Obrazem: Prostranství před brněnským nádražím se promění, práce začnou v březnu
Prostor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelář
Po dokončení prací bude část nynější silnice sloužit jako pěší zóna. Konkrétně jde o jízdní pruh u Letma.
Takže když budu chtít jet z Nádražní na Lidickou, tak to budu muset vzít buď přes Špitálku a Cejl, nebo přes Úzkou a Husovu. Co těm inženýrům vadí na levém odbočení do Benešovy, že je křižovatka u viaduktu málo ucpaná? A z Křenové se rozumně nedostanu na Hybešovu. Nádraží, ke kterému se nedá dostat IAD, je na … MHD není všespásná. Kdyby místo toho raději zakopali šaliny do podchodu a chodce nechali na povrchu, tak by se na Nádražní i ta IAD popasovala.
K nádraží dojede jednosměrně, ve směru od NS. Odbočení u Grandu doleva je prasárna. Určitě to přispěje ke zklidnění dopravy.
Všimol ste si, že podchod k nástupištiam ústi aj na druhú stranu koľajiska? Dokonca je tam K+R parkovisko.
Kvůli IAD zakopat šalinu? Není to blouznění?
Jen taková drobnost, máme tam sloupy pro trolejové vedení a mezi sloupy pro osvětlení. Proč? Mají v Brně málo kandelábrů?
To je klasika väčšiny miest s elektrifikovanou hromadnou dopravou.O osvetlenie stará iná organizácia (TSB – Technické sítě Brno) a o trolej iná (DPMB). Pretože tieto entity nie sú nijak prepojené a každá má svoje technické a organizačné požiadavky, postupy a procesy, tak najjednoduchšie pre všetkých je, aby sa stretávali čo najmenej. Od projektu (štúdia osvetlenia priestoru je takto nezávislá od projektu trakčného vedenia) cez po rozdielnu elektroprípojku a požiadavky na založenie, tvar a materiál stĺpov až po to, že stĺpy osvetlenia takto nie sú vyhradené technické zariadenie v zmysle zákona o dráhách a údržbári TSB nemusia mať „drážne“ skúšky a… Číst vice »
Vyzerá to super. Ako tak vidím na vizualizáciach, tak po rekonštrukcii sa pred nádražím bude prechádzať celé Brno, dôchodcovia budú vysedávať na lavičkách, mamičky budú kočíkovať deti, aj cyklisti budú jazdiť intenzívne…..
Co je to brno?
Vtipné a navíc originální 👍👍
1) Brno se píše s velkým B
2) Brno je předměstí Vídně, debile.
Ahaaaaaa! Tohle….
….poslední zatáčka před Vídní….
Tak především měli dát do té prezentace houmelesáky, aby byla reálnější. 🙂
PS: Šoto mýtus, že zavedení tramvaje vystěhuje tyhle existence, už snad padl.
Kdepak, legenda o tramvaji jako repelentu na somráky se bude ještě ověřovat před Hlavákem v Praze, kde ji pro jistotu nacpou do parku.
Vylepšení ve stylu Brno. Zaseklé na půli cesty.
Průjezd u nádraží tam zůstane, cyklistická infrastruktura nic moc, zbytečné, nevzhledné střechy nad podchody zůstanou, osvětlení stále není integrováno do stožáru trakčního vedení.
Po katastrofě s Mendlákem jim už nevěřím.
už se děsím
tzv. mírný pokrok v mezích Brna :((
Proč mám pocit, že to dopadne jako vždy. Trápí mě, jak v mém rodném Brně dopadají prakticky všechny projekty úprav veřejného prostoru. Od špatného návrhu, nekoncepčních změn během realizace, až po odfláklé stavební práce. Tragická Osová, kde je špatně prakticky vše, by mohla vyprávět. Přitom třeba uzel Česká ukazuje, že to jde, když se chce. S takovou je nereálné, aby se Brno pouštělo do větších projektů, o novém nádraží by s takovou nemělo vůbec uvažovat, když nejdou ani „malé“ věci.
Kolik toho na tak velkým prostoru kdo udělá za 4 měsíce?
Uřizne zábradlí, položí kousek dlažby a přemaluje čáry na silnici, víc bych od toho neočekával.
Nemá někdo statistiku kolik mrtvých a zraněných si zatím vyžádal přednádražní prostor v Olomouci, když tam není ani metr zábradlí?
Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné.
Přednádražní prostor v Olomouci a Brně je nesrovnatelný kvůli intenzitě provozu a odlišnému uspořádání. Například intenzita provozu MHD v přednádražním prostoru je v Olomouci sotva třetinová. Olomouckým přednádražním prostorem taky nejezdí IAD a dálkový autobusy, kvůli kterým je tam toho zábradlí mimochodem nejvíc.
