Obrazem: První noční vlak z Bruselu dorazil zkušebně do Prahy. Luxus nečekejte
European Sleeper v Praze. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Většina lehátkových vozů je původem ze Slovenska. První cestující linka přiveze za dva týdny.
Vysvětlil by mi někdo povolanější, proč jsou obvykle letadla a autobusy na takhle dlouhé cesty násobně levnější?
Tak to je tedy HNUS zvenčí i zevnitř!
Sice to byla řekněme zkušební cesta, ale dalo se asi čekat, že kolem ní bude šotoušení a PR. To nemohli ty vagóny přelíznout aspoň zvenku?! Tohle marketingově podělali.
Každý, kdo si cestu chtěl koupit, tak 95% z nich si to už právě rozmyslelo (při těch vysokých cenách tím spíš!), a každý kdo už ji nekoupil a radši jede/letí jinak, je teď sakramentsky rád!
Good Luck, tohle je maxi prasárna, horší než nějaká zapadlá linka v Bulharsku nebo Albánii a to sorry, že ty země tím urážím..
dyť je to všude stejný!já nevím že v tom lidi furt dělaj rozdíly..
Zadarmo drahý za tenhle kentus
No taky jsem čekal něco- něco napoprvé alespoň čistého. Nové vozy ne. O tom se tady psalo co cestující čeká. Přece museli počítat, že redaktorka doktorka Zorka Horká a i jiní si to s chutí nafotí. To je jako by my v autobazaru někde v áčkách nabízeli Fabii s 300 tisíci km za- co já vím… 15 000 Kč a ještě neumytou a bez rezervya technickou, která končí za měsíc. Jo a ještě k Bruselistům, co by s tím snad měli jezdit: mám sousedku, překladatelku do němčiny. Jednou- dvakrát za týden nad ránem taxik na letiště před domem. A někdy… Číst vice »
Pro koho krom šotouštva je tento spoj dělaný? Letadlem je to pohodlnější, rychlejší a levnější a pokud chci jet po silnici určitě se vyplatí flixbus od 880 kč, nebo auto, které je komfortem nesrovnatelné.
Tak tohle je, bez pardon, hnus, velebnosti. Doslova k pozvraceni. Ani zadarmo, natoz za takovej majlant, co pozaduji.
teď si vem, že ráno jdeš kakat a si čtvrtý na zesraný záchod. Jak by řekl Poloczek v Černých baronech – To kurva ani omylem
Cena je přesně DVOJNÁSOBNÁ než cena letenky! Chtěla jsem jet do Bruselu, tak jsem zjišťovala obě varianty. Když to teď vidím na fotkách, tak jsem ráda, že jsem zvolila letadlo.
Čekal jsem nic moc kvalitu, ale tento šrot už vůbec ne … Zlatej EN Praha – Curych co provozují ČD …
Nechcem tu nikoho obhajovať, ale musíte myslieť na to že je to súkromná spoločnosť ktorá doslova len teraz nedávno začala a skúša to na nižšej úrovni keďže nemajú obrovské peniaze, každý musí nejako začať, ja tým že mám rád vlaky tak by som to aj skúsil že čo v tom vlaku ponúkajú atď ale je pravda že to nie sú nejaké super vagóny. Nevadí. Aspoň za skúšku to stojí(keď máte peniaze)
To ale přeci neznamená, že na představení nového produktu přijedou v tomhle stavu. To je prostě obchodně nepochopitelné
to nebylo představení produktu, ale jen neveřejná zkušební jízda na trase Berlín-Praha. vlak na nové trase poprvé vyjede 25.3. a v Praze bude představen v úterý 26.3. se sedmi novými vozy, ne těmi na fotkách
Nové vozy? opravdu nové?
