Obrazem: Sergej společnosti KDS absolvoval druhou jízdu, dojel si do Lužné pro křest
Sergej byl v čele zvláštního vlaku z Prahy přes Ústí nad Labem, Postoloprty a Žatec do Lužné.
Společnost Kladenská dopravní a strojní Radka a Romany Šauerových dnes poprvé oficiálně představila kompletně zrenovovanou lokomotivu 781.592 Sergej, když ji vypravila v čele zvláštního vlaku z Prahy přes Ústí nad Labem, Postoloprty a Žatec do Lužné. V tamním muzeu ČD čekalo stroj otočení na točně a křest.
Šlo o druhou (a zatím nejdelší) jízdu Sergeje po více než dvouleté renovaci, předpremiéru si stroj odbyl loni v září při oslavách 130 let Lomu Mořina. Tehdy ale nebyl ještě zcela hotov. Oprava probíhala v přerovské společnosti ČMŽO, oprava motoru díky spolupráci s CZ LOKO v Lotyšsku. „Je to první, ale možná také poslední jízda, protože možná za poslední peníze,“ řekla v nadsázce Romana Šauerová s poukazem na velkou spotřebu stroje, který si na koridoru vyzkoušel i maximální rychlost 100 km/h.
Lokomotiva 781.592 patřila ke strojům, které sloužily až téměř do konce nasazování těchto strojů na české železnici v pravidelném provozu. Tehdejší ČSD ji zařadily do provozu v roce 1979, dojezdila v chebském depu v roce 2001. Poté putovala do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově, odkud ji koupila v roce 2019 Kladenská dopravní a strojní.
Z 600 kusů dodaných do tehdejšího Československa je tato šestá zprovozněná, dochovaná a zároveň poslední zrestaurovaná. Šestinápravová lokomotiva Sergej byla vyrobená na Ukrajině v někdejším Vorošilovgradu (dnes Luhansk).