Obrazem: První noční vlak z Bruselu dorazil zkušebně do Prahy. Luxus nečekejte

European Sleeper v Praze. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýEuropean Sleeper v Praze. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Většina lehátkových vozů je původem ze Slovenska. První cestující linka přiveze za dva týdny.

179 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

Vysvětlil by mi někdo povolanější, proč jsou obvykle letadla a autobusy na takhle dlouhé cesty násobně levnější?

Eda

Tak to je tedy HNUS zvenčí i zevnitř!

Sice to byla řekněme zkušební cesta, ale dalo se asi čekat, že kolem ní bude šotoušení a PR. To nemohli ty vagóny přelíznout aspoň zvenku?! Tohle marketingově podělali.

Každý, kdo si cestu chtěl koupit, tak 95% z nich si to už právě rozmyslelo (při těch vysokých cenách tím spíš!), a každý kdo už ji nekoupil a radši jede/letí jinak, je teď sakramentsky rád!

Good Luck, tohle je maxi prasárna, horší než nějaká zapadlá linka v Bulharsku nebo Albánii a to sorry, že ty země tím urážím..

petr

dyť je to všude stejný!já nevím že v tom lidi furt dělaj rozdíly..

Michal

Zadarmo drahý za tenhle kentus

ydš

No taky jsem čekal něco- něco napoprvé alespoň čistého. Nové vozy ne. O tom se tady psalo co cestující čeká. Přece museli počítat, že redaktorka doktorka Zorka Horká a i jiní si to s chutí nafotí. To je jako by my v autobazaru někde v áčkách nabízeli Fabii s 300 tisíci km za- co já vím… 15 000 Kč a ještě neumytou a bez rezervya technickou, která končí za měsíc. Jo a ještě k Bruselistům, co by s tím snad měli jezdit: mám sousedku, překladatelku do němčiny. Jednou- dvakrát za týden nad ránem taxik na letiště před domem. A někdy… Číst vice »

DOPRVAK01

Pro koho krom šotouštva je tento spoj dělaný? Letadlem je to pohodlnější, rychlejší a levnější a pokud chci jet po silnici určitě se vyplatí flixbus od 880 kč, nebo auto, které je komfortem nesrovnatelné.

Mad_Majk

Tak tohle je, bez pardon, hnus, velebnosti. Doslova k pozvraceni. Ani zadarmo, natoz za takovej majlant, co pozaduji.

JiVe

teď si vem, že ráno jdeš kakat a si čtvrtý na zesraný záchod. Jak by řekl Poloczek v Černých baronech – To kurva ani omylem

Milada N

Cena je přesně DVOJNÁSOBNÁ než cena letenky! Chtěla jsem jet do Bruselu, tak jsem zjišťovala obě varianty. Když to teď vidím na fotkách, tak jsem ráda, že jsem zvolila letadlo.

Tom

Čekal jsem nic moc kvalitu, ale tento šrot už vůbec ne … Zlatej EN Praha – Curych co provozují ČD …

Palino

Nechcem tu nikoho obhajovať, ale musíte myslieť na to že je to súkromná spoločnosť ktorá doslova len teraz nedávno začala a skúša to na nižšej úrovni keďže nemajú obrovské peniaze, každý musí nejako začať, ja tým že mám rád vlaky tak by som to aj skúsil že čo v tom vlaku ponúkajú atď ale je pravda že to nie sú nejaké super vagóny. Nevadí. Aspoň za skúšku to stojí(keď máte peniaze)

JiVe

To ale přeci neznamená, že na představení nového produktu přijedou v tomhle stavu. To je prostě obchodně nepochopitelné

Petr Bílek

to nebylo představení produktu, ale jen neveřejná zkušební jízda na trase Berlín-Praha. vlak na nové trase poprvé vyjede 25.3. a v Praze bude představen v úterý 26.3. se sedmi novými vozy, ne těmi na fotkách

Jan Sůra

Nové vozy? opravdu nové?

Herold

Pustit fotografy do vagónů v tomto stavu je amaterismus nejhrubsiho zrna…

JirkaM

Jediné co mě na takovém článku zajímá je cena a ta není nikde.