Pustit fotografy do vagónů v tomto stavu je amaterismus nejhrubsiho zrna…
Jediné co mě na takovém článku zajímá je cena a ta není nikde.
když priletime Ryanair v Londýně na letiště, tak zaplatíte za cestu do města cca 25 EUR za osobu busem, či 30 EUR vlakem. My teda je-li za 90 EUR taxíkem (Bolt), protože pro 2 dospěly a 2 děti to dava ekonomicky smysl, ale jen cesta Londýn Centrum – letiste stala podobne, jako když si koupi Eurostar a jedu z Londýna do Bruselu na tento spoj…
A naposled nám proste zavřeli gate a řekli leťte dalším letadlem ( druhy den na poledne) a z Londýna cokoliv jiného ( bus 24 hodin) stalo 4x tolik než to letadlo… = tento vlak mi davá smysl i pro jiné destinace, než kudy jede. Jen ten náš ČR skanzen (2,5 hodiny z Prahy do Dresden je fakt porod )
1) Standsted Express – 30 liber jednosměrně zaplatíte, když se dneska rozhodnete letět, musíte umět trochu plánovat. Stále stojí 15 liber na měsíc dopředu. 2) Kolikrát i British Airways jsou levnější, než právě kombinace nízkonákladovka a bus/vlak, jen je opět potřeba plánovat trochu dopředu 3) V tomto případě bych přežil 60 let starý vagon, ale když to neumí ani omejt z venku a nechat přečalounit sedačky, jak mám věřit tomu, že tam nepotkám štěnice, vši, tělní tekutiny zaschlé 30 let apod? 4) Levné to není. Při výběru data za měsíc (17.4.) chtějí 100€ za lůžko Amsterdam-Praha. Za 1500Kč-3500Kč se pohybují… Číst vice »
no tak to je mňamka
Sorry, ale tohle je strašný kanál. Počítejte štěnice vevnitř. S tím ani zadarmo. Staré šroty z východu. Se někdo zbláznil. Špinavé, hnusné, zastaralé nic.
To sú ale staré šroty zo Západu…
Tak tohle mi hlava nebere, jak chtějí lehátkovými vozy konkurovat leteckým linkám? Čekal jsem klimatizované lůžkové vozy s tekoucí vodou v každém kupé, aby člověk mohl ráno rovnou z vlaku na jednání. Neumím si představit motivaci, jet tímto vlakem…
Někteří lidé neradi lítají.
Ti pojedou autem.
No ne všichni tím pojedou na nějaká jednání. Spíš to cílí na mladou generaci s populárními jízdenkami interreil… V létě bude přeplněno. Kdo chce jet jednat, což většinou jsou jiné vrstvy lidí, tak letí nebo mají jinou individuální dopravu…nějaký bysnysmen pochybuju že tímto pojede.
Ze chci být v 9 ráno v Římě anebo naopak vyrazit kolem 23 hodiny po koncertě či divadle v západní Evropě domu? No já zapomněl, ze to vlastně v noci nefunguje ani v ČR, z takové Olomouci jede poslední noční vlak na Prahu v 21 ( to koncert ještě ani nezacal) a další jede v půl čtvrté ráno !!!! Zlin a pod to samé. Trosku se nám lepší Brno. Ale jinak jediné autem. To jsem si zkusil v neděli jít pravé z divadla v Litovli do Prahy po neexistující D35 v noci… přespat = nesmysl, děti jdou do školy. Návštěva… Číst vice »
Mně osobně by to nevadilo,když tam bude dobrá cena
Pro mě osobně je to zadarmo drahé.
No, vypadá to pekelně, ale pořád lepší než jet autobusem.
V tomhle si myslím za ty ceny, že furt je lepší jet autobusem RJ
V autobuse si nelehnes, to je sakra rozdíl. I když v noci používám i lehátka, lůžka i. Bus a to velmi často. Auto opravdu jen tam, kde to jinak nejde a to často celou cestu raději zrusim…
Záleží jak daleko no… řádově 6-10h autobusem to ještě jde…
Skutečně „na úrovni“ – služba pro 21. století. Pomalu ale jistě začneme jezdit dostavníky. Je to prostě odporné.
Podobnou vzdalenost jako Praha-Brsuel jsem v Japonsku jezdil Sinkansenem za nejakych cca 5 hod? A i ti Japonci to casto uz letali letadlem. Myslim, ze ten vlak je pouze technologicke prodlouzeni z Berlina do Prahy, zadny promysleny a sofistikovany obchodni plan za tim neni a nemumim si predstavit proc bych tim jel.
V Japonsku mají ten paradox, že na mnoha trasách je letadlo ta levnější a pomalejší varianta než Shinkansen.
Presne, typicky Kobe-Tokio ale i Osaka-Tokio. Kdo ale nezkusil ten let tak nepochopi. Japonci jsou velmi sporadani, takze behem par minut je hotovy boarding a v Tokiu letadlo zastavi hned proti nastupu do Monorailu, takze do 10 minut co se letadlo dotklo zeme, uz sedite ve vlaku do mesta.
