Obrazem: Radlická radiála má být částečně zahloubená. Cena však roste a zahájení prací je nejisté

Nové vizualizace Radlické radiály s částečným zahloubením. Zdroj: Sdružení PUDIS a SATRANové vizualizace Radlické radiály s částečným zahloubením. Zdroj: Sdružení PUDIS a SATRA

Změny projektu si vynutili někteří obyvatelé Jinonic.

159 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

„zahloubená silnice přemostěná rampami“ něco takového se v Brně postavilo zde, a funguje to celkem dobře…

https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=105093742&newest=1&yaw=0.941&fov=1.257&pitch=0.038&x=16.5801685&y=49.2157476&z=17

Dalnice

Ale pockejte, ekopolpotovci nepotrebuji videt neco, co funguje. To je fujky bolsevicke. Oni to potrebuji vymyslet tak aby to nefungovalo…

vlachjan

Moc hezké, hned bych si při pohledu na tu krásnou infrastrukturu šlehnul nějaké to mňaučko.

Suchdolák

Tak si po letmém pohledu do té debaty říkám, proč vlastně budí takové negativní emoce mnoha obhájců okruhu odpor Suchdola proti němu, když většina jich zároveň odmítá RR s podobným odůvodněním, že by do Prahy přivedla další auta – a přitom RR bude spolu s Jižní spojkou vlastně skoro totéž co severní část okruhu v poloze přes Suchdol (jen v jiné části Prahy), na rozdíl od té severní části okruhu bude však dokonce ještě dublována stávající trasou okruhu přes hnusnou estakádu u Radotína, když na severu takový obchvat není a bude chybět. Zamysleli se vůbec ti, kdo trasu RR teď… Číst vice »

Pavel Kohout

V této lokalitě bydlím, koukám z okna na konec Rozvadovské spojky. Znám velmi dobře „specifika“ místní dopravy (Radlická, Plzeňská apod.). Projekt RR ale považuji za relikt minulosti. Je to od začátku špatný nápad (původně vycházející z vize rozvoje silniční dopravy za minulého režimu) a nic na tom nezmění ani dvacátá varianta RR, zahloubení, tunely apod. Rád bych znal opověď na 2 otázky: 1) Jak se zabrání autům, které dnes jednou ze západního směru (Plzeň, Kladno, atd.) a pokračují dále po vnějším okruhu, aby použili RR jako zkratku na D1? Bude to o pár km kratší, než po stávajícím okruhu. 2)… Číst vice »

jinonic

1) nijak, ty auta tam jezdí už dnes, jenom jedou nynější radlickou.
2) ano pobere, ze stejného důvodu jako v bodě 1 Dopravní indukce nebude taková.

P.P.

ad1: Aut tam pojede min o 30 tisíc více než teď.
ad2: Stávající BM to nepobere, o tom nikdo z politiků ani dopraváku nepochybuje, proto RR stojí a padá na zásdaním zkapúacitnění BM.
Obě vaše tvrzení jsou nepravdivá, ale mám pro Vás doprbouz právu: oboje lze řešit a pracuemem na tom.

SYN

D0/Okruh by měl být mj. rychlejší (80-100kmh) a „rovnější“, takže o trochu kratší kilometráž nestojí za to se tahat do centra (širšího centra), navíc na pomalejší silnice (60-80kmh). Samozřejmě, pokud jedna z těchto komunikací bude zásadním způsobem „ucpaná“ pak nic nedokáže zabránit řidičům aby si hledali „schůdnější“ směr… Zde bych podtrhl důležitost maximální plynulosti dopravy na okruhu. Fakt si nejsem jistý proč je nezbytně nutné mít v krásném širokém moderním tunelu osumdesátku, je to téměř trapné… když už, šel bych „odvážně“ do nezvyklejší devadesátky, když už tedy je stovka moc (předpokládám že to omezení se tam dává pro snížení rizika… Číst vice »

HK~

sice bych byla pro celkové zakrytí liniovým parkovém ale budiž

snad vedle tramvaje na Butovice a dál po Jeremiášově až na Zličín se zvýší výška budoucí zástavby, protože stavět cokoliv pod 10-15 pater, mix bydlení a office by byl zločin proti urbanismu a šílenému nedostatku bydlení v Praze

SYN

To úplné zakrytí se tam případně dá v budoucnu dodělat, není to až tak neřešitelné, pokud budou peníze… nebo ne úplné ale „jen“ 75% aby se nemuselo moc složitě řešit větrání+únik.

Pavel Q

Jak koukám, ono jde o to, kolik se pak dá postavit kolem. Čim víc tunelů, tím více zástavby se pak vejde na povrch. Srovnejte různé varianty okolí jinonického nádraží.

Michal Staša

Bychom poprosili na Spořilově taky takový jakoby tunely… ale nás se nikdo neptal…

Martin

Tam ale zakrytui v planu je, dokonce i prodlouzeni tram. trati….

Gouda

Je rok 2024, a STÁLE se nic nezměnilo na tom, že pidi dopravní stavba za 35 miliard v Praze má mnohonásobně menší užitek, než několik dopravních staveb v regionech za stejné peníze. Pokud by tedy stát hospodařil řádně, výrazně by Praze seříznul rozpočet, aby nemohla státní peníze takto neefektivně utrácet. Nejdříve musí být dostavena základní infrastruktura ve většině země, a rychlá spojení s Prahou (tzn. kompletní síť VRT a dálnic). Pak se vám do Prahy přestanou stěhovat desetitisíce zbytečných lidí. A až PAK se má řešit, jestli v Praze stavět nějaké luxusní stavby za desítky miliard. Zatím to ale funguje… Číst vice »

Frantisek X

VRT a ještě k tomu dálnice? Právě po těch se ovšem denně valí spousta i zbytné dopravy, která pak zahlcuje ta zbytnělá centra. Do nich se ti lidé stěhují i proto, že mimo ně přestává fungovat společenství – místní obživa, místní kultura – i ‚díky‘ těm dálnicím, po nichž je to zase „o něco blíž a levněji“. Takže podle mě pozor nejprve na to. Špatně to patrně je, jen ale aby se to vzalo za správný konec…

PetrH

Spojení do Prahy (dálnice) způsobí, že se do Prahy přitáhne víc aut, které uvnitř pak jezdí. Tedy bychom měli začít nestavěním dálnic, zejména do Prahy.