Vojtech

když priletime Ryanair v Londýně na letiště, tak zaplatíte za cestu do města cca 25 EUR za osobu busem, či 30 EUR vlakem. My teda je-li za 90 EUR taxíkem (Bolt), protože pro 2 dospěly a 2 děti to dava ekonomicky smysl, ale jen cesta Londýn Centrum – letiste stala podobne, jako když si koupi Eurostar a jedu z Londýna do Bruselu na tento spoj…

Vojtech

A naposled nám proste zavřeli gate a řekli leťte dalším letadlem ( druhy den na poledne) a z Londýna cokoliv jiného ( bus 24 hodin) stalo 4x tolik než to letadlo… = tento vlak mi davá smysl i pro jiné destinace, než kudy jede. Jen ten náš ČR skanzen (2,5 hodiny z Prahy do Dresden je fakt porod )

Martas

1) Standsted Express – 30 liber jednosměrně zaplatíte, když se dneska rozhodnete letět, musíte umět trochu plánovat. Stále stojí 15 liber na měsíc dopředu. 2) Kolikrát i British Airways jsou levnější, než právě kombinace nízkonákladovka a bus/vlak, jen je opět potřeba plánovat trochu dopředu 3) V tomto případě bych přežil 60 let starý vagon, ale když to neumí ani omejt z venku a nechat přečalounit sedačky, jak mám věřit tomu, že tam nepotkám štěnice, vši, tělní tekutiny zaschlé 30 let apod? 4) Levné to není. Při výběru data za měsíc (17.4.) chtějí 100€ za lůžko Amsterdam-Praha. Za 1500Kč-3500Kč se pohybují… Číst vice »

Marek Janík

no tak to je mňamka

stemark

Sorry, ale tohle je strašný kanál. Počítejte štěnice vevnitř. S tím ani zadarmo. Staré šroty z východu. Se někdo zbláznil. Špinavé, hnusné, zastaralé nic.

Jozef

To sú ale staré šroty zo Západu…

Indijanek

Tak tohle mi hlava nebere, jak chtějí lehátkovými vozy konkurovat leteckým linkám? Čekal jsem klimatizované lůžkové vozy s tekoucí vodou v každém kupé, aby člověk mohl ráno rovnou z vlaku na jednání. Neumím si představit motivaci, jet tímto vlakem…

tarten

Někteří lidé neradi lítají.

Herold

Ti pojedou autem.

EC104

No ne všichni tím pojedou na nějaká jednání. Spíš to cílí na mladou generaci s populárními jízdenkami interreil… V létě bude přeplněno. Kdo chce jet jednat, což většinou jsou jiné vrstvy lidí, tak letí nebo mají jinou individuální dopravu…nějaký bysnysmen pochybuju že tímto pojede.

Vojtech

Ze chci být v 9 ráno v Římě anebo naopak vyrazit kolem 23 hodiny po koncertě či divadle v západní Evropě domu? No já zapomněl, ze to vlastně v noci nefunguje ani v ČR, z takové Olomouci jede poslední noční vlak na Prahu v 21 ( to koncert ještě ani nezacal) a další jede v půl čtvrté ráno !!!! Zlin a pod to samé. Trosku se nám lepší Brno. Ale jinak jediné autem. To jsem si zkusil v neděli jít pravé z divadla v Litovli do Prahy po neexistující D35 v noci… přespat = nesmysl, děti jdou do školy. Návštěva… Číst vice »

Viky

Mně osobně by to nevadilo,když tam bude dobrá cena

Herold

Pro mě osobně je to zadarmo drahé.

Roman Soudný

No, vypadá to pekelně, ale pořád lepší než jet autobusem.

Tonda Čihák

V tomhle si myslím za ty ceny, že furt je lepší jet autobusem RJ

Vojtech

V autobuse si nelehnes, to je sakra rozdíl. I když v noci používám i lehátka, lůžka i. Bus a to velmi často. Auto opravdu jen tam, kde to jinak nejde a to často celou cestu raději zrusim…

SYN

Záleží jak daleko no… řádově 6-10h autobusem to ještě jde…

Honza

Skutečně „na úrovni“ – služba pro 21. století. Pomalu ale jistě začneme jezdit dostavníky. Je to prostě odporné.

JiP

Podobnou vzdalenost jako Praha-Brsuel jsem v Japonsku jezdil Sinkansenem za nejakych cca 5 hod? A i ti Japonci to casto uz letali letadlem. Myslim, ze ten vlak je pouze technologicke prodlouzeni z Berlina do Prahy, zadny promysleny a sofistikovany obchodni plan za tim neni a nemumim si predstavit proc bych tim jel.

Roman Soudný

V Japonsku mají ten paradox, že na mnoha trasách je letadlo ta levnější a pomalejší varianta než Shinkansen.

JiP

Presne, typicky Kobe-Tokio ale i Osaka-Tokio. Kdo ale nezkusil ten let tak nepochopi. Japonci jsou velmi sporadani, takze behem par minut je hotovy boarding a v Tokiu letadlo zastavi hned proti nastupu do Monorailu, takze do 10 minut co se letadlo dotklo zeme, uz sedite ve vlaku do mesta.

