a jakým způsobem je řešen servis či ND?už to někdo řešil??neb nic není bezůdržbové!jak si kdysi představovali soudruzi ze Škoda AUTO,prohalšovali že si pořídili bezůdržbové lokomotivy…opak byl pravdou..
A máte to na stojáka 😀 a ještě odposlechy do Pekingu. Soudruzi nezklamali prostě čínská kvalita 😀
Na vás je tak někdo v Pekingu zvědav.
ano budou to tam odposlouchávat už jsem to zmiňoval u předchozí zprávy jde o bezpečnostní riziko
Rychle než to smažou! Šiřte to dál!
Doufám tedy, že nepoužíváte žádný výrobek z Číny, nikam nedáváte své údaje, nic nepodepisujete a vlastně… Jak jste to sem napsal? Použil počítač, telefon a internet? Vždyť vás tak mohou sledovat také!
odposlouchávání bylo prokázáno zatím u vozidel
Tak se prostě bude ve vlaku šeptat. Konečně ubyde žvanilů.
od toho máte tiché oddíly tam si můžete v tichosti číst noviny, ale bacha na hlasité otáčení stran!
ergonomie je naprosto šílená. Designéři buď nepoužívali mozek, nebo nedávno vylezli z jeskyní.
Taková kombinace Pantera a honeckera. Podstatné je stejně jenom to, jak pohodlné jsou sedačky a jestli dopravce udrží v provozu záchody a dveře.
tojo,u dveří bude každý honem honem pospíchat až to někdo strhne
Každá konkurence dobrá i ten low cost z Asie pro ČR dobrý. Na víc není, pokud se to má rentovat, teda pokud to politicky nenapálí ČD za stomiliardový nesplatitelný dluh, který jí za pár let při vynucené privatizaci dožene..
Když to vezmu rychlým během, pak co se týká chodových vlastností – jednoznačné plus. Pokud jde o interiér, pak nelze dělat žádné závěry, protože co si zákazník dovnitř poručí, to tam také dostane. Předpokládám, že firma si určitě recenze přečte, a pokud si odfiltruje ty politicky nenávistné, pak velmi rychle zjistí, kde je potřeba udělat změny – viz zvýšení opěrek sedáků, anebo i to zvýšení sklápěcího stolku, místo na kočárky, atd. Jak se říká, kdo si přečte kritiku a umí ji rozumně přijmout a zpracovat, ten také může vyhrát.
Asi je otázka co s tím bude a jestli do toho můžou/má smysl zasahovat.
Regiojet dostane na chvíli jednotku za pár korun, Čína si ty prototypy mezitím schválí a kdoví, kde to nakonec skončí.
Žehráte nad strašnou čínskou kvalitou interiéru? 😃
Vzpomeňte si, jak nekvalitní interiér mají vozidla ze Šumperka. Totálně nelícující obložení, rozvrzaný interiér, táhne každou dírou, od výroby nefunkční dveře, oči vypalující přímé osvětlení interiéru a takhle bych mohl pokračovat ještě dalších 1000 znaků.
Takže i v tuzemsku umíme udělat čínský interiér a dokonce jej i prodat za tuzemské ceny 😃😃
ale notak..to už je trochu přehnané ne?
Pokračujte, těch dalších 1000 znaků mě zajímá… 😆
K čemu slouží ta klika nebo „trubička“ koukající z čela jednotky?
Proč je kryt čela jednotky (automatického spřáhla …?) z jedné strany jednotky svisle rozdělen na dvě části a z druhé strany je v jednom kuse?
vlaková Pitotka 🙂
Odposlouchávací zařízení pro soudruhy v Číně.
Z obou stran je na 2 kusy jen to je na té jedné fotce blbě vidět, a ta klika je čas spřahla, dálkové jednotky tuto kliku mají (nevím proč tedy ale) i ICE jednotky ji maji
To mají snad všechna samospřáhla. I panter to má, aby se v oblouku fyzicky natočila k sobě.
Ke hrubému srovnání spřáhel vůči sobě slouží naváděcí tyče ve spodní části. K jemnému navedení slouží kuželová část kolem táhla, která se zasune do otvoru druhého spřáhla.
Ty čelní kryty jim moc nelícují. Proto to na obou stranách vypadá jinak.
Ke spřáhlu.
No, nečekal jsem zázraky, ale tohle je uspořádáním i provedením hluboko v socialismu. Dovolím si tvrdit, že kvalitou zpracování jsou na vyšší úrovni i B249 (které už dnes nemusím). První dojem, strašný (hlavně ty ostré hrany a sedačky) a to uvnitř i z venku. „Stojačky“ již znám z vlaků RENFE (někdy kolem roku 1998 jsem takto cestoval v úseku Barcelona – Tarragona, to nepřekvapí. Zklamání….to tu chybět nebude, chápu, že LEO/RENFE se z kontraktu vyvázaly.
Pochybuju, že se LEO express vyvázl z kontraktu kvůli interiéru, který si sám vymyslel. Ostatně jejich očekávání, že to bude levné, rychle dodané a za půl roku schválené se poněkud střetlo s realitou.
Ano, to jsem samozřejmě myslel, interiér by si nakonec RENFE mohlo poručit dle svého…. Píšu o interiéru, ale chodové vlastnosti jdou….ale je li uvnitř (myslím techniku) to co vidíme v interiéru….a nakonec asi si nemyslím, že by RENFE chtěly dávat zakázky Číně, když pár procent tam drží i CAF, že?
Proč by to neměli dělat? V ČR se přece doporučuje kupovat od netuzemských výrobců.
Že by tam nebyli tak chytří?
Mno a stejně u kdejaké větší stravby vyskáče hromada těch, kteří vědí, že v Číně by to měli hotové za měsíc.
Taky mě zaujalu ty ostré hrany (stolky, lišty, dveře, atd.). To už neplatí pravidlo, že v interiéru by neměl být nikde ostrý úhel 90°, aby se o to nikdo neodřel, nenatrhl oblečení, či dokonce nezrabńil? Stačí mírné zakolíbání kabiny při přejezdu přes vyhýbku, nebo zpomalení / rozjezd, a neštěstí je na světě. Vše se dá aspoň trochu zaoblit..
Jinak kvalita zpracování a použité materiály (hlavně barva „hnědá“ na všem: od stolků, sedadel, koberců, podlahy i krytů zásuvek) jsou opravdu na pováženou, zda je toto vkus a design roku 2024, nebo někde z hlubokých 1980′ …
Jestli se nepletu, tak těm vlakům je 8 let.
Tak zase musíte mít na paměti, že ředitelem firmy, která si to objednala byl chlapec z Moravy, který se domníval, že je dobrý nápad servírovat cestujcím konzervy Hamé….
Jednak i z fotek je videt priserne a levne ( nebo spis odflaknute) zpracovani interieru. Coz neni zas takove prekvapeni – holt china lowcost.
Ale z popisu ani fotek jsem nezjistil, kolik tahle souprava pojme kocarku/voziku a jizdnich kol. Moc asi ne ze? S timhle bych ted s kocarkem a nebo invalidnim vozikem opravdu jet nechtel.
A co se tyce kapacity pro cykloturisty – tohle chce Jancura nasazovat i v lete na lince Usti – Litomerice a dal, ktera je za pekneho pocasi narvana cyklisty k prasknuti?
To je jeste vetsi zoufalost, nez jsem cekal.
Obtěžující cyklisté ve vlaku jsou to poslední, co je zrovna teď trápí.
Kdyby byly ty sedačky na stojáka za poloviční cenu, tak by si na cesty do 1 hodiny zákazníky určitě našly, takže mi nevadí.
Ale, že ten vlak reálně nízkopodlažní vúbec není mě hodně zklamalo, tak o nic nepřijdeme, když zde v běžném provozu nakonec nikdy nebude.
Oni to v Asii asi nikdy moc neřešili. Je často zvykem mít vysoké nástupiště všude, někde i na autobusy.
Je jednodušší dát tam beton než si komplikovat vlak.
Např. v Polsku by to nízkopodlažní bylo.
