Obrazem: První nové vagony pro ČD podstupují finální montáž
Výroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhy
V ostravské Škodě Vagonka pokračuje výroba 50 nových vagonů pro vnitrostátní rychlíky a expresy Českých drah. První vozy již podstupují
Hezké, moc hezké, sice mělo být víc a dřív, ale stejně díky za každý nový vůz! Současné Xmz taky určitě jinde potěší, třeba na Vysočině..
Jak se ty polotovary z Vídně do Ostravy převážely?
Na speciálních návěsech kamionem, s doprovodným vozidlem. Vozí se pořád, cca 1 vůz týdně.
Jj, už ani vagony se nevozí po kolejích. 😀
Vagony ano, tohle jsou ale polotovary.
Děkuji!!
a já už vím, komu bude zadaná reklamní propagace .-. teď vážně, důležité je i odhlučnění uvnitř prostoru / vozu, vagónu / pro cestující , rezonance například u horních úložných prostor je opravdu obtěžující. Všiml jsem si např. u 844 RegioShark, to je ale jiná konstrukce..
Odhlučnění a rezonance jsou dvě věci. Odhlučnění je relativně jednoduché, jednoduše na vůz aplikujete nejlepší protihlukové materiály které ještě zákazník zaplatí. A můžete celkem jednoduše spočítat jaký útlum vybrané řešení bude mít. Rezonance je ale něco co se špatně předem zjišťuje. V automotive sektoru kde se dělají velké počty vozidel se dá jednoduše postavit auto, vyzkoušet a následně prototyp sešrotovat a vyrobit lépe. Na železnici kde se dělají v podstatě kusové zakázky to je horší a někdy se vyrobí řešení které už v podstatě nejde spravit. V ideálním případě know-how výrobce takovému problému zabrání a když už se stane, zákazník… Číst vice »
uvědomil jsem si to, ale Enter už byl ve spodní poloze .. Díky za kvalitní doplnění
Myslím si, že vaše připomínka je ale velmi dobrá. Malé objemy výroby sice něco vysvětluji, ale vzhledem k ceně vozidel by stejně cestující neměl být nucen snášet jakékoliv pazvuky. Alespoň u nových vozidel. Jak toho výrobce dosáhne je jeho problém, je třeba se vyvíjet.
Ale abych řekl něco konkrétního, třeba na NIMu se řešilo klapání pantů stolků. A opravdu se do DB posílaly malé kousky stolků, aby si manažeři mohli stolky otvírat a zavírat a dohadovat se, jestli je už klapání rušivé nebo ještě ne. Požadavky DB jsou ale dlouhodobě trochu jiná liga.
Prosím používejte aspoň na tomhle webu termín „vůz“, nikoli lidový „vagon“. Děkuji.
Jo, do Chebu přes Ústí je určitě potřeba 230 tlakotěsný vagon – asi aby bezpečně přejel rozpadající se náspy.
Tyto vozy jsou jen na 200 km/h.
Z Prahy do Ústí nad Labem se nevyužije?
Tlakotěsný vůz je fajn kdykoliv. Citelnou tlakovou vlnu udělají i dvě míjející se Regionovy, dva rychlíky jedoucí proti sobě 120+ ani nemluvě. Jestli to jsou účelně vynaložené prostředky je druhá diskuze.
Je to podobné jako s klimatizací. Dlouhé léta se tvrdilo jak je klimatizace zbytečný a drahý komfort a dnes se dává i do tramvají.
Ja si myslim, ze relativne dlouho se na zeleznici neinovovalo a proto je kazdy posun v komfortu hejtovany a podle me temi co zazili nekomfort viz jizda vagonem s oteviratelnym okny, bez klimy, s kozenkou ci bez wi-fi. Tipuji hejtry na lidi co je stihl vychovat jeste bolsevik slovy budte radi ze to jede, lidi si budou stale na neco stezovat atd.. Za me je kazdy posun vitany a SZ by to mela taky pochopit, kdyz uz dopravci diky vzajmne konkurenci zvysili komfort pro cestujici a to rapidne, ze ted jsou na rade oni! Je otazkou proc stale SZ navrhuje… Číst vice »
Má to ale i druhou stranu – komfort prokazatelně snižuje přirozenou termoregulaci každého znás, kdy si na něj zvykneme. Nepleťme si také komfort a ergonomii, protože blbě sedět je horší než dobře stát, co si vy, vzhledem ke svým off-topic poznánkám, asi nemůžete pamatovat.
Ty vozy se budou vyřazovat z provozu kolem roku 2070, tak je namístě, aby byly co nejlepší.