Jan

Jj, boarding na vnitrostátních letech je úžasný. Každý si prostě sedne na svoje sedadlo a hotovo. Za 5min se zavírají dveře. Ale to je taky dané i tím, že cestují dost nalehko – většinou jen s malou taškou nebo kabelkou. Všechno ostatní posílají zasilkovou službou. Odpoledne přijde kurýr a vy mu dáte zavazadlo. Další den ráno sednete na vlak nebo letadlo a když dorazíte odpoledne do hotelu, tak kufr už stojí ve vašem pokoji.

Roman Soudný

To je skvělá služba. Prostě jsme nechali kufry na recepci, sbalili si do batohu oblečení na dva dny, a když jsme přijeli do dalšího města, kufry už čekali v našem pokoji. Nemuseli jsme se s nimi tahat po městě, bát se, že je někde zapomeneme, hledat dost velkou úschovnu.

Jan

Přesně tak jsme to taky dělali. Na dvě noci jsme odjeli na jeden malý ostrov jen s malým batůžkem. Přeprava kufrů do nového holetu v jiném městě stála míň než úschova na nádraží.

JiP

Ano, Japonsko je jiny svet!

Roman Soudný

Já zažil Sapporo-Haneda a doteď nechápu jak dokážou do letadla nacpat téměř 400 lidí za 12 minut (stopoval od začátku boardingu do zavření dveří).

VTT

No, nádraží Šin-Ósaka je od centra docela daleko.
Ono je to tak: do Tokia z Nagoje i Kjóta je vlak bezkonkurenční. Z Ósaky má letadlo už určitý podíl, se vzdáleností od Tokia se podíl cestujících vlakem snižuje. Z Fukuoky do Tokia má vlak podíl jen 10% všech cest.

JiP

Ono to krasne prakticky demonstruje, ze effektivita VRT je nejvyssi na prepravni vzdalenosti 300-600 km. Co je pod, je rychlejsi auto, co je nad, je rychlejsi letadlo.

VTT

Taky se udává max. 3,5 – 4 hodiny jízdy vlakem.
Když jsme u toho Japonska – trochu mi uniká smysl Hokkaidó šinkansenu – jízdní doba z Tokia do Sappora má být 5 hodin, což je hodně. A po cestě není mnoho velkých měst – milionové Sendai, Aomori a Hakodate dají dohromady asi půl milionu a pak už toho moc není.

JiP

Vsak to take bylo vice politicke nez ekonomicke rozhodnuti. Hokkaido se vylidnuje a chteji tak zatraktivnit tuto oblast.

tarten

Tak to bych si taky přál, aby to takhle fungovalo po přestavbě Ruzyně a zprovoznění vlaku tam. Jenže taková vůle asi nebude.

SYN

No, možná by to šlo vyřešit pro všechny DOMÁCÍ lety 🙂

tarten

Tím myslíte v rámci Schengenu? 🙂

Capek

Opravdu „skvělé“ PR umožnit novinářům fotit neuklizený vůz po výkonu.

Jan

Nechápu ty mínusy. Přitom máte pravdu. Stačilo by po cestě z Berlína do Prahy uklidit jedno kupé od každého typu a ostatní zamknout a hned by to vypadalo na fotkách mnohem líp.

JiP

Mozna bych doporucil s tim bez zastaveni zajet az do depa, tak to vysistit jak zevnitr tak zvenku a teprve potom delat PR. To co predvedlo je marketingovy pravek.

David Peca

To je nějaký retrovlak?

A.V.

Co čekáte v komerční dopravě? Se zcela novými vozy by i “sedačkář” musel platit stovky EUR.

EC104

Tak když bude bezkonkurenční cena do 500kč Praha-Bruxelles, tak na výletování přes noc je to dobré a o naplnění bych neměl strach. Ale pokud za to budou kasírovat nehorázné prachy nebo srovnatelné s letenkou, tak se jim na to každý vybodne a raději poletí.

Samo

Keďže ponuka nočných vlakov je výrazne pod dopytom po nich, uživí sa aj takýto antický produkt. ÖBB predáva lôžka za stovky eur a jazdí to plné. Toto vzhľadom na kvalitu bude musieť byť o čosi lacnejšie, ale zabudni že to niekedy uvidíš na 20 eurách 🙂

Roman

My máme nižší kupní sílu jak Rakousko. Nevěřím tomu že lidé budou ochotni utrácet 100 euro a více za toto. Když můžu být letadlem v Bruselu za zlomek ceny a času.

