Obrazem: První nové vagony pro ČD podstupují finální montáž

Výroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhy

V ostravské Škodě Vagonka pokračuje výroba 50 nových vagonů pro vnitrostátní rychlíky a expresy Českých drah. První vozy již podstupují

V ostravské Škodě Vagonka pokračuje výroba 50 nových vagonů pro vnitrostátní rychlíky a expresy Českých drah. První vozy již podstupují finální montáž, oznámily dnes dráhy na sociálních sítích. První nové vagony mají obdržet příští rok na jaře, jezdit budou z Prahy do Chebu přes Plzeň i Ústí nad Labem.

Výroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyNové vagony pro chebské rychlíky a expresy. Pramen: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyStavba vagonů ve vídeňském závodě Siemensu, ilustrační foto.
Autor: Jan ŠindelářNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhyNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhyNové vagony od Siemensu pro České dráhy, vizualizace.
Pramen: České dráhy

Vagony dráhy objednaly u konsorcia Siemens-Škoda v létě 2018. Svařují a lakují se v závodě Siemensu ve Vídni, odkud putují k dokončení do Škody Vagonky v Ostravě. Vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort, známé jako railjet. Budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů ale budou jednotky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.

Jednotky bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku, nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy.

Hodnota kontraktu činí necelé tři miliardy korun.

Tagy České dráhy Škoda Vagonka Top vagony
147 komentářů