Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Obrazem: První nové vagony pro ČD podstupují finální montáž

V ostravské Škodě Vagonka pokračuje výroba 50 nových vagonů pro vnitrostátní rychlíky a expresy Českých drah. První vozy již podstupují finální montáž, oznámily dnes dráhy na sociálních sítích. První nové vagony mají obdržet příští rok na jaře, jezdit budou z Prahy do Chebu přes Plzeň i Ústí nad Labem.

Vagony dráhy objednaly u konsorcia Siemens-Škoda v létě 2018. Svařují a lakují se v závodě Siemensu ve Vídni, odkud putují k dokončení do Škody Vagonky v Ostravě. Vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort, známé jako railjet. Budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů ale budou jednotky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.

Jednotky bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku, nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy.

Hodnota kontraktu činí necelé tři miliardy korun.

147
Diskuze

avatar
19 Komentáře
128 Reakce na komentáře
3 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
79 Autoři komentářů
michaljiný pozorovatelGaleTen co občas skutečně vlakem jezdíPřemek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Gale
Host
Gale

Hezké, moc hezké, sice mělo být víc a dřív, ale stejně díky za každý nový vůz! Současné Xmz taky určitě jinde potěší, třeba na Vysočině..
Jak se ty polotovary z Vídně do Ostravy převážely?

vagonář
Host
vagonář

Na speciálních návěsech kamionem, s doprovodným vozidlem. Vozí se pořád, cca 1 vůz týdně.

Jaaa
Host
Jaaa

Jj, už ani vagony se nevozí po kolejích. 😀

David
Host
David

Vagony ano, tohle jsou ale polotovary.

Gale
Host
Gale

Děkuji!!

Divočák
Host
Divočák

a já už vím, komu bude zadaná reklamní propagace .-. teď vážně, důležité je i odhlučnění uvnitř prostoru / vozu, vagónu / pro cestující , rezonance například u horních úložných prostor je opravdu obtěžující. Všiml jsem si např. u 844 RegioShark, to je ale jiná konstrukce..

Graylag
Host
Graylag

Odhlučnění a rezonance jsou dvě věci. Odhlučnění je relativně jednoduché, jednoduše na vůz aplikujete nejlepší protihlukové materiály které ještě zákazník zaplatí. A můžete celkem jednoduše spočítat jaký útlum vybrané řešení bude mít. Rezonance je ale něco co se špatně předem zjišťuje. V automotive sektoru kde se dělají velké počty vozidel se dá jednoduše postavit auto, vyzkoušet a následně prototyp sešrotovat a vyrobit lépe. Na železnici kde se dělají v podstatě kusové zakázky to je horší a někdy se vyrobí řešení které už v podstatě nejde spravit. V ideálním případě know-how výrobce takovému problému zabrání a když už se stane, zákazník… Číst vice »

Divočák
Host
Divočák

uvědomil jsem si to, ale Enter už byl ve spodní poloze .. Díky za kvalitní doplnění

Graylag
Host
Graylag

Myslím si, že vaše připomínka je ale velmi dobrá. Malé objemy výroby sice něco vysvětluji, ale vzhledem k ceně vozidel by stejně cestující neměl být nucen snášet jakékoliv pazvuky. Alespoň u nových vozidel. Jak toho výrobce dosáhne je jeho problém, je třeba se vyvíjet.

Ale abych řekl něco konkrétního, třeba na NIMu se řešilo klapání pantů stolků. A opravdu se do DB posílaly malé kousky stolků, aby si manažeři mohli stolky otvírat a zavírat a dohadovat se, jestli je už klapání rušivé nebo ještě ne. Požadavky DB jsou ale dlouhodobě trochu jiná liga.

Dusanh
Host
Dusanh

Prosím používejte aspoň na tomhle webu termín „vůz“, nikoli lidový „vagon“. Děkuji.

Človek
Host
Človek

Jo, do Chebu přes Ústí je určitě potřeba 230 tlakotěsný vagon – asi aby bezpečně přejel rozpadající se náspy.

_Pavel_
Host
_Pavel_

Tyto vozy jsou jen na 200 km/h.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Z Prahy do Ústí nad Labem se nevyužije?

Graylag
Host
Graylag

Tlakotěsný vůz je fajn kdykoliv. Citelnou tlakovou vlnu udělají i dvě míjející se Regionovy, dva rychlíky jedoucí proti sobě 120+ ani nemluvě. Jestli to jsou účelně vynaložené prostředky je druhá diskuze.

Je to podobné jako s klimatizací. Dlouhé léta se tvrdilo jak je klimatizace zbytečný a drahý komfort a dnes se dává i do tramvají.