A jaká to bude tahat za mašina?
Zrychlenej peršan a eso? To utáhnou! 🙂
Klid, Vy ne.
Nepoučitelní… Opět ta debilita s postranním tunelem kanálu topení. Kam s nohama? Opět nijak nestavitelné sedačky ve dvojce. Opět nesklopné područky u oken, opět absence stavitelných nožních opěrek. Problém je v tom, že ten co tvoří (a platí) koncept interiéru vlaku, jezdí autem… Viz interpanter. Jestli chcete modří získávat cestující pohodlnými vlaky, vyhoďte člověka co se pod toto podepisuje a projeďte se vlaky konkurence. Třeba vám to otevře bránu poznání…
Co se ti nelíbí na interpanterovi ? U cestujících si získává stále větší oblibu. Snadný nástup i pro cestující s kolem, kočárkem, pro vozíčkáře. To ta konkurence ( jistě myslíš tu žlutou) vůbec neposkytuje. Sedačky má panter stejně jako RJ dává do vozu na lince Brno- Bohumín. A co je dnes důležité má mnohem lepší WiFi než ta žlutá konkurence. To ty sklápěcí područky u okna nevyváží. Celkové poskytované služby má interpanter mnohem lepší.
Já bych taky souhlasil a ještě má inter panter automat na občerstvení.
automat na občerstvení hned naproti dveřím wc? Není to vizuálně hezké a navíc když si vybírám něco k jídlu, pítí, tak nemám chuť stát hned u WC, navíc se tam tím automatem vytvořil jistý špunt, ve kterém se přetlačují ti, co nakupují, ti co jdou na/z WC s těma, co jdou do/z oddílu. Domnívám se, že při troše snahy šlo najít lepší umístění – ve vlaku jsou podivná zákoutí, kde by místo sedadla nebo odkládací police mohl být právě automat.
Tak tak. Na Interpanterovi je nešťastná zejména rozkouskovaná první třída…jinak je to fajn a celkem pohodlný vlak.
Tondou zmíňené „vady“ ve dvojce opravdu nevadí. Kdo chce vyšší komfort, nechť si připlatí za jedničku. Mně stačí sedět na čistém a alespoň trochu pohodlném sedadle a mít nohy na zemi, dále pak ocením funkční větrání. Tipuji, že mnoho cestujících to bude mít podobně.
Ano na klimatizaci jsem zapomněl. Tu má panter také lepší než vozy u RJ.
Dráha pro veverky, bizarně umístěná místa, smrad a zatuchlo z plzeňské „klimatizace“ – tohle opravdu v u RJ nemají.
Interpanter je spíš funkční betaverze než finální produkt.
Ještě bych připomněl masivní náhrady loni na podzim, nevím, jestli se podařilo to už opravit a rozjezdit…
Jak se pozná, že si získává stále větší oblibu? Tím, že s ním jezdí?
Slyším co si povídají cestující a vidím ten veliký nárůst cestujících. Když i mládež si mezi sebou povídá že si raději počkají na pantera protože má lepší WiFi a určitě pojede na čas. Co jiného si z toho odvodite. Ano panter je dost rychlý. Poznali to už i dispečeři na CDP. Klidně mě pustí před jakýkoli vlak a ví že ho nezpozdim.
Mě se na Interpanterovi nelíbí velmi hlučné vrčení klimatizace a vysokofrekveční pískot – kvůli němu dokonce vykázali přes noc odstavené Interpantery v Židlochovicích u Brna jelikož rušil noční klid v obci. Nepohodlná sedadla a hluk v oblouku jsou proti tomuto failu malichernosti.
Nemáte spát v odstavených jednotkách, kdyby s nima i jezdil taky víte, že plácáte nesmysly.
Jezdím s nimi pravidelně, ale holt nejsem hluchý jako vy.
Pro cestující, kteří do nedávna např. na lince OC – Přerov – Břeclav – Brno cestovali v historických vozech B, je interpanter galaktický posun! Regiojetem nejezdím, takže nemůžu srovnávat, ale jako cestujícího mě v interpanterech zklamává několik věcí – neskutečně protivné pípání dveří (opravdu by mě zajímalo, kdo a proč tak nepříjemné zvuky navrhl a schválil?!), vnitřní dveře do oddílů – některé na fotobuňku, na kterou dost často musím hodně mávat, jiné na kliku (asi aby si cestující odpočinul od mávání?), některá sedadla u okna bez okna, a pak jiná, na kterých se o místo pro nohy musím dělit s… Číst vice »
Nepolohovatelnost považuji taky za velký, zbytečný a nepochopitelný průser. Právě proto nejezdím rail jetem.