Jj, boarding na vnitrostátních letech je úžasný. Každý si prostě sedne na svoje sedadlo a hotovo. Za 5min se zavírají dveře. Ale to je taky dané i tím, že cestují dost nalehko – většinou jen s malou taškou nebo kabelkou. Všechno ostatní posílají zasilkovou službou. Odpoledne přijde kurýr a vy mu dáte zavazadlo. Další den ráno sednete na vlak nebo letadlo a když dorazíte odpoledne do hotelu, tak kufr už stojí ve vašem pokoji.
To je skvělá služba. Prostě jsme nechali kufry na recepci, sbalili si do batohu oblečení na dva dny, a když jsme přijeli do dalšího města, kufry už čekali v našem pokoji. Nemuseli jsme se s nimi tahat po městě, bát se, že je někde zapomeneme, hledat dost velkou úschovnu.
Přesně tak jsme to taky dělali. Na dvě noci jsme odjeli na jeden malý ostrov jen s malým batůžkem. Přeprava kufrů do nového holetu v jiném městě stála míň než úschova na nádraží.
Ano, Japonsko je jiny svet!
Já zažil Sapporo-Haneda a doteď nechápu jak dokážou do letadla nacpat téměř 400 lidí za 12 minut (stopoval od začátku boardingu do zavření dveří).
No, nádraží Šin-Ósaka je od centra docela daleko.
Ono je to tak: do Tokia z Nagoje i Kjóta je vlak bezkonkurenční. Z Ósaky má letadlo už určitý podíl, se vzdáleností od Tokia se podíl cestujících vlakem snižuje. Z Fukuoky do Tokia má vlak podíl jen 10% všech cest.
Ono to krasne prakticky demonstruje, ze effektivita VRT je nejvyssi na prepravni vzdalenosti 300-600 km. Co je pod, je rychlejsi auto, co je nad, je rychlejsi letadlo.
Taky se udává max. 3,5 – 4 hodiny jízdy vlakem.
Když jsme u toho Japonska – trochu mi uniká smysl Hokkaidó šinkansenu – jízdní doba z Tokia do Sappora má být 5 hodin, což je hodně. A po cestě není mnoho velkých měst – milionové Sendai, Aomori a Hakodate dají dohromady asi půl milionu a pak už toho moc není.
Vsak to take bylo vice politicke nez ekonomicke rozhodnuti. Hokkaido se vylidnuje a chteji tak zatraktivnit tuto oblast.
Tak to bych si taky přál, aby to takhle fungovalo po přestavbě Ruzyně a zprovoznění vlaku tam. Jenže taková vůle asi nebude.
No, možná by to šlo vyřešit pro všechny DOMÁCÍ lety 🙂
Tím myslíte v rámci Schengenu? 🙂
Opravdu „skvělé“ PR umožnit novinářům fotit neuklizený vůz po výkonu.
Nechápu ty mínusy. Přitom máte pravdu. Stačilo by po cestě z Berlína do Prahy uklidit jedno kupé od každého typu a ostatní zamknout a hned by to vypadalo na fotkách mnohem líp.
Mozna bych doporucil s tim bez zastaveni zajet az do depa, tak to vysistit jak zevnitr tak zvenku a teprve potom delat PR. To co predvedlo je marketingovy pravek.
To je nějaký retrovlak?
Co čekáte v komerční dopravě? Se zcela novými vozy by i “sedačkář” musel platit stovky EUR.
Tak když bude bezkonkurenční cena do 500kč Praha-Bruxelles, tak na výletování přes noc je to dobré a o naplnění bych neměl strach. Ale pokud za to budou kasírovat nehorázné prachy nebo srovnatelné s letenkou, tak se jim na to každý vybodne a raději poletí.
Keďže ponuka nočných vlakov je výrazne pod dopytom po nich, uživí sa aj takýto antický produkt. ÖBB predáva lôžka za stovky eur a jazdí to plné. Toto vzhľadom na kvalitu bude musieť byť o čosi lacnejšie, ale zabudni že to niekedy uvidíš na 20 eurách 🙂
My máme nižší kupní sílu jak Rakousko. Nevěřím tomu že lidé budou ochotni utrácet 100 euro a více za toto. Když můžu být letadlem v Bruselu za zlomek ceny a času.