Vojtech

Bydlím v Letňanech. Vstávám ve 3 ráno, ve 4 taxíkem na letiste v6.50 odlet a platim za každé dítě… v 18.30 odjezd Lahvak, jídelní vůz, pak zalehnout a druhy den ráno v centru v daném městě ( nikoliv někde v Pardubicích, když jedu do centra Prahy) za normální prachy.

***** Petr

Byl bych opatrný že OBB jezdí všude plně i s dotaci to za mě výdělečné být moc nemůže . Spíš parodie ekologie a mrhání času a peněz

Venda

v Bruselu mají zajímavou představu o cestování v 21.století …
Tímhle může jet pouze nějaký vlakový fanatik.
Zlaté letadlo, ani ta cena není nijak ohromující

Samo

V Bruseli? European Sleeper sídli v Utrechte 🙂

JanO

Jako prezentace nového spojení je to docela děsivé.

libor

ale obsluhuje to na CZ území ČD, takže je to “ v pořádku“, kdyby to měl RJ, byl by to hnus nejvyšší … 😀 😀

XP3

Tak alespoň máme jasno, že za to můžou ČD…. Ostatně jako vždycky za všechno

Vít Jůza

Dlouho nemytý vlak vypadá jinak.

Jarda

Jééé … tímto jsem jel jako malej v sedmdesátkách na školu v přírodě na Domašu … jeden z mých tragických životních zážitků, ze kterých dodnes občas koktám … i to povlečení se dle fotek od té doby nepralo … Opravdu si neumím představit nikoho kolem sebe, kdo by něčím takovým chtěl vůbec cestovat … nedejbože si do něčeho takového lehnout … Proč, proboha, když se dá normálně civilizovaně letět a za určitě lepší cenu?! Máme 21. století … je už nějaký standard cestování … Toto je takový „Air Koryo“ starndard … fakt bych to nasadil tak maximálně na trasu Mogadišo… Číst vice »

Caracas

Air Koryo standard to opravdu není. Ti mají svoje letadla čisťounká a velmi pečlivě udržovaná.

Augusto Pinochet

…myslíš tU IL 18ku?

Tom

Vůbec mě nenapadá, proč bych touhle „hrůzou “ měl.jet. Zřejmě bude platit klasické „Cesta byla delší, za to méně pohodlná. Zlatí Brussels Airlines! A to si o kvalitách Lufthansa Group myslím své.

Martin Hroch

Ač velký zastánce vlakové dopravy tak netuším na jakou klientelu toto míří.
Věřím, že si to dostatečně spočítali.
Ale z fotek to na mne působí jako docela lowcost.
Napadají mne úředníci cestující z Prahy do Bruselu, kteří asi ten lowcost strpí.
Na fotkách jsem nezaznamenal nějaká lůžka střední třídy co by obsloužila i třeba movitější klientelu.
A že to celoročně uživí turismus tomu nevěřím.

Ale třeba se mýlím a bude to vydělávat a časem tam nasadí i něco lepšího.
V každém případě jim fandím ať se jim to podaří, oživit trošku noční dopravou je potřeba.

Petr

Ruku do ohně bych za to nedal, ale čekal bych, že erár nenechá chudáky byrokraty trmácet se vlakem – ti poletí letadlem.
Zajímavé to může být pro lidi, kteří to platí ze svého a jsou citliví na cenu (a Ryanair do Charleroi jim z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje) a/nebo pro cestující jedoucí z/do nácestných stanic.

Twix

Tak zrovna služební cesta z Prahy do Bruselu bude v tomto vlaku (byť jede z Prahy do Bruselu) asi ta nejméně smysluplná. Jinak celkem souhlas.

Kamil Novotný

Státní moloch úřednický má povinně nákupy přes agenturu a té je jedno o kolik stát podojí. Takže se výhradně letá a létat bude.
Takové vtipné že u státního úřednického aparátu se šetřit zatím stále netřeba.

libor

proč by úředník nebo i jiný zaměstnanec měl cestovat tímto? To by taky mohl chtít zaplatit za čas (třeba hodinovou sazbou) a pak by to bylo ještě více dražší než samotné letadlo. Možná pro někoho, kdo se fakt bojí letět nebo třeba Kim Čong-un

Ivan_pha

Úředníci do Bruselu vlakem? Ten byl dobrej 😀

Do Bruselu létají linkami a často i armádním A319.

Jaaa

To je pro turisty, kteří netuší, do čeho jdou. 😉

Kuba2

Co třeba studenti?

Klabavátor

Berte to tak, že to staví v centru Amsterdamu, takže si myslím, že klientela se najde I nějaké to hulení pro domácí účely půjde provézt snáze než letadlem.