Proč ta stejná výška nevadí u leošího stadleru?
Vyzkoušeno. Nešvar – sedadla za sebou, mimo okna, málo místa na nohy a notebook. Jen patery dveře, úzké tak, že invalidní vozík nebo dvojčatový kočárek jimi neprojede. Děkuji, nebrat.
A ještě ostré rohy pod sedadly- nebezpečné!
Všetky dvere na jednotke majú svetlú šírku 1 000 mm, takže sa cez ne dá naložiť invalidný vozík a aj kočík. Aké široké dvere by sa páčili Vám, aby boli podľa vášho gusta?
Dveře jsem nepřeměřoval, ale nejširší kočárek na trhu má 93 cm, a k tomu je třeba manipulační prostor. Podobně u bicyklů atd. Pro „vymetací“ rychlíky jednoznačně 130-140 cm jako u moderních příměstských souprav.
Ja mám dvojčatá, takže se nebojím, že by si sa cez metrové dvere niekde nedostal. Vačšinou stačí 80cm, čo je štandardná šírka dverí do bytu. Najväčší problém som mal v novších autobusoch SOR potom, ako rozdelili priestor pre kočárky a vozíčky. Tam sa už manévrovalo horšie, ak tam boli ďalší ľudia. Ale na prechod dverí ti stači 1cm z každej strany. Za mesiac máš odhad a prax takú, že ani nemusíš príliš spomaliť 🙂
Jaký manipulační prostor na boku? Ptám se, protože jsem kočárky pomáhal nakládat a vždycky zepředu nebo zezadu, zboku jsem je nezvedal nikdy.
Přijde mi to jako hledání klacku na mlácení psa.
ano dvojité
konečně rozumná řeč
U panterů se zas kritizuje, že jsou široké. : – )
Holt, jak to není z Německa, je to špatně vždy
Ne, u panterů se kritizovalo, že ČD požadovaly dveře přesně 1500 mm, ač standard všude v Evropě je 1300 a i spousta vozidel ČD (elefanty, sysly, sharky, RS1) má dveře široké 1300 mm.
Koukám dobře, že to nemá čtecí lampičky?
Ak myslíne Business class, tak to má len lampičky na ten odkladací priestor ponstrane.
On ve vlaku dnes někdo čte? 🙂
Jistě.
Někdy mám pochybnosti, zda vůbec čte. Teda kromě nadpisů, obsah nejednoho článku mnohým zůstává utajen.
Já. Ale je pravda, že Ústí- Kolín není moje trasa.
Ty opěrky na stání bych možná ještě pochopil někde v koutě pro nouzové využití, když je vlak přeplněný (za toaletou, za zavazadly, …). To mi ale příliš nehraje s povinně místenkovou komerční dálkovkou, jakou Leo Express provozuje.
Ale dát tři řady za sebe na úkor klasického sezení mi přijde fakt zhůvěřilost a lowcost všech lowcostů (ano, RJ to neprodává, LE to patrně na místenky prodávat chtěl, jinak by to tam v takové podobě nedával).
Na druhé straně, čistě z pohledu revenue managementu… pro open access linky jsou nejhorší cestující, kteří jedou jen krátkou trasu typu Praha-Pardubice, protože zaberou místo, které se už možná v návazném úseku neprodá.
Jedním řešením je tyto trasy neprodávat, resp. nasadit cenu o hodně výš oproti závazkovým vlakům. Pak ale zase nechává dopravce ležet peníze na stole, pokud se ta místa neprodají vůbec.
Pokud bych speciálně krátké trasy nacpal sem, kde mám navíc 6 míst místo 4, tak to finančně může dávat smysl.
Veľmi správny postreh. Existuje riešenie, ktoré využívajú letecké spoločnosti. Mať len vyhradený počet lístkov, ktoré sa môžu predať na kratšiu vzdialenosť. Myslím si že by to išlo aj vyššou cenou alebo bez možnosti miestenky. Ak má niekto iný názor, tak rád podiskutujem.
No, ještě jsem neletěl linkou, která by po cestě měla x zastávek…
V leteckej doprave sa bavíme o prestupných letoch. A veru existujú aj lety s x zastávkami napr. Addis Ababa – Viedeň – Kodaň, nehovoriac o linkách United v Tichomorí.
Zrovna Praha -Pardubice jezdím, takže představa, že domu dostanu, jen když bude zrovna místo, mě dost irituje.
Spíš mi dává smysl vozit kratší jednotky a někde v půlce vlak rozpůlit. Třeba i tak, že kus jede tam a kus onam.
Asi bych toto dilema jako dopravce řešil tím, že bych nabízel slevu či jiné zvýhodnění (např. čd body u drah) pokud si při bookingu například cestujcí z Pardubic do Olomouce zabookuje sedačku, kterou si předtím zabookoval cestujcí třeba z té Prahy do Pardubic.
To snad, probůh, rezervační systém ví už teď, že je sedačka tady obsažená a tady ne. Mám dokonce dojem, že jsem videl sedačku obsazeno ve dvou úsecích.
Ano, to systém samozřejmě ví. Ale kolega myslel nějak motivovat cestujícího Pardubice – Olomouc (nebo Praha – Pardubice, podle toho, kdo si kupuje jízdenku jako druhý v pořadí), aby si koupil místenku právě na místo, které bylo/bude využito v předchozím/návazném úseku, protože jinak budou na trase Praha – Ostrava blokována zbytečně dvě místa namísto jednoho. Zjednodušeně: Pokud si místa 1-50 zarezervují cestující Praha – Pardubice a místa 51 – 100 cestující Pardubice – Olomouc, jsou tato místa pro úsek Praha – Ostrava nepoužitelná a obsloužíte jen 100 cestujících. Pokud si místa 1-50 zarezervují cestující Praha – Pardubice a zároveň tatáž… Číst vice »
Díky, že jste to takto hezky vysvětlil, přesně tak to bylo myšleno.
Na tohle už ale bylo celkem vynalezeno řešení v podobě maličkých sklopných sedaček v chodbiče, co se dají nacpat do různých jinak obtížně využitelných míst.
Teď jde o to, co je pro cestujícího pohodlnější – zda toto, nebo sklopná sedačka. Neměl jsem možnost to vyzkoušet na vlastní kůži, ale měl jsem možnost vyzkoušet různé sklopky a dost možná to pohodlnější bude. A určitě to bude pohodlnější než sezení na skořepinovém kufru, což také můžeme občas vidět (protože co bychom leckde dali alespoň za ty sklopky).
Mně jde ale spíš o to, že je to na úkor klasických míst (jsou minimálně ve třech řadách za sebou, tam už by se minimálně jedna řada sedadel vešla).
No jo no vrací se nám tvrdý komunismus. Poznal jsem to podle toho že oblečení na štíhlou postavu 190 cm vysokou je problém. Ze všeho mi čouhají ruce a nohy. Kancelářská křesla jsou na jednu typizovanou krpatou postavu asiata. V letadlech je to to samé a teď už i ve vlacích. Prostě bolševik a jeho Standard.
…a co ti brání odstěhovat se kamkoliv mimo čínský vliv? Tady tě nikdo nedrží tak nenadávej a táhni.
No, no příteli…. Mimo Čínský vliv je to již za každou západná hranicí….rozhodně si nemyslím (a třeba ani OBB s jejich NightJety), že je potřeba takovéto řešení. Zatím jsme v Evropě a kdo zaplatí, měl by mít přiměřený standard.
Vítej v tvrdém komunismu.
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railway_CR400AF#/media/File:Business_class_seat_on_CR400AF-B-2116_(20191021144030).jpg
Tak furt je to zlatý proti autobusům… Ale samozřejmě tam člověk obvykle nejede 4 hodiny. Ale ve vlaku se zase může volně projít.
Ale no tak. Prodloužená délka rukou a nohou u oblečení byl vždy problém. Člověk musí trochu pátrat a tu prodlouženou délku hledat.
V dopravě to samé – dálkovejma busama nejezdím, protože zmenšili rozteče mezi sedačkama. Letadlama pokud možno taky ne. Jakmile to začnou dělat u vlaků, scénář bude stejný.