Bydlím v Letňanech. Vstávám ve 3 ráno, ve 4 taxíkem na letiste v6.50 odlet a platim za každé dítě… v 18.30 odjezd Lahvak, jídelní vůz, pak zalehnout a druhy den ráno v centru v daném městě ( nikoliv někde v Pardubicích, když jedu do centra Prahy) za normální prachy.
Byl bych opatrný že OBB jezdí všude plně i s dotaci to za mě výdělečné být moc nemůže . Spíš parodie ekologie a mrhání času a peněz
v Bruselu mají zajímavou představu o cestování v 21.století …
Tímhle může jet pouze nějaký vlakový fanatik.
Zlaté letadlo, ani ta cena není nijak ohromující
V Bruseli? European Sleeper sídli v Utrechte 🙂
Jako prezentace nového spojení je to docela děsivé.
ale obsluhuje to na CZ území ČD, takže je to “ v pořádku“, kdyby to měl RJ, byl by to hnus nejvyšší … 😀 😀
Tak alespoň máme jasno, že za to můžou ČD…. Ostatně jako vždycky za všechno
Dlouho nemytý vlak vypadá jinak.
Jééé … tímto jsem jel jako malej v sedmdesátkách na školu v přírodě na Domašu … jeden z mých tragických životních zážitků, ze kterých dodnes občas koktám … i to povlečení se dle fotek od té doby nepralo … Opravdu si neumím představit nikoho kolem sebe, kdo by něčím takovým chtěl vůbec cestovat … nedejbože si do něčeho takového lehnout … Proč, proboha, když se dá normálně civilizovaně letět a za určitě lepší cenu?! Máme 21. století … je už nějaký standard cestování … Toto je takový „Air Koryo“ starndard … fakt bych to nasadil tak maximálně na trasu Mogadišo… Číst vice »
Air Koryo standard to opravdu není. Ti mají svoje letadla čisťounká a velmi pečlivě udržovaná.
…myslíš tU IL 18ku?
Vůbec mě nenapadá, proč bych touhle „hrůzou “ měl.jet. Zřejmě bude platit klasické „Cesta byla delší, za to méně pohodlná. Zlatí Brussels Airlines! A to si o kvalitách Lufthansa Group myslím své.
Ač velký zastánce vlakové dopravy tak netuším na jakou klientelu toto míří.
Věřím, že si to dostatečně spočítali.
Ale z fotek to na mne působí jako docela lowcost.
Napadají mne úředníci cestující z Prahy do Bruselu, kteří asi ten lowcost strpí.
Na fotkách jsem nezaznamenal nějaká lůžka střední třídy co by obsloužila i třeba movitější klientelu.
A že to celoročně uživí turismus tomu nevěřím.
Ale třeba se mýlím a bude to vydělávat a časem tam nasadí i něco lepšího.
V každém případě jim fandím ať se jim to podaří, oživit trošku noční dopravou je potřeba.
Ruku do ohně bych za to nedal, ale čekal bych, že erár nenechá chudáky byrokraty trmácet se vlakem – ti poletí letadlem.
Zajímavé to může být pro lidi, kteří to platí ze svého a jsou citliví na cenu (a Ryanair do Charleroi jim z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje) a/nebo pro cestující jedoucí z/do nácestných stanic.
Tak zrovna služební cesta z Prahy do Bruselu bude v tomto vlaku (byť jede z Prahy do Bruselu) asi ta nejméně smysluplná. Jinak celkem souhlas.
Státní moloch úřednický má povinně nákupy přes agenturu a té je jedno o kolik stát podojí. Takže se výhradně letá a létat bude.
Takové vtipné že u státního úřednického aparátu se šetřit zatím stále netřeba.
proč by úředník nebo i jiný zaměstnanec měl cestovat tímto? To by taky mohl chtít zaplatit za čas (třeba hodinovou sazbou) a pak by to bylo ještě více dražší než samotné letadlo. Možná pro někoho, kdo se fakt bojí letět nebo třeba Kim Čong-un
Úředníci do Bruselu vlakem? Ten byl dobrej 😀
Do Bruselu létají linkami a často i armádním A319.
To je pro turisty, kteří netuší, do čeho jdou. 😉
Co třeba studenti?