Marek

A co takhle stávající dálnice a silnice do Prahy zrušit, do Prahy nejezdit? Lidi mají sedět doma a ne pořád někam zbytečně jezdit. Správně. Ještě zkuste zavést nevolnictví a bumážky s povolením cest mezi guberniemi. A můžete tomu říkat zelené otroctví (dříve Green Deal).

s J.

Panečku, to je „projekt“. Kterýpak developer stojí v pozadí?
Zrušíme protihlukové valy kolem ulice Bucharova, aby na jejich místě mohla vzniknout nová čtvrť paneláků. Abychom zavřeli ústa lidem z Botaniky nabídneme „jakože“ zastřešenou dálnici.

Frantisek X

Máme ale někomu „zavírat ústa“, nebo se raději zamyslet nad tím, co vše nám ta či ona změna přinese (nejen dobrého)?

s J.

Radlická radiála je v současné době stavba, která přinese víc škody než užitku, protože vytvoří jen další propoj mezi přetíženými uzly (křížením D0/D5 a Barrandovským mostem), čímž jim neulehčí ale ještě více je ucpe.

V Praze by měla mít prioritu úplně jiná radiála. Zapuštění/zatunelování ulice V Holešovičkách. Ukončí to letitou dopravní agónii kolem tunelu Blanka.

Martin

Ja to podporuji… rozhodne to vypada lepe nez predchozi projekt. Ale celkove ke konceptu IAD v Praze mam vyhrady, MO je OK, ale privest na nej ze vsech smeru kapacitni radialy, podle me OK neni, bude to problematicke a moc neverim, ze MO to kapacitne zvladne, vc. komunikaci v centru. Hodne chybi vnejsi okruh kolem Prahy, a i ten je na nekterych mistech dost blizko mesta – duvod je jasny, MO daleko vice v centru a vnejsi ma tak slouzit castecne pro mistni dopravu. Asi by to chtelo spise jeste jeden okruh ci polookruh mezi temito dvema planovanymi… na vychode… Číst vice »

Frantisek X

Jen jestli většina té dopravy není cílová, a co vše vůbec odvede nějaký třetí, pátý či desátý (a opět silniční – co preference šetrnějších způsobů?) okruh…

Martin

Praha je specificka, mate centrum a sirsi centrum, pak velmi silne zalidnena sidliste, ktere sirsi centrum obepinaji, a pak potrebujete okruh, ktery mesto obepne na okraji tedy spise opravdu pro propojeni dalnic a odvedeni tranzitu…
Praha sazi na severozapade na MO pres Smichov a Hradcany – tedy primo v centru a na jihovychode daleko od centra prakticky kolem sidlist…
Vnejsi dalnicni okruh pak v casti trasy je dal od mesta az mimo mesto a v casti pak kolem sidlist,…
Nejsem si jisty, zda tohle je ta spravna cesta, ktera pomuze od pretizene dopravy v Praze…

Kolemjdoucí

30 giga tohle, 85 giga Blanka 2, kolik že má stát to naprosto neufinancovatelné šotoušské blouznění Nové spojení 2? 120 giga?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

NS 2 je na rozdíl od dalších dálnic do centra nutné. Cena samozřejmě bude v intencích Dobré Správy a oblíbených monopolů. Ale přeci nechcete ty manželky/milenky/milence připravit o Maledivy…

Frantisek X

Nutné, no… Přinejmenším přínosnější. Otázkou je ale, co vše sem ještě cpát a co naopak oživit i v menších centrech, aby to tu bylo vůbec celkově obyvatelné. Neustálé zvyšování objemů všeho je neudržitelné.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

V normální zemi by dávno bylo. V Mnichově už staví druhé.

Y.K.

120 giga? To jste vyseděl jak?

Martin

Blanka 2 ma jedno takove specifikum, prakticky je to jen spojnice mezi Holesovickami a Jizni spojkou, jinak na ni nic nenavazuje krom mistnich komunikaci ve meste, coz neni zasadni vada, pro mistni mestskou IAD je to dobre, ale problem je, ze po tech mistnich komunikaci Prosecka, Sokolovska, Ceskomoravska a Ceskobrodska budou jeste vice zahlceny dopravou…
Tady chybi naopak zachytny okruh dal od Blanky 2..

Frantisek X

Tady hlavně přebývá poměrně dost zejména individuální dopravy…

Martin

To souhlas…

PetrH

Za mě fajn, to tu šanci na postavení ještě snižuje.

Škrpál

Město nic takového nepotřebuje.

Pavel Q

Kdysi se mluvilo, že zaústění radiály do MO způsobí problémy s kapacitou u Zlíchova. Podle výpočtů, které byly předloženy to bylo neschvalitelné. To se nějak vyřešilo.

Pavel Q

Sorry, tam měl být otazník na konci.

P.P.

Nevyřešilo se to! Vyřešit napojení RR na Barrandovský most stále zůstává jako základ pro jakoukoliv variantu RR. Místní (z Prahy 5) navrhli v lednu 2019 rampu BM, která by byla bypassem sjezdu na Modřanskou ulici. Ta rampa by vyřešila napojení aspoň jednoho pruhu z tunelu RR. Druhý pruh v tunelu by mohl být bus pruh … nebo se objeví jiné, nějaké geniální řešení.

Tomas

Užijte si to čekání ještě že se z toho nordelu stěhují pryč…..