Vladimir
Host
Vladimir

Ja si myslim, ze relativne dlouho se na zeleznici neinovovalo a proto je kazdy posun v komfortu hejtovany a podle me temi co zazili nekomfort viz jizda vagonem s oteviratelnym okny, bez klimy, s kozenkou ci bez wi-fi. Tipuji hejtry na lidi co je stihl vychovat jeste bolsevik slovy budte radi ze to jede, lidi si budou stale na neco stezovat atd.. Za me je kazdy posun vitany a SZ by to mela taky pochopit, kdyz uz dopravci diky vzajmne konkurenci zvysili komfort pro cestujici a to rapidne, ze ted jsou na rade oni! Je otazkou proc stale SZ navrhuje… Číst vice »

Přemek
Host
Přemek

Má to ale i druhou stranu – komfort prokazatelně snižuje přirozenou termoregulaci každého znás, kdy si na něj zvykneme. Nepleťme si také komfort a ergonomii, protože blbě sedět je horší než dobře stát, co si vy, vzhledem ke svým off-topic poznánkám, asi nemůžete pamatovat.

David
Host
David

Ty vozy se budou vyřazovat z provozu kolem roku 2070, tak je namístě, aby byly co nejlepší.

...
Host
...

A jaká to bude tahat za mašina?

Lemmy
Host
Lemmy

Zrychlenej peršan a eso? To utáhnou! 🙂

Přemek
Host
Přemek

Klid, Vy ne.

Tonda Sehnal
Host
Tonda Sehnal

Nepoučitelní… Opět ta debilita s postranním tunelem kanálu topení. Kam s nohama? Opět nijak nestavitelné sedačky ve dvojce. Opět nesklopné područky u oken, opět absence stavitelných nožních opěrek. Problém je v tom, že ten co tvoří (a platí) koncept interiéru vlaku, jezdí autem… Viz interpanter. Jestli chcete modří získávat cestující pohodlnými vlaky, vyhoďte člověka co se pod toto podepisuje a projeďte se vlaky konkurence. Třeba vám to otevře bránu poznání…

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Co se ti nelíbí na interpanterovi ? U cestujících si získává stále větší oblibu. Snadný nástup i pro cestující s kolem, kočárkem, pro vozíčkáře. To ta konkurence ( jistě myslíš tu žlutou) vůbec neposkytuje. Sedačky má panter stejně jako RJ dává do vozu na lince Brno- Bohumín. A co je dnes důležité má mnohem lepší WiFi než ta žlutá konkurence. To ty sklápěcí područky u okna nevyváží. Celkové poskytované služby má interpanter mnohem lepší.

Jerry
Host
Jerry

Já bych taky souhlasil a ještě má inter panter automat na občerstvení.

michal
Host
michal

automat na občerstvení hned naproti dveřím wc? Není to vizuálně hezké a navíc když si vybírám něco k jídlu, pítí, tak nemám chuť stát hned u WC, navíc se tam tím automatem vytvořil jistý špunt, ve kterém se přetlačují ti, co nakupují, ti co jdou na/z WC s těma, co jdou do/z oddílu. Domnívám se, že při troše snahy šlo najít lepší umístění – ve vlaku jsou podivná zákoutí, kde by místo sedadla nebo odkládací police mohl být právě automat.

M H
Host
M H

Tak tak. Na Interpanterovi je nešťastná zejména rozkouskovaná první třída…jinak je to fajn a celkem pohodlný vlak.

Tondou zmíňené „vady“ ve dvojce opravdu nevadí. Kdo chce vyšší komfort, nechť si připlatí za jedničku. Mně stačí sedět na čistém a alespoň trochu pohodlném sedadle a mít nohy na zemi, dále pak ocením funkční větrání. Tipuji, že mnoho cestujících to bude mít podobně.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Ano na klimatizaci jsem zapomněl. Tu má panter také lepší než vozy u RJ.

Lemmy
Host
Lemmy

Dráha pro veverky, bizarně umístěná místa, smrad a zatuchlo z plzeňské „klimatizace“ – tohle opravdu v u RJ nemají.
Interpanter je spíš funkční betaverze než finální produkt.
Ještě bych připomněl masivní náhrady loni na podzim, nevím, jestli se podařilo to už opravit a rozjezdit…

navratp
Host
navratp

Jak se pozná, že si získává stále větší oblibu? Tím, že s ním jezdí?