Berte to tak, že to staví v centru Amsterdamu, takže si myslím, že klientela se najde I nějaké to hulení pro domácí účely půjde provézt snáze než letadlem.
Na nizozemsko-německé hranici dokáže BGS dělat úplně stejně tvrdé prohlídky, jako na hranici mezi ČR a Německem. Tak pozor na to.
No, toto je v podstatě vlak minulosti. Možná ještě před 20 lety by to bylo nějak tak Ok, dnes (v době pocovidove, kdy každý upřednostňuje vyšší level čistoty a soukromí) to nemá sanci na úspěch.
Jo, kdyby ten vlak vypadal jak nove vagóny ÖBB Nightjet se soukromou kapsulí-to by byla jina. Tak snad se dočkáme
Upřednostňovat můžete co chcete, ale jet můžete jen tím, co je v nabídce…
šotouši z východní Evropy už to vykoupili…
Proč je to špinavé jak prasátko?
No vypadá to na soupravu od Optima Expressu Villach-Edirne, co to? Zkouší udat soupravu i mimo sezonu? https://www.youtube.com/watch?v=VjWavQUudI8&t=1258s
Tři postele nad sebou? Tak to jsem nezažil ani v plackart vagónu na transsibiřské magistrále. Jediné, kde jsem tohle uspořádání viděl byla turecka dieselelektrická ponorka v námořním muzeu v Izmiru. Docela klaustrofobický zážitek…
Je to standardní řešení v lehátkových vozech v Evropě.
To jste toho asi ještě moc nezažil.
No na vzdálenosti na jaké jezdí takovéhle vlaky většinou létám. Bývá to dokonce i levnější, o časové úspoře nemluvě. Jen mě pobavilo, že jestli tohle je budoucnost dopravy, tak soudruzi v EU nejen že dohnali, ale už i předehnali Sovětský svaz. Jen se děsím až zakáží letadla (jakože to už v některých zemích EU dělají) a budeme takto muset jezdit i normálně.
Letadla bych klidně zakázal, hlavně tam kde už dnes na stejné trase je možné jet po VRT.
Tak plackarta sice má sice jen dvě lůžka nad sebou, ale další dvě v uličce a taková noc v plackartě je dobrej punk!
Tři lehátka nad sebou jsou standard.
Desítky let jezdily vozy se třemi lůžky Víden – Moskva. Výborné bylo prostřední lůžko – byl z něj dobry výhled.
Tá zbierka jazdeniek z celej Európy pôsobí už na prvý pohľad veľmi atraktívne 🙂
Snad ČD vyžadují platbu napřed od této společnosti s poněkud nestandardní kapitálovou základnou.
Poprvé lituju ČD tohle si zase nezaslouží
Však s tím nechtěly mít nic společného, ale nakonec musely. Jsou totiž státní.
Nemusí s tím nic mít. Dostávají za to zaplaceno a nikdo je nenutí ten vlak vozit.
ČD na našem území provozují dost hrozné skvosty… takže toto je v pohodě, zapadá to…
Minimálně noční vlaky ČD jsou určitě na vyšší úrovni než toto.
O dva řády vyšší.
RegioJet vypadá hůře a je narvany, takže ekonomika funguje lépe soukromníkovi…. Sam taky raději v CD WLABmz. Ideálně i se sprchou A moje děti totéž. Jen ta kapacita většinou cení
Já bych nebyl až tak přísný zatím. Pořád to je v podstatě projekt bandy garážistů. Lepší nějaké spojení, než žádné spojení. Třeba za pár let budou kvalitou úplně jinde. Nějak se začít ale musí.
Přesně. Koupil jsem 5 akcií po 250 Eurech. Kromě spoluvlastnictví asi milióntiny firmy mám 10% slevu na jízdenky.
Vzhledem k tomu, že řada vlaku je skoro vyprodaná, věřím, že se mi investice vrátí.
Tady vždy nadávate RJ, že je špinavý, tak tady vidíte, že ve světě je to daleko horší 😀
A za ty ceny neber to 😀
Luxus nečekáme, jásavé texty o budoucnosti dopravy čekáme.
Vozy podobné kvality jsme jezdilii před 50 lety do Bulharska. Bylo to velmi nepohodlné. Hodně lidí na malém prostoru, tvrdá lehátka atd. Tento koncept nebude fungovat.