MP22

Já v Jinonicích bydlím a metro mi jezdí pořád pěkně, jen utíkejte, řidičů se vzteklinou tu máme až až

oja

A bude se tam platit mýto, když tam město pálí takové peníze?

Pepa

Já Hřiba s Hlaváčkem cením – nemají odvahu říct Pražákům, že další kapacitní dopravní stavby jsou urbanistickým dinosaurem a lhaním si do kapsy o „řešení“ dopravy, tak ty připravovaný bolševický radiály ze ZÁKOSu přeplánujou tak, aby byly neufinancovatelný a nerealizovatelný. Než se v ve 40. letech přiblíží čas jejich realizace, snad se promění mentální klima ve městě, lidi se přestanou obelhávat, že nějaký magický okruh nebo výpadovka cokoliv vyřeší a dopravní politiku přestanou udávat řidiči kurýrních služeb, potažmo mentální hegemonie ODS-ANO-SUV.

Fsp

Ano, to už dávno budou žít v patnáctiminutových čtvrtích….

Jiný Petr

Pokud to myslíte jako ironii, tak jako šťouchnuté je to dobré. 😉

Fsp

no, rád bych, ale člověk dneska fakt neví 🙂

Jiný Petr

máte pravdu – zatím mám více mínusů než plusů 🙂

MP22

Vám ty plusy – mínusy nějak lezou na mozek poslední dobou.

Orange pilled

Jakoze 15-ti minutova ctvrt je neco spatneho? To je prece velmi efektivni urbanismus.

Ten Onen

Ano, v představách centrálních plánovačů určitě. Už se třesou na to, až se stanoví, že všichni na levém břehu Vltavy musí fandit jedině Spartě a na pravém naopak Slavii, stejně tak i děti budou moci trénovat v odpovídajících klubech. Nemůžeme si přeci dovolit bezdůvodně cestovat po městě. Stejně tak obyvatelé Dejvic budou smět jen do Dejvického divadla, obyvatelé Smíchova jen do Švandova atd. Pokud Snad budete chtít do nové restaurace, tak pokud nebude ve vaší čtvrti, tak se podíváte jen na Instagram. No a práce a škola samozřejmě také jen v docházkové vzdálenosti. Nějaký výběr jiné specializované školy na druhé… Číst vice »

Jakub P

Ale houby. To jsou jen nesmyslné konspirační teorie. Celej ten koncept je o tom, že město by se mělo snažit (protože je to pro něj sakra výhodný), aby lidi měli v dosahu (což je cca těch 15 minut) co nejvíc z toho, co běžně používají. Nikdy to nebylo a není o omezení možnosti cestovat za jakoukoli službou nebo čímkoli jiným dál, pokud to danému člověku líp vyhovuje. Vždycky to bylo a je o tom, že by město nemělo nutit lidi za vším a každodenně cestovat zbytečně daleko. Je prostě lepší, když jsou běžné služby a obchody po městě rozmístěny a… Číst vice »

Ten Onen

Hlavne je kravina si myslet, ze se dosud planovalo tak, ze rezniky sezenete jen v jedne ulici ve meste a zelinare v jine. Takze ve skutecnosti uz tu podle vas takova mesta mame (i treba Prahu) a presto je doprava takova, jaka je.

Jakub P

To je samozřejmě extrémní příklad. Ale jo, v mnoha městech (včetně Prahy) se bohužel stavěly a staví nemalé části jen s jednou tou funkcí (bydlení, kancly, obchody, atd.) ať už úplně čistě jednofunkční, nebo s ostatními funkcemi omezenými na minimum. A jo, citelně to ty města zhoršuje, protože to tvoří tlak na to dojíždět za vším často a daleko.

Druhá věc je pak organizace té dopravy (a v tom Praha bohužel dost zaostává), kdy město paradoxně ulehčuje ty dlouhý cesty na úkor kratších, který by šlo dělat pro město šetrnějším způsobem. Opět s velmi nepříznivými důsledky pro fungování města.

Jakub P

Ostatně je to docela dobře vidět i na srovnání cen bytů v různých částech Prahy. Nejžádanější a nejdražší jsou při stejných ostatních parametrech ty, který k tomu 15 min městu nemaj daleko. Jenže bohužel, nová výstavba je až na výjimky spíš opak.

Radek

Kravina si myslet, že se dosud takto plánovalo. To je taky ironie, že jo? Byl jste někdy na sídlišti? Celou druhou polovinu dvacátého století jela představa oddělené funkcí (naprosto revoluční věc, podívejte se třeba na Žižkov, kde má práci, bydlení, obchod. Takže jasně, nikdo neříkal ve které ulici mají být zelináři, ale funkční členění města tady frčíme dodnes. Viděl jste někdy územní plán s jeho barvičkami?

Ten Onen

Tak ještě jsem neviděl sídliště z 2. pol. minulého století, které by nemělo minimálně v plánu školku, školu, zdravotní a nákupní středisko, knihovnu nebo kulturní středisko, park nebo parčík, nějaká sportoviště, hřiště pro děti atd. Pokud jde o práci tak úřady a kanceláře tam také bývaly, stejně jako obchody a provozovny služeb. Velká část lidí ale pracovala v průmyslu, který byl primárně těžký a tak se stavěl odděleně. Ale s tím se nepočítá ani v tom 15minutovém urbanismu, že průmysl bude hned vedle obytných budov, málokdo chce mít hned pod okny železárny nebo elektrárnu. Podívejte se, jak velká sídliště jsou,… Číst vice »