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Slyším co si povídají cestující a vidím ten veliký nárůst cestujících. Když i mládež si mezi sebou povídá že si raději počkají na pantera protože má lepší WiFi a určitě pojede na čas. Co jiného si z toho odvodite. Ano panter je dost rychlý. Poznali to už i dispečeři na CDP. Klidně mě pustí před jakýkoli vlak a ví že ho nezpozdim.

Petr
Host
Petr

Mě se na Interpanterovi nelíbí velmi hlučné vrčení klimatizace a vysokofrekveční pískot – kvůli němu dokonce vykázali přes noc odstavené Interpantery v Židlochovicích u Brna jelikož rušil noční klid v obci. Nepohodlná sedadla a hluk v oblouku jsou proti tomuto failu malichernosti.

Lektor
Host
Lektor

Nemáte spát v odstavených jednotkách, kdyby s nima i jezdil taky víte, že plácáte nesmysly.

Petr
Host
Petr

Jezdím s nimi pravidelně, ale holt nejsem hluchý jako vy.

jiný pozorovatel
Host
jiný pozorovatel

Pro cestující, kteří do nedávna např. na lince OC – Přerov – Břeclav – Brno cestovali v historických vozech B, je interpanter galaktický posun! Regiojetem nejezdím, takže nemůžu srovnávat, ale jako cestujícího mě v interpanterech zklamává několik věcí – neskutečně protivné pípání dveří (opravdu by mě zajímalo, kdo a proč tak nepříjemné zvuky navrhl a schválil?!), vnitřní dveře do oddílů – některé na fotobuňku, na kterou dost často musím hodně mávat, jiné na kliku (asi aby si cestující odpočinul od mávání?), některá sedadla u okna bez okna, a pak jiná, na kterých se o místo pro nohy musím dělit s… Číst vice »

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Nepolohovatelnost považuji taky za velký, zbytečný a nepochopitelný průser. Právě proto nejezdím rail jetem.

tuKabel
Host
tuKabel

Jezdíte tam zřejmě proto, že neumíte číst a nebo nechápete psaný text. Sedačky samozřejmě všechny polohovatelné.

tuKabel
Host
tuKabel

Sedadla s posuvy, podnožky s více polohami. A to i v druhé třídě. Co tam máte dál Neználek?

TZTrainz
Host
TZTrainz

Ono by občas bylo fajn kdyby ti InterPanteři jezdili… Den co den vidím za ně náhradní soupravu 🙂

Lektor
Host
Lektor

Boží kolik toho dokážete vidět z fotky prázdného vozu ve výstavbě, taky bych chtěl mít takovej zrak.

adviser
Host
adviser

Jj. není nad to sklopit sedačku spolucestujícímu za mnou do ksichtu a klína. Já si udělám pohodlí a on ať se za mnou nějak srovná … Stejný zážitek je, když mě ten za mnou neustále okopává podnožku, která je namontována na rámu mého sedadla. Modří i ten co to tvoří, dobře ví co dělají.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Nepletete si to s autobusem nebo letadlem? Ve všech vlacích, kterými jsem zatim jel byl ten systém polohování mírně odlišný a neubíral místo tomu za mnou. A co se týče podnožky, tak opět, konstrukce sedadla je natolik robustní, že o tom nevím. Sklápěcí stolek je ovšem jiná kapitola, nebo spíš někteří cestující jsou jiná kapitola…

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Jsem jediny kdo v tehle krizi vyuhledaval (vyhledava) cilene stary kozenky? Otevreny okno a clovek by neco chytl i bez rousky leda kdyby mu protisedici kejchnul primo do xichtu. A ve stodvaceti nejspis ani tak ne. Furt se vsichni ohani preferencema cestujicich ale aby v jednom vlaku byly moderni velkoprostory stridave se starou konzekou to ne. Clovek je rad za moderni kupe ktery na nej pres klimatizaci fouka vzduch kdo vi odkud.

ušatá
Host
ušatá

Nejste sám, je nás opravdu hodně, ale nějak nás je málo slyšet nebo se tyto hlasy neberou na vědomí.

Původní Pražák
Host
Původní Pražák

Vašemu hodně za mých mladých let ve škole říkali chyba v úsudku z části na celek. Dnes se tomu říká sociální bublina.

Lemmy
Host
Lemmy

Zcela přesněji sociální bublina drážních důchodců.
Na tratích, kde ty šroty stále jezdí, opravdu nikomu nechybí…

Petr
Host
Petr

Asi jich bude většina invalidních, jelikož průvan má prokazatelně negativní vliv na pohybový aparát.