Jezdíte tam zřejmě proto, že neumíte číst a nebo nechápete psaný text. Sedačky samozřejmě všechny polohovatelné.
Sedadla s posuvy, podnožky s více polohami. A to i v druhé třídě. Co tam máte dál Neználek?
Ono by občas bylo fajn kdyby ti InterPanteři jezdili… Den co den vidím za ně náhradní soupravu 🙂
Boží kolik toho dokážete vidět z fotky prázdného vozu ve výstavbě, taky bych chtěl mít takovej zrak.
Jj. není nad to sklopit sedačku spolucestujícímu za mnou do ksichtu a klína. Já si udělám pohodlí a on ať se za mnou nějak srovná … Stejný zážitek je, když mě ten za mnou neustále okopává podnožku, která je namontována na rámu mého sedadla. Modří i ten co to tvoří, dobře ví co dělají.
Nepletete si to s autobusem nebo letadlem? Ve všech vlacích, kterými jsem zatim jel byl ten systém polohování mírně odlišný a neubíral místo tomu za mnou. A co se týče podnožky, tak opět, konstrukce sedadla je natolik robustní, že o tom nevím. Sklápěcí stolek je ovšem jiná kapitola, nebo spíš někteří cestující jsou jiná kapitola…
Jsem jediny kdo v tehle krizi vyuhledaval (vyhledava) cilene stary kozenky? Otevreny okno a clovek by neco chytl i bez rousky leda kdyby mu protisedici kejchnul primo do xichtu. A ve stodvaceti nejspis ani tak ne. Furt se vsichni ohani preferencema cestujicich ale aby v jednom vlaku byly moderni velkoprostory stridave se starou konzekou to ne. Clovek je rad za moderni kupe ktery na nej pres klimatizaci fouka vzduch kdo vi odkud.
Nejste sám, je nás opravdu hodně, ale nějak nás je málo slyšet nebo se tyto hlasy neberou na vědomí.
Vašemu hodně za mých mladých let ve škole říkali chyba v úsudku z části na celek. Dnes se tomu říká sociální bublina.
Zcela přesněji sociální bublina drážních důchodců.
Na tratích, kde ty šroty stále jezdí, opravdu nikomu nechybí…
Asi jich bude většina invalidních, jelikož průvan má prokazatelně negativní vliv na pohybový aparát.
Koženka je ideální materál na sedadla ve veřejné dopravě. Je měkká, omyvatelná a nestudí. Jediná její nevýhoda je, že se lepí na spocené tělo, když je v létě opravdu hic, protože se holt pot do ní narozdíl od látkových potahů jaksi nevsakuje. Bohužel hysterie proti ní je v populaci příliš zakořeněná. Ono je spíš problematické uspořádání sedaček v těch vozech…tj. kupé pro 8 či sedačky pro 4 s velmi malými roztečemi… Otevírací okna mají určitě něco do sebe, zejména pokud je venku jako teď a vlak nejede příliš rychle…na druhou stranu správně udržovaná a funkčí klimatizace s filtrem také není… Číst vice »
Akorát, že si ji musíte omýt sami. Je sice omyvatelná, ale sama se neomyje a dráha neomývá.
Co to je „vlak nejede příliš rychle“? Nad 80 km/h?
Jediný určitou nejsi. Taky preferuji biovozy.
Kupé, přirozeně větrání oknem, nepřítomnost elektro smogu z wiffi …
Jeden nový vagón za 60 milionů. Regiojet kupuje nové vagóny v Rumunsku za 30 milionů.
Nemichal bych do toho ani Regiojet. Ony se do vlastni nohy strelily samy CD, kdyz odmitly usty gen. reditele Zeleneho, zbytek Railjetu po OBB. Jednak jich ted maji velmi malo, (mimochodem stejne jako pendolin), a navic cena byla pokud si dobre pamatuji 45 mil/ vagon, jelikoz to byla opce OBB u Siemens, kde poptavaly nejakych 70 souprav.
JIP: Ono se ukazuje jeden zásadní rozdíl. Regiojet díky vozům Astra získal velkoprostorový vůz pro 80 cestujících s poměrně pohodlnými sedačka vybavený wifi, LCD monitory se zábavním portálem, který patří u něj k nejdříve vyprodaným vagónům s cenou 30 milionů. ČD koupili sice moderní tlakotěsné vagóny, ale za cenu dvojnásobnou s ničím navíc co by vagóny odlišovalo od současného konceptu.