Radek

Však já nekritizuji, že to tak dělali, v 19. století se důsledné oddělování funkcí jevilo jako dobré řešení, protože přesně jako píšete, velká část lidí pracovala ve špinavém průmyslu. To se ale dnes už výrazně změnilo, takže to co se dřív jevilo jako dobrá myšlenka nám nyní generuje obrovské problémy nárokovostí na dopravu. Ano, máte pravdu, že imho minulý režim stavěl ta sídliště alespoň se základní vybaveností, dnešní město stavíme paradoxně ještě hloupěji. Ale pořád to bylo funkčně členěné město (bydlení/práce/rekreace), zkrátka úplně jiný koncept než jakým se město stavělo po století předtím. Podívejte se třeba na vídeňský Aspern, kde… Číst vice »

Ten Onen

Drobný dotaz, v tom vídeňském Aspernu to bude fungovat tak, že ti co tam bydlí budou mít zaručenou práci v tom samém místě, nebo že bydlení dostanou jen místní zaměstnanci? Protože já mám pár kroků od domu spoustu kanceláří, ale jsou to společnosti působící v jiných oborech než já. A to je to, na co narážím. Blízkost něčeho ještě neznamená, že se potká nabídka a poptávka. Klidně do těch 20000 pracovních míst může 19000 lidí dojíždět úplně odjinud a 24000 místních obyvatel bude pracovat úplně jinde… Nebo to bude třeba 15000 vůči 20000, ale že by se to potkalo a… Číst vice »

Radek

Ale však samozřejmě, že to nebude 100%. Myslím, že koncept 15 minutového města si ani nenárokuje všespásnost. Ale kdyby to bylo 50 %, tak i to je prostě fantastické, srovnáte-li to se sídlišti nebo nedej Bože se sídelní kaší za Prahou, která nemá ani tu základní vybavenost. Nejde o to dopravu zrušit, ale co nejvíce minimalizovat nároky na dopravu. Původně jsem reagoval na Váš výrok: „Hlavne je kravina si myslet, ze se dosud planovalo tak, ze rezniky sezenete jen v jedne ulici ve meste a zelinare v jine.“ A s tím prostě nesouhlasím. Historicky se takhle neplánovalo, ale posledních cca… Číst vice »

Škrpál

A jakým tělesným orgánem jste tak strašnou broskvovinu, že patnáctiminutové čtvrti budou obsahovat nějaký zákaz cestování, ráčil vymysleti?

Ten Onen

Asi moc nechapete nadsazku, ironii a obecnenerozumite psanemu textu, protoze to tam dokonce mate hned v uvodu druheho odstavce napsane🤦‍♂️ Tak radeji prestante premyslet kolenem😉 Jeste to pro vas shrnu bez ironie, snad to pochopite. Ocekavani patnactiminutovych mest jsou zalozena na predpokladu, ze lide si najdou praci a skoly ve svem okoli a volny cas take budou travit ve svem okoli. No a v realite to tak neni. I kdyz bylim ve ctvrti, kde je jak bydleni tak i kancelare a obchody, tak do prace sem lide dojizdi a naopak lide co tu bydli jezdi pracovat po celem meste. To… Číst vice »

Jakub P

Samozrejme, ze jezdi a je to dobre. Ale zdaleka ne vsichni denne. Coz ten celkovy objem cest, se kterym si mesto musi poradit citelne snizuje a o to jde.

Orange pilled

nechapete to

Radek

Možná nejen pražanům, možná spíše koaličním partnerům, jejichž vrstevníci na ZÁKOSu ty věci navrhovali. A kteří mentálně v tom období a představách o městě, urbanismu a městské mobilitě ustrnuli.

trafopajka

„někteří obyvatelé“? nebuďte slušnej, řekněte jména!

Juraj

Tento relikt 70. let ještě pořád žije?!
Člověk by čekal, že poučení z magistrály a ostatních „sběrných komunikací“ je jasné, ale Praha má holt svou setrvačnost.

Jaaa

Praha ne, jen někteří obyvatelé…

oja

Především politici

MP22

Někdo říká že je to relikt, zbytečné atd. Já si to nemyslím, osobně jezdím 80 % cest po městě MHD, 10 % na kole a zbytek autem, takže nejsem žádný fanda IAD, jsem pro mýto i tržní parkování, to jen abych nebyl označen za autíčkáře. Autem jedu když potřebuji dovézt něco většího, když jedu ven z Prahy, když se potřebuji dostat někam po Praze kde je absolutně tragická cesta s MHD. V Praze 13 bydlí 70 000 obyvatel, v Řeporyjích dalších bezmála 5 tisíc, Jinonice přes 7 tisíc. Ti všichni se potkají na dopravní stoce Radlická, popřípadě Plzeňská, kde bohužel… Číst vice »

Jakub P

Problém těchto městských dálnic je ale v tom, že ty lidi, kteří je používají, nemají zpravidla začátek a konec cesty na nich. Od startu a k cíli se musí dostat těmi ostatními ulicemi. Takže tyhle kapacitní tepny, které činí cestu autem výhodnější pro daleko víc lidí, pak v důsledku přehlcují auty ty malé ulice, kterými se na ně a z nich najíždí a sjíždí. O to víc tady v těch místech, kde už teď máme infrastrukturu pro automobily takovou, že té pro MHD ujela o několik tříd. A tohle to dál posílí. Neříkám nestavět to nikdy, ale počkal bych s… Číst vice »

MP22

MO i RR nebudou stát dříve než v polovině 30. let. Věřím že do té doby bude samospráva a občanská společnost v lepší kondici a regulace na povrchu bude součástí otevření těchto staveb. V poslední době je vidět silný společenský posun a v tomto jsem optimista.

Jakub P

Nebudu citovat Dobytí severního pólu naplno, ale jsou chvíle, kdy by se optimisté…

Kuba2

Když každý z těch, co dnes jezdí po té Radlické denně, pojede jen jednou za měsíc, když zrovna poveze babičku s klavírem, tak se ta auta na současnou Radlickou v pohodě vejdou.

MP22

Vždycky bude minimálně 15 % cest po městě v autě, to ukazují i data z velmi vyspělých západních měst. Dnes je to v Praze 23 %, pokud chceme vyhánět provoz z městských tříd, musíme zajistit náhradu.