M H
Host
M H

Koženka je ideální materál na sedadla ve veřejné dopravě. Je měkká, omyvatelná a nestudí. Jediná její nevýhoda je, že se lepí na spocené tělo, když je v létě opravdu hic, protože se holt pot do ní narozdíl od látkových potahů jaksi nevsakuje. Bohužel hysterie proti ní je v populaci příliš zakořeněná. Ono je spíš problematické uspořádání sedaček v těch vozech…tj. kupé pro 8 či sedačky pro 4 s velmi malými roztečemi… Otevírací okna mají určitě něco do sebe, zejména pokud je venku jako teď a vlak nejede příliš rychle…na druhou stranu správně udržovaná a funkčí klimatizace s filtrem také není… Číst vice »

navratp
Host
navratp

Akorát, že si ji musíte omýt sami. Je sice omyvatelná, ale sama se neomyje a dráha neomývá.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Co to je „vlak nejede příliš rychle“? Nad 80 km/h?

Bardotka
Host
Bardotka

Jediný určitou nejsi. Taky preferuji biovozy.
Kupé, přirozeně větrání oknem, nepřítomnost elektro smogu z wiffi …

Bob
Host
Bob

Jeden nový vagón za 60 milionů. Regiojet kupuje nové vagóny v Rumunsku za 30 milionů.

JiP
Host
JiP

Nemichal bych do toho ani Regiojet. Ony se do vlastni nohy strelily samy CD, kdyz odmitly usty gen. reditele Zeleneho, zbytek Railjetu po OBB. Jednak jich ted maji velmi malo, (mimochodem stejne jako pendolin), a navic cena byla pokud si dobre pamatuji 45 mil/ vagon, jelikoz to byla opce OBB u Siemens, kde poptavaly nejakych 70 souprav.

noerf
Host
noerf

JIP: Ono se ukazuje jeden zásadní rozdíl. Regiojet díky vozům Astra získal velkoprostorový vůz pro 80 cestujících s poměrně pohodlnými sedačka vybavený wifi, LCD monitory se zábavním portálem, který patří u něj k nejdříve vyprodaným vagónům s cenou 30 milionů. ČD koupili sice moderní tlakotěsné vagóny, ale za cenu dvojnásobnou s ničím navíc co by vagóny odlišovalo od současného konceptu.
Takže to může v případě soutěží na provoz trati za 8 – 10 let být pro ČD nevýhoda, neboť budou mít vysoké provozní náklady.

JiP
Host
JiP

Nevim, nevim, jak pise Asdf, vozy CD jsou naorzdil od Astry nove, navic vozy Railjetu byly na 230 km/h, tlakostenne prechody + jeden ridici vuz v cenne. Ta cena OBB byla unikatni, vzdyt se jednalo o odber skoro 500 ks vagonu !!! S temi maloseriemi se CD nemaji sanci nikdy na takovou cenu dostat.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Vozy Astra nejsou novostavby?

TPal
Host
TPal

Jsou, ale spoustu lidí tady bude tvrdit opak. Nepochopí nikdo z nás.

Lemmy
Host
Lemmy

Jako je to těžké. Má to nějaké předpotopmní podvozky, tak těžko říct jestli je to repas, nebo novostavba staršího modelu podle vzoru Renault/Dacia…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nejsou, vyrobili to jako ojetinu. 😛

noerf
Host
noerf

JiP: Vozy Astra jsou nové. Spíše jde o to, kolik cestujících ocení naklápění (pendolino), tlakotěsnost soupravy (nové vozy) nebo místenku v ceně jízdenky, zábavní portál či obsluhu v pohodlí sedačky. A druhou věcí jsou ekonomické přínosy a náklady. To na co poukazuji je, že například pendolino (naklápěcí jednotka s možností jízdy pod čtyřmi napájecími systémy, maximální rychlost 230 km/hod) souteží na trase Praha – Ostrava proti Flirtu (obyčejná jednotka s napájením pouze na 3 kV DC, maximální rychlost 160 km/hod), kdy by při stejných zastávkách dosahli stejného času a pendolino má výrazně vyšší provozní náklady na sedačku a menší obsazenost.… Číst vice »

Viktor
Host
Viktor

Třeba já oceňuji tlakotesnost…byl to velký problém například u Westbahn kdy tunely projížděly až 200km/h….problem se vyřešil až po nákupu nových Kiss.. který měly jednoramenné dveře…a teď jsou prodané a problém je znova…

noerf
Host
noerf

Viktor: To jsme přesně u toho. Na kolika úsecích jede vlak na trati Praha – Ústí nad Labem – Cheb rychlostí nad 140 km/hod a na kolika úsecích to bude za 30 let. Tlakotěsnost je super věc, ale musíte mít tratě, kde to využijete (například v tunelu na III. koridoru na Plzeň, či do budoucna možná v tunelech před ČB na IV. koridoru) a možná na konci mého života na VRT tunelu pod Krušnými horami, ale to už tyto vagóny budou na konci životnosti.

