Obrazem: první konstrukce pro Vilémovský viadukt jsou na místě, začíná velká výluka

Návoz konstrukce pro Vilémovský viadukt. Foto: Chládek a TintěraNávoz konstrukce pro Vilémovský viadukt. Foto: Chládek a Tintěra

Na most je potřeba přes 500 tun oceli, konstrukce se připravují v Brně a Záboří nad Labem.

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šejdr

Dotaz k videu s převozem mostního dílu: Z jakého důvodu je konstrukce na návěsu uložena asymetricky a výrazně přesahuje na pravou stranu? Nepochybuji o tom, že kdyby chtěli, bude přesně vycentrovaná na osu návěsu, takže použité uložení zřejmě má nějaký dost podstatný důvod.

Jiří Kocurek

Jedna strana vypadá mnohem těžší. Vezou ten most položený na bok, spodní stranou vlevo. Takže je to stranově vyvážené a náklad nezasahuje do protisměru. Výborný nápad, řekl bych.

Vitekcz

Vypadá to že je konstrukce položená na bok (možná z důvodu podjízdné výšky) a horní část mostu kde budou ležet kolejnice je výrazně těžší. Proto to vyosení 😉

Odpadlik

Počítám že s cyklostezkou/ stezkou pro pěší se asi nepočítá co?

Jiří Kocurek

Proč? Zastávka vlaku je z obou stran a je to kousek. Kdo přijede vlakem, může si vybrat. Stejně tak ten, kdo jde na vlak. Zbývají turisté a sportovci, pro ně snad nebude problém překonat 40 výškových metrů po místních silničkách.

Romanero

Škoda, že železnice v tomto není schopný si posloužit sama. Když tohle zkoušeli nedávno o kus dál realizovat po kolejích, tak to skončilo fiaskem..

Jiří Kocurek

Má ta trať vůbec přechodnost, aby vagon s něčím takovým unesla? Když naposledy přetížili svršek, tak se jeřáb svalil z náspu a museli ho rozřezat.

Lektor

Ten stávající most je už z půlkyy vyměněný nebo to je jen na půl natřená původní konstrukce?

Jméno

to je natřená původní konstrukce, jsou tam vidět nýty a tenčí profily. Nová konstrukce je řekněme pěkný svařenec, ovšem s původní konstrukcí nemá moc společného, bohužel se likviduje kus historie.

Jiří Kocurek

O hrůzo. To mají raději železnici zavřít, když starý most již neunese vlak a nové nýty a nosníky by nebyly staromilcům po chuti?

stanik

Bude zajímavá zkušenost pro vnuky, až se bude hledat náhrada za těžký hutní průmysl. Ocelové profily jež se dnes ještě vyrábějí v ocelárnách a válcovnách hutních firem, budou muset hledat jiné medium které nahradí to stávající, se stejným výkonem a kvalitou.

Jiří Kocurek

„… až se bude hledat náhrada za těžký hutní průmysl“

Tak nebudou ani náhradní kolejnice. Vemte si, jak často se musí měnit ty tramvajové. A je to mnohem větší objem než nějaký most tamhle a jiný támhletam. Další velká spotřeba je, světě div se, do patek větrných elektáren. A co tak přemýšlím, eletromobily se bez mědi a ocele ještě sakra dlouho neobejdou…