Jakub P

Dnes je to v Praze spis 30. A jo, pokles na pulku by znamenal, ze to mesto nepoznate (v dobrem slova smyslu)

Ono i kdyby to bylo „jen“ z tech 23 na 15, bylo by to sakra velky zlepseni. Predstavte si, ze zmizi kazdy treti auto, ktery v praze vidite. To by bylo velky ulehceni zivota ve meste.

Jenze kapacitni mestsky dalnice vedou k pravymu opaku, ke zvysovani podilu aut v modal splitu.

Škrpál

To stavební lobby stále chová naděje na lukrativní zakázky a bude za ně ještě velmi tvrdě lobovat.

M1M2

Tak já nevím, ale jestli je něco relikt, pak dnešní stav dopravy na Plzeňské, na Radlické, okolo Anděla….. Tomu všemu taková stavba pomůže, jako významné části Prahy pomohla Blanka. Pokrok holt je potřeba brzdit a národu zavést všeobecnou drážní povinnost. Jen se jaksi do té veřejné dopravy všichni nevejdou. Kolik lidí navíc oproti dnešku je VHD schopna do Prahy dovézt z oblasti Berounky, z relací okolo D5, D4? Nepatrný zlomek navíc. ČD nemají vozy, autobusáci řidiče a objednatelé VHD nemají zdroje na úhradu provozních vícenákladů. Živoucím důkazem této reality je například ukončení R16 na Smíchově, nejsou vozy a stejně by… Číst vice »

Jakub P

Stredocesky kraj chysta obri vyberko na zeleznicni dopravce. Tlacte na sve zastupitele, at tam chteji vetsi kapacitu.

Misto v P+R v Praze vychazi na milion, poplatky nezaplati ani provoz. To fakt neni a nemuze byt kapacitni reseni. To je a bude mala cast reseni pro specificke potreby, nikdy ne zaklad.

M1M2

Jste-li z Prahy, máte ke svým víkendovým radovánkám k dispozici veřejnou dopravu, fakt mne nebaví, že mimo Prahu pražáci svými auty způsobují kongesce. To je logika Vašeho uvažování otočená o 180 stupňů. Ono to není jen o dopravci, ale o kapacitě dráhy. a ta je vyčerpaná. Takže tudy cesta nevede. Nehledě na to, že stabilita a spolehlivost drážní dopravy je zrovna na 171 na naprosté mizině. Pokud jedu do Prahy, nestojím o to, aby mne systém nedovezl na konečnou, vykopl mne jak dobytek někde na periferii, tedy na Smíchově, dál se na mne vykašlal a přinutil mne vecpat do už… Číst vice »

Kuba2

Sice nemáte tušení, proč je R16 ukončena na Smíchově (prozradím vám to: je to kvůli shnilému mostu), ale o to kategoričtější závěry z toho vyvozujete.

M1M2

Bohužel jste na hlubokém omylu a nemáte tušení o realitě. Prozradím Vám pravdu, ať nešíříte nesmysly. R16 je na Smíchově ukončena z důvodu obratu soupravy a proto, že dodržení celostátního taktu je postaveno nad zájem dovézt cestující na konečnou.

SYN

Primární „poučení z magistrály“ je že neděláte tranzitní tepnu těsně okolo středu města… to už tu nějakého půlstoletí neprobíhá/nehrozí. Přece nechcete říct že toto má sloužit mimopražskému tranzitu aby se propojil mezi dálnicemi… toto je pro zdrojovou/cílovou/vnitroměstskou dopravu.

V. K.

Vedení dalších aut do centra je geniální nápad. Je ještě třeba ten přivaděč udělat co nejatraktivnější, aby doprava řádně narostla.

IvoK

To je pekna blbost. Jak se podle vas maji dostat auta prazanu z okruhu do mista cile tk, aby co nejmene zatizili okoli?

Juraj

Přesně tak jako dnes.
Pointa je nepřivádět do Prahy víc aut zvenčí.

Jiný Petr

A v Praze pak bude pracovat kdo? Když mimopražským znemožníte dojíždění.

jkt

napriklad Prazaci.

PvvS

A proč tam tedy dnes pražáci nedělají ?

SYN

Protože spousta těch míst je za tak nízký plat za který se pražák ani nepohne… a jako jo, má to i nějaký reálný základ, když se podívá kolik ho stojí měsíční náklady (zejména bydlení) tak kouká aby na to vydělal…

Jaaa

Ten, kdo umí využívat něco jiného než auto.

Jiný Petr

Aha. Tak to nechť se pražáci připraví na to, že: 1) budou muset omezit VHD, neb nebude dost řidičů 2) propustnost letiště Ruzyně se zmenší 3) na státních úřadech toho vyřídí ještě méně a za mnohem déle než dnes 4) v bankách je osobně nikdo neobslouží, resp. budou dlouhé čekací doby 5) auto v autosalónu budou čekat déle, neb místo 5 lidí bude na salónu pracovat 1.max 2 lidi; auto na opravu si vozte rovnou jinam 6) že pečivo jim budou vozit třeba z Brna, neb jim ho nebude mít kdo v Praze upéct 7) na školách se asi budou… Číst vice »

Orange pilled

Vam nedochazi, ze doprava po meste se zrychli, pokud se investuje do VHD. Auta brzdi vsechny ostatni i sami sebe.

Jiný Petr

Já mluvím o mimopražských – reaguji na komentář Juraje: „Pointa je nepřivádět do Prahy víc aut zvenčí.“

Jakub P

Tam to platí taky, že přemnožená auta brzdí ty, kdo jedou autobusem, kvůli nákladům na řešení automobilové dopravy jsou omezený prostředky na příměstskou železnici, atd.

Fsp

jojo, bez aut to by tady dávno byl RaJ na zemi….