Stačí to prodávat jako lůžkový vůz, dát tam kafe zdarma a lidi budou trhat ruce. Ověřeno v praxi. 🙂
V relaci, kam neexistuje rozumné letecké spojení, cesta autem trvá cca stejně a nabízí to lehátko i pro jednoho, se to dá ekonomicky pochopit. Stejně jako existence Zemplína, Polany nebo nočních vlaků v Rumunsku. Ale to moc neplatí o spojení do Bruselu, nebo kamkoliv do civilizace.
Zapomínáte, ze tento vlak jede směrem západní Evropy, nikoliv směr ruské gubernie-SK, HU. Opravdu si nemyslím, ze by nějaký Evropan měl potřebu jezdit v takovémto vlaku i když mu daji kafe zdarma.
Já bych nejel, ani kdyby mi za to zaplatili 🙂
Tak už jezdí do Berlína, toto je jen prodloužení do Prahy, ale fungovat to nebude. Ještě nějaké frustrované moudro by nebylo? 😁
Nápad dobrý ale stejně si myslím že by to mělo navazovat (jako dočasné řešení) na koncept celoevropské podpory rychlovlaků částečně na úkor dotací pro individuální elektromobilitu. Člověk by teoreticky mohl být za pár hodin v Paříži, Bruselu nebo v jakémkoliv důležitém EU městě kdyby se vytvořila kvalitní infrastruktura. A mnoho lidí by radši jelo o chvíli déle vlakem než trávilo čas a stres na letištích.
Souhlasím, ale to by to muselo trvat 5-6 hodin, ne 15…
No však-Paříž-Marseille trvá nějakých 5:50 a vzdálenost je to stejná jako Praha-Brusel.
Paříž – Marseille trvá 5:50? Co si matně pamatuju tak cca 3-3,5 hodiny…
Nejrychlejší spoj 3h a 5m.
Tohle není rychlovlak, ale spací. 8-12 hodin by bylo úplně v pohodě.
Velká letiště jsou dost často zisková a posílají do rozpočtů svých zemí tučné dividendy, které se pak použijí treba na dotace lokálek. Takže je nahradíme těžce dotovanou VRT, na kterou si budeme (včetně EU) muset půjčit a pak budeme překvapený, že nejsou prachy ani na ty lokálky. To nemůže selhat.
Když pominu, že celá řada velkých letišť v Evropě je v soukromých rukou, tak daleko častěji se ten zisk reinvestuje na místě, nebo jde do podpory malých regionálních letišť.
VRT jsou ve většině případů návratné, pokud počítáme i externality, ostatně stejně jako třeba u dálnic.
Velká letiště jsou často vlastněna soukromými společnostmi a žádnou dividendu do státního rozpočtu neposílají.
Těžce dotovanou VRT? Co tím myslíte? Protože provoz rychlovlaků nebývá dotován a výstavba stojí stejně jako dálnice.
Ve světě. V ČR ne…
I když se v ČR počítá s objednáváním většiny VR vlaků MD stejně jako u expresů, očekávám, že to bude spíš motivační na nakoupení vozového parku. Po nějakých letech už by to i tady mohlo být jinak.
No a co čekáte? Orient express nebo co? Normální lidi tyhle trasy lítají letadlem… 🙂
Áha, staré známé Bcmhee Blava – Košice. Nejlepší na cestování s robošema. Jsme doma. 😀
Ta stříbrná muzejní ojetina je co?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_WLABm-7070-0.php
Rok výroby 1955 asi mluví za vše.
Na rok 1955 pokrokový design. Asi se budu potřebovat svézt. 😀
Tyto staré ÖBB vozy jezdily pravidelně na nočním kurzu Praha – Zürich, než byl jeho provoz na pár let přerušen (v roce 2010?). Mělo to společného stevarda se sousedním lehátkovým vozem Bcmz ÖBB, tyto vozy dnes jezdí také u ČD.
Jsou to jedny z nejzajímavějších vozů aktuálně v provozu v Evropě. Původní WL P 4501-4580 CIWL, pak prošly spoustou národních dopravců (ÖBB, FS, SNCF, RENFE atd.) Jsou to vozy vyrobené v licenci Budd z USA, a je to tak možnost se po Evropě projet typicky americkým dlabaným ingotem z nerezu. Jako šotozájezd je to prostě zajímavé. Ale, CIWL je vyřadily jako nevyhovující už v 70.letech 🙂
Stálo to v kopřivách, tak to vytáhli, aneb hnojem nezarmoutíš.
