Obrazem: První regiopantery pro Slovensko jsou hotové, testují je ve Velimi
Elektrická jednotka 660 pro ZSSK na zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: Milan Šrámek / Škoda
Škoda Transportation dokončila první dvě elektrické jednotky pro slovenského dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Po dokončení testů na zkušebním okruhu
https://www.youtube.com/watch?v=tOS19-V2L94
https://www.youtube.com/watch?v=pN8NeyOjq1I
Mě se líbí tady po pomlouvání Panterů za to jak je to strašný vlak atd. Bylo by podle vás, kteří to tu pomlouváte, lepší jezdit ve starých pantografech, koženkách, motorácích apod., kam starší lidi mají problém nastoupit? Kde jediná klimatizace je otevřené okno, otřesný hluk při jízdě a ještě horší pískání při brždění? Špína a puch, WC nepoužitelné? Není lepší, když konečně začínají jezdit nové soupravy zkonstruované a vyrobené navíc zde v Česku, čímž ČD dávají práci mj. lidem zde v Česku a ne někde v Německu? Němci si taky nepustí jen tak někoho na koleje a vůbec kamkoliv… Místo… Číst vice »
Škoda, konkrétně Pantery, jsou cenově srovnatelné snad je se Siemensem (a to se ještě obávám, že by tam musel mít Siemens i 30 letou servisní smlouvu). Všichni ostatní jsou levnější. Tendry se dělají schválně uzavřené, jinak by to Škoda profičela i s Pesou. Až zveřejní za kolik koupily ČD push-pully (upravený, rozuměj ještě více zmršený NIM pro ČR), tak bude muset Kupec emigrovat
No jo a v elektronické aukci byl Panter levnější,než Stadler.Četl jte vůbec ten článek nad diskusí?A obavy o 30 letém servisu Siemensu „v ceně“jsou už úplně k smíchu.
Zase a znovu jouda. A ty jsi četl, že se baví o ČD?
Hlavně,že Ty Jiříku jsi znalý a víš o čem meleš.:-)
“ Až zveřejní za kolik koupily ČD push-pully (upravený, rozuměj ještě více zmršený NIM pro ČR), tak bude muset Kupec emigrovat“
Jiříku,pokud si myslíš,že to ještě není zveřejněno,tak já ti to prozradím.Je to 1,039 miliardy za 5 souprav a ví to každý,koho to zajímá a umí si něco najít na internetu.
Za co bych měl být hrdý? Za předražené krámy, kde běžně několik stojí pro závady? Kde to montují stejně ukrajinci a slováci, díky kterým akorát bují pronájem bytů a letí nahoru ceny s byty a normální rodiny na něj pak nemaji, máme z toho beztak kulový a máme akorát problémový stroj.
No řekl bych, že radši starým pohodlným Bčkem a spol. Než ledničkou, která se kýve ze strany na stranu (vysoké těžiště) a na starší trati neskutečně mě zatěžuje svými rázy. Jel jsem do Děčína panterem a zpět BMZ .. A to je tak.. ale tak neskutečný rozdíl..
Takovej Cityjet co jezdí v Rakousích je jiné kafe.
„Takovej Cityjet“ je docela naprd. Jednak to moc dobře nebrzdí, ale hlavně pro SBahn je to příšerně stísněné a pro delší jízdy jako REX proměnu silně nepohodlné.
…a tím CityJetem myslíte Siemens Desiro ML, nebo Bombardier Talent 3? Rakušáci tak totiž označují obojí, pokud je mi známo…
Zajimalo by me, jestli budou mit namichanou jednicku a dvojku stejne blbe jako u nas, kde jsou misto socialne segregovaneho vyhrazeneho prostoru jen ostruvky lepsich mist obsypane plebsem.
RegioPantery mají jedničku vždy na konci vozu,nic není namíchané.Slovenské Pantery budou také Regio(čtvery dveře na vůz) a bez jedničky.
Uz jsem pochopil svuj omyl. Jedu InterPanterem, ne RegioPanterem. Takze se omlouvam. Ale pro tenhle vlak muj povzdech plati, je tu asi pet jednicek po osmi sedadlech, pres ktery neustale chodej na zachod duchodci a jini socialne slabi, coz mi kazi pozitek z jinak prijemne klimatizovane jizdy.