A pro lidi stiženými dwarfismem je to zas velké. Ti Číňani prostě neumí nic vyrobit.
Jo, to v elefantu projdou dveřmi 190. centimetroví s hrdě vztyčenou hlavou.
Ale on je problém sehnat oblečení i na 180 cm vysokou štíhlou postavu, vězte. Všechno v západním světě teď šijí už jen ve velikostech hroch a výš. Čímž neříkám, že bych tu chtěl východní pořádky.
Co mě baví je, že ti číňani měli odvahu se tu ukázat a vyfotit se s tím po všem, co tomu předcházelo. 😀 Já bych asi lezl čínskejma kanálama a modlil se, aby se to o mě nedozvěděl tajemník strany a nepřesídlil celou mou rodinu včetně manželčiných rodičů do tibetských uranových dolů 😀
A co tomu předcházelo?
Lol. Potom co tu předvedla škodovka se 109e? Proč by se měli stydět?
Přesně tak
Jim je to párek, nikdo je tady nezná .-)
Měli by se stydět a za co? Regionovu určitě potkali, Honecker beztak taky. Co ty push-pull na Ova-FM.
Zametat před vlastníma dveřma…
Podle nadpisu článku je to čínský vlak. Pokud tomu tedy dobře rozumím, je to vlak provozovaný čínským dopravcem. Nevěděl jsem, že RegioJet je vlastněn Číňany. Takže se ani nedivím, že ten vlak má čínskou posádku a že se nechala vyfotit před elektrickou jednotkou vyrobenou v jejich domovině…
Pisl he?
Reagovávala na takové moje babička.
Čínsky technici zabrali len jeden vozeň, a to č.1. Vozeň č.2 je otvorený verejnosti, ale RegioJet do neho miestenky nepredáva. Druhý postreh sú zásuvky – sú všade (komentár nižšie). Tretím je, že aj sedadlá v druhej triede sa dajú sklopiť (páčka pod sedadlom na pravej strane).
Sláva. Takže se i s dlouhýma nohama můžete trochu protáhnout.
Zadavatel objednává a platí. Jakou kvalitu si Leo objednal tu dostal. Chtěl ušetřit.
No na to jsem se chtěl zeptat … nakolik to zpackal čínský výrobce a nakolik do toho kecal Leoš … vypadá že do toho kecal hodně … Čínské CRH jsou hodně kvalitní vlaky … Holt co si objednáme, dostaneme …
Pokud vím, tak vlaky byly levné s tím, že ve Velimi proběhne testování pro celou EU. Což se, předpokládám,právě dokončuje. Dovedu si představit, že interiér se u „prototypu“ moc neřešil.
Což dává smysl i pidiobjednavce s velkou opcí, “ pokud se to povede“.
Do tahle hnusného černého krámu bych se štítil vlézt….
Však to mělo jezdit jako Leo express.
Njn, jak to není modře pruhovaný …
Při představě, že to po schválení CRRC nabídne ČD a ty po tom skočí kvůli vozové krizi…
To asi těžko. Navíc musí na všechno vyhlásit veřejnou soutěž. Do těch se Číňani zrovna neženou…
Copak on vás tam někdo povinně posílá?
A kdyby vám řekli, že je to z Koreje nebo Japonska? : – )
Jediná inovace a fajn nápad je ten pisoár. Konečně nemusím čůrat do umyvadla ze strachu, abych nepocákal celou mísu a následně ji neutíral…
Tak ono se muselo močit do umyvadla v umývárně i v případech, kdy kuřáci chodili vykuřovat na WC.
Tak vzhledem k tomu, jak je to malý a nízko…
Sednout si na mísu vás nenapadlo? To se tak nějak v kulturně vyspělé společnosti může a trochu očekává.
Pokud tam někdo předtím vykonával potřebu vestoje, tak bych si opravdu nedoporučoval sedat.
Pokud si dobře pamatuji, tak na interiéru se podíleli lidé z Leo Expresu, aspoň se tím
dopravce tehdy chlubil. Jinak pokud si někdo myslí, že toto je typický čínský vlak, tak je na hodně velkém omylu. Je to slátanina postavená podle požadavků české strany, jinak jednotka na úrovni možná tak jejich souprav pro metro.
Otázka pro ty, kteří se jím svezli: Ozývá se v interiéru, zejména v první /byznys/ třídě vrzání a drnčení prvků interiéru podobné tomu, které známe z regio/interpanterů a sharků?
Nie, jednotka je v tejto oblasti oveľa ďalej ako Škodovka.
Krásně vrže i Railjet 🙂
Máte pravdu, od uvedení jednotek mi přijde, že se to znatelně zhoršilo.
Počkal bych tak 1 rok.
Pořád lepší než ony jen slibované od našich firem
To je nový nebo už použitý ??. vypadá že to už bylo použité hnus komunistickej
Je to jednotka zkušební po testech. A bohužel nevíme, zda je to již finální verze interiéru, nebo měl být ještě po testech upravován…..
Ano, a po testech je tam třeba to nedokonalé očistění zbytků lepcí pásky na jedné fotce, které je vydáváno za čínský šlendrián.
Je to na jedno použití, po každém spoji odjede vlak do Číny do hutí a přijede nový
Chci vidět ten interiér za pár let provozu. Bude to ještě opotřebovanější než u Aster.
Jako každý interiér, na kterém chtěl zadavatel zakázky maximálně ušetřit. Nicméně interiér se dá zrestaurovat, na rozdíl od celkové koncepce vozidla, jako je šířka skříně, podvozky s úděsnými jízdními vlastnostmi atd. Jistě nemusím uvádět, na která tuzemská vozidla narážím.
To by mě docela zajímalo…
810
Dúfam, že tích čínskych technikov nikto nepustí voziť sa Honeckerovými pomstami, lebo si to tam odmerajú a v ďalších sériách budú dodávať.
Dal jsem vám plus za vtipný příspěvek, protože Honeckerova pomsta je všeobecně považována za hrůza vagon. Ale popravdě tomu – myslím odsuzování „Honeckerů“ nerozumím. Co je či bylo špatného na „Honeckerech“ na železnici? Krom toho, že v nich byla údajně v zimě zima? To nevím, nikdy jsem v nich v zimě nejel? V zimě moc nejezdím. A v létě horko? Ano, okna jen vyklápěcí („ventilačka“), ale luft byl vcelku dostatečný. A v tropickém vedru, pokud není klimatizace, je vcelku jedno, čím člověk jede. – Naopak větší hrůza byl klimatizovaný vůz v cca 36 stupních, když se klimatizace rozbila, to bylo… Číst vice »
málo místa na nohy, nepohodlné sezení. Mám 176cm, a pokud na 4 sedaččcesedí víc jak 2 dospělí lidi, je to děs.
úzké dvěře a vysoké schody pro nástpup už jsou detail, který otravuje „jen“ méně pohyblivé lidi.
Naopak jizdní vlastnosti nejsou špatné
Málo místa na nohy, ok ale musíte sedět 4 ve čtyřce
Sezení je po přečalounení jak obláček, lepší jak u Interpanteru a bohužel i jak u railjetu
(Vším jsem absolvoval dálkové relace +1h)
Dveře jsou široký dostatečně, jediné co je zabíjí jsou ty obří schody, to opravdu souhlasím
4 na 4? A kam by ti 2 proti sobě dali nohy? Mám to, že kolena jsou 3 cm od protější sedačky. Naproti si nikdo nesedne.
Nohy mezi nohy. 😉
Souhlas … jel jsem railjetem 2x … a na to že to má být dálkovka, tak je to neskutečně nepohodlné. Chybí tomu nějaká opěrka na spodní část zad … Pokud bych se měl opřít i bez ní, tak po půl hodine asi nevstanu.
– v létě je to skleník, nedá se vyvětrat.
Ako už uviedol Kicruj, miesto na nohy je tam tak akurát pre deti a osoby nižšieho vzrastu. Ja s mojimi 185 cm sa tam usadím tak, že mám kolená 3 cm od hrany sedačky oproti. Podvozy sú fajn, ale to je asi tak jediné, čo je na tých vozňoch dobré. Ináč sú príšerné.