Na horním lehátku bylo vždy vedro a co teprve zážitek při rozsvícení zářivek… Tady to bude nämlich stejný.
Kdo rozsvítí zářivky na stropě během mého spánku, toho už nikdy nikdo nenajde 😃
Takže principiálně RegioJet “kvalita” za ÖBB ceny. To není úplně výhra…
Čo s tým má OeBB ???
Plně dostačující na čundr s pivem a kytarou.
Jenže ten čundr s jejich ceníkem pak vyjde dráž než ta kytara…
Kdo by to byl řekl, že ex ZSSK lehátka budou spojovat Prahu s Bruselem… 😀
Prahu s Bruselem spojuje letadlo… .-)
Prahu s Bruselem spojuje drát… .-)
Letadlo letí vysoko nad dráty 😉
ZSSK si jen pronajímala.
Majitelem byla WSBA.
To NIE sú ex. ZSSK ležadlá (Bcmh vozne), ale firmy: http://www.wagonservice.sk
Takzvaná Jančurova kvalita
Klidně to mohl vozit on, do jeho lowcost projektu by to zapadlo
Bylo by to daleko levnější ve finále 😀
Možnost spolupráce asi měl, ale nevyužil, tak na tom místo něj trochu vydělají ČD.
Brrr. Doufám, že tam bude i nějaké kupé první třídy (bez štěnic a s ramínkama)…
Nebil se náhodou původně v prsa Jančura, že to bude vozit on?
Spolupráca mala byť medzi nimi, no neviem kde to uviazlo. Asi Jančura ich nebral až tak vážne že to spravia v 2021.
V nějakém rozhovoru říkal, že tomu moc nevěří – poměr kvalita/cena. A zbytečně by konkuroval vlastním busům
Jančura se nechal slyšet, že na příště se bude zaměřovat výhradně na závazkovou dopravu v elektrické trakci. Asi ho ta dobrodružství se starým železem přestávají bavit. Za mě rozumná úvaha.
Myčkou by to sneslo protáhnout klidně i dvakrát a pomalu. Jinak koncept „cestou spím, vystoupím odpočatý“ je mně osobně příjemný velice.
To vám závidím, osobně bych měl v těch kupé strach usnout.
Můžete se někdo zkušený podělit, kam si cestující ukládají svá zavazadla (kufry), zejména v těch kupé pro 6 lidí, ale i v těch pro 4?
Kupé v lehátkách se prodávají jen pro 5 osob, takže asi na to 6. lehátko, pokud jich je hodně.
Peněženku a telefon do kapsy nebo pod hlavu, zavazadlo kam patří, případně k nohám. Ještě mi nikdo nic neukradl a zlatý ingoty nevozím. Zbytečný se tím trápit.
Nějaké prostory bývaly nad chodbičkou a nad oknem, kufry a velká zavazadla patřívala do služebního vozu … ale aktuální modifikaci do Bruselu neznám.
Já raději před cestou spím a pak letím, když si mám vybrat mezi 1h20min v letadle a 15h ve vlaku, tak vím přesně, co je komfortnější.
Přidejte si čas strávený na letišti a cestou na něj. Ono to zpravidla nejde srovnat s dobou strávenou v samotném letadle. Neříkám, že i se započtením veškerého letištního otravování to nemůže být výhodnější, ale pokud chceme srovnávat, tak prosím fér.
No tak 5 hodin vs. 15 h z toho jen 1,5 hod vmáčknutý do sedadla v letadle místo 15 h vmáčknutých do zaprděného vozu s x lidmi na malém prostoru, je to málo? 🙂
…..Přidejte si čas strávený na nádraží a cestou na něj. Ono to zpravidla nejde srovnat s dobou strávenou v samotném letadle. ….
Přesně. Ani já nebydlím na nádraží a masochismus nepreferuji. I vstávání ve dvě ráno nebo přílet o půlnoci je příjemnější než vlak typu NJ / OBB. O tomto bych ani neuvažoval.
Díky že to někdo napsal, produkt NJ se fakt nepovedl, vyhnout se mu obloukem.