Jednou možná budeš také důchodce
Taky jste mohl skončit nad podvozkem a Crash zóně. A to bych vám nepřál. Možná i tu Luzu byste pak rozchodil
Jeden z těch co mají služební jedničku a myslí si, že je majitel dráhy?
Slováci nemají jedničku ani v ešusech takže nebude ani tady.
!Na Slovensku neexistuje 1. trieda v kategórií Os. Aj keby bola súprava radená iba výlučne z vozňov 1. triedy, všetky sú považované za 2. triedu!
A další mínus, nemá schválení pro rychlosti vyšší jak 160 km/h. Což vzhledem k životnosti souprav a v bzké době uvažované zvýšení rychlosti na 200 mezi Brnem a Břeclaví a Břeclaví a Přerovem je krátkozraké. I naši předkové při vývoji nových lokomotiv a jednotek uvažovali předem s vyššími rychlostmi než byly v době vývoje nejvyšší povolené traťové rychlosti. Prostě IP i RP jsou bohužel rychlokvašky. A je to škoda. Rád bych viděl stejně kvalitní výrobek aspoň jako Stadler, ale prostě nevidím. A to Škodovce i přes nejasnou majetkovou strukturu docela fandím.
Regionální zastávkové jednotky dělá na max 160 i Stadler,Siemens….
Jo, pokud si to dopravci objednaj. O osobáku víc jak 160 nemá význam ,ale u rychlíků je to jiná…
No a ty RegioPantery budou na Slovensku vozit zastávkové Os. vlaky.Tak nevím,proč uvádíte jako nevýhodu rychlost pouze 160 km/h.Budou jezdit v Žilinském kraji,což není na trati Břeclav-Brno,ani Brno-Přerov.
a mohou prosím kritici napsat nějakou konkrétní vadu nebo problém regiopanterů? obšas s tím jedu na plzeňsku a nezaznamenal jsem nějaký vážný problém….
vyzpovídal jsem známou, která tím jezdí každý den do práce a byla nadšená, proti regíně a Bt je to opravdu pokrok, a nářky některých (třeba foukání) nepotvrdila,
nechci RP obhajovat (osobně bych ŠT dal do likvidace a jejich nanagement+majitele nechal popravit), jen bych se chtěl dozvědět nějaké objektivní „vady“, možná to není nejlepší vlak na světě, ale jsou jeho mínusy tak zásadní, aby byl nepoužitelný?
Hlavně velký hluk v interiéru-způsobený hlavně špatnými podvozky, při jízdě celý vagon s sebou razantně hází na boky. Dost úzká ulička, není pořádně místo na nohy a u osobních panterů zcela nepoužitelný odkládací prostor pro zavazadla nad hlavou…. Na celé soupravě je enormně znát, že to byla navržena znaçblně narychlo. Se Stadlerem se Škodovka nemůže rovnat, proto si ji kupují jenom zaostalé státy Evropy, které mimo jiné, světe div se, ukazují na tzv „dvojí kvalitu potravin.
Já s nimi občas jezdím z Ústí nad Labem do Mostu. Klidná a tichá jízda, nízký nástup, kompletně průchozí. Překvapilo mě, že to jsou poměrně dobře navržené soupravy.
Tak prvně to je enormní hlučnost. V interiéru od podvozků, elektrické výzbroje. Zvenku od elektrické výzbroje a od kompresorů. Druhak to jsou hrozné chodové vlastnosti podvozků. Samozřejmě, že pokud to srovnáte s vozidly, které na Plzeňsku jezdily před příchodem pantera je výsledek lepší. Pokud ale srovnáte partnera se svými konkurenty ze západu, zjistíte jak smutný ten výrobek je.
IP využívám mezi Brnem a Břeclaví a žádnou zvýšenou hlučnost nepozoruji a už vůbec nějaké ,,razantní házení na boky“, ono zřejmě záleží taky na kvalitě infrastruktury, na mezikrajskou dopravu si myslím plně dostačuje a pro větší zavazadla slouží prostor pro ně vymezený mezi sedadly (na kufry,velké loďáky pro vodáky apod.) plně dostačuje.Naše požadavky na Švýcarskou kvalitu a východní jízdné je problém.
