- Železnice •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Voda •
- Zprávy
Obrazem: První železniční most, který se bude zdvihat, dosedl na místo
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Strabag
Stavbaři dnes osadili nový železniční most přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci nad Vltavou. Jde o první tuzemský železniční most, který
Nadpis článku je zavádějící. Měl by spíše znít: První železniční most, který se bude moci spouštět…atd. Jestli se bude opravdu zdvíhat a spouštět, toť otázka, vždyť po té trati snad už ani nic nejezdí, jak se tu nedávno psalo! Takže by klidně mohl být v trvale zvednutém stavu. Možná se bude spouštět/zdvíhat jen cvičně, jednou v předepsaném časovém intervalu, aby zdvíhací mechanismus nazatuhnul a prověřila se jeho funkčnost.
Pěkný!
Nevíte náhodou, kdy se bude osazovat zdvihací technologie? Pak si to zajedu prohlédnout.
Přesněji „železniční most, který se bude první zdvíhat“.
Myslim že v Kolíně už takový most mají roky
Nemají.
To, že je něco k nějaké činnosti přizpůsobeno, neznamená, že je ta činnost opravdu praktikována. 😉
Odhlédněme nyni od smysluplnosti mostu jako takového, už tam je. Co takhle tuto trať využít k dalšímu technologickému posunu: akumulátorový elektrický vlak s automatickýcm řízením bez strojvedoucího. Řekl bych, že trať Vraňany-Lužec je pro něco takového ideální.
To automatické řízení musí napřed AŽD otestovat na Švestkové dráze. 🙂
A pred tema kamionama na prejezdech v Luzci bude sypat rychlobrzdu kdo?
Ten systém 😉
Zvedací mechanismus bych neosazoval, most osadit v horní poloze, koleje před a za mostem vyspádovat a udělat z toho pozemní lanovku. :))
Podle těch fotek (oka na mostě) to vypadá, že je to dimenzované jen na hmotnost samostatného mostu (v horní poloze), takže by se to pod vlakem mohlo propadnout.
Smajlíka vidím. 🙂