A víte od tom, že tam IAD dlouhá léta jezdila? Nejezdí tam proto, jelikož byla v rámci úprav přednádraží odkloněna, aby se tam nepletla a nemuselo být všude dementní zábradlí.
Ale třeba existuje nějaký lex Brno, který říká, že dvě koleje v OC zábradlí mít nemusí, ale čtyři v Brně už ano.
V Brně je problém v tom, že ten průjezd před nádražím zajišťuje příjezd k autobusáku u grandu. Úplně zrušit IAD na Nádražní by znamenalo zrušit i ten autobusák, což by byl dost velký zásah ke kterému by musela být politická vůle.
IAD není autobus.
To sice není, ale pro zřízení pěší zóny (a odstranění zábradlí) by bylo nutno zrušit průjezd i těch dálkových autobusů.
To řeší dodatková tabulka „mimo BUS“.
A já myslel, že Brně mají nově zrepasované centrální autobusové nádraží mezi starým a budoucím vlakovým nádražím.
S tím počítám. Vynásobil bych to číslo třemi v případě Brna.
Já bych se nebál a tu nulu mrtvých (od roku 2010) násobil rovnou tisícem. https://nehody.policie.cz/#18/17.27834/49.59138/1e323
Mimochodem případná srážka chodce policejním vozem se počítá mezi oběti IAD? Narážím na Prahu u Masaryčky…
On je ten priestor širší a je tam menej ľudí, električiek a áut, takže je dosť miesta na to, aby sa miesto zábradlia povysádzali živé ploty. Takže aj keď tam moc zábradlia nie je (ale nájde sa!), tak reálne je (ne)priechodzosť toho priestoru miestami skoro až paradoxne podobná…
Je to pěkné, ale vlastně to zábradlí a auta se zruší/omezí jen na jedné straně (U letma). Takže i v této rovině je to jen 50% úprava. Ale budiž, je to maličký krok kupředu. Co by ten prostor ale chtěl , je změnit ty stříšky u schodů do podchodu a hlavně opravit fasádu Pošty. Je to chráněná památka, himlhergot, a je teď hnusná jak noc, tak ať památkáři najdou a vyžádají nějaký grant z EU peněz.
…..auta se zruší/omezí jen na jedné straně (U letma). Takže i v této rovině je to jen 50% úprava.
Ono to snad ani jinak nejde, když potřebujete, aby vysoké autobusy mohly zajet na autobusák (alespoň na jedné fotce v tom směru je vidět), takže pro ně zřejmě do Benešovy bude výjimka. Jinak je dobře, že se konečně rozpůlil ten přechod vedle pošty.
Můžou jet od Maliňáku
Nemůžou, na Maliňák jsou zákazy vjezdu. Nicméně, vyhnat dálkový autobusy z přednádražního prostoru a místo toho je nechat jezdit přes Maliňák kde je „skoro“ pěší zóna je akorát přesunutí problému jinam.
nene, tam se jen pomalu vymotávají a nijak neškodí… navíc Maliňák tam je řádově méně lidí
Autobusy by mohly zůstat, ale osobaky bych tam omezil. I když nevím kdo a proč tama vůbec jezdí. Na k+r je mnohem lepší zastavit z druhé strany u teska.
S tím, že obsluha zezadu od Tesca je lepší, nesouhlasím. Pokladny, čekárna i veškeré obchody jsou pořád v přízemí v úrovni vstupu z Nádražní. Kdo přijede od Tesca a potřebuje před odjezdem nakoupit, nebo na pokladnu, musí z podchodu nahoru a cestou k vlaku zase zpátky dolů (pokud nejede z prvního, nebo ze šturcu). Tohle je celkem nepraktický a pro hůř pohyblivé lidi to může být i vyloženě problém.
To ať rovnou zruší autobusák na Grandu a vše by se mohlo přesídlit na Zvonařku…..Pravidelně jezdím do Brna jako řidič autobusu Flixbus a ten grand je už nedostačující. Udělal bych tam místo toho parkoviště a možná nějaký stání pro meziměstské linky.
Ten Grand versus Zvonařka je v podstatě ve stejném vztahu jako nádraží v centru a na Dolním – všichni dopravci i cestující je chtějí v centru, a všichni politici pryč do polí.
Také by měli majitelé nádražní budovy udělat něco s ní. Je zašlá šedá, ajko by stála deset let u magistrály. Dříve bývalá krásná elegantně dožluta barevná. Vnitřek budovy už také není tak krásný jako dříve, šedý mor jí kus pohltil.
Ta šedá není zašlá. To je nový nátěr z nedávné doby.
U Hollanů doma slaví, že se jeho příšerný projekt podařilo realizovat tolik let po donáměstkování. A to jsme marně doufali, že jsme se ho již zbavili.
Nikdy nevíte, kdy se může vrátit….