Graylag
Host
Graylag

Že je tlakotěsnost potřeba jen na VRT a do tunelů je mýtus. Ochromující tlakovou ránu od protijedoucího vlaku dostanete i na širé trati kde se jezdí sotva 120. Jasně, není to pecka ze které začnete zvracet a pravidelný cestující je možná už ani nevnímá, ale proč se jich nezbavit když to jde? Jestli to jsou účelně vynaložené prostředky je věc druhá.

Jan1203
Host
Jan1203

Já tedy ocením tlakotěsnost i na současných tratích, ale ne pro tlakotěsnost samou, ale hlavně pro menší hlučnost uvnitř soupravy, což s tlakotěsností (celé soupravy) dost souvisí. Zkušenost jasně ukazuje, že v tomto ohledu je pendolino a railjet o třídu výše než zbytek, takže se těším na další podobné soupravy. Přijde mi, že právě ty různé rekonstrukce Bdtee ap. i starší Bmz (při otevřeném kupé) ten hluk z mezivozových přechodů dost sráží.

JiP
Host
JiP

To je dost slozite. A paj se strhne nekde trolej a pendolino to objede treba i pres Brno. Navic predpokladam ze pendolino neni ani v polovine sve zivotnosti. Kouknete dnes treba na lok 151 nebo 350. V te dobe konstrukce a prevodovani na 160 km/h byla take uplna blbost a podivejte jak dnes stale makaj na tech nejprestiznejsich vykonech. Vlak neni auto, ta pendolina tu budou jezdit klidne jeste za 20 let. A napr. prave ta stejnosmernost jednotek u Leose je zasadni trn v pate.

jan
Host
jan

A jsou ty ASTRY teda nové, nebo je to pouze rekonstruované vyškubané BMZ ze starých vozů. Na to nikdy nikdo neodpověděl. A je to dost podstatná informace pro srovnání. Navíc kvalita a odhlučnění podvozku Astry a Railjetu je trochu hodně jinde.

Lektor
Host
Lektor

Ještě že jste to nevykecal hloupým Rakušákům, kteří nakoupili railjety a astry vyřadili, to by pak RJ neměl s čím jezdit.

Asdf
Host
Asdf

nejsou nové…

Jirka
Host
Jirka

Minimálně na začátku byly Astry rozhodně novostavby

Petr
Host
Petr

Ne, ani když to kupoval, tak to nebylo úplně nové… A divím se, že vy to ještě nevíte, pokud se zajímáte o dopravu tedy.

Tonda Sehnal
Host
Tonda Sehnal

Mohu požádat o vysvětlení z jakého typu se tyto rekonstrukce prováděly? Dle podvozků, které vzdáleně připomínají Fiat-SIG LD725 asi tuším. Ale tváříte se, že o tom víte víc, tak třeba poradíte odkud to pochází 🙂

TPal
Host
TPal

Proč myslíte, že ty vagóny nejsou nové? Toto vypadá jako výkřik do tmy.

BLackList
Host
BLackList

kolik už jich koupil? a opravdu jsou ve vlastnictví RJ?

noerf
Host
noerf

BLakList: Všechny vagony jsou ve vlastnictví Regiojetu, stejně jako do budoucna bude většina lokomotiv v jeho vlastnictví, na rozdíl od LE, které má většinu flotili v pronájmu.

Bob
Host
Bob

Nemáte pravdu. Astry byly a zatím stále jsou ve vlastnictví leasingovek, na RJ přejdou až po konci leasingu. Jelikož to jsou/byly NOVÉ vagóny, tak jim to zafinancovaly, na ty rakouské a belgické ojetiny jim leasingovky půjčovat nechtějí, takže ty jsou v jejich vlastnictví a nákup financovali z bankovních úvěrů nebo emisí dluhopisů.

vagonář
Host
vagonář

Nic moc galerie.

Jan Miksa
Host
Jan Miksa

A do Ostravy nic?

roman
Host
roman

Vozy co jezdí do Ostravy jsou většinou buď nové nebo rekonstruované.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Tyto pojedou z Ostravy.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Snad se něco dostane i k nám na R9 nebo R12, na Vysočině je to bída od té doby, co nám sebrali vozy Bbdgmee..