VTT

Na nizozemsko-německé hranici dokáže BGS dělat úplně stejně tvrdé prohlídky, jako na hranici mezi ČR a Německem. Tak pozor na to.

Vojta Svobodný

No, toto je v podstatě vlak minulosti. Možná ještě před 20 lety by to bylo nějak tak Ok, dnes (v době pocovidove, kdy každý upřednostňuje vyšší level čistoty a soukromí) to nemá sanci na úspěch.
Jo, kdyby ten vlak vypadal jak nove vagóny ÖBB Nightjet se soukromou kapsulí-to by byla jina. Tak snad se dočkáme

Petr

Upřednostňovat můžete co chcete, ale jet můžete jen tím, co je v nabídce…

libor

šotouši z východní Evropy už to vykoupili…

Marcel

Proč je to špinavé jak prasátko?

hedonism.bot

No vypadá to na soupravu od Optima Expressu Villach-Edirne, co to? Zkouší udat soupravu i mimo sezonu? https://www.youtube.com/watch?v=VjWavQUudI8&t=1258s

JirkaJJ

Tři postele nad sebou? Tak to jsem nezažil ani v plackart vagónu na transsibiřské magistrále. Jediné, kde jsem tohle uspořádání viděl byla turecka dieselelektrická ponorka v námořním muzeu v Izmiru. Docela klaustrofobický zážitek…

Nokkonen

Je to standardní řešení v lehátkových vozech v Evropě.

Petr

To jste toho asi ještě moc nezažil.

JirkaJJ

No na vzdálenosti na jaké jezdí takovéhle vlaky většinou létám. Bývá to dokonce i levnější, o časové úspoře nemluvě. Jen mě pobavilo, že jestli tohle je budoucnost dopravy, tak soudruzi v EU nejen že dohnali, ale už i předehnali Sovětský svaz. Jen se děsím až zakáží letadla (jakože to už v některých zemích EU dělají) a budeme takto muset jezdit i normálně.

Tom

Letadla bych klidně zakázal, hlavně tam kde už dnes na stejné trase je možné jet po VRT.

Ivan_pha

Tak plackarta sice má sice jen dvě lůžka nad sebou, ale další dvě v uličce a taková noc v plackartě je dobrej punk!

Tři lehátka nad sebou jsou standard.

Alex

Desítky let jezdily vozy se třemi lůžky Víden – Moskva. Výborné bylo prostřední lůžko – byl z něj dobry výhled.

Samo

Tá zbierka jazdeniek z celej Európy pôsobí už na prvý pohľad veľmi atraktívne 🙂

Bmz

Snad ČD vyžadují platbu napřed od této společnosti s poněkud nestandardní kapitálovou základnou.

Tonda Čihák

Poprvé lituju ČD tohle si zase nezaslouží

nádražák

Však s tím nechtěly mít nic společného, ale nakonec musely. Jsou totiž státní.

Ares

Nemusí s tím nic mít. Dostávají za to zaplaceno a nikdo je nenutí ten vlak vozit.

libor

ČD na našem území provozují dost hrozné skvosty… takže toto je v pohodě, zapadá to…

Plecháč

Minimálně noční vlaky ČD jsou určitě na vyšší úrovni než toto.

Jaaa

O dva řády vyšší.

Vojtech

RegioJet vypadá hůře a je narvany, takže ekonomika funguje lépe soukromníkovi…. Sam taky raději v CD WLABmz. Ideálně i se sprchou A moje děti totéž. Jen ta kapacita většinou cení

jaroslav.dohnalik

Já bych nebyl až tak přísný zatím. Pořád to je v podstatě projekt bandy garážistů. Lepší nějaké spojení, než žádné spojení. Třeba za pár let budou kvalitou úplně jinde. Nějak se začít ale musí.

troglj

Přesně. Koupil jsem 5 akcií po 250 Eurech. Kromě spoluvlastnictví asi milióntiny firmy mám 10% slevu na jízdenky.
Vzhledem k tomu, že řada vlaku je skoro vyprodaná, věřím, že se mi investice vrátí.

Tonda Čihák

Tady vždy nadávate RJ, že je špinavý, tak tady vidíte, že ve světě je to daleko horší 😀

Tonda Čihák

A za ty ceny neber to 😀

Omega

Luxus nečekáme, jásavé texty o budoucnosti dopravy čekáme.

Vladimír

Vozy podobné kvality jsme jezdilii před 50 lety do Bulharska. Bylo to velmi nepohodlné. Hodně lidí na malém prostoru, tvrdá lehátka atd. Tento koncept nebude fungovat.