Takže to může v případě soutěží na provoz trati za 8 – 10 let být pro ČD nevýhoda, neboť budou mít vysoké provozní náklady.
Nevim, nevim, jak pise Asdf, vozy CD jsou naorzdil od Astry nove, navic vozy Railjetu byly na 230 km/h, tlakostenne prechody + jeden ridici vuz v cenne. Ta cena OBB byla unikatni, vzdyt se jednalo o odber skoro 500 ks vagonu !!! S temi maloseriemi se CD nemaji sanci nikdy na takovou cenu dostat.
Vozy Astra nejsou novostavby?
Jsou, ale spoustu lidí tady bude tvrdit opak. Nepochopí nikdo z nás.
Jako je to těžké. Má to nějaké předpotopmní podvozky, tak těžko říct jestli je to repas, nebo novostavba staršího modelu podle vzoru Renault/Dacia…
Nejsou, vyrobili to jako ojetinu. 😛
JiP: Vozy Astra jsou nové. Spíše jde o to, kolik cestujících ocení naklápění (pendolino), tlakotěsnost soupravy (nové vozy) nebo místenku v ceně jízdenky, zábavní portál či obsluhu v pohodlí sedačky. A druhou věcí jsou ekonomické přínosy a náklady. To na co poukazuji je, že například pendolino (naklápěcí jednotka s možností jízdy pod čtyřmi napájecími systémy, maximální rychlost 230 km/hod) souteží na trase Praha – Ostrava proti Flirtu (obyčejná jednotka s napájením pouze na 3 kV DC, maximální rychlost 160 km/hod), kdy by při stejných zastávkách dosahli stejného času a pendolino má výrazně vyšší provozní náklady na sedačku a menší obsazenost.… Číst vice »
Třeba já oceňuji tlakotesnost…byl to velký problém například u Westbahn kdy tunely projížděly až 200km/h….problem se vyřešil až po nákupu nových Kiss.. který měly jednoramenné dveře…a teď jsou prodané a problém je znova…
Viktor: To jsme přesně u toho. Na kolika úsecích jede vlak na trati Praha – Ústí nad Labem – Cheb rychlostí nad 140 km/hod a na kolika úsecích to bude za 30 let. Tlakotěsnost je super věc, ale musíte mít tratě, kde to využijete (například v tunelu na III. koridoru na Plzeň, či do budoucna možná v tunelech před ČB na IV. koridoru) a možná na konci mého života na VRT tunelu pod Krušnými horami, ale to už tyto vagóny budou na konci životnosti.
Že je tlakotěsnost potřeba jen na VRT a do tunelů je mýtus. Ochromující tlakovou ránu od protijedoucího vlaku dostanete i na širé trati kde se jezdí sotva 120. Jasně, není to pecka ze které začnete zvracet a pravidelný cestující je možná už ani nevnímá, ale proč se jich nezbavit když to jde? Jestli to jsou účelně vynaložené prostředky je věc druhá.
Já tedy ocením tlakotěsnost i na současných tratích, ale ne pro tlakotěsnost samou, ale hlavně pro menší hlučnost uvnitř soupravy, což s tlakotěsností (celé soupravy) dost souvisí. Zkušenost jasně ukazuje, že v tomto ohledu je pendolino a railjet o třídu výše než zbytek, takže se těším na další podobné soupravy. Přijde mi, že právě ty různé rekonstrukce Bdtee ap. i starší Bmz (při otevřeném kupé) ten hluk z mezivozových přechodů dost sráží.
To je dost slozite. A paj se strhne nekde trolej a pendolino to objede treba i pres Brno. Navic predpokladam ze pendolino neni ani v polovine sve zivotnosti. Kouknete dnes treba na lok 151 nebo 350. V te dobe konstrukce a prevodovani na 160 km/h byla take uplna blbost a podivejte jak dnes stale makaj na tech nejprestiznejsich vykonech. Vlak neni auto, ta pendolina tu budou jezdit klidne jeste za 20 let. A napr. prave ta stejnosmernost jednotek u Leose je zasadni trn v pate.
A jsou ty ASTRY teda nové, nebo je to pouze rekonstruované vyškubané BMZ ze starých vozů. Na to nikdy nikdo neodpověděl. A je to dost podstatná informace pro srovnání. Navíc kvalita a odhlučnění podvozku Astry a Railjetu je trochu hodně jinde.