Tak ono obhájci RP a IP jsou vesměs lidi, kteří v životě jeli maximálně starým panťákem a nemají jinší zkušenost s jinými výrobci-třeba při cestách v zahraničí. Dokud člověk neokusí opravdu zahraniční kvalitu např typu Stadler, tak samozřejmě si Škodovku a její výrobky pochvalují. Já však k tomuto táboru už po zkušenostech nepatřím
Upřímně, měl jsem možnost poznat zázemí i jiných výrobců než ŠTRN a ten odstup není zas tak velký. A jsem přesvědčen, že to jde vesměs za bývalými majiteli, kteří nějakou vizi rozvoje firmy moc neměli. Druhá věc je, že všichni výrobci svá vozidla vyrábějí právě tak, aby splnili zadání a tedy, co si ČD objednaly, to mají. Konečně – stačí si projít požadavky či smlouvu na podobný vlak od ÖBB/DB/ČD… Jinými slovy – ČD jsou ti, kteří Škodovce „kolíkují hřiště“ je jen jejich vina, jestli to kolíkování (a nebo jeho část) nechávají jednomu výrobci. Ono to je sice na první… Číst vice »
Slabinou budou podvozky. Při 160km/h mezi Břeclaví a Brnem to háže ze strany na stranu a v obloucích mezi Brnem a Svitavama seozývaly rány, že se lidi po sobě vyjeveně dívali.
Tuhý podvozek? Chování při 160? (absence tlumičů, odskakování na vyhybkách a pod, tvrdé rázy na cestující) „Naházené“ komponenty na střeše bez aerodynamického a estetického zakrytování a zvýšení těžiště.
Docela rámus hlavně nad podvozky. Mizerně odhlučněné mezivozové přechody (ve srovnání např. s Railjetem). Klidně to mohlo mít jacobsovy podvozky. Obojí prý (jak jsem slyšel, tak prodávám) vychází ještě z požadavku ČD, aby to hlavně šlo lehce rozpojovat. Možná, že SK pantery už mají přechody odhlučněné lépe. Podvozky mají různé série panterů v různém provedení (Škodovka si asi trochu hrála). S nejnovějšími nemám zkušenost, starší jsou posun oproti původním popelnicím, co tu jezdily dřív, ale kdovíjaké svezení to není. Při vyšších rychlostech je to hlučné a drobnější otřesy jsou běžné – dá se to ignorovat, ale když chce člověk spát… Číst vice »
“ Mizerně odhlučněné mezivozové přechody (ve srovnání např. s Railjetem).“
Jak můžete srovnávat nízkopodlažní regionální jednotku s dálkovou vysokopodlažní tlakotěsnou jednotkou .To je jako porovnávat Fabii se Superbem a vykládat,jaký je ta Fabie krám,protože Superb je rychlejší,pohodlnější,tižší……
Technické:¨
1. Nemám pocit, že by ŠT patřila do likvidace. IMHO celkem vydělává a jiné než ekonomické důvody či vůli majitele podnik zlikvidovat opravdu neuznávám.
2. Dnešní majitel tu firmu vlastní něco přes rok a to, že jí dle mého soudu zachránil Krskovi z lopaty, to vnímám jako záslužný čin a nemám pocit, že by nevěděl, co tím. Firma působí na trhu, kde životnost výrobků se počítá v desetiletích a vývoj včetně schválení k provozu trvá dlouhé roky. Nemám informace zevnitř, ale také nemám pocit, že by to nové vedení vedlo viditelně do hrobu.
Čím se to liší od Regiopantera, že je třeba znovu jednotku testovat na okruhu? Toto je jiný typ, nebo evoluce?
…třeba proto, že má jiné podvozky…
Lepší? Nebo to se teprve ukáže?
Bohužel si Slováci zadali barevné řešení, které vůbec neodpovídá tvarovému designu tohoto vlaku. Dogmaticky se drží firemních barev. Lepší řešení je jednobarevné.