Uff, jak jsem se celkem těšil na tuto jednotku, tak tedy … no žádná sláva. Pokud tady jednotky nezůstanou, plakat nebudu…
Na druhou stranu je možné, že ta fotodokumentace odráží především nedostatky jednotky. Rád bych třeba lépe viděl druhou třídu, ale pokud si to člověk nevyzkouší, tak pořádně stejně neví, no 🙂
Jestli dobře chápu má to 3 třídy.
3.tř je ten na stojáka, 2.tř jsou ty klasické seaty 2+2 a jednička je ten bussines?
Takový byl nejspíš prapůvodní záměr.
V provozu u RJ to má dvě třídy a místa na stojáka nelze rezervovat.
Asi jsme našli standard, na který ani Radim neklesne.
Spíš ho to nenapadlo.
On potřebuje dojit dotace, to by s tou trojkou nešlo.
Najednou, vždycky přece vyzobával rozinky a posílali ho jezdit lokálku…
Kdo chce psa bít hůl si najde
Kterého psa máte na mysli?
Pes je čínský vlak a hůl má pan Sůra jakož to pisálek co píše sračky na objednávku
To bylo moc hezký, Patriku, snad se vám ulevilo a pošlete tu objednávku:)
: Bobika
Tady zmizel komentář!
Zmizol a čudujem sa prečo, bol vtipný a nikoho neurážal.
Zmizel omylem
A já se bál, že je to moje první žlutá 😀
Československo bylo velmocí ve výrobě lokomotiv a drážních vozidel, z nichž mnohé byly technicky mezi světovou špičkou své doby. V roce 1990 měla Plzeňská Škodovka dodat do Číny 700 lokomotiv, francouzi byli strategickým partnerem v této obří zakázce. Havel v té době pozval Dalajlámu, a bylo po zakázce. Jak řekli francouzští partneři: To by si ani náš prezident nedovolil ( Jacques Chirac). Z knihy Vzpomínky konstruktéra elektrických lokomotiv,od ing. Františka Palíka. V současnosti vyrábí Škoda Pantery, oproti čínským jednotkám,jsou o tři třídy výše. Ale bohužel čínské spotřební zboží zaplavuje svět,a kvalita? Vždyť nám to stačí.
Tak pozor, ať se z té nostalgie nezadusíte.
ČSSR bylo vpravdě světovou špičkou, pokud si ovšem za „svět“ dosadíte RVHP. V 90. letech se ale jasně ukázalo, jak zoufalé to s konkurenceschopností skutečně je. Už konečně pochopte, že jakýkoli náskok první republika mohla mít, byl totálně odbourán 40 lety nulové konkurence, minimálních inovací a orientace na úzký profil odvětví. Střet s realitou většina těch průmyslových hvězd nepřežila a Dalajláma s tím neměl nic společného.
Aj ja som čítal knižku, na ktorú sa odvoláva toor555, ale nič také ako tvrdí on, som v nej neprečítal. Takže si buď pamätá zle on, alebo ja, alebo sme mali odlišné vydania. Ja si myslím že pravda je niekde uprostred. Práve lokomotívka Škoda Plzeň bola schopná postaviť moderný stroj, plne porovnateľný so západom. Problém bolo plánované hospodárstvo, kde bolo nemožné čokoľvek moderné dostať zo štádiu prototypu do série. Aj Škoda 720 bola parádne auto. Aj tramvaj T5, aj trolejbus 14Tr boli vo forme prototypu hotové už v roku 1972. Lenže to v podobe prototypov ostalo ešte dlhé roky! Bola… Číst vice »
Ve Švýcarsku sídlí Tibetská exilová vláda a Švýcarsko ma mnohem větší obchodní výměnu než ČR. Dalajlamou to nebude, bohužel Zeman když byl prezidentem tak tenhle příběh podporoval a přitom to z jeho strany bylo absolutní nepochopení fungování Číny.
Přesně tak. Čeští patolízalové mají pocit, že výhodný obchod se dělá tak, že se Číně olizují podrážky tak dlouho, až jim hodí nějaké drobky ze stolu. Tak to ale není. Východní státy a Čína obzvlášť berou vážně jen toho, kdo má vzájemný respekt a patolízalům možná hodí jednou za čas nějakou kost, ale ve skutečnosti se jim smějí. V Čínské společnosti je ztratit tvář to nejhorší, co se člověku může stát.
– Technickou špičkou jsme byli málokdy – za komunismu jsme primárně těžili z velké zaostalosti zbytku východního bloku (a vyměňovali mašiny za melouny). – Do Číny dodával (nejen) lokomotivy kdekdo a většinu z toho Čínani okopírovali a už se tam toho moc nedodává. – Dlouhodobé ekonomické zájmy obsahují i hodnotovou politiku, protože nechcete podporovat expansi diktátorského megastátu a nechcete jím být vydíratelní (jako je třeba půlka Afriky). – Pantery nejsou zrovna výstřel techniky a Škoda potřebuje konkurenci jako sůl. – Receptem proti nekvalitě čínských jednotek je dobře vypsané výběrové řízení, reklamace a v krajním případě vyšší cla / náročnějšími standardy… Číst vice »
Ještě prosím pohádku o tom, jak Havel zařízl slovenský zbrojní průmysl.
Dobrý deň, to nie je pohádka, to je fakt!!!
Urcite, sice se v 1990 doobjednavalo vice tanku T-72 nez chtela puvodne komunisticka vlada, ale Havel jako prezident, ktery na to nemel absolutne zadnou pravomoc, urcite zarizl zbrojni prumysl, ale jenom na Slovensku!
Pokud netrolite a chcete se dozvedet jak to bylo ve skutecnosti, nech sa paci.
https://manipulatori.cz/mytus-havel-zavinil-krach-zbrojniho-prumyslu-na-slovensku/
To je pohádka protože první projekty byly zastaveny usnesením č. 112/88 ze dne 26. července 1988 a to bylo do listopadu 89 rok a čtyři měsíce.
Rozhodnutí o útlumu zbrojního průmyslu udělali ještě komunisti před listopadem 1989. A udělali to proto, že i v rámci Varšavské smlouvy už v 80.letech nemělo smysl dál vyrábět T-54 a T-55 a BVP-1 – v té době už to nikdo nechtěl ani zadarmo. A T-72 se vyráběl víceméně kusově ve srovnání s T-55 a protože byl v ochuzené podobě než co se vyrábělo v SSSR a taky stál 10x tolik co T-55, tak o to nebyl velký zájem SSSR vyrábělo lepší verzi. Navíc nešlo pokračovat ve výdajích na obranu ve výši více než 6% HDP, resp. 15-16% státního rozpočtu. Ano,… Číst vice »
A aby toho nebylo málo, první válka v zálivu udělala sovětským tankům tak dobrou reklamu, že pak už je opravdu nikdo nechtěl.
Havel s krachom slovenských zbrojoviek nič nemá. Iba sa mu to pripisuje. Najčastejšie to tvrdia hejslováci.
Vieš Jano, keď vieš vydať na obranu vyše dvadsaď percent HDP, a zrazu prestaneš, logickým dôsledkom bude koniec zbrojovek. Naozaj to odniesú najmä tie ktoré sú najmenej efektivné a neviedia mať konkurecieschopných produktov. Keď k temu prirátaš wholesale výpredaj armádných skladov celej viechodnej európy, sniadno se stanie že aj tie ktoré by boli relatívne zdravé pojdů. Ale Jano, povedaj mi uprímne, volil bys v devdesiatých rokoh politika ktorý by hovoril: Dobre, zrusime dochodkov, šociálných sluzieb a všetok ivnesticčný rovoj, ale budeme si držať 20% výdajov na obranu? Lebo Jano, ak je odpove nie potom môžeš z rozpadu slovenského zbrojného priemyslu… Číst vice »
Ve své době. Ale od té doby už uplynulo hodně desítek let… Pak už jen zaostávali…
Přesně tak. Náš průmysl byl obecně za komunismu tak vyspělý, že nám záviděl celý svět. Dokonce (a to se málo ví) Škodovka měla původně koupit Volkswagen, aby pozvedla jeho modely na úroveň perly tehdejšího světového auto průmyslu, Škody Favorit. Sekretářka ale ve smlouvě omylem zaměnila kolonky „kupující“ a „prodávající“, nikdo si toho nevšiml a dopadlo to takto.