Ještě že jste to nevykecal hloupým Rakušákům, kteří nakoupili railjety a astry vyřadili, to by pak RJ neměl s čím jezdit.
nejsou nové…
Minimálně na začátku byly Astry rozhodně novostavby
Ne, ani když to kupoval, tak to nebylo úplně nové… A divím se, že vy to ještě nevíte, pokud se zajímáte o dopravu tedy.
Mohu požádat o vysvětlení z jakého typu se tyto rekonstrukce prováděly? Dle podvozků, které vzdáleně připomínají Fiat-SIG LD725 asi tuším. Ale tváříte se, že o tom víte víc, tak třeba poradíte odkud to pochází 🙂
Proč myslíte, že ty vagóny nejsou nové? Toto vypadá jako výkřik do tmy.
kolik už jich koupil? a opravdu jsou ve vlastnictví RJ?
BLakList: Všechny vagony jsou ve vlastnictví Regiojetu, stejně jako do budoucna bude většina lokomotiv v jeho vlastnictví, na rozdíl od LE, které má většinu flotili v pronájmu.
Nemáte pravdu. Astry byly a zatím stále jsou ve vlastnictví leasingovek, na RJ přejdou až po konci leasingu. Jelikož to jsou/byly NOVÉ vagóny, tak jim to zafinancovaly, na ty rakouské a belgické ojetiny jim leasingovky půjčovat nechtějí, takže ty jsou v jejich vlastnictví a nákup financovali z bankovních úvěrů nebo emisí dluhopisů.
Nic moc galerie.
A do Ostravy nic?
Vozy co jezdí do Ostravy jsou většinou buď nové nebo rekonstruované.
Tyto pojedou z Ostravy.
Snad se něco dostane i k nám na R9 nebo R12, na Vysočině je to bída od té doby, co nám sebrali vozy Bbdgmee..
Jak je to s tlakotěsností těchto vozů, pokud budou k těmto vozům tvořící jakousi soupravu připojeny třeba dva vozy jiné (jako posily)?
Těsní koncové dveře, takže dokud budou zavřené, je souprava tlakotěsná. Pokud se čelo vozu potká s tlakovou vlnou od protijedoucího vlaku nebo tunelu ve chvíli, kdy jsou dveře otevřené, tak to v extrémním případě může být tlaková rána pro celou soupravu, i když v praxi se tlaková vlna pravděpodobně rozptýlí už v prvním voze. Čili tlakotěsnost není dotčena zařazením do soupravy, ačkoliv ve speciálních případech může být krátkodobě narušena. Pokud se ptáte, jestli na koncích budou tlakotěsné návalky nebo klasické UIC návalky, tak nevím. Ale tipoval bych na klasické. A vzhledem k tomu, že ČD jiné vozy s tlakotěsnými návalky… Číst vice »
Amz138 je myslím mají.
Skoro určitě nemají. Klasické UIC návalky tvořené pryžovými trubkami tlakotěsné nejsou. Tlakotěsné UIC kompatibilní návalky mají místo trubek pryžové desky, které dosednou a utěsní se proti deskám sousedního vozu. Vozy s takovými přechody se čím dál častěji dají vidět i v Česku na zahraničních vozech, ale nejsem si vědom žádného ČD vozu které by je měly, byť alespoň některé jsou na ně konstrukčně připravené.
Doplňuji – některé přechodové dveře jsou tlakotěsné jen v uzamčeném stavu a odemčené tlakotěsné nejsou. Možná na to směřovala Filipova otázka?
Na Chebák? Až si říkám, čím jsme si to v Ústí zasloužili. Tady už teď většinou jezdí docela moderní vlaky (jak zmíněný Krušnohor, tak ÉCéčka, tak 2/3 osobáků jsou RegioPantery). Nově na Berlineru railjet přímo a do Chebu víceméně railjetový vozy? Nestěžuju si, to vůbec, jen aby to jinde nezůstávalo stále jak u krále klacka.
Tak to co fo tady nahradí půjde zase jinam. Je pravda, že Cheb přes Ústí byl dlouho dlouho zanedbáván a zrovna sem se hodí jen ta pětivozová souprava. Nehledě na to, že todle je jen často proklínaný velkoprostor, takže spousta lidí to ocení jako zhoršení a ne zlepšení. Za sebe můžu říct, že až Bmz mě po 10 letech zase vrátily do vlaku ČD na této trati
A zase jako ve špitále, když jsem viděl revitalizovaná pendolína myslel jsem, že už dají s tím stylem alá špitál pokoj, ale ono ne… Co mají sakra s tou bílou? Vždyť to musí bejt i na čištění hrůza, když je na tom vidět každá šmouha a ještě si v tom člověk přijde nepříjemně, zlatý Xmz…
Na bile je dobre videt ceho se clovek dotyka. Podobne jako na sedacce chce clovek videt do ceho si seda. Ty plysaky s pestrobarevnym maskovanim u kterych clovek zjisti ze si sedl do neceho mokreho a hnedeho az pri vstavani za me fakt ne!