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Jak je to s tlakotěsností těchto vozů, pokud budou k těmto vozům tvořící jakousi soupravu připojeny třeba dva vozy jiné (jako posily)?

Graylag
Host
Graylag

Těsní koncové dveře, takže dokud budou zavřené, je souprava tlakotěsná. Pokud se čelo vozu potká s tlakovou vlnou od protijedoucího vlaku nebo tunelu ve chvíli, kdy jsou dveře otevřené, tak to v extrémním případě může být tlaková rána pro celou soupravu, i když v praxi se tlaková vlna pravděpodobně rozptýlí už v prvním voze. Čili tlakotěsnost není dotčena zařazením do soupravy, ačkoliv ve speciálních případech může být krátkodobě narušena. Pokud se ptáte, jestli na koncích budou tlakotěsné návalky nebo klasické UIC návalky, tak nevím. Ale tipoval bych na klasické. A vzhledem k tomu, že ČD jiné vozy s tlakotěsnými návalky… Číst vice »

Haha
Host
Haha

Amz138 je myslím mají.

Graylag
Host
Graylag

Skoro určitě nemají. Klasické UIC návalky tvořené pryžovými trubkami tlakotěsné nejsou. Tlakotěsné UIC kompatibilní návalky mají místo trubek pryžové desky, které dosednou a utěsní se proti deskám sousedního vozu. Vozy s takovými přechody se čím dál častěji dají vidět i v Česku na zahraničních vozech, ale nejsem si vědom žádného ČD vozu které by je měly, byť alespoň některé jsou na ně konstrukčně připravené.

Graylag
Host
Graylag

Doplňuji – některé přechodové dveře jsou tlakotěsné jen v uzamčeném stavu a odemčené tlakotěsné nejsou. Možná na to směřovala Filipova otázka?

Zdrasa
Host
Zdrasa

Na Chebák? Až si říkám, čím jsme si to v Ústí zasloužili. Tady už teď většinou jezdí docela moderní vlaky (jak zmíněný Krušnohor, tak ÉCéčka, tak 2/3 osobáků jsou RegioPantery). Nově na Berlineru railjet přímo a do Chebu víceméně railjetový vozy? Nestěžuju si, to vůbec, jen aby to jinde nezůstávalo stále jak u krále klacka.

Gajda
Host
Gajda

Tak to co fo tady nahradí půjde zase jinam. Je pravda, že Cheb přes Ústí byl dlouho dlouho zanedbáván a zrovna sem se hodí jen ta pětivozová souprava. Nehledě na to, že todle je jen často proklínaný velkoprostor, takže spousta lidí to ocení jako zhoršení a ne zlepšení. Za sebe můžu říct, že až Bmz mě po 10 letech zase vrátily do vlaku ČD na této trati

Baal
Host
Baal

A zase jako ve špitále, když jsem viděl revitalizovaná pendolína myslel jsem, že už dají s tím stylem alá špitál pokoj, ale ono ne… Co mají sakra s tou bílou? Vždyť to musí bejt i na čištění hrůza, když je na tom vidět každá šmouha a ještě si v tom člověk přijde nepříjemně, zlatý Xmz…

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Na bile je dobre videt ceho se clovek dotyka. Podobne jako na sedacce chce clovek videt do ceho si seda. Ty plysaky s pestrobarevnym maskovanim u kterych clovek zjisti ze si sedl do neceho mokreho a hnedeho az pri vstavani za me fakt ne!

Tom
Host
Tom

SUPER! Doufám, že dopadne i těch dalších 180 kusů!

Zemplínec
Host
Zemplínec

Určité se rád projedu někdy tímto „Českým Railjetem bude určitě dost luxusní ale myslím že stejně tam nedostanu takové služby jako např. v Pendolinu nebo Regio Jetu. Akorát si nyslím že tyto půl České Railjety budou k vidění i někde jinde jak tak znám staré dobré ČD Do měsíce se určitě nějaký ten vagon objeví třeba místo Pendolina a Pendolino pojde do Ústí n. Labem. Celkově by ale třeba na konec těchto rychlíků mohli dát néjaký ten špalkáč s otevíracím oknem 🙂 To ještě nikdo nevymyslel aby v kupé byla jak klimatizace tak otevírací okno 🙂 Nějakým těm rekonstrukcím by… Číst vice »

Haha
Host
Haha

To je blábol zas. Je to 10 5vozových souprav Ampz+Bbdgmz + 2*Bmpz+Bmpz_se_šroubovkou (lze připojit posily). Určení Ex6_Cheb a R15.

Tadeáš Koranda
Host
Tadeáš Koranda

Škoda absence řídícího vozu. V Ústí by se mohl zkrátit pobyt.