No máme štěstí že čněle neudělali ty vagóny pro svojí výšku, respektive ty vagóny mohly udělat z dvoupatrové, ale já bych tam jako s výškou 199 cm asi lezl po kolenou 🙁
Mně by to nevadilo, vždy jsem chtěl poznat, jak se cítí krtek nebo mravenec.
„Dopravce později uvedl, že u 90 % sedaček zásuvky jsou“
– v tomto případě bych spíše věřil autorovi, než dopravci;
Jinak podle fotek – asi li cestující na R23 došasně polepší, ale ten komfort tam fakt nevidím takový, aby to vydrželo na 10-15 let (v porovnání s tím, co RJ provozuje teď, tak si myslím, že se tady hodí rčení vrána k vráně sedá).
Proč by tam RJ nabízel komfort na 10-15 let, když do konce smlouvy zbývá 5 let? Pak to může vyhrát jiný dopravce.
Ty soupravy ale objednával Leo Expres. Na zpracování interiéru a zamýšlenou životnost se musíte ptát tam.
Dnes som sa s vlakom viezol a každé dvojsedadlo na sedenie je vybavené dvoma zásuvkami. V prípade sedadiel lietadlového typy sa nachádzajú dole medzi sedadlami. V prípade sedadiel vo štvorke sa nachádzajú medzi pod prostrednou opierkou. Autor si ich možno nevšimol, nakoľko takmer všetky zásuvky boli ešte prekryté ochrannou fóliou. Čo sa týke business class, každé sedadlo je vybavené jednou zásuvkou a dvoma usb nabíjacími portmi. Sedadlá na státie zásuvky nemajú.
Ešte doplnenie. Nakoniec som našiel zásuvku aj pre sedadlá na státie. Nachádzajú v strede na zadnej strane predchádzajúceho sedadla sedadla. Takže kto sedí na prelome sedenie/státie ma k dispozící zásuvky 4.
Jak se ta souprava jinak chová? Hlučnost, podvozky…? Díky.
Subjektivně velmi dobře, ostatně o podvozcích šly kladné zprávy už z okruhu. Skoda, ze na trase nejezdi Panter, bylo by to zajímavé porovnat
Popravdě při úterní jízdě odpoledne Kolín – Ústí jsem seděl v 1. třídě za stojvůdcem a ozývali se každou chvíli celkem hlasité rány a vlak skoro místy jakoby „nadskakoval“. O tiché jízdě v tomto případě bohužel nemůžu mluvit.
Dobré fotky. Dlouho jsem byl zvědavý jak to bude vypadat. Zajímavé. Děkuji
Hezky to maji zlutaci
Tak ludia s vyskou 190+ maju problem snad vsade, tu je len rada vyuzit sirsie sedacky vo vyssej triede, nehovoriac o ludoch, ktori maju 100+kg, nie je nad to mat podobneho spolucestujuceho, ktory preteka na vedlajsiu sedacku a este vas vyhrieva ako radiator. U vyssich pochopim nutnost sa tam nejak naskladat, ale ak sedia rozkroceny, stale je to znizeny komfort pre spolusediaceho vedla.
Já mám 192 cm. Je pravdou, že jezdím jenom Ibalginama/Panterama, občas interpanterem a vyjímečně railjetem. Ale nikde v těchto vlacích jsem problém s prostorem neměl.
207cm, ve většine vozů a souprav (kromě Honeckerů) v pohodě sedím. Občas někde problémy s podhlavníkem, který tlačí do lopatek 🙂
Delší trasy jezdím v 1.tř.
Pozorně jsem si prohlížel interiér a kritizované zpracování,pane kritiku,to není dílennská vada,ale zbytek po rozbalení a to lepky,dále uvádíte 190 cm nebo ještě více,no takových lidí je minimum,škoda že jste nepopsal člověka ,ktrý má 220cm ten by zřejmě ani nemohl nastoupit.Musím psát pochvalně,protože to co vidím co jezdí na našich kolejích jinak je odporné.
Milý Zdeňku, i já mám na některých místech v siriusu se svými průměrnými 183 cm problém. Ale vlak je to rozhodně pěkný a povedený. Třeba takové Interpantery i Flirty válcuje na plné čáře.
Co ty fotky, které jste včera sliboval?
Budou. Jsem na zpáteční cestě domů. 🙂
Takže kdo chcete – https://youtu.be/1EZbSXBGAPY 🙂 Většinu si můžete přeskákat. Šlo mi hlavně o to zachytit jak ten vlak po tankodromu jede hezky potichu. 🙂
Video není k dispozici.
Video bylo odebráno, protože je příliš dlouhé
Upraveno. Zkuste. 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=tSO32DaS470
Díky
Update – miláčci, můžete mínusovat jak chcete. Ano, je to CRRC. Ano, jezdí to u Regiojetu. A ano, většinu lidí jsem popudil a popudím. Nicméně takhle si asi představuju budoucnost dálkových jednotek. Fakt mě mile překvapilo, že na známém tankodromu z Kolína až do Ústí ten vlak jel velice klidně, nehopsá, neškube sebou. Rány do podvozku jsem slyšel jen při průjezdu Nymburkem a Mělníkem. Zrychluje asi podobně rychle jako Flirt LE. 🙂 Dvojka je fajn. Na těch místech ke stání bych však třeba na takové trase z Košic až do Prahy sedět nechtěl, to vidím jako mínus. Ovšem jednička je… Číst vice »
Že vy jste ten brýlatý šotouš s notebookem z Žarnovického videa:)
A jéje, oni to moje mekotání dali fakt ven? 😀 Šotoušem bych se asi už nenazval, ale jo, asi to jsem já. 🙂
Čili pokud by se do toho objednal lepší interiér dvojky, tak je to v podstatě pěkná jednotka. Asi tak nějak?
Ne. Klasická dvojka, tedy klasická sedačka a ne ty místa k polostání, je v pohodě. Pocitově asi jako Bdpee či Bdmpee. 🙂
no, zbytek po rozbaleni, ale takhle viditelny sroub taky uplne neni znakem interieroveho luxusu vetsinou
Nejste nahodou obchodnik s oblecenim a botami? V takovem oboru taky jeste nepochopili, ze prumerny evropan je dnes o 10 cm vyssi nez pred 100 lety.
I kdybych připustil “ zbytek po rozbalení “ – tak přiznané šrouby jsou dobré pro 2 třídu, nikoli třídu Premium. A za druhé – ta zásuvka – viz snímek 16 – je udělaná na „prasáka“. Takhle profesionální práce vypadat nemá. Na snímku 26 mají být háky / držáky na kola – no designovaně to vypadá hezky, ale kolo tam nepověsíte – to „kulaté cosi“ mezi dráty neprovlečete (možná mají v Číně kola bez výpletu😉) A toaleta? Viz snímek 14. Nápad s pisoárem je dobrý, ale to provedení – hned u umyvadla a bez oddělující přepážky? No fuj (holt typicky čínské… Číst vice »
No fuj???
A uvědomuješ si, že tam kde pioár není, ti dost vysokých chlapů močí přímo do toho umyvadla?
no tak to jsou nevychovaný dobytkove a neměli by lézt mezi lidi. obchcávat umyvadla mohou doma .
Proto je potřeba mít to umyvadlo dost vysoko.
Jinak – tohle je “no fuj”. V životě by mne to nenapadlo.
Předpokládám že to bude mít úzké sedáky, takže se v tom nebude dát sedět.
Má to i místa na stání, klidně můžete stát.
Pojede to i zítra? V rezervačním systému mají stále pouze klasické soupravy…
Čekají jak vyjde první den a pak to večer podle toho upraví.
