Stavbaři dnes osadili nový železniční most přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci nad Vltavou. Jde o první tuzemský železniční most, který se bude zdvihat. Nový most měří 30 metrů, široký je šest metrů a vysoký 3,7 metru. „Dosedl dle plánu,“ uvedla na svém facebooku stavební společnost Strabag.
Lužecký most předběhne už hotový most přes Labe v Kolíně, který by se v budoucnu měl také zdvihat, nebyl ovšem dosud osazen zdvihací technologií. Podobně na tom bude i nový most u Čelákovic.
Železniční most v Lužci je posledním z pětice, kterou ŘVC na kanálu mění. Jde o tyto mosty: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný). Zdvižné mosty se budou dálkově ovládat z plavební komory na Hoříně. Cílem je zvýšení podjezdné výšky pro lodě ze 4,5 metru na sedm metrů.
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Autor: Tomáš Kolařík
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Autor: Tomáš Kolařík
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou (v pozadí). V popředí nový silniční most. Pramen: Ředitelství vodních cest
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Autor: Tomáš Kolařík
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Autor: Tomáš Kolařík
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Ředitelství vodních cest
Příprava pro zdvihací železniční most v Lužci je hotova. Pramen: ŘVC
Příprava pro zdvihací železniční most v Lužci je hotova. Pramen: ŘVC
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Strabag
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Strabag
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Strabag
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Strabag
Snášení starého železničního mostu v Lužci. Autor: Tomáš Kolařík
Snášení železničního mostu v Lužci. Autor: Tomáš Kolařík
Původní podoba železniční mostu v Lužci nad Vltavou.
Pramen: ŘVC
Nadpis článku je zavádějící. Měl by spíše znít: První železniční most, který se bude moci spouštět…atd. Jestli se bude opravdu zdvíhat a spouštět, toť otázka, vždyť po té trati snad už ani nic nejezdí, jak se tu nedávno psalo! Takže by klidně mohl být v trvale zvednutém stavu. Možná se bude spouštět/zdvíhat jen cvičně, jednou v předepsaném časovém intervalu, aby zdvíhací mechanismus nazatuhnul a prověřila se jeho funkčnost.
Alibaba
10 měsíců
Pěkný!
Nevíte náhodou, kdy se bude osazovat zdvihací technologie? Pak si to zajedu prohlédnout.
Vít Jůza
10 měsíců
Přesněji „železniční most, který se bude první zdvíhat“.
To, že je něco k nějaké činnosti přizpůsobeno, neznamená, že je ta činnost opravdu praktikována. 😉
Osasco
10 měsíců
Odhlédněme nyni od smysluplnosti mostu jako takového, už tam je. Co takhle tuto trať využít k dalšímu technologickému posunu: akumulátorový elektrický vlak s automatickýcm řízením bez strojvedoucího. Řekl bych, že trať Vraňany-Lužec je pro něco takového ideální.
Podle těch fotek (oka na mostě) to vypadá, že je to dimenzované jen na hmotnost samostatného mostu (v horní poloze), takže by se to pod vlakem mohlo propadnout.
Smajlíka vidím. 🙂
Nadpis článku je zavádějící. Měl by spíše znít: První železniční most, který se bude moci spouštět…atd. Jestli se bude opravdu zdvíhat a spouštět, toť otázka, vždyť po té trati snad už ani nic nejezdí, jak se tu nedávno psalo! Takže by klidně mohl být v trvale zvednutém stavu. Možná se bude spouštět/zdvíhat jen cvičně, jednou v předepsaném časovém intervalu, aby zdvíhací mechanismus nazatuhnul a prověřila se jeho funkčnost.
Pěkný!
Nevíte náhodou, kdy se bude osazovat zdvihací technologie? Pak si to zajedu prohlédnout.
Přesněji „železniční most, který se bude první zdvíhat“.
Myslim že v Kolíně už takový most mají roky
Nemají.
To, že je něco k nějaké činnosti přizpůsobeno, neznamená, že je ta činnost opravdu praktikována. 😉
Odhlédněme nyni od smysluplnosti mostu jako takového, už tam je. Co takhle tuto trať využít k dalšímu technologickému posunu: akumulátorový elektrický vlak s automatickýcm řízením bez strojvedoucího. Řekl bych, že trať Vraňany-Lužec je pro něco takového ideální.
To automatické řízení musí napřed AŽD otestovat na Švestkové dráze. 🙂
A pred tema kamionama na prejezdech v Luzci bude sypat rychlobrzdu kdo?
Ten systém 😉
Zvedací mechanismus bych neosazoval, most osadit v horní poloze, koleje před a za mostem vyspádovat a udělat z toho pozemní lanovku. :))
Podle těch fotek (oka na mostě) to vypadá, že je to dimenzované jen na hmotnost samostatného mostu (v horní poloze), takže by se to pod vlakem mohlo propadnout.
Smajlíka vidím. 🙂