Erik85

Stačí to prodávat jako lůžkový vůz, dát tam kafe zdarma a lidi budou trhat ruce. Ověřeno v praxi. 🙂

Bmz

V relaci, kam neexistuje rozumné letecké spojení, cesta autem trvá cca stejně a nabízí to lehátko i pro jednoho, se to dá ekonomicky pochopit. Stejně jako existence Zemplína, Polany nebo nočních vlaků v Rumunsku. Ale to moc neplatí o spojení do Bruselu, nebo kamkoliv do civilizace.

Vojta Svobodný

Zapomínáte, ze tento vlak jede směrem západní Evropy, nikoliv směr ruské gubernie-SK, HU. Opravdu si nemyslím, ze by nějaký Evropan měl potřebu jezdit v takovémto vlaku i když mu daji kafe zdarma.

Jarda

Já bych nejel, ani kdyby mi za to zaplatili 🙂

M19

Tak už jezdí do Berlína, toto je jen prodloužení do Prahy, ale fungovat to nebude. Ještě nějaké frustrované moudro by nebylo? 😁

Jan

Nápad dobrý ale stejně si myslím že by to mělo navazovat (jako dočasné řešení) na koncept celoevropské podpory rychlovlaků částečně na úkor dotací pro individuální elektromobilitu. Člověk by teoreticky mohl být za pár hodin v Paříži, Bruselu nebo v jakémkoliv důležitém EU městě kdyby se vytvořila kvalitní infrastruktura. A mnoho lidí by radši jelo o chvíli déle vlakem než trávilo čas a stres na letištích.

KrizeVychodniSpolecnosti

Souhlasím, ale to by to muselo trvat 5-6 hodin, ne 15…

Vojta Svobodný

No však-Paříž-Marseille trvá nějakých 5:50 a vzdálenost je to stejná jako Praha-Brusel.

Ex ČD

Paříž – Marseille trvá 5:50? Co si matně pamatuju tak cca 3-3,5 hodiny…

Tom

Nejrychlejší spoj 3h a 5m.

tarten

Tohle není rychlovlak, ale spací. 8-12 hodin by bylo úplně v pohodě.

Bmz

Velká letiště jsou dost často zisková a posílají do rozpočtů svých zemí tučné dividendy, které se pak použijí treba na dotace lokálek. Takže je nahradíme těžce dotovanou VRT, na kterou si budeme (včetně EU) muset půjčit a pak budeme překvapený, že nejsou prachy ani na ty lokálky. To nemůže selhat.

Juraj

Když pominu, že celá řada velkých letišť v Evropě je v soukromých rukou, tak daleko častěji se ten zisk reinvestuje na místě, nebo jde do podpory malých regionálních letišť.
VRT jsou ve většině případů návratné, pokud počítáme i externality, ostatně stejně jako třeba u dálnic.

Caracas

Velká letiště jsou často vlastněna soukromými společnostmi a žádnou dividendu do státního rozpočtu neposílají.

Zdrasa

Těžce dotovanou VRT? Co tím myslíte? Protože provoz rychlovlaků nebývá dotován a výstavba stojí stejně jako dálnice.

Jaaa

Ve světě. V ČR ne…

tarten

I když se v ČR počítá s objednáváním většiny VR vlaků MD stejně jako u expresů, očekávám, že to bude spíš motivační na nakoupení vozového parku. Po nějakých letech už by to i tady mohlo být jinak.

PeDazOl

No a co čekáte? Orient express nebo co? Normální lidi tyhle trasy lítají letadlem… 🙂

Jaaa

Áha, staré známé Bcmhee Blava – Košice. Nejlepší na cestování s robošema. Jsme doma. 😀

Ta stříbrná muzejní ojetina je co?

Jarda
Jaaa

Na rok 1955 pokrokový design. Asi se budu potřebovat svézt. 😀

Twix

Tyto staré ÖBB vozy jezdily pravidelně na nočním kurzu Praha – Zürich, než byl jeho provoz na pár let přerušen (v roce 2010?). Mělo to společného stevarda se sousedním lehátkovým vozem Bcmz ÖBB, tyto vozy dnes jezdí také u ČD.

Vojtěch Suchan

Jsou to jedny z nejzajímavějších vozů aktuálně v provozu v Evropě. Původní WL P 4501-4580 CIWL, pak prošly spoustou národních dopravců (ÖBB, FS, SNCF, RENFE atd.) Jsou to vozy vyrobené v licenci Budd z USA, a je to tak možnost se po Evropě projet typicky americkým dlabaným ingotem z nerezu. Jako šotozájezd je to prostě zajímavé. Ale, CIWL je vyřadily jako nevyhovující už v 70.letech 🙂

KrizeVychodniSpolecnosti

Stálo to v kopřivách, tak to vytáhli, aneb hnojem nezarmoutíš.