Edit: Už tam jsou. Jsou to všechny vlaky označené jako „Mimořádnost v provozu“ 😀
Neví někdo proč trvalo 3 a půl roku od dovezení jednotky do ČR po nasazení s cestujícími? Chápu že se čínský vlak musí řádně prověřit a zkoušky se nadají udělat za měsíc, ale i při uvažování případného doladění některých problémů mi tolik času přijde prostě moc.
Protože do toho vstoupil COVID a tak byl schvalovací proces přeruše, protože výrobce tady neměl své zaměstnance, kvůli COVIDu sem nemohli přijet.
Covid zamezil čínským technikům přicestovat aby mohly začít testy. Poté to pustil LE, takže neměli nikoho pro zkušební provoz, až letos to vzal RJ.
To je jedna rovina, a samozřejmě je to objektivně velká překážka. Pak je tu ale ta skupina věcí, o kterých nevíme a můžeme se jen domnívat.
Jak moc byla jednotka po dovezení ve shodě s evropskými normami? Jak byla dodržena interoperabilita?
Nepíšu to proto, abych tady kopal do Číny nebo CRRC, ale faktem je, že pro svůj vnitřní trh si hodně evropských technologií a standardů adaptovali po svém. Nedávné fiasko čínských firem v Maďarsku budiž příkladem toho, že v praxi to s technickou shodou není tak jednoduché jako na papíře.
Ale Covid tomu samozřejmě nepomohl, o tom žádná.
Jak to bylo před rokem 2024 nemůžu hodnotit, ale na 002 jsem se dostal jednou a jako strojvedoucí si nemůžu na moc stežovat, je to celkem intuitivní a pohodlné.
Jak někdo může investovat tolik peněz a pak ušetřit pár drobných a vše tím zkazit? To jsou v RJ opravdu tak tupí, anebo je to záměr jít prostě úplně na doraz do toho nejhoršího možného co je schopen výrobce dodat?
Ta jednotka není Regio Jetu, patří výrobci a Regio Jet jí jenom provozuje na svých spojích za účelem testování. S konfigurací interiéru nemají nic společného.
„Na konceptu interiéru se podílel Leo Express, který si jednotky původně objednal.“
Jak to tedy mám chápat? Tak, že s tím nemají nic společného? Že si je neobjednali?
Fakt si nechcete ten článek přečíst?
Přesně tak.
Zkuste cvičně popřemýšlet, zda nenaleznete nějakou, byť jen jemnou, nuanci mezi subjektem RJ a subjektem LE. Jen nesmělý návrh…
Což takhle, kdybyste si ten článek alespoň přečetl?
Pokud jste ho teda možná četl a ani zmínka o Leo Expressu vás netrkla, tak je s podivem, že se tady snažíte někoho nálepkovat tupostí…
„Na konceptu interiéru se podílel Leo Express, který si jednotky původně objednal.“
Jak to tedy mám chápat? Tak, že s tím nemají nic společného? Že si je neobjednali?
Mate to chapat tak, ze firma leo express si tu jednotku objednala, podilela se na konceptu interieru, pak kvuli velkemu zpozdeni od objednavky odstoupila, ale vyrobce chce dokoncit proces homologace vlaku a tak se dohodl s regiojetem, ze potrebne zkusebni kilometry pro provoz s cestujicimi najezdi na spojich regiojetu.
Leo Express a Regiojet jsou 2 různé společnosti – řekl bych, že odtud pramení vzájemné neporozumění…
Člověče, vy musíte být po víkendu ještě vylitý jak kýbl…
👍
IQ houpacího koně .
Prostě to podělali u LEO. A pán si obě společnosti nejspíš spletl. Podstatné je to, že za ten ultralowcost interiér jako od Ryanairu může česká strana. Což je smutné, halt jsme rozvojová země, nebo si to některé byznys společnosti stále myslí.
Ano, máte pravdu, trochu jsem to pomíchal nicméně ten základ je správně. Děkuji za narovnání této debaty. Kdo někdy obchodoval s Čínou, tak ví jakou mají mentalitu. Pokud si objednáte totální nesmysl, oni vám ho prostě dodají, protože zákazník je jejich pánem.
Na konceptu interiéru se podílel Leo expres, píše se v článku.
Vy jste se dneska probudil?
Kdo obsluhuje ten kávovar? Od pohledu mi připomíná komerční stroj pro domácí použití, který po několika stovkach uvařených nápojů potřebuje údržbu.
U dopravce který svoji pověst a značku udělal právě na kávé zdarma mi použití zrovna tohoto kávovaru přijde jako zrůdnost. Než toto, radši nic. Pozn. pro domácí použití nemám k tomuto výrobku výhrady.
Na rychlicich kolin – usti n. Labem je kava k dispozici pouze pro cestujici v 1. tride, kteri jedou dele nez 20 minut. Realne na tomhle spoji prvni tridou skoro nikdo nejezdi, takze 100 napoju se tak nejspis neudela ani za cely rok.
Ještě mě napadlo, jestli s tím nemůže mít problém firma Illy. Čekal bych že budou vyžadovat nějaký standard přípravy jejich kávy.
Na lince R23 káva Illy není
Je to nějaká neznačkova kava
Opravdu si myslíte, že to, co dostáváte v RJ, je vždy Illy? Doporučuju se zeptat někoho ze stevardů (bývalých nebo odvážných), co se tam sype.
Je to jako cesta v čase, ale nazpět…
Málo místa na nohy, na WC zřejmě taky. Neumím si představit, že bych se vešel do 2. třídy se sklopeným stolkem a dva vyšší lidi proti sobě zřejmě také ne. To je tak pro Číňany.
Číňani už nejsou co bývali. Teď jsem seděl se třemi Číňany na čtyřce v osobáku a byl jsem asi nejmenší z nich 🙂 Dost jsme se tam mačkali. Ženské jsou poměrně malé, ale chlapi už ne.
Číňani tuším hlavně ze střední Číny právě moc malí nejsou. Malí jsou Vietnamci a Korejci.
Někteří měští chlapy od Šanghaje na sever, ale u těch se počítá, že si koupí vyšší třídu.
Vyzkoušejte vstat při sklopeném stolku v tak opěvovaném Pendolínu…
Evidentně máte problém s porozuměním psanému textu, píše se o vejití se esklopeným stolkem a nikoliv o vstávání
V článku pod obrázkami je viacero chybných informácií: obr. 17 – nejde o ekonomickú triedu ale biznis triedu, obr. 27 – nejde o prebaľovací pult ale o sklopný príležitostný barový stolík, kt. je umiestnený oproti kuchynke a dá sa využiť na uloženie nápojov. Prebaľovací pult je súčasťou každej toalety (aj tých malých). Ďalej autor uvádza, že el. zásuvky sú v 2. triede umiestnené náhodne – nie je to pravda. El. zásuvky sa v 90 % nachádzajú pod sedákom, dokonca sú dvojzásuvky aj na zadnej stene sedadiel na stojáka. Všetky sedadlá v EMU665 sú od poľského výrobcu a rozmerovo vyhovujú EU… Číst vice »
Díky, s počty zásuvek si dovolím nesouhlasit. rozhodně nejde o 90 % A nebyl to rozhodně jen můj pocit. Jsme v roce 2024, kdy je zásuvka u každého sedadla snad standard. Co se týče výšky „uší“, rovněž si stěžovali i menší lidé:)Jaké vozy, kde by mě měla tato výška vadit, máte na mysli?
Ten interiér vypadá docela hrozně, ale je otázka nakolik to jde za výrobcem (kvalita jistě) a nakolik za Leem. Protože „sedačky na stání“ a příliš malá sedadla ho asi nikdo objednat nenutil. Vypadá to, že si prostě vybral čínské katalogové low cost prvky.
Já jsem CRRC jel třeba na VRT Shanghai-Nanjing a ta jednotka mi přišla lepší.
Toto bude kombinace minima peněz, odfláknutého zadání pro výrobce a nedostatečné kontroly na místě ve fabrice…
Sedačky jsou od polského výrobce, nikoliv čínské katalogové.