>> Lepší řešení je jednobarevné. — Jako činskej Leoš.
tá úvodná fotka u článku je úplne mimo realitu s oknami ked si ju porovnate s videom, som bol najprv zhrozeny čo za tmavé kobky idú prevádzkovať
Tak musíme Slovákům popřát hlubokou a upřímnou soustrast, neboť nakoupili kvantitu místo kvality. No doufejme, že aspoň ve VŘ JM kraje vyhraje Stadler. Ale tomu by se člověk divil,neboť škodovka své kapříky jistě už dávno rozdala. A příjemci „dotací“ jistě neřekli NE 🙂
Docela hlučné zastavení…
No interiér je opravdu příjemnější než ČD a jejich studená modrobílá, jsem zvedavej jak bude vypadat panter pro arrivu.
Jaký panter pro Arrivu?
Měli kupovat pantery pro městskou linku v Praze, zatím sem neslyšel že by toho sešlo.
To by mě vážně zajímalo. Existuje někde nějaký odkaz?
Odkaz neexistuje,protože je to blbost.
Studené barvy dnes vládnou světem, také jim dávám přednost, ty oranžové konce sedaček, je jako pěst na oko.
Já hlavně nechápu, proč to mají slováci vevnitř oranžové, když si celkem nedávno (loni) nechali udělat nový designmanuál pro interiér, podle kterého to má být (ve dvojce) modré s „čičmainským vzorem“.
ŠTRN i ZSSK o tom manuálu víc cca dva roky (déle než ho zná veřejnost), takže jistě nebyl problém to udělat hned podle něj, ale … ???
Ok, omlouvám se, čičmianský vzor je jen pro dálkové tratě.
Ale stejně nechápu, proč mají v ZSSK dva úplně jiné designy.
Třeba DB Regio a DB Fernverkerh jsou si dost podobné, i ČD to mají (kromě Pendolina) stejné (a tam jsou aspoň podobné barvy).
Nejsem si jisty vyhrou dodavek. Jezdi to jak nakopnuta koza, pohodli v r.ti a spolehlivost Schadewerke. Nikdy netusite, kdyz vyjede, jestli dojede. Srovnat se Siemens nebi Bombardier by byl total vysmech
Asi je to velice pohodlne a spolehlive vozidlo – dle prispevku. Ridim to a nejak nechapu duveru ke kvalite a pohodli.
Asi sotousi jsou spokojeni kastani.
No ale ve Velimi to asi jezdí.
Víte on je zásadní rozdíl v kvalitě mezi panterem první generace, který asi znáte a kritizujete a mezi tím posledním co jezdí v Plzni. Ty poslední vyrobili přímo v Plzni a dohlíželi na kvalitu práce. Ty první jsou z Ostravy, kde např. svazek kabelů přecházející přes ostrou hranu nedali do izolace apod.. Neznám kolegu v Plzni, který by si na to ztěžoval. A to jsou mazáci co přešli z 242.
Ale nové vlaky se přece nevyrábějí kvůli strojvedoucím, ale hlavně kvůli cestujícím! Bohužel ale 99 % cestujících v ČR a na Slovensku nemá možnost porovnat úroveň „panterů“ s úrovní jednotek jiných výrobců.
Aha takže strojvedoucí není člověk, je to póvl. Na to už si taky zvykám. Ale já reagoval na tu spolehlivost. Ta kromě strojvedoucího zajímá i cestují. Myslím že nikdo není nadšen když vlak nepřijede nebo s ním zůstane stát v polích. A na potřeby příměstské dopravy je to dobré vozidlo. To že ČD to mají i na rychlíky je jejich problém, to vozidlo je stavěné na příměstskou dopravu stejně jako to má Leo. Ale Češi pořád koukni co mají v zahraničí. Ok, ale nejezdí tam za sockovné PID. Ale mě to už nepřekvapuje. Vidím to denně a všude. Češi by… Číst vice »
Jo, škodovácké výrobky jsou hrozně levné. A přitom jsou to vlastně mercedesy na kolejích, kterými se člověk může svézt za sockovné (různé ty pantery, ešusy, 380, tramvaje 14 a 15 T, atd.). Prostě ideální stav!