Petr Nick

Na horním lehátku bylo vždy vedro a co teprve zážitek při rozsvícení zářivek… Tady to bude nämlich stejný.

Pája

Kdo rozsvítí zářivky na stropě během mého spánku, toho už nikdy nikdo nenajde 😃

danaceks

Takže principiálně RegioJet “kvalita” za ÖBB ceny. To není úplně výhra…

Jozef

Čo s tým má OeBB ???

Rossec

Plně dostačující na čundr s pivem a kytarou.

danaceks

Jenže ten čundr s jejich ceníkem pak vyjde dráž než ta kytara…

Dodo

Kdo by to byl řekl, že ex ZSSK lehátka budou spojovat Prahu s Bruselem… 😀

PeDazOl

Prahu s Bruselem spojuje letadlo… .-)

tarten

Prahu s Bruselem spojuje drát… .-)

PeDazOl

Letadlo letí vysoko nad dráty 😉

Juraj

ZSSK si jen pronajímala.
Majitelem byla WSBA.

Jozef

To NIE sú ex. ZSSK ležadlá (Bcmh vozne), ale firmy: http://www.wagonservice.sk

Avlaky

Takzvaná Jančurova kvalita

Klidně to mohl vozit on, do jeho lowcost projektu by to zapadlo

Tonda Čihák

Bylo by to daleko levnější ve finále 😀

Plecháč

Možnost spolupráce asi měl, ale nevyužil, tak na tom místo něj trochu vydělají ČD.

Nose Peak

Brrr. Doufám, že tam bude i nějaké kupé první třídy (bez štěnic a s ramínkama)…

Erik85

Nebil se náhodou původně v prsa Jančura, že to bude vozit on?

Palino

Spolupráca mala byť medzi nimi, no neviem kde to uviazlo. Asi Jančura ich nebral až tak vážne že to spravia v 2021.

OndraS

V nějakém rozhovoru říkal, že tomu moc nevěří – poměr kvalita/cena. A zbytečně by konkuroval vlastním busům

vlachjan

Jančura se nechal slyšet, že na příště se bude zaměřovat výhradně na závazkovou dopravu v elektrické trakci. Asi ho ta dobrodružství se starým železem přestávají bavit. Za mě rozumná úvaha.

Pája

Myčkou by to sneslo protáhnout klidně i dvakrát a pomalu. Jinak koncept „cestou spím, vystoupím odpočatý“ je mně osobně příjemný velice.

Kolemletící

To vám závidím, osobně bych měl v těch kupé strach usnout.

Můžete se někdo zkušený podělit, kam si cestující ukládají svá zavazadla (kufry), zejména v těch kupé pro 6 lidí, ale i v těch pro 4?

troglj

Kupé v lehátkách se prodávají jen pro 5 osob, takže asi na to 6. lehátko, pokud jich je hodně.

Petr

Peněženku a telefon do kapsy nebo pod hlavu, zavazadlo kam patří, případně k nohám. Ještě mi nikdo nic neukradl a zlatý ingoty nevozím. Zbytečný se tím trápit.

Vít Jůza

Nějaké prostory bývaly nad chodbičkou a nad oknem, kufry a velká zavazadla patřívala do služebního vozu … ale aktuální modifikaci do Bruselu neznám.

KrizeVychodniSpolecnosti

Já raději před cestou spím a pak letím, když si mám vybrat mezi 1h20min v letadle a 15h ve vlaku, tak vím přesně, co je komfortnější.

Zdrasa

Přidejte si čas strávený na letišti a cestou na něj. Ono to zpravidla nejde srovnat s dobou strávenou v samotném letadle. Neříkám, že i se započtením veškerého letištního otravování to nemůže být výhodnější, ale pokud chceme srovnávat, tak prosím fér.

PeDazOl

No tak 5 hodin vs. 15 h z toho jen 1,5 hod vmáčknutý do sedadla v letadle místo 15 h vmáčknutých do zaprděného vozu s x lidmi na malém prostoru, je to málo? 🙂

***** Petr

…..Přidejte si čas strávený na nádraží a cestou na něj. Ono to zpravidla nejde srovnat s dobou strávenou v samotném letadle. ….
Přesně. Ani já nebydlím na nádraží a masochismus nepreferuji. I vstávání ve dvě ráno nebo přílet o půlnoci je příjemnější než vlak typu NJ / OBB. O tomto bych ani neuvažoval.

Bmz

Díky že to někdo napsal, produkt NJ se fakt nepovedl, vyhnout se mu obloukem.