Největší interierovej problém jsou jen ty sedačky. Ty by šlo vždycky vyměnit. Nicméně tak jak to je je to prodejný za úplné minimum. A CRRC potřebuje, aby ten vlak jezdil, až se schválí. Tam kde skončí to nakonec bude pro provozovatele/majitele ještě superkauf.
Souhlas, ale ten koncept prvni tridy pojat jako v letadle je za me supr.
Interiér by se dal jistě přizpůsobit požadavkům zákazníka (sedadla, jejich uspořádání, kvalita atd.). Toto je jen funkční vzorek.
Byl jsem se svézt, jednu cestu 1. třídou a zpět 2. třídou a je to solidní příměstská jednotka, taková kopie Flirtu ale na dálkové spoje naprostá katastrofa i oproti tomu s čím dnes jezdí LE. Jet kompletní trasu Ústí – Kolín by bylo ve 2. třídě celkem útrpné, v první asi ok. Ty sedačky 2. třídy jsou ovšem mnohem horší, než to, co tady na R23 jezdí běžně po DB a to je co říct. Téměř nemají polstrování ani možnost sklopení.
Sice stále hodnotím jen podle fotek ( jako asi většina ostatních tady ), ale musím říct, že ten Sršeň vypadá zevnitř poněkud hůře než jsem doufal. Škoda, no.
Mam uplne stejny pocit, obecne vlaky s Jakobsovymi podvozky jsou takove nejake stisnene obecne a honi se uvnitr ve vagonech kazdy centimetr mista. Nicmene interier jde asi za Leosem. Co si vymyslel a objednal to dostal.
FLIRTy na mě teda působí mnohem vzdušněji než RegioPantery. Problém nebude v podovzku.
„Úvahy šéfa Ryanairu o létání na stojáka se tak nakonec jako první zhmotnily v čínském vlaku na českých kolejích“
Jako sorry, to ty soupravy už i létají? Tohle sezení na stojáka mají dlouho třeba některé městské autobusy, tak se to možná zhmotnilo ještě někde dřív
Můžete upřesnit, které konkrétně městské autobusy?
V Praze, co si vybavuji, to mají některé starší autobusy ČSAD Polkost, co občas jezdí na linkách 115 a 226/227 – „trojka“ zcela vzadu. Na typ si nevzpomenu.
Beze všeho, třeba MAN NL 293 Lion´s City, jezdí s tím třeba Stenbus
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:MAN_NL293_Lion%C2%B4s_City,_-9305,_PKS_Grodzisk_Mazowiecki_%2836945343691%29.jpg
Opěrky na stání, to vidím poprvé…
Jako na (pří)městský provoz, kdy se mi s báglem nevyplácí si sedat, to asi není úplně špatné řešení a docela bych to uvítal.
Na dálkové cesty je to ovšem naprosto nepřijatelné. Furt lepší než obyčejné stání, ale ani to by se nemělo dít.
Opěrky na stání jsou vidět v tramvajích.
Jo, to je asi taky v pohodě.
Ano, primestske autobusy. Tohle je ale vlak pro dalkovou dopravu.
Tak například pro blechu nebo šneka je i Kolín – Ústí dálka…
To já vůbec neřeším. Já řeším jen, „kde se to poprvé zhmotnilo“. A teda pořád mi přijde dálková doprava blíže k příměstským autobusům než vlak z Ústí do Kolína k letadlům, to se na mě nezlobte
Píšou, že na tato místa (stíní) jízdenky neprodávají, jako hnidopich se ptám, to můýu jet zadarmo?
Těžko, zaplatíte při vstupu do vozidla… Ale nemusíte se obtěžovat u pokladny a fronty. Takže na krátké rychlé shuttlování asi ideální řešení.
Ne, pojedete bez místenky, ale s koupenou jízdenkou
Ale v textu píší „neprodávají jízdenky“
Nějaké větší hodnocení si nechám až po svezení, ale čistě z hlediska designu: – Ty „sedačky na stojáka“ by byly super leckde v příměstské dopravě, kde lidé rádi zabírají místa pro vozíky/kočárky. Izraelské dráhy nedávno upravily patrové vozy na vytížených linkách tak, že odebraly sedadla ve prospěch místa na stání a na opření. Umím si představit spodní patro jednoho článku elefantu pouze s tímto. – V businessu je to letecký koncept. V letadlech se staggered seats (na přeskáčku) v business používají proto, že i při menší roztečí může mít cestující víc místa na nohy – natáhne je pod bočním stolkem… Číst vice »
Tímto sezením disponují nejnovější tramvaje od Škody pro DPO. A je to přesně tak, jak popisujete. U míst pro kočárek / vozík.
Naprosto souhlasím. Bohužel tyto soupravy jsou provozovány na delší trasy.
Ten pult na konci je opravdu míněn jako přebalovací?
Ano, ale ta deska je neskutečně těžká.
Aha, díky. Zmátly mne piktogramy kola/kočárku, tak mi to přišlo takové zvláštní – no a ono je. 😉
Taky mne napadlo, že by se to dalo využít spíš jako prostor pro servis kola. Nebo pro přebalení zavazadel 😀
Jsme zvědavý, až se objeví detailnější videa interiéru, zatím je moje představivost omezená.
Nie je to prebaľovací pult. Tie sa nachádzajú na každej toalete.
aha, díky za vysvětlení, takto to bylo vysvětleno personálem, fotku jsem dal pryč.
Pult při rozložené konfiguraci je míňen jako „bufet“ nachází se blízko kuchyňek. Při sklopení jsou nad ním právě držáky pro jizdní kola.
Tedy shrnuto: hlavně nepoplést bufet s přebalovacím pultem, to by byl fiakr.
To, že to jezdí u RegioJetu je už jen krásný detail k už tak lowcost jednotce. Už tomu chybí jen nefunkční WC a pořádná patina od špíny… Odpadní kvalitu zpracování to už zvládlo 😄
Ale mají na záchodě tu odpornou umělou kytku v misce s kuličkama. Skoro jak u emirates
No zase to vyfouknul ČD.
😆😆😆
A myslím, že tentokrát jsou u ČD všichni upřímně rádi…
U ČD maji některé vozy fotku ručníků na stěně to mi přijde jako podobný úlet.
Jako příměsto na 20 minut jízdy slušný vlak.
Na příměsto tomu chybí bezbariérový nástup.
Kolik je výška nástupního prostoru nad TK?
Podle fotky z ústeckého hlaváku, kde je výška nástupiště 550 mm nad TK, to tipuji ještě o cca 20 cm výš. Takže asi německých a polských 760 mm.
U 810 je kvůli tomu vždy pozdvižení, volám notorické stěžovatele a likvidátory 810, nechť to obhájí. Babičky s nůší a maminky s kočárky zůstávají bezradné na peronech!
Kdyby, tak jo a bylo by to skoro ideální. Ale není na to dostatečně dimenzovaný vstup.
Nevíte někdo, jak mají fungovat ty věšáky na kola? To kolečko nevypadá dostatečně malé na to, aby se dalo prostrčit vypleteným kolem…
Nad tím jsem také marně přemýšlel:)Ale pak jsem si vzpomněl, kdo se chlubil, že se podílel na návrhu interiéru a přestal jsem v tom hledat smysl:-)
Kdo se prosím podílel na návrhu interiéru? Díky.
No hlavně se podílel osobně pan Koehler…
Bych úplně nečekal, že ti dva kluci u leoše koukali na tvar věšáku na kola. Celé to bylo trochu přifouknuté
Vzhledem k tomu, kolik času věnovali projektu koloběžek ve Flirtu, bych je nepodcenoval 😀
Dále tam chybí gumová ochrana proti poškrábání ráfků.
Na to bych kolo asi nepověsil. Je to nepochopitelné, detaily vždy rozhodují. Nebo je tam magnetická levitace 😀
na tohle bych kolo hlavně nikdy nepověsil, kvůli rafkum…
Jo, interiér je tvrdej lowcost. Kvalitou zpracování jsem si vzpoměl na začátky Soru. Ale i ona libchavská Trabanťárna ušla velký kus cesty a je na tom dnes lépe, než tohle. Ale jízda z Ústí do Liťáku pohodlná byla. Rozhodně více než vozy klasické stavby.