A kdy udělá město něco s těmi houmlesáky, kteří obtěžují cestující v přednádražním prostoru. Ne nadarmo se říká, že první dojem neuděláš dvakrát. Když přijede do Brna turista tak si první dojem dělá z houmlesáků v přednádraží. Doufám, že to primátorka Vaňková ví a bude se snažit to změnit.
Co s nimi chcete udělat?
Nechat městapo je šikanovat a buzerovat tak dlouho, dokud sami nezmizí.
To se děje, je jim to jedno. Obzvláště některým chovancům z šaškecu, které občas pustí ven a jediná jejich touha je flaška.
A co byste s nima udělal Vy?
Taky je přemalovat a nechat je tam, kde jsou doposud?
Protože to vylepšení vlastně nic neřeší. Ten na první pohled mumraj a chaos bude stejný.
Vlastně , když koukám na ty malůvky- možná to vylepšení spočívá v tom, že se stane něco, že tam bude opravdu tak málo lidí a ne jako dnes davy. Ti cikáni na schodech vstupu do nádraží tam taky nejsou. : – )
Spousta lidí si myslí, že problém s houmlesaky zmizí, když se nádraží někam odsune.
Muhehehehe… Jo houmlesaci se přesunou spolu s nádražím, takže nebudou tam kde sou teď. Odfajfknuto splněno
Jako posun dopředu to je, ne že ne, ale zatím pouze ze sedmdesátých let do nultých. Svět je již nicméně o 20 let dál. Bezbariérový přístup, kde člověk musí skoro 200m obcházet zábradlí je pořád zamrzlý někde v devadesátkách.
My holt ty veřejný prostory moc upravovat neumíme 🙁
A není na těch vizualizacích nějak málo červené barvy?
A kdy začne stavba nového nádraží?
Vypadá to, že asi „Na mláďátka“.
https://www.pranostik.cz/pranostiky-na-28-prosince-mladatka/
Zatím se ale neví, v kterém desetiletí.
Nejdřív se musí dokončit Pardubice, pak se zahájí MuN a po dokončení se asi začne ta posunutá Ostrava.
Až na zbytečná zábradlí, průjezd a parkování aut před nádražní budovou, neexistence úrovňového průchodu k zastávkám na východní straně a průjezd cyklistů vozovkou to vypadá jako vizualizace někde v Evropě.
Udělá se drahý podchod a pak se všude bude chodit úrovňově :-/
Ty podchody jsou relikvie minulosti kdy soudruzi plánovali přesun tramvají pod povrch, ale v rámci úspor a zjednodušení nakonec pod povrch přesunuli jen chodce.
Jsou k těm plánům prosím nějaké materiály?
No konečně. Je to stejně jako na opačné straně centra na České – auta (kromě zásobování) tam nemají co dělat.
No pozor vždyť se nic nemění a nesmyslné zábradlí mezi kolejemi zůstává…
To zábradlí by tam mělo zůstat celé, ne jen ten kousek u Masarykovy. Jestli to bude podobná pěší zóna jako Masaryčka, tak bych se bál, že tam někoho srazí auto.
Anebo řešit příčinu a ne následek. Auta v tomto prostoru omezit na nezbytné minimum a rychlost 20. Řekl bych, že IAD má z druhé strany nádraží na Dornychu prostoru víc, než dost.
Samozřejmě souhlasím. Příště dám ke svému komentáři nějaký smailík, aby bylo jasné, že je to ironie. Tranzit, zábradlí a nahánění lidí do podchodu nemá na tomhle místě co dělat. Je do nebe volající, že výsledkem poslední dílčí rekonstrukce je stávající kočkopes.
A už je ten přístup z druhé strany z Dornychu udělaný tak, že je bezbariérový, nebo pořád se musí do nekolika schodů? Uz jsem tak dlouho nebyl, takže si to teď nevybavim.
A kolik že je sražených chodců na Masarykově, že se toho bojíte?
Auto jsem prodal, vlakem nikam nejezdím a brzy umřu. Pro mne je Brno ideální.
Trubkárny Chomutov hlásí, že potřebují ztrojnásobit kapacity výroby zábradlí. 😂
S tím zábradlím tomu městu/DP/fízlům regulerně hrabe.
Na Český žádný zábradlí není, po Masarykově ul. můžu jít doslova středem kolejí. Ale na hlavním to všechno celý oplotíme, jinak by Kamikaze chodci skákali pod šaliny!
Masarykova a Joštova jsou na rozdíl od Nádražní pěší zóny. Na Nádražní bude omezený průjezd pouze v tom jízdním pruhu kolem letma. Ve zbytku prostoru platí „běžná“ organizace provozu kdy chodec nemá přednost vyjma přechodů.
tak kdo říká přednost, stačilo by jen necpat tam úplně zbytečně zábradlí a poté to nechat na lidech jak se budou chovat