SUPER! Doufám, že dopadne i těch dalších 180 kusů!
Určité se rád projedu někdy tímto „Českým Railjetem bude určitě dost luxusní ale myslím že stejně tam nedostanu takové služby jako např. v Pendolinu nebo Regio Jetu. Akorát si nyslím že tyto půl České Railjety budou k vidění i někde jinde jak tak znám staré dobré ČD Do měsíce se určitě nějaký ten vagon objeví třeba místo Pendolina a Pendolino pojde do Ústí n. Labem. Celkově by ale třeba na konec těchto rychlíků mohli dát néjaký ten špalkáč s otevíracím oknem 🙂 To ještě nikdo nevymyslel aby v kupé byla jak klimatizace tak otevírací okno 🙂 Nějakým těm rekonstrukcím by… Číst vice »
To je blábol zas. Je to 10 5vozových souprav Ampz+Bbdgmz + 2*Bmpz+Bmpz_se_šroubovkou (lze připojit posily). Určení Ex6_Cheb a R15.
Škoda absence řídícího vozu. V Ústí by se mohl zkrátit pobyt.
Dneska je tam 6 minut, to by se stejně už o moc nezkrátilo.
Každá minuta k dobru. Řídící vůz by ušetřil dost práce s přepřahem lokomotivy a zároveň by vznikla možnost, jak snížit zpoždění.
„a zároveň by vznikla možnost, jak snížit zpoždění.“
6 minut na změnu stanoviště je minimum i u kratších souprav (3 vozový Panter,Sysel),takže snížení zpoždění se tím v Ústí určitě nepodaří.Ukončit činnost na stanovišti,vypnout VZ,vysílačku na starém stanovišti,přejít na druhou stranu 150 metrů a aktivovat druhé stanoviště nějakou dobu trvá.
Úspora zaměstnanců a lokomotiv je reélná.
A kdyby jeden fíra končil a druhý na druhém konci začínal, mohlo by to být?? Díky za info.
Jiste. Muze zacinat s vlastni lokomotivou se kterou najede dozadu. Tak jako to dela ted (alespon tady nevim jak se to dela v usti). Neni duvod celou cestu tahat lokomotivu i s masinfirou aby se usetrilo par desitek vterin pri posunu. Za stejny penize by slo urcite nekde zkratit jizdni dobu upravou kolejiste (samozrejme jina firma ale furt je to stat).
Říká se tomu neosobní střídání a už to existuje i v našich končinách. Neobjevujme Ameriku 🙂
Vám opravdu přijde 6 minut na úvrať rychlíku hodně? A na kolik byste to chtěl jako zkrátit? Za jak dlouho myslíte, že strojvedoucí přejde z jedné strany vlaku na druhou, případně druhý strojvedoucí v klidu převezme řízení na druhé straně? Běhat určitě nebude.
V Břeclavi je u Panterů na úvrať 6-7 minut, v Rakousku u IC Salzburg – Graz v Bischofshofenu a Selzthalu 9-11 minut, u railjetů na vídeňské letišti na Hbf 7-9 minut.
V Ústí to jde tak rychle, že za 3-4 minuty je přepojeno.
Včetně zjednodušené zkoušky brzdy? To mi nějak neštymuje.
V současném GVD za normálního probozu (mimo pandemii) jezdí v úseku Praha -Ústí nad Labem jednosystémová lokomotiva. Tudíž by řídící vůz nepomohl
Jenže tyto soupravy tu budou dalších cca 40 let, takže kdykoliv v budoucnu. Navíc ČD chystají velký nákup lokomotiv a zajisté se budou jednosystémových strojů zbavovat.
I ČD si dokázaly vytvořit řídící vůz, když měl smysl a využití, příkladem budiž Sysel a i tady, pokud by tomu bylo za x let přáno si určitě poradí.
Připojení řídícího vozu není vyloučeno, když bude potřeba …
A jaký řídící vůz připojit? Snad jedině sysla na 140 km/h.
Sám jste napsal, že soupravy tu budou 40 let, ale připojit jedině Sysla? A v čem je problém těch 5 řidičáků třeba za 5 let nechat vyrobit, když bude potřeba?