Jakub P

To neříkám. Co říkám je, že bez nesmyslného přemnožení aut by se tu žilo o dost líp.

M1M2

Nechte si uzákonit všeobecnou drážní povinnost. Ale všichni se do těch vlaků nevejdou a to ani když ČD vytáhnou všechny své oblíbené B249.

Filip Jirsák

Mimopražská auta brzdí v Praze dopravu úplně stejně, jako ta pražská. Mimopražská auta, kterými lidé vozí akorát sami sebe, nemají vůbec do Prahy zajíždět. Ta mají skončit na P+R u železnice někde co nejblíž bydlišti dotyčného. Pokud je VHD v daném místě opravdu tak špatná, že nemůže absolvovat celou cestu VHD.

Filip Jirsák

Myslíte, že řidiči VHD neumí jezdit VHD? Odkud přesně mimo Prahu se na Ruzyni bude jezdit přes Radlickou radiálu? Na státní úřady a do bank se nedá dojet MHD? Jak to teda dělá ta většina lidí, kteří tam MHD dojedou? Do pekárny se také nedá dojet MHD? Ani do školy?

M1M2

Jako že se z tohoto směru má využít ta „retroparodie“ veřejné dopravy na trati 171 trvající desetiletí a mající ještě další desetiletí před sebou? Tak si to zkuste.
A po všeobecné branné povinnosti zavedeme všeobecnou drážní povinnost?

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

V Praze budou pracovat ti, co nechají auta na P+R na okraji Prahy a přesednou na veřejnou dopravu a po Praze se budou pohybovat VEŘEJNOU DOPRAVOU.
Kdy už vám to dojde.

Panoramix

To vysvětlete těm statisícům lidí, kteří se usídlili v dojezdové vzdálenosti od Prahy a denně nás oblažují svojí přítomností, přičemž každý musí přijet sám v jedné plechové krabičce. Když toto odpadne, tak samotná doprava Pražanů po Praze bude naprosto v klidu i bez dostavby těchto dopravních monster.

M1M2

Mne tedy osobně o víkendu vadí rozlézání pražáků po celé republice, kde smrdí auty pro to aby realaxovali. Proč proboha nevyužijí vlak nebo bus a musí za Prahu autem. Ti co do Prahy jezdí tam jezdí pracovat, pražáci ven odpočívat. Asi tak úvahy pražáků, kteří se cítí nadřazeni zbytku světa. Krásně takové úvahy rozdělují společnost, což by se dít nemělo. Já jsem do Prahy 15 let denně za prací jezdil. Vlakem po 171 a dostatečně mne to vyučilo. Každému doporučuji. A dokud to pár let nedá ať raději mlčí. Veřejná doprava na 171 má setrvale klesající kvalitu a neustále dokáže… Číst vice »

Kuba2

A požadují snad ti pražáci u vás na venkově kvůli tomu novou autostrádu?

M1M2

Komunikace se jaksi staví jen v té Vaší Praze? Parkovací místa se staví jen v Praze? Ne. A pražák, když vyjede mimo Prahu si auto pověsí na strom? Nejede po dálnici, po silnici? Asi ne. Takže zabírá veřejný prostor a otravuje vzduch, to vše svojí relaxací, zatímco ten venkovan jede do Prahy za prací. Když holt každá firma musí mít v Praze „vrchní ředitelství“ minimálně…. Já jsem zásadně proti rozdělování společnosti, ale reciprocita by měla být. Rezidentem je pražák jen v Praze a ne v celé zemi. Celé je to o správě věcí veřejných, což je disciplína kterou Praha dlouhodobě… Číst vice »

SYN

To jste si nevšiml že skoro všechny (čest vyjímkám) dálnice se staví od Prahy ven??

Michal Bartoníček

Proč by se tam měla dostávat auta? Pražáci se tam úplně pohodlně můžou dostat sami a bez aut.

Jakub P

A středočeši to samé s tím, že auto nechají v horším případě někde na kraji Prahy, v lepším už před městem někde u kapacitního uzlu hromadné dopravy…

Fsp

až nějaké budou, že….

Jakub P

To by si měli především domluvit u sebe v kraji.

M1M2

Obyvatelé Stodůlek nebo Jinonic nemají právo na to se dostat přes Prahu? Ta stavba logicky musí ulevit Plzeňské, Radlické, Andělu….
Dávno už to mělo stát a je jen důkazem neschopnosti Prahy si vládnout, že se s tím za 45 let nepohnulo.

Kuba2

Obyvatelé Jinonic a Stodůlek mají pro cesty přes Prahu metro.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Přesně.
Mohla by to být 6tiproudovka, jako severojižní magistrála.

john334

Je nějaký (dopravní) důvod, že se preferuje Radlická radiála a ne Břevnovská radiála? Spojení na Malovanku mi přijde důležitější než spojení na Zlíchov.

Pepa

ano: břevnovská radiála je mentálně retardovaný bolševický projekt ze 70. let a nikdy, opakuji nikdy se nepostaví.

Jakub P

A to je oproti té Radlické rozdíl přesně v čem? Ono i tom vedení MO na levém břehu Vltavy místech se dá říct to samé, ale ten je bohužel už v této formě postavenej.

john334

Já jsem nemyslel konkrétní řešení radiál, ale spíš obecněji, proč se při existenci čtyřproudovky V Barrandovu plánuje nové spojení v podstatě jen o pár kilometrů vedle a ne až mnohem více severněji?

Ten Onen

Co treba to, ze je to pokracovani D5. Ze se Barrandov, Slivenec a okoli zastavuje tak, ze tam bude bydlet tolik lidi, jak v nejakem mensim okresnim meste a tu ctyrproudovku vytizi jen ti mistni.