Strojvedoucí není póvl, ale ten skvělý výrobek z Plzně je tady hlavně kvůli cestujícím.
Psal jsem už výše. Vlaky se vyrábějí především tak, jak to požaduje zákazník. Nic nebrání ČD, aby vzaly Lastenheft DB, upravily dle českých předpisů, svého grafického manuálu a přeložily ho do češtiny.
Podle mě jim brání to, že se k němu nedostanou.
Lastaneheft od DB má k dispozici ŠTRN, ale ČD ho nedá (proč by to dělali?)
A DB ho ČD taky nedá (proč by to dělali?).
Nároky na moderní cestování a skřípání brzd?!
Bude tam první třída? Vypadá to, že ne..
Točit vlak, věc veskrze podlouhlou a horizontální na formát 9:16 na výšku – to už chce fakt hodně uměleckého ducha. ZSSK opět zabodovaly.
Zaráží mě nasazení na lince Půchov – Horní Lideč. Tam má totiž dle návrhu GVD jezdit Arriva. To budou spolupracovat ZSSK s Arrivou?
Arriva? V regionálni dopravě na Slovensku? V roce 2020? No to asi sotva.
https://www.szdc.cz/documents/50004227/60502701/Zlinsky.pdf/ce5caada-c783-4a6b-babf-2613f9c5e911
Hned první stránka
Odjezdy z Púchova: 5:43, 12:23, 14:52 (jen v kladiva), 16:23, 18:23 (mimo sobotu), 22:23
To nejsou ani noty na buben, to častěji zahřmí. Ze strany Slováků byl hádal nějaký proklad.
Arriva bude jezdit do Púchova, nikoliv však do Lidče..
Prekvapeni budou i poctom provozuschopnych kusu…
Doufejme, že na takové případy smlouva pamatuje a stanoví penále. Jestli nemají definováno SLA, dobře jim tak. Lopatu do ruky a smeták.
Smetákem myslíte pantograf nebo koště?
V železniční diskuzi jeden nikdy neví 😉
Samozřejmě že koště, k čemu by byl metaři pantograf.
Dobře vy! 😀
Tak ty nejmladší Pantery v Plzni vypadá to docela pěkně šlapou, tedy otázkou bude i kvalita ZSSK udržovat moderní jednotky..
Jeli jste někdy s tímto pohodlnym vozidlem? Uvozovky.
Při zkušenostech s 861 nejspíš pozitivně.
No a v Lotyšsku se schyluje na podpis v příštím týdnu na 32 dalších.
Ačkoliv se určitě najdou tací, co by mě za můj názor zlynčovali, já to těm chlapům v Plzni přeji. Jsem rád, že náš průmysl (i se svými neduhy) prosperuje a dělá nám v zahraničí dobré jméno. Asi ne vynikající, ale aspoň něco. 👍
Len malá otázka na autora:
V texte máte:
„Po dokončení testů na zkušebním okruhu ve Velimi mají být v nejbližších dnech nasazeny do provozu v Žilinském kraji.“
ZSSK deklarovala (minulý čas!) nasadenie v r. 2020.
Otázka je teda, či tie testy toľko trvajú alebo ZSSK nevie počítať alebo informácia o nasadení v najbližších dňoch po testoch je lož.
Vďaka za odpoveď 🙂
Ne, pouze jsem to špatně přečetl, už je to správně. Revoluce nastane příští rok:-)
No a uchycení sedaček do podlahy je taky asi tak 10 let pozadu 🙁
Uchycení je obvykle na přání zákazníka.
Detaily VŘ neznám, ale pochybuju, že by si někdo vysloveně řekl o nožky třeba proto, aby se to uklízečkám lépe uklízelo.
Každopádně uchycení do bočnice je dlouhá léta v regionální dopravě naprostý základ.
Je to běžné. Ale to nic nemění na tom, že to zákazník zjevně nepožadoval. Vy byste přece taky zákazníkovi z vlastní kapsy nedoplácel dražší řešení.
Uchycení do podlahy je už v regionální dopravě středověk. To není žádná „příplatková“ výbava, ale standardní řešení, které by dopravce dostal od kteréhokoliv renomovaného výrobce, aniž by o něj musel žádat.