Problém jsou ČD… Soutěž, zrušení soutěže, nová soutěž, výherce, odvolání, zrušení soutěža apod. Další věc je ta, že pokud se výrazně nezvýší počet cestujících na této lince, tak šest vozů je příliš.
Sysel by s tím neuměl komunikovat.siemens k tomu určitě umí vyrobit řídicí vůz.
Už zase ten blábol o tom, že komunikace nebo nekomunikace se odvíjí od značek? Sysel má standardní WTB. A nahrané takové protokoly, jaké jeho provozovatel zařídí. Pokud bude mít protistrana rovněž standardní WTB se stejným nebo kompatibilním protokolem, tak prostě komunikovat budou. Otázka jestli mají oba kompatibilní protokoly je o vůli a schopnosti provozovatele, tedy ČD.
Apple iPhone taky umí posílat SMS telefonu Samsung. Zamýšlel jste se nad tím proč?
Je nesmysl tam dávat sysla když umí 140 km/h na soupravu vozu se 160 km/.
To s Vámi souhlasím. Ale je to nesmysl kvůli té rychlosti. Ne kvůli komunikaci.
pokud chcete šetřit čas, doporučuji vynechat UnL hl.n. a jet přímo na západ 😀
úspora větší než 6 minut
Z 6 minut na 3. Pokud strojvůdce půjde rychleji než „služebním krokem“.
Jsem strojvedoucí a myslím si že neustálé zkracování pobytu je hovadina. Stačí sebemenší zádrhel a už vzniká zpoždění. Být v neustálém poklusu taky není nic moc
No tohle je casto dusledek taktu kdy je potreba byt za hodinu/pulhodinu nekde kde na to neni stavena trat. Kdyz se takty zavadely tak jsem byl proti. A vsichni byli proti me. Ze pry se diky taktum bude vedet kde ma smysl zkracovat.
Tak ted se to vi. A resi se to planovanim. Protoze na rekonstrukce nejsou kapacity. Nebo nejsou penize. A kdyz jsou penize i kapacity tak je potreba to udelat rychle (protoze dotace) takze se nesmi opustit teleso ani o metr.
A strojvedoucí si odskočí vykonat základní lidskou činnost kdy?
Za jizdy. Jsou tam prece okna, ne?
Spíš by mě zajímalo zda se někdy budou ještě vyrábět kupé vozy..
Nejsou v kurzu. Velkoprostoráky víc potlačují vandalismus.
Když se bude chtít vandal vyřádit, pořídí to i ve velkoprostorovém voze. Nepozorovaně rozřezat potahy sedadel nebo poničit WC je pro něj hračkou. A na posprejování vnějších ploch je úplně jedno, o jaký jde vůz.
Na zapade (a polsku) se do vagonu davaji bezne kamery. Dve nebo tri kamery obhlidnou skoro cely velkoprostor ale jenom chodbicku a tak tri kupe v kupaci.
Za me taky radi kupe. Pokud je vlak narvany tak je to jedno ale sedet sam v kupe tak je vetsi pohodli nez pri deseti lidech na velkoprostor. Kdo se boji cestovat s cizima tak at si lapne pod kameru nebo do specialnich kupe.
Je to otázka osobních preferencí. Ale osobně mi kupé vadí hlavně ve stavu poloprázdného vlaku, což je ale nejčastější případ. V poloprázdném velkoprostoru si každý hledí svého, kouká z okna nebo po vagóně a vzhledem k šumu nikdo neřeší jestli jeho povídání někdo slyší nebo ne. V kupé s jedním až dvěma spolucestujícími se můžete koukat jen na toho spolucestujícího a cokoliv řeknete, tak spolucestující slyší velmi zřetelně. Jo, je to psychologický efekt, protože totéž co je v kupé platí i ve velkoprostoru pro souseda přes uličku, ale to působení na hlavu je prostě jiné. Použil bych příměr. Dejte do… Číst vice »
S těmi pisoáry jste nepoužil dobrý příměr. Resp. s jejich počtem. Kupé taky nejsou jen pro dva. Udělejte pisoárové kabinky pro 6-8 osob, jako mají kupé, a budou mít stejnou „návštěvnost“, jako místnost o dvaceti kusech.
Když bude chtít, tak jistě, ale mnohem víc jich „bude chtít“ v kupéčkovém voze, protože se tam snadno schovají a podmínky jsou tam tudíž lepší. Nehledě na další výhody velkoprostoru. Ale v malé míře by kupé zachována mohla být.