Zdrasa

Však ano, přidejte a pak srovnávejte. Troufám si odhadovat, že cesta na nádraží obvykle v centru bude častěji výrazně kratší než cesta na letiště, v lepším případě na kraji města, v horším desítky km za ním, jako třeba Charleroi.

Nose Peak

Na nádraží nemusím být 3 hodiny předem. Ale než tenhle chlív, to fakt raději Flixbus…

***** Petr

3 hodiny nemusíš ani na letadlo a to ani mimo EU. Flix bus jak kdo jede linku , RJ má standardní kvalitu ale třeba Londýn byl taky masochismus oproti letadlu. Toto je ale nostalgicky vlak , jen chybí foto zastávky 😜

Twix

Jako zabít tím letem dopoledne, případně hodně brzy vstávat? To je pro mě to nejméně komfortní, mnohem radši cestuju večer a pak spím. Samozřejmě záleží i jestli je to cesta „tam“ nebo „zpět“, jestli je ten nocleh ještě/už doma nebo jinde. Ranním návratům letadlem odněkud, zvlášť pokud jde o dovolenou, se snažím vždy vyhnout, to je pak taková noc i dopoledne k ničemu. U atraktivity nočního vlaku záleží pak na více okolnostech.

KrizeVychodniSpolecnosti

Letadlo máte x krát denně, vlak máte 3x týdně, vždy ve stejnou hodinu, takže když si to shrneme, tak je letadlo: daleko rychlejší, o něco málo levnější, spolehlivější (nejedete přes Německo) a komfortnější, protože v něm sedíte jen hoďku a něco (i když asi někdo preferuje 15h ve vlaku?).

KrizeVychodniSpolecnosti

A jste s letadlem flexibilnější, ještě bych dodal.

Twix

Já ale nepsal zrovna o této relaci (uznávám že to nebylo jasné), psal jsem akorát že se snažím vyhýbat ranním letům. A rozhodně jsem nenapsal že vlak je lepší než letadlo. Kdybych psal o této relaci, tak určitě nemyslím cestu Praha-Brusel (tam bych s letadlem také neváhal), ale třeba Drážďany-Antverpy. Navíc jsou i relace typu Berlín-Amsterdam, kde se dá vybírat mezi denními vlaky a tímto nočním. Tenhle vlak se snadno zaplní, i pokud z Prahy do Bruselu nepojede nikdy nikdo – ostatně už teď je dost obsazen na měsíce dopředu.

troglj

Já jsem hledal odpoledne z Bruselu a nabídka nebyla valná.

Jan Tichavský

Letadlo mám x krát denně, ale buď vstávám brzo ráno a stejně jsem v cílovém městě nejdřív před polednem anebo zabiju celý den přesunem a musím spát na hotelu, takže mě to vyjde dráž. Prostě ty hodiny na spaní ve vlaku si odečtu, protože stejně musím někde spát a kde jinde než na cestě za malý příplatek lůžka/lehátka?

libor

a spaní ve vlaku je super a člověk je z toho odpočatý? no já Vám nevím…

slsp

Na normalnom lozku v single kupe ano. Na tom, co ponuka Jancura alebo tito tu… no, uz trochu menej, ale tak je to vec zvyku.

Herold

Jel jsem kdysi v singl kupé z Prahy do Košic a vyspalý jsem nebyl vůbec. Nejdýl v kuse jsem se vyspal, když vlak asi hodinu stál v Bohumíně nebo v Žilině nebo kde… Nikdy víc, to radši pojedu autem a po cestě někde přespím.

EC104

Teď je otázkou jestli singl v kupé na sedačku to pochopím že přes sedačky se blbě chrní, anebo je tím myšleno single lůžkový oddíl?

Herold

Singl lůžkový oddíl, samozřejmě.

Jan Tichavský

Já jsem vyspaný i na ukrajinské plackartě (tedy otevřený oddíl s lehátky), člověk si zvykne, cestují tak tisíce lidí každou noc. 10 hodin je taková ideální doba cesty, může být o trochu víc pokud se začíná dřív večer. Ráno se vzbudím a jdu hned prohlédnout město nebo co potřebuju.

Vesper

Jenže pokud na to nejste uvyknutý, tak se ve vlaku nevyspíte.

Jaaa

Nebo taky vyspíte. Záleží na člověku.

PeDazOl

Odpočatý ze spaní ve vlaku? 🙂 🙂 🙂

Pája

Zvyk z mládí. V sedačce čehokoliv se mi chrní fakt hůř. Uznávám, že zvuk vlaku nemusí být každému příjemný, nejmenší je nahoře.