„které by dopravce dostal od kteréhokoliv renomovaného výrobce, aniž by o něj musel žádat.“
A také si to zaplatit.:-)
Naopak, je to standardní podmínka mnohých VŘ, právě z důvodu rychlejšího (a případně i robotického) vytírání podlahy.
Zajímalo by mě, kdo je v ČD/ZSSK/Plzni zodpovědný za výběr barev. To obložení je tak odporně nažloutlé, že to vypadá zastarale a to vlak ani nevyjel pořádně na koleje.
To obvykle řeší designový manuál.
Tak jasně, že to z něčeho musí pocházet. Jenom je trošku udivující, proč někdo navrhuje něco tak nešikovně, že to vypadá zastarale už před tím, než to vůbec vyjede mezi cestující.
Barevné schéma si definuje a kontroluje výhradně zákazník. Nikdo jiný.
Je ovšem zajímavé, že designový manuál ZSSK vypadá už nějaký ten rok úplně jinak:
https://www.aufeerdesign.cz/projekty/design/transport/design-manual-zssk/
Ok, omlouvám se, čičmianský vzor je jen pro dálkové tratě.
Ale stejně nechápu, proč mají v ZSSK dva úplně jiné designy.
Třeba DB Regio a DB Fernverkerh jsou si dost podobné, i ČD to mají (kromě Pendolina) stejné (a tam jsou aspoň podobné barvy).
Bude ve vlaku i tolik oblíbená a zákazníky žádaná průchozí první třída? Myslím, že to je opravdový hit Škody a magnet na zákazníky.
Ne, ZSSK asi nechtěli první třídu a pro info RegioPantery nikdy neměly průchozí první třídu, tu mají jen InterPantery. 😉
Ohledně průchozí první třídy v IP byste opravdu měl spíše kopat do ČD než do ŠT. ŠT vyrobila vlak přesně podle zadání, zatímco se ČD ani neobtěžovaly zajímat, jestli jejich zadání dává smysl/jestli návrh ŠT odpovídá jejich původní představě.
No, ja bych se k zakaznikovi vzdy choval tak, ze bych ho na jiste pozadavky nebo neupresnene zalezitosti upozornil…
Vite, je tezke jako zakaznik predpokladat, ze nekdo vyrobi vlak s pruchozi 1 tridou, kdyz vas to ani nenapadne, ze to jde…
Neco jineho je, kdyz zakaznik rekne, dejte stenu/dvere pryc, protoze chci usetrit… ale to asi ten pripad nebyl… Navrh se take zakaznikovi predklada ke schvaleni, predpokladam, ten si toho nevsimne, a pak je prekvapeny… A to neni jen vizitka zakaznika, ale i vyrobce?!?
Víte, u IP je k té průchozí 1. třídě dobrý důvod. Tedy ne dobrý z hlediska cestujícího, ale z hlediska managementu. Díky průchozí první třídě se podařilo snížit počet variant vozů aniž by se uhnulo z procentuálního podílu sedaček první a druhé třídy v zadání. A na to manažeři ČD slyší. Že raději nemyslí na cestující je opravdu vizitka jen ČD, ne ŠT/ŠVAG.
Druhá věc je, že v té době se v Ostravě souběžně montovaly IP i NIM. Přejímače ČD šlo jen sem tam potkat na schodech, jak šel do/ze své kanceláře. Přejímač DB byl téměř nepřetržitě na výrobní hale.
Méně variant vozů je opravdu dost chabý důvod pro kravinu tohoto typu. Produkce takovýchto paskvilů pak bohužel vypovídá o kvalitě českého železničního průmyslu. Vina je samozřejmě na obou stranách. ŠT má mít snad dostatek odborníků, kteří podobné nesmysly zákazníkovi vymluví a navrhnou lepší řešení. Něco takového odkývat a pak házet vinu na někoho jiného je u ŠT bohužel typické.
ŠTRN pochopitelně tyto věci (typicky rozmístění oddílů 1. třídy a nejen v InterPanteru) ČD vymlouvala, seč mohla, ale bylo to marný, bylo to marný, bylo to marný. ČD platí, ČD rozhoduje.