Že jsem si nějak nevšimnul. Toto jedině vyřeší tvrdé tresty. Lumpové si dnes z nikoho nic nedělají a stejně řádí a ničí a všichni dělají, že nic nevidí, protože se bojí a ví, že i u soudů nemají moc šancí a poškození zdrav í za to také nestojí. Chce to radikální změnu v požadavcích na chování, morálku a zastání a ochranu slušných lidí a těch, co pomohou.
TZTrainz: záleží na dopravci. Pro kategorie premium, business by to mohlo mít budoucnost.
Osobně mne zajímá ekonomika restauračních vozů, protože ČD platí JLV za provoz těchto vagónů.
Kupéčko jako premium nebo dokonce business? To snad ne….když vezmu ten business, tak třeba v kupéčku se nedá rozumně pracovat, protože nejsou stolky, na které by si člověk položil notebook nebo papíry.
Mají nižší přepravní kapacitu a pro dálkové vlaky je pro většinu lidí pohodlné „rychlovlakové“ uspořádání
Rychlovlakové? Spíše letadlové, ne? A s tou kapacitou… Průměrně mají velkoprostory okolo 70-80 míst, Bmz jich mají 66. To zas takový rozdíl není.
V ekonomice provozu, kde se dosahuje čistý zisk okolo 2-5 %, je těch cca 8 míst navíc dost znát.
Bohužel mám taky mnohem raději kupéčka. 🙂
Doufám, že ne 🙂
Jediná chybička je počet vozů 50 ks lepší by bylo 500 ks.ja vím peníze ..ale nové vozy budou stejně třeba.
Mohli zrušit slevy, mohlo za ty peníze být nových vozů více 🙂
A že před slevama se nakupovaly vozy po stovkách.
To je fuk. Zrušit slevy!
Peníze za slevy nepatří jen ČD….
Slevy se neplatí z rozpočtu ČD.
To není dobrý příměr; peníze na „slevy“ míří ze státního rozpočtu do kapes (vybraných) cestujících. Po dopravce to v zásadě nic neznamená – s dvěma možnými, nejistými, výjimkami: a) zvýšily slevy tržby (resp. součet tržeb a kompenzací za slevy) dopravců? Tyto rostly průběžně dlouhodobě už před slevami. b) možné podvody při získávání kompenzací – vykázaní, ale neexistující cestující; uměle navýšené ceny jízdenek. Oboje v úrovni spekulací a zřejmě bez zásadního dopadu na příjmy ČD (o těch je článek) a dalších dopravců.
Ve skutecnosti ty slevy castecne prispely na tyto vozy. Je to dotace predesim dopravcum (hlavne zluteho se bal babis) aby teklo vic penez do dopravy ze statniho.
Jasně, namísto 25 + 75 Kč zaplatí cestující 100 Kč a stát přidá 0 Kč a hned budou mít ČD víc peněz na vagony.
Na druhou stranu, takováto série pomůže odhalit případné nedostatky, které se můžou doladit v dalších. Není vyloučeno, že se takových vozů vyrobí v budoucnu více.
Tak s těmi slevami to bylo ve velkých úvozovkách. Jen jsem chtěl říci, že za ty peníze mohlo být něco užitečného. Jinak snad nekoupí ČD nové lokotky od Škody 🙁 i když třeba jsou karty už rozdány, jako i na tomhle, že se podílí škoda, snad zůstane něco z té „německé“ siemens kvality. Stačí že naši zem zaplavily Pantery ať v kterékoli verzi jezdím s tím vždy za trest 🙁
Ono, když se udělá dobře smlouva, tak bych se lokomotiv od Škodovky nebál. Navíc záleží, jaké vozidla budou chtít ČD objednávat, tak se může očekávat i spojení výrobců.
Za ty penize by nic uzitecneho nebylo. Vlada by je rozfrcala na nejakou jinou ulitbu volicum a misto dopravy by sly treba do vyroby piva nebo bazenu.
Pokud vím, tak České dráhy vypsaly tendr na dodávku až 182 vozů pro rychlost 230 km/h s garancí odběru 90 vozů pro linku Praha-Berlín. Zbylé se pak mohou použít například na Praha-Ostrava či Praha-Budepešť.
Zrovna na Budapešť bych dal pro cestující, kteří jedou přes hranice na Slovensko, nebo do Maďarska povinné místenky, protože vozy ještě před krizí byly narvané k prasknutí a cestující stáli po desítkách v uličkách. Ono vůbec by bylo nejlepší pro ty, kteří jedou za hranice, kterýmkoliv směrem vlakem kategorie R a vyšší povinnou místenku.
nebo přivěsit více vozů?