Matěj
Host
Matěj

Dneska je tam 6 minut, to by se stejně už o moc nezkrátilo.

Tadeáš Koranda
Host
Tadeáš Koranda

Každá minuta k dobru. Řídící vůz by ušetřil dost práce s přepřahem lokomotivy a zároveň by vznikla možnost, jak snížit zpoždění.

Apollo17
Host
Apollo17

„a zároveň by vznikla možnost, jak snížit zpoždění.“

6 minut na změnu stanoviště je minimum i u kratších souprav (3 vozový Panter,Sysel),takže snížení zpoždění se tím v Ústí určitě nepodaří.Ukončit činnost na stanovišti,vypnout VZ,vysílačku na starém stanovišti,přejít na druhou stranu 150 metrů a aktivovat druhé stanoviště nějakou dobu trvá.
Úspora zaměstnanců a lokomotiv je reélná.

Kubrt
Host
Kubrt

A kdyby jeden fíra končil a druhý na druhém konci začínal, mohlo by to být?? Díky za info.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Jiste. Muze zacinat s vlastni lokomotivou se kterou najede dozadu. Tak jako to dela ted (alespon tady nevim jak se to dela v usti). Neni duvod celou cestu tahat lokomotivu i s masinfirou aby se usetrilo par desitek vterin pri posunu. Za stejny penize by slo urcite nekde zkratit jizdni dobu upravou kolejiste (samozrejme jina firma ale furt je to stat).

Tonda Sehnal
Host
Tonda Sehnal

Říká se tomu neosobní střídání a už to existuje i v našich končinách. Neobjevujme Ameriku 🙂

Martin Kosek
Host
Martin Kosek

Vám opravdu přijde 6 minut na úvrať rychlíku hodně? A na kolik byste to chtěl jako zkrátit? Za jak dlouho myslíte, že strojvedoucí přejde z jedné strany vlaku na druhou, případně druhý strojvedoucí v klidu převezme řízení na druhé straně? Běhat určitě nebude.

V Břeclavi je u Panterů na úvrať 6-7 minut, v Rakousku u IC Salzburg – Graz v Bischofshofenu a Selzthalu 9-11 minut, u railjetů na vídeňské letišti na Hbf 7-9 minut.

Tomáš
Host
Tomáš

V Ústí to jde tak rychle, že za 3-4 minuty je přepojeno.

Travegoist
Host
Travegoist

Včetně zjednodušené zkoušky brzdy? To mi nějak neštymuje.

Jiří 3
Host
Jiří 3

V současném GVD za normálního probozu (mimo pandemii) jezdí v úseku Praha -Ústí nad Labem jednosystémová lokomotiva. Tudíž by řídící vůz nepomohl

Tadeáš Koranda
Host
Tadeáš Koranda

Jenže tyto soupravy tu budou dalších cca 40 let, takže kdykoliv v budoucnu. Navíc ČD chystají velký nákup lokomotiv a zajisté se budou jednosystémových strojů zbavovat.

Gajda
Host
Gajda

I ČD si dokázaly vytvořit řídící vůz, když měl smysl a využití, příkladem budiž Sysel a i tady, pokud by tomu bylo za x let přáno si určitě poradí.

kakov
Host
kakov

pokud chcete šetřit čas, doporučuji vynechat UnL hl.n. a jet přímo na západ 😀
úspora větší než 6 minut

Krušnohorec
Host
Krušnohorec

Z 6 minut na 3. Pokud strojvůdce půjde rychleji než „služebním krokem“.

Vlkos
Host
Vlkos

Jsem strojvedoucí a myslím si že neustálé zkracování pobytu je hovadina. Stačí sebemenší zádrhel a už vzniká zpoždění. Být v neustálém poklusu taky není nic moc

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

No tohle je casto dusledek taktu kdy je potreba byt za hodinu/pulhodinu nekde kde na to neni stavena trat. Kdyz se takty zavadely tak jsem byl proti. A vsichni byli proti me. Ze pry se diky taktum bude vedet kde ma smysl zkracovat.

Tak ted se to vi. A resi se to planovanim. Protoze na rekonstrukce nejsou kapacity. Nebo nejsou penize. A kdyz jsou penize i kapacity tak je potreba to udelat rychle (protoze dotace) takze se nesmi opustit teleso ani o metr.

Jakub
Host
Jakub

A strojvedoucí si odskočí vykonat základní lidskou činnost kdy?

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Za jizdy. Jsou tam prece okna, ne?