Konečně – podívejte se na Flirty v barvách Leo a srovnejte je s Flirty u jiných dopravců. Ne, v tomto jsou výrobci opravdu nevinně.
Vy pracujete ve Škodovce? Protože výmluva zákazník to tak chtěl je ta nejhloupější ze všech. Navíc já jsem zadávací podmínky četl, protože jsme se tendru účastnili. Víme co zadala ČD a víme co nabídla Škoda. Co tam např. chybělo v designu a konstrukci a narychlo se dodělávalo. Takže opatrně, až se jednou z ČD někdo zapře, ohradí a kopne, tak se bude divit velká většina dogmatiků „zákazník si to tak zadal a chtěl to“
Čekal bych že se ČD už poučili z minulosti. Posledně když se zapřeli, tak dostali mašiny s několikaletýmzpožděním a ještě dopláceli miliardu 🙂
Také si ČD,ani Cargo už lokomotivy od Škody nekoupili.
Jo, tahle epizoda se nám všem (vč. obou smluvních stran) hooooodně vyplatila… snad jediný kdo si to užili byli právníci. Třikrát fuj…
A zkusil jste porovnat zadávací dokumentaci ČD se stejně pojmenvaným dokumentem DB? A zkusil jste porovnat, jak si vlastní výrobu hlídá DB a ČD? (Odhlížím od toho, že tendrová dokumentace ani nemůže jít úplně do detailu a velmi záleží na následné konkrétní specifikaci, kde DB od věcí slíbených v tendru opravdu, ale opravdu neuhne.)
Naprosto souhlasím s vámi v tom, že až se ČD začnou chovat stejně profesionálně vůči výrobcům, jako DB či ÖBB, bude se dost lidí u nás divit – zejména na ČD 😉
No oproti olomouckým Panterům vypadají úžasně 😍
No obávám se, že i tady uvnitř trošku urostlé postavy zakopnou v uličce o WC-válec, případně si vypíchnou oko o řídítka visícího kola naproti WC-krabici…. No holt některé šaliny jsou úzké jak modelky.
A srovnání ceny s těmi českými?
Bohužel, většinou jsou zakázky mixem různého počtu míst, vozů a napájení, že srovnávat přesněji nelze.
si vzpomínám, jak ty slavné Pandury u nás nešlo cenově srovnat s Pandury v Portugalsku nebo Španělsku, protože ty naše měly rozsáhle přeložený tištěný manuál k obsluze….
Pokud si já vzpomínám, tak České Pandury byly jednou tak dražší, protože měly zaškrtány všechny položky příplatkové výbavy.
Otázka je, zda se to někdy využije.
Připomíná mi to zvedací most v Kolíně, za téměř miliardu korun, který se však nezvedá. 😉
Portugalské Pandury mají pouze kulomety, zatímco naše celou řízenou věž s rychlopalným dělem, protitankovou naváděnou raketou a umí plavat, jestli se tohle někdy použije je stejná otázka jestli se někdy použije armáda/protiatomové kryty/ speciální výbava hasičů a nemocnic na různé velké katastrofy/epidemie, což všechno stojí docela peníze. Samozřejmě musí každý zdraví člověk doufat, že nic z toho se nevyužije..
Akorát nemají anti-fabia protekci, jinak jsou ale v plné výbavě a špičkové
Mě by opravdu zajímalo, kde se ta Fabie vzala, nebo jestli dnes už každý čtyřkolový vozidlo jezdící po silnici je Fabie, https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/nehoda-pandury-tabor-armada-policie.A161104_093735_budejovice-zpravy_khr/foto/KHR671579_pandur4.jpg
Tak si přečti ten text ty joudo. Brzdila řidička Fabie a do té Pandur vrazil. Toto auto bylo pouze účastníkem, ale nikoliv vozidlem které to zavinilo
Tohle je ale opravdu trošku rozdíl. Rád bych přepočítával, zejména s jinými jednotkami:)
Ono by to šlo, ale pochybuji, že vám výrobci dodají potřebná data. Z toho, co vychází v tiskových zprávách, by se sice dal ten model postavit také, ale jeho přesnost by byla celkem malá a výstupy (možná i právně) napadnutelné.