Hnusnej vlak
Ten kávovar. 😀
káva je základ. musí být 😉
Ten si můžete asi jako suvenýr odnést se sebou domů :DD
Ten tam není úplně standard. Pravděpodobně ho rychle přesunuli z jejich Ampz, je to stejnej typ.
Upřímně by mě zajímalo, jak by to bylo ale vymyšlené u LE.
Sedačky na stojáka jsou pěkné, je to lepší než když stojící lítá v uličce jak nudle v bandě. Jak je to s věšáky na kabáty?
Jenže u dálkového vlaku tak nějak nepředpokládáte stojící lidi v uličce. To už z toho budeme dělat oficiálně socku. Ne, děkuji. Ale je to jejich business.
Že se to nepředpokládá, to je sice super, ale všichni víme, jaká je realita. Takže pokud ten vlak nebude povinně místenkový, tak je toto výrazně lepší než cestující sedící v uličce na krosně.
Ano, tímhle tomu jdeme hezky na proti a děláme z toho samozřejmost se kterou se bude počítat. Očekával bych spíš snahu se tomuto vyhnout, aby EC do Berlína nepřipomínalo popelnici s narvanou uličkou. Ale za ty prachy..
EC do Berlína berte jako příklad, dosaďte si libovolnou trasu.
Ale trochu zarážející je to u jednotky pro Leo Express, který povinně místenkový je. Jedině že s tím počítal na účast v tendrech
Možno to bol len dodatočný nápad, ako spríjemniť dlhú cestu … pri takej 3+ hodinovej natiahnuṫ si trochu nohy neuškodí.
V prímestkej / regionálnej doprave rozhodne dobrý nápad
Ne každý jede dálkovým vlakem z konečné na konečnou… Na půl hodinovou cestu je to úplně ok…
Nepředpokládá stojící.
Takže Brno-Ostrava nebyl dálkový vlak a teď už je, když je bez povinných rezervací jen 1 vůz? 😀
Tak dálkový. Ono je spíš otázkou co je u nás dálka. Ve světě je naše dálková doprava vedena jako příměsto.
To je asi fakt. Nakupující místní dopravce by si měl být schopen naspecifikovat úroveň komfortu.
přesně, stání je fajn. „Sedění“ je stejně nezdravé 😉
jsou tam, zavěšené na odkládací ploše nad sedačkou.
Děkuji.
Ale tohle není městká/příměstská souprava.
Ta sedačka na stojáka funguje jak ? To se na tom klečí,nebo sedí. 😃
klečí a může s u toho modlit 😉
k Čínskému bohu srandy..😃
Modlí
Pisoár je dobrá věc, kterou bych rád viděl častěji, protože jinak prasata čůrají na záchod a ne do něho. Kromě toho vypadá interiér trochu staromódně. Spousta věcí se mi taky nezdá promyšlená, vypadá to jako experimentální vlak, ne jako vlak pro sériovou výrobu. Vlak nesplňuje základní požadavky na ergonomický design a rozmístění prvků. Nechápu, co si LE při jeho navrhování myslel.
A jak myslíte, že to bude vypadat u toho pisoáru? Stejně ochcané, jako záchod, navíc je to další věc na uklízení a jak víme, úklid je už dnes tak nějak na hraně. Navíc je hned vedle umyvadla. To není dobré řešení.
Vzdálenost k pisoáru je menší než vzdálenost k záchodové míse, šance trefit se je tedy naopak mnohem větší. Navíc na pisoáru nejspíš nikdo další nebude sedět, trocha špíny okolo není tak ekelhaft. Plus blízkost umyvadla by pár slušnějších a čistotnějších mohla vést k tomu, aby případné následky svého netrefení eliminovali rychlým úklidem.
Jen u toho pisoáru budete mít hlavu, když budete sedět na záchodě.
Obvykle se při sezení na toaletě nepředkláním tolik, abych se k pisoáru přiblížil. Ani v toikách, kde mi přijde, že je pisoár k míse blíž než tady. O odéru a nečistotách nemluvě.
Každý je jiný a má jiné zvyklosti. Třeba jsou i tací, co předklon na WC preferují, snad tedy zvládnou natočit své tělo mírně vlevo, aby jejich hlava místo k pisoáru mířila k umyvadlu.
Jsou však situace, kdy mají lidé hlavu i přímo v záchodové míse, těm by sebevětší toaleta nejspíš nepomohla 🙂
Se dá tiše zvracet 😀
Žlábek a asfaltem natřená stěna by nestačila?
Vy si sednete na pisoár? Klobouk dolů! 😆
Prkénko u pisoáru fakt počůrané nebude.
Někteří si spletou pisoár s umyvadlem 😄
Co si sliboval? Za málo peněz hodně muziky….
Já jsem nic neočekával. Akorát je vidět proč Čínské firmy napodobují řešení jiných firem. Oni neumí. A hlavně nejsou schopný pochopit tržní požadavky. Pohon je jinak určitě dobře řešen co jsem četl.
Vy asi nechápete jak funguje Čína obecně. Pokud chcete vyrobit zmetky, tak vám je prostě vyrobí. Udělají to, co si zadáte, tedy někdo evidentně ušetřil pár drobných a tak to dopadlo jak to dopadlo. Není to chyba výrobce, ale objednatele.
Naprostý souhlas. Číňan umí i kvalitu ale musíte si připlatit. Furt míň než v Evropě, ale to je pro některé šetřílky furt moc, no.
Akorát umístění toho pisoáru. Představte si že sedíte na záchodě a z půl metru koukáte přímo do mušle. To je takové… meh.
Pocitově mi to přijde lepší než v toi-toikách.
Ony jsou toi-toiky v nějakém vlaku??
Aspoň lze studovat pisoárovou mikrofloru.
Take nechapu ze nejsou ve vlacich pisoary. Klidne mohou byt oddelene jako napr. v japonskych shinkansenech.
Ten pisoár je skvělá věc. Určitě se snad všem pánům, co použili tuto místnost za jizdy vlaku, stalo, že mířili, ale vlak sebou na výhybce nebo jinde škubnul a už byla nečistota na podlaze. Divím se, že se tohle víc nerozšiřuje. Pisoáry jsem viděl jen v šinkansenech a mají je snad i u WESTBahnu.
Jinak ten interiér nevypadá zle, umístění stolku se trochu poladí a bude to i pro dlouhány. Různé druhy sedadel můžou být taky dobrá věc.
Jinou otázkou bude spolehlivost a dosažitelnost servisu.
Pisoáry mají i jednotky Giruno SBB, je to rozhodně dobrá věc.
No stolky jsou detail bez čehož se obejdete. Horší jsou ty nízké opěry hlavy. Pokud jsou nízko, tak se neopřete páč se kroutit nechcete. Ale nízké opěry má RJ u některých typů sedadel už dnes.
Tak pochcáno bývá hlavně od ženskejch, protože si nesedají. A nejen ve vlacích, ale všude na veřejnejch toaletách.
V jaké výšce nad TK jsou nástupní prostory?
Podle fotky z Ústí tipuji cca 760 mm.
Děkuji….to nevyznívá dobře pro cestující.
Sedačky nastojáka, inu nejsou tam stahovací okna, aby se člověk opřel o dělící příčku a jel hodiny v Béčku pohodlně visící-stojící.
Sedačky nastojáka a stojáky nasedáka. Nový koncept cestování.
A jak se krásně dalo lehnout v B249😁
LeoExpress měl v plánu jezdit hodiny bez zastavení? Není třeba možné, že by někdo jel jenom jednu nebo dvě zastávky?
Vlakem typu IC jezdívá velká většina mezi těmi velkými městy. I z těch co jezdí krátké trasy vnímají tak 2/3 cestujících nebo přinejmenším polovina špatně, když nemůže sedět, protože nejsou ve věku 12-40. Takže jestli je těch nesedaček méně než 10%, dá se to.