Jakub P

Proč by měli lidi z Barrandova nebo ze Slivence jezdit tudy? Zrovna pro ně to nedává smysl v podstatě žádným směrem.

investičák

A teď by ještě měl někdo popsat, jaký bude tohle aktuální řešení mít dopad na areál Výtopny Zlíchov (už to přitom vypadalo že se ji podaří zachránit).

Vojta_7

Tahle stavba by měla proběhnout až po dokončení MO a navazujících staveb v Libni a asi i po Vysočanské radiále.
Ale předpokládám, že si to protekční západ Prahy prosadí dřív a na Praze 8 a 9 zůstane stejný bordel jako doteď…
Praha má na účtech 70+ miliard, přesto se tu prakticky nic nestaví…

MHD

Tato stavba měla proběhnout před zklidněním Radlické a výstavbě TT na ní.

Pepa

Samozřejmě, že Praha má dost prostředků. Ale to víme všichni, že na východě Prahy se nestaví z úplně jiných důvodů než je nedostatek peněz …

john334

Mně vždycky přišel východ lepší, má tam průmyslový polookruh, jižní spojku atd. Na západě sice už je městský okruh, ale ven z města se jede v podstatě místními komunikacemi se spoustou úrovňových přechodů.

Kuba2

Tak nám z vizualizace zmizel terminál Nové Butovice (nebo bude pod tím barákem?), zato přibyly v souběhu s metrem tramvajky (asi je to teď in, ještě tam mohli někam namalovat trolejbus). Napojení Karlštejnské/Řeporyjské je v novém návrhu totální tragédie; jestliže doteď mi přišlo absurdní, kolik kilometrů najezdí 149 po světelných křižovatkách okolo Butovic, přestože jede těsně vedle terminálu, tak po novu bude ta oklika ještě o poznání větší. V tomhle byl původně navrhovaný kruháč lepší.
Ještěže v době realizace už nejspíš v Jinonicích bydlet nebudu.

platamond

Také mne překvapilo, kolik je na vizualizaci tramvajových kolejí. Nic proti tramvaji na Radlické, ale asi se chce ještě větší odpor než je teď.

Frantík

A podle plánu Ropidu je to pořád jenom na jednu linku…

Kuba2

Tramvaj nad metrem v jiném než nejvytíženějším úseku je především naprostý ekonomický nesmysl. Ještě to dává smysl v centru, kde je významný podíl krátkých cest a je třeba souvislejší obsluha, ale podél Radlické je vše v rozumné pěší dostupnosti od metra (s výjimkou Radlic jako takových, kde už tramvaj je). To píšu jako člověk bydlící přesně uprostřed mezi stanicemi Jinonice a Nové Butovice.

MP22

To už by větší smysl dávala lanovka z Barrandova do Butovic.

Panoramix

A všimnul jste si na těch vizualizacích, kolik tam plánují nasekat nových staveb? To budou tisíce lidí domů i do práce podél současné trasy ulice Radlická. Takže kapacitní doprava pro přepravu těchto lidí dává smysl. Zase tak blízko to od zastávek metra nebude, aby lidi chodili pěšky.

MP22

Zase tolik těch baráků tam nebude, víceméně jen dvě řady podél Radlické, to s přehledem zvládne 18m autobus v intervalu 5 minut.

Kuba2

Ta kapacitní doprava tam právě už je – pod zemí. Kvůli těm pár barákům podél Radlické se úsek Nové Butovice – Smíchovské nádraží ani nepřiblíží úseku Smíchovské nádraží – Karlovo náměstí, natož aby poptávkou přesáhl. Ergo kapacity tam bude vždycky dost. 10 minut na metro je úplně normální docházková vzdálenost, sám to mám 8 minut na Jinonice a 10 na Butovice. Pro lenochy tam může zůstat vymetací bus, byť asi mírně posílený. Hlavně kam ta tramvaj jako má ty lidi vozit? Smysl to dává tak k nejbližšímu metru, kamkoliv dál to bude natolik pomalé, že se vyplatí do toho metra… Číst vice »

Ondřej

Konečně někoho napadlo, že ten hnus na mnohametrové estakádě je slepá cesta, která neprošla doteď a neprošla by nikdy v budoucnu. Konečně to vypadá trochu rozumně. A to říkám jako člověk, který není zrovna příznivce posílání víc aut do centra. Ale když se postaví tohle a naopak zredukuje současná Radlická, Plzeňská a Vrchlického (tedy ta auta jen pojedou jinudy, nepojede jich o moc víc), a budou z vyjmenovaných ulic pěkné městské třídy, jsem určitě pro stavbu. Lepší aby auta jela tudy než Plzeňskou. A pokud to přeci jen přivede o něco víc aut na Barranďák, tak je mi to celkem… Číst vice »

Jakub P

Kdyby to tak opravdu bylo, dalo by se to ještě zkousnout. Ale jsme v Praze, se zklidněním těch zmíněných alternativ nepočítejte, určitě je nechají kapacitní jako zálohu pro zavření tunelu. Takže reálný výsledek bude ucpané obojí, jak tunely, tak Plzeňská, Radlická a spol.

q89

Velmi pěkné! Chválím zahuštěnou zástavbu. Snad to zas tupý aktivismus nepošle do kopru.

MP22

Zástavba je tam pouze pro představivost, není součástí projektu. Osobně bych tam preferoval vyšší zástavbu, s ohledem na dostupnost MHD.

Ondra

Nejsem si jistý, jestli stavět kapacitná silnici směrem do centra, je dobrý nápad. Vnitřní okruh má taky určitou kapacitu a ruku na srdce, to že se auta zasekávaj v Radlické jejich počet teď reguluje.

Azkaban

Ano, auta pocukavaji od Jinonic k okruhu, pro místní obyvatele opravdu příjemné…takhle budou smrdět alespoň v tunelu a ne lidem pod okny

Juraj

Na to se zeptejte lidí kolem Kulaťáku, jek si teď chrochtají blahem 🙂
Tohle je zajímavá teorie na papíře, ale v praxi se nikdy nenaplní.