TZTrainz
Host
TZTrainz

Spíš by mě zajímalo zda se někdy budou ještě vyrábět kupé vozy..

no name
Host
no name

Nejsou v kurzu. Velkoprostoráky víc potlačují vandalismus.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Když se bude chtít vandal vyřádit, pořídí to i ve velkoprostorovém voze. Nepozorovaně rozřezat potahy sedadel nebo poničit WC je pro něj hračkou. A na posprejování vnějších ploch je úplně jedno, o jaký jde vůz.

Pravdepodobnost
Host
Pravdepodobnost

Na zapade (a polsku) se do vagonu davaji bezne kamery. Dve nebo tri kamery obhlidnou skoro cely velkoprostor ale jenom chodbicku a tak tri kupe v kupaci.

Za me taky radi kupe. Pokud je vlak narvany tak je to jedno ale sedet sam v kupe tak je vetsi pohodli nez pri deseti lidech na velkoprostor. Kdo se boji cestovat s cizima tak at si lapne pod kameru nebo do specialnich kupe.

Graylag
Host
Graylag

Je to otázka osobních preferencí. Ale osobně mi kupé vadí hlavně ve stavu poloprázdného vlaku, což je ale nejčastější případ. V poloprázdném velkoprostoru si každý hledí svého, kouká z okna nebo po vagóně a vzhledem k šumu nikdo neřeší jestli jeho povídání někdo slyší nebo ne. V kupé s jedním až dvěma spolucestujícími se můžete koukat jen na toho spolucestujícího a cokoliv řeknete, tak spolucestující slyší velmi zřetelně. Jo, je to psychologický efekt, protože totéž co je v kupé platí i ve velkoprostoru pro souseda přes uličku, ale to působení na hlavu je prostě jiné. Použil bych příměr. Dejte do… Číst vice »

Zdeněk
Host
Zdeněk

S těmi pisoáry jste nepoužil dobrý příměr. Resp. s jejich počtem. Kupé taky nejsou jen pro dva. Udělejte pisoárové kabinky pro 6-8 osob, jako mají kupé, a budou mít stejnou „návštěvnost“, jako místnost o dvaceti kusech.

Matěj
Host
Matěj

Když bude chtít, tak jistě, ale mnohem víc jich „bude chtít“ v kupéčkovém voze, protože se tam snadno schovají a podmínky jsou tam tudíž lepší. Nehledě na další výhody velkoprostoru. Ale v malé míře by kupé zachována mohla být.

ušatá
Host
ušatá

Že jsem si nějak nevšimnul. Toto jedině vyřeší tvrdé tresty. Lumpové si dnes z nikoho nic nedělají a stejně řádí a ničí a všichni dělají, že nic nevidí, protože se bojí a ví, že i u soudů nemají moc šancí a poškození zdrav í za to také nestojí. Chce to radikální změnu v požadavcích na chování, morálku a zastání a ochranu slušných lidí a těch, co pomohou.

noerf
Host
noerf

TZTrainz: záleží na dopravci. Pro kategorie premium, business by to mohlo mít budoucnost.
Osobně mne zajímá ekonomika restauračních vozů, protože ČD platí JLV za provoz těchto vagónů.

Herold
Host
Herold

Kupéčko jako premium nebo dokonce business? To snad ne….když vezmu ten business, tak třeba v kupéčku se nedá rozumně pracovat, protože nejsou stolky, na které by si člověk položil notebook nebo papíry.

borek
Host
borek

Mají nižší přepravní kapacitu a pro dálkové vlaky je pro většinu lidí pohodlné „rychlovlakové“ uspořádání

TZTrainz
Host
TZTrainz

Rychlovlakové? Spíše letadlové, ne? A s tou kapacitou… Průměrně mají velkoprostory okolo 70-80 míst, Bmz jich mají 66. To zas takový rozdíl není.

Jaaa
Host
Jaaa

V ekonomice provozu, kde se dosahuje čistý zisk okolo 2-5 %, je těch cca 8 míst navíc dost znát.

Bohužel mám taky mnohem raději kupéčka. 🙂

mirek
Host
mirek

Doufám, že ne 🙂

Jerry
Host
Jerry

Jediná chybička je počet vozů 50 ks lepší by bylo 500 ks.ja vím peníze ..ale nové vozy budou stejně třeba.

Whef
Host
Whef

Mohli zrušit slevy, mohlo za ty peníze být nových vozů více 🙂

Tadeáš Koranda
Host
Tadeáš Koranda

A že před slevama se nakupovaly vozy po stovkách.

Pitrys
Host
Pitrys

To je fuk. Zrušit slevy!

Filip
Host
Filip