Však ano, přidejte a pak srovnávejte. Troufám si odhadovat, že cesta na nádraží obvykle v centru bude častěji výrazně kratší než cesta na letiště, v lepším případě na kraji města, v horším desítky km za ním, jako třeba Charleroi.
Na nádraží nemusím být 3 hodiny předem. Ale než tenhle chlív, to fakt raději Flixbus…
3 hodiny nemusíš ani na letadlo a to ani mimo EU. Flix bus jak kdo jede linku , RJ má standardní kvalitu ale třeba Londýn byl taky masochismus oproti letadlu. Toto je ale nostalgicky vlak , jen chybí foto zastávky 😜
Jako zabít tím letem dopoledne, případně hodně brzy vstávat? To je pro mě to nejméně komfortní, mnohem radši cestuju večer a pak spím. Samozřejmě záleží i jestli je to cesta „tam“ nebo „zpět“, jestli je ten nocleh ještě/už doma nebo jinde. Ranním návratům letadlem odněkud, zvlášť pokud jde o dovolenou, se snažím vždy vyhnout, to je pak taková noc i dopoledne k ničemu. U atraktivity nočního vlaku záleží pak na více okolnostech.
Letadlo máte x krát denně, vlak máte 3x týdně, vždy ve stejnou hodinu, takže když si to shrneme, tak je letadlo: daleko rychlejší, o něco málo levnější, spolehlivější (nejedete přes Německo) a komfortnější, protože v něm sedíte jen hoďku a něco (i když asi někdo preferuje 15h ve vlaku?).
A jste s letadlem flexibilnější, ještě bych dodal.
Já ale nepsal zrovna o této relaci (uznávám že to nebylo jasné), psal jsem akorát že se snažím vyhýbat ranním letům. A rozhodně jsem nenapsal že vlak je lepší než letadlo. Kdybych psal o této relaci, tak určitě nemyslím cestu Praha-Brusel (tam bych s letadlem také neváhal), ale třeba Drážďany-Antverpy. Navíc jsou i relace typu Berlín-Amsterdam, kde se dá vybírat mezi denními vlaky a tímto nočním. Tenhle vlak se snadno zaplní, i pokud z Prahy do Bruselu nepojede nikdy nikdo – ostatně už teď je dost obsazen na měsíce dopředu.
Já jsem hledal odpoledne z Bruselu a nabídka nebyla valná.
Letadlo mám x krát denně, ale buď vstávám brzo ráno a stejně jsem v cílovém městě nejdřív před polednem anebo zabiju celý den přesunem a musím spát na hotelu, takže mě to vyjde dráž. Prostě ty hodiny na spaní ve vlaku si odečtu, protože stejně musím někde spát a kde jinde než na cestě za malý příplatek lůžka/lehátka?
a spaní ve vlaku je super a člověk je z toho odpočatý? no já Vám nevím…
Na normalnom lozku v single kupe ano. Na tom, co ponuka Jancura alebo tito tu… no, uz trochu menej, ale tak je to vec zvyku.
Jel jsem kdysi v singl kupé z Prahy do Košic a vyspalý jsem nebyl vůbec. Nejdýl v kuse jsem se vyspal, když vlak asi hodinu stál v Bohumíně nebo v Žilině nebo kde… Nikdy víc, to radši pojedu autem a po cestě někde přespím.
Teď je otázkou jestli singl v kupé na sedačku to pochopím že přes sedačky se blbě chrní, anebo je tím myšleno single lůžkový oddíl?
Singl lůžkový oddíl, samozřejmě.
Já jsem vyspaný i na ukrajinské plackartě (tedy otevřený oddíl s lehátky), člověk si zvykne, cestují tak tisíce lidí každou noc. 10 hodin je taková ideální doba cesty, může být o trochu víc pokud se začíná dřív večer. Ráno se vzbudím a jdu hned prohlédnout město nebo co potřebuju.
Jenže pokud na to nejste uvyknutý, tak se ve vlaku nevyspíte.
Nebo taky vyspíte. Záleží na člověku.
Odpočatý ze spaní ve vlaku? 🙂 🙂 🙂
Zvyk z mládí. V sedačce čehokoliv se mi chrní fakt hůř. Uznávám, že zvuk vlaku nemusí být každému příjemný, nejmenší je nahoře.