Panda

Souhlas, na Svatovítské, Jug. Partyzánů či Patočkově narostla doprava a zároveň jsme se nezbavili “polodálnic” na Hradčanské, Čs. Armády či Korunovační… Neumim si moc představit, že projde výrazné zklidnění Plzeňské nebo Radlické, ale rád se budu plést…

Kuba2

Za chvíli už smrdět nebudou a váš (imaginární) problém se vyřeší rychleji než dalším litím betonu.

P_V

Ta silnice se staví za účelem odlehčení Radlické a Plzeňské. Tam ta auta především překážejí.

Jakub P

A budou dál, jen dostanou za miliardy paralelní zkratku, aby jich bylo víc.

JirKa

Musí se pak adekvátně zklidnit Plzeňská, aby nedošlo k výraznému nárůstu kapacity.

Sch

Ve všech variantách je významné upozadění nájezdů na RR ve směru z centra, jak v MÚK Jinonice, tak MÚK Řeporyjská. To je podle mě velká chyba, neboť je snaha výjezd z města usnadňovat a příjezd zpomalovat. A narozdil od popisu v článku je vždy spojen tunel Butovice a tunel Jinonice, což oproti variantě DUR právě přinese další draze provozovanou tunelovou stavbu. Nad tunelem okolo Botanicy snad nikdo vážně neuvažoval, i když i ten v jedné variantě je. Že to bude dražší asi ok, ale nemělo by to být dopravně horší. A btw kam se bude vozit všechna ta rubanina z… Číst vice »

Radek

Docela by mě zajímalo, jestli někdo se nějak reálněji zamýšlel nad těmi stromy na střechách tunelu nebo je všem jasné, že tam žádné nebudou, ale pro obrázky pro veřejnost je tam šoupli.

Jiný Petr

Ty stromy na mělce založených tunelech mne taky zaujaly :-). Je jasné, že je to jen úlitba bohům, resp. veřejnosti.

Druhý bod, co mne zaujal je těch 5 domečků + 1 dům ze všech stran obklopené 4 proudými silnicemi a administrativními budovami. Viz třeba snímek 18 – to bude vyloženě radost tam bydlet.

Radek

Tak ono i ty dva domy, které (chápu-li to správně) jsou založené nějak nad tím tunelem, mi přijdou dost odvážné. Ale tak si říkám asi to s někým konzultovali, nějaký statik to přece musel vidět, tak asi dobře no. Ale ty stromy mě prostě cvrnkly do oka. A těch 6 domů si to slízlo no.

Původní Pražák

Když můžou růst břízy i na střeše ČSOB v Radlicích?

Radek

Tak ono Vám tam něco vyroste, ale velmi pravděpodobně to nebudou takovéhle vzrostlé stromy. Navíc v závislosti na střešní skladbě se o to budete muset starat, zalívat atp.

Jiný Petr

To bych určitě nesrovnával – bříza je ze stromů snad ten největší plevel, který vyroste úplně všude – i na budově, kde pro to nic neuděláte, jen se tam usadí trochu bordelu (běžně vidět třeba na starých továrnách). Na těch tunelech jsou nakreslené hodně vzrostlé stromy a pokud to nebude vyloženě plevel (typu bříza), tak tam bude trpět – omezený kořenový systém (hl. do hloubky), nedostatek nebo naopak přebytek vláhy – nebude tam dost podloží, který by to přirozeně reguloval (v období kdy prší nebo naopak neprší). Pak silnice generuje obrovské teplo v horkých dnech – to těm stromům taky… Číst vice »

P_V

OK, máme návrh řešení pro horní část. A už se nějak řeší problém v dolní části, že je nutné udělat nějaké přestavby na Barrandovském mostě a okolí, aby se neucpával? To bylo přeci před několika lety vyhlášeno jako zásadní problém.

Ondra

A co konkrétně by se tam mělo přestavět ? Vždyť už tam na nic není prostor

P_V

https://www.radlickaradiala.info/popis-projektu/dopravne-inzenyrska-studie-barrandovsky-most-dobrisska/

Zde je studie i nějaké návrhy. Ale ty návrhy je třeba tlačit vpřed skrz všechna řízení.

Tomáš

Nebylo to vyhlášeno jako problém. Problém se z toho snažili udělat ti místní politici, kteří mají zločin přímo v názvu strany a část zločinu zvanou demagogie převyprávěli zprávu ČVUT tak, aby budila dojem, že tento problém existuje.
Buď jsou v ČVUT slaboši, kteří se nedokázali ozvat, nebo sdělovací prostředky jejich hlas zločinně umlčely.

Danny

No, s ohledem na to, že na tuto stavbu se nešáhne dříve, než bude dobudován vnitřní městský okruh, tak mě můžete vzbudit až po roce 2040 a to ještě když bude hezky a foukat ten správný vítr.

Ondra

Po roce 2040 už možná bude o tom rozhodovat generace, která si další přivaděč pro auta směrem do centra nebude přát.

Tomáš

Přivaděč možná ne, ale odvaděč si budou přát stejně, jako my dnes, nebo naši předkové, kteří to plánovali. A tento odvaděč se jmenuje Radlická radiála.

mimochodem

Receno klasikem: dopravne na Praze bude nejlepsi to, ze z ni pujde rychle odjet pryc.

Kuba2

V tom případě navrhuji postavit to jenom jako jednosměrku ven, aby všichni středočeši mohli co nejrychleji vysvištět do svých satelitních městeček a už se se svým plechovým miláčkem nevraceli.

Jaaa

A na základě čeho tak soudíte?

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Souhlas.
Přijde generace neautoholiků a bude preferovat veřejnou dopravu.
Místo vyhazování desítek miliard za radiály pro autoholiky se postaví desítky kilometrů tramvajových tratí a ty Pražanům